IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Toyota Yaris 1.3 5θυρο: Τα κάνει όλα και συμφέρει
Το τελευταίας γενιάς Yaris, είναι μία πρόταση της Toyota στη μικρή κατηγορία, που μπορεί να καλύψει πολλές από τις ανάγκες του μέσου αγοραστή. Ποιότητα, άνεση, ασφάλεια, επιδόσεις, οικονομία, χώρους, επαρκείς για την κλάση του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το φθινόπωρο του 1998 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Yaris, το μοντέλο που αντικατέστησε το μέχρι τότε πολύ πετυχημένο Starlet. Το αυτοκίνητο αυτό είχε κάτι ιδιαίτερο για εμάς τους Έλληνες. Έφερε την υπογραφή ενός Έλληνα, όσον αφορά τη σχεδίασή του, του Σωτήρη Κωβού. Το Φεβρουάριο του 2005 το μοντέλο αναβαθμίστηκε με νέους κινητήρες στην Ιαπωνία και λίγο αργότερα, το φθινόπωρο του ίδιου έτους, και στην Ευρώπη. Το χειμώνα του 2007 η Toyota τόλμησε και παρουσίασε την ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του Yaris, με κινητήρα 1.8 λίτρων και απόδοση 133 ίππους, με τα σπορ διακριτικά της, «TS».

Το φθινόπωρο του 2008 το μοντέλο υπέστη ένα φρεσκάρισμα, παράλληλα με την τοποθέτηση του νέου κινητήρα 1.3 λίτρων, συνδυασμένου με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Το 2010 τοποθετήθηκε και το σύστημα αυτόματης εκκίνησης/παύσης στον ίδιο κινητήρα. Το 2011 παρουσιάστηκε η 3η γενιά του μοντέλου (ως Vitz στην Ιαπωνία), όπου στην Ευρώπη κατέφθασε τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς. Το χρονικό του Yaris ολοκληρώνεται (προς το παρόν) με την υβριδική έκδοση (1.5 HSD) που παρουσιάστηκε στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2012 και το καλοκαίρι του ίδιου έτους και στην Ελληνική αγορά.
 
Πιο επιθετική σπορ σχεδίαση
Η Toyota, θέλοντας να φέρει περισσότερο νεανικό κοινό στο κυκλοφοριακό της πάρκο, επιδίωξε να δώσει μια πιο σπορ και πιο επιθετική όψη στο νέο Yaris. Το θέμα όμως είναι ότι έριξε σχεδόν όλο το βάρος στο εμπρός μέρος του μοντέλου. Πίσω, σχεδιαστικά, παραμένει αδιάφορο, συμπληρώνοντας, απλά, το όλο σύνολο, παρά το γεγονός ότι τα φωτιστικά σώματα θυμίζουν την τελευταίας γενιάς Celica και ο προφυλακτήρας δείχνει μυώδης με τα «νεύρα» στις γωνίες του. Οι ίδιες «νευρώσεις» παρουσιάζονται και στον εμπρός προφυλακτήρα. Από το πλάι, γίνεται αντιληπτό το συμπαγές σχήμα του αυτοκινήτου. Συνολικά, το νέο Yaris παρουσιάζει μια θετική εξωτερική εμφάνιση, με περιθώρια βελτίωσης, κάτι που πιστεύουμε ότι ήδη κάνουν οι σχεδιαστές της εταιρίας για το μοντέλο που θα ακολουθήσει στο μέλλον.
 
Ευχάριστο και άνετο εσωτερικό
Με βάση τις συνολικές του διαστάσεις, το νέο Yaris προσφέρει οριακή εκμετάλλευση των εσωτερικών του χώρων. Οι επιβάτες δεν πλήττουν από τη γνωστή «νόσο» των περισσότερων σύγχρονων αυτοκινήτων, την έντονη αίσθηση του πλαστικού, κυρίως στο ταμπλό. Όχι πως το Yaris δεν ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, όσον αφορά τη χρήση πλαστικών στο εσωτερικό, αλλά η διαφορετική σχεδίαση των επί μέρους τμημάτων και η χρωματική εναλλαγή, δίνουν μια πιο ήπια αίσθηση των πλαστικών μερών του εσωτερικού και μοιραία, δημιουργούν μια πιο χαρούμενη ατμόσφαιρα. Τιμόνι, λεβιές και χειρόφρενο, είναι ντυμένα με δέρμα. Στο τιμόνι και το χειρόφρενο χρησιμοποιείται κόκκινη κλωστή στις ραφές. Το τιμόνι μάλιστα, τριών ακτινών, διαθέτει και χειριστήρια για το ηχοσύνολο και το κινητό τηλέφωνο, που συνδέεται μέσω Bluetooth.

Ολόγυρα υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα όργανα και διακόπτες. Αυτοί που ρυθμίζουν τους εξωτερικούς καθρέπτες, θεωρούμε ότι θα ήταν πιο λειτουργικοί αν θα ήταν τοποθετημένοι στο εσωτερικό της πόρτας του οδηγού, εμπρός από τους διακόπτες λειτουργίας των ηλεκτρικών παραθύρων, παρά στο σημείο που βρίσκονται, στο κάτω μέρος του ταμπλό, τέρμα αριστερά, κάτω από το τιμόνι. Η ορατότητα κρίνεται ικανοποιητική προς κάθε κατεύθυνση. Σ’ αυτό συμβάλλει και ο μόνο ένας (μεγάλος) καθαριστήρας, που καλύπτει αισθητά μεγάλη επιφάνεια στο παρμπρίζ.
 
Επιδόσεις και οικονομία
Η Toyota διατηρεί πλέον μία παράδοση όσον αφορά την απόδοση και την οικονομία στους κινητήρες της. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα αυτό ο νέος 1.300άρης κινητήρας, που και ισχυρός είναι και οικονομικός, με απροβλημάτιστη λειτουργία. Πέραν της χαμηλής κατανάλωσης, που σε πραγματικές συνθήκες, πραγματοποιήσαμε πάνω από 600 χλμ. με συνολική μέση κατανάλωση 6 λίτρα/100 χλμ., υπάρχει και η δυνατότητα παραγγελίας του μοντέλου με το σύστημα αυτόματης εκκίνησης/παύσης της λειτουργίας του κινητήρα (start/stop), με τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων ακόμη πιο χαμηλές.
 
Πάνω από το μέσο όρο
Όπως τα περισσότερα μοντέλα της Toyota, έτσι και το νέο Yaris, βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της αγορά και μάλιστα αρκετά. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στη μικρή κατηγορία που έχει παρουσιάσει ποτέ η Ιαπωνική φίρμα. Άνετο και ευέλικτο σε συνθήκες πόλης, χάρη στις συμπαγείς του διαστάσεις, μπορεί να ικανοποιήσει ακόμη και τις ανάγκες υπεραστικών μετακινήσεων χωρίς συμβιβασμούς. Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, αλλά και ευέλικτος, χάρη στην ασύμμετρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (60/40). Ο οδηγός δεν αισθάνεται ότι στερείται πληροφόρησης από τα όργανα του αυτοκινήτου, ενώ η λειτουργικότητα και η εργονομία είναι οι γνωστές χαρακτηριστικές της μάρκας. Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για μία από τις πιο σοβαρές προτάσεις στην κατηγορία του, προβάλλοντας ως ατού, πέραν των υπολοίπων, την αξιοπιστία του και τη γνωστή Ιαπωνική του ποιότητα.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/07/2012, 02:19 πμ.)
Toyota Yaris 1.3 5θυρο
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 3,885 x 1,695 x 1,51 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,51 & 1,46/1,45 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 285-1.180 λίτρα
Βάρος: 1.015 κιλά
Κυβισμός: 1.329 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5 x 80,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 11,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 99/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 125/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,7’’
Τελική ταχύτητα: 175 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 42 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 123 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
Χ. ΚΑΛΤΣΟΥΝΗΣ ΑΕΒΕ

Α’ κατάστημα: Δεκελείας 7,143 43 Νέα Χαλκηδόνα (Κεντρικές Εγκαταστάσεις)
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302102510891-2, +302102587061-3, +302102587040, Fax.: +302102510119

Β’ κατάστημα: Κλεισθένους 236,153 44 Γέρακας
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302106615351-6, Fax: 210 6615357

Γ’ κατάστημα: Κ. Τσαλδάρη 30, 114 76 Πολύγωνο
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302106439908, +302106455152, +302106458500. Fax: +302106452405

Δ’ κατάστημα: Λ. Καραμανλή 118, 136 78 Αχαρνές
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ.: +302102445565-7, Fax: +302102476992

Ε’ κατάστημα: Στύρων 2, 341 00 Χαλκίδα
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Τηλ: +302221028201, +302221028421, Fax : +302221029951
E-mail: myopel@kaltsounis.gr, Website: www.kaltsounis.gr

 

 
Χρήσιμα