IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Chevrolet Aveo 1.3 CDTI Sedan: Οικογενειακό ασυμβίβαστο
Η 4-θυρη πετρελαιοκίνητη ισχυρή έκδοση χαμηλού κυβισμού του τελευταίας γενιάς Aveo, φωτογραφίζει την ανάγκη της Chevrolet να το καθιερώσει στη συνείδηση του οικογενειάρχη αγοραστή, ως το ασυμβίβαστο σεντάν της κατηγορίας του.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Μέσα από την 25άχρονη δημοσιογραφική μου καριέρα, καθ’ ολοκληρίαν στο χώρο της αυτοκίνησης, οδήγησα και δοκίμασα πάνω από 1.300 αυτοκίνητα. Μοντέλα από όλες τις κατηγορίες και τις κλάσεις. Μικρά και μεγάλα. Οικογενειακά και σπορ. Κάθε λογής αυτοκίνητο. Αυτό το μοντέλο όμως, μου τράβηξε για τα καλά την προσοχή. Οι λόγοι είναι αρκετοί. Από τη μία, τα λόγια του κ. Wayne Brannon, διευθυντή της Chevrolet Ευρώπης, σε παλαιότερη προσωπική συνέντευξη, κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Spark στην Αθήνα, από την άλλη, η αναπόφευκτη σύγκριση με το παρελθόν της κατηγορίας. Το γεγονός ότι το πρώτο μοντέλο που δοκίμασα για το περιοδικό (ΙΧ αυτοκίνητο motor show) ήταν ένα Opel Corsa 1.2 sedan το 1991, ουσιαστικά πρόγονος του σημερινού Chevrolet Aveo 1.3 CDTI sedan, με οδηγούσε συνεχώς σε σύγκριση του παρελθόντος με το παρόν. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απ’ την αρχή.
Επιβλητική σχεδίαση
Ο σχεδιασμός των κλασικών σεντάν ποτέ δεν χαρακτηριζόταν από έντονα στιλιστικά στοιχεία. Τα περισσότερα μοντέλα ακολουθούσαν μια στερεότυπη, συντηρητική σχεδιαστική γραμμή, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι οι πελάτες της εν λόγω κατηγορίας δεν είχαν ιδιαίτερες απαιτήσεις. Με την πάροδο των χρόνων, οι νεότεροι και απαιτητικοί αγοραστές, περνώντας στην κατηγορία των σεντάν οχημάτων, συνέχιζαν να αισθάνονται την ανάγκη ενός αυτοκινήτου με έντονο χαρακτήρα, ξεχωριστή προσωπικότητα και επιβλητική σχεδίαση. Στην περίπτωση του σεντάν Aveo, δεν χρειάστηκε να γίνουν τόσο σημαντικές αισθητικές αλλαγές, καθώς το μοντέλο κουβαλάει μαζί του την ήδη επιβλητική σχεδίαση του βασικού, 5-θυρου αμαξώματος. Ο 3ος όγκος, έρχεται απλώς για να συμπληρώσει την ταυτότητα του 4-θυρου Aveo.
Λιτό και απέριττο εσωτερικό
Θέλοντας να διατηρηθεί χαμηλά το κόστος, η εταιρία φρόντισε να μην προβεί σε μεγάλες επεμβάσεις στο εσωτερικό μέρος του 4-θυρου Aveo. Τόσο το ταμπλό, όσο και η κεντρική κονσόλα και το τιμόνι, παραπέμπουν στο 5-θυρο μοντέλο. Οι όποιες αλλαγές έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα του 4-θυρου αμαξώματος και μόνο. Τίποτα δεν είναι ανεπαρκές στο εσωτερικό αλλά και τίποτα περιττό. Τόσο οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι όσο και η άνεση των μέχρι 5 επιβατών, αλλά ακόμη και η λειτουργικότητα των διαθέσιμων χώρων για επιβάτες και αποσκευές και η εργονομία, είναι ακριβώς ό,τι είναι αναγκαίο και τίποτα δεν αποτελεί πλεονασμό.
Η μοναδική περίπτωση που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς πλεονασμό, είναι ο χώρος των αποσκευών, που είναι εμφανώς υπέρ του δέοντος, με χωρητικότητα συγκρίσιμη με αντίστοιχο μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αλλά, όταν πρόκειται για διαθέσιμους χώρους, ποτέ δεν χαρακτηρίζονται αρνητικά όταν είναι μεγαλύτεροι του αναμενόμενου, το αντίθετο μάλιστα. Στην περίπτωση του 4-θυρου Aveo, η δίπλωση του πίσω καθίσματος αυξάνει σημαντικά τον διαθέσιμο χώρο, που μπορεί να αξιοποιηθεί ποικιλοτρόπως. Ως μοντέλο που απευθύνεται και σε νεαρές οικογένειες, δεν θα μπορούσε να μην διατηρεί τη δυνατότητα σύνδεσης πολυμέσων, διακριτικά, μέσα στο πάνω ντουλαπάκι, εμπρός από τη θέση του συνοδηγού.
Ισχυρός και οικονομικός κινητήρας
Σε μία αγορά όπως αυτή της Ευρώπης, που συνεχίζει να ζητάει πετρελαιοκίνητα μοντέλα, το σεντάν Aveo προσφέρεται και με κινητήρα πετρελαίου. Το μοντέλο της δοκιμής μας, μία αντίστοιχη έκδοση, μας απέδειξε περίτρανα ότι η επιλογή ενός ισχυρού πετρελαιοκινητήρα χαμηλού κυβισμού με μειωμένη κατανάλωση και χαμηλούς ρύπους, αποτελεί την ιδανική λύση για όσους έχουν αυξημένες ανάγκες μετακίνησης σε ετήσια βάση. Δεν στερούνται τις επιδόσεις από τη μια, από την άλλη, δεν επωμίζονται υψηλό κόστος μετακίνησης και των τυπικών πάγιων δαπανών, καθώς οι ρύποι CO2 κάτω από τα 100 γραμμ./χλμ., κατατάσσουν το 4-θυρο Aveo στα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (προς το παρόν τουλάχιστο). Στο γεγονός αυτό συμβάλει η ελαστικότητα του κινητήρα και τα υψηλά αποθέματα ροπής σε ένα εύρος στροφών του κινητήρα που ευνοεί την οικονομία καυσίμου και κατ’ επέκταση, τους χαμηλούς ρύπους, αλλά και το σύστημα αυτόματης εκκίνησης/παύσης λειτουργίας του κινητήρα (start/stop).
Επί το έργον
Αυτή την έκδοση την περιμέναμε πώς και πώς. Ήμασταν περίεργοι να δούμε πόσο αποδοτικός είναι ο κινητήρας πάνω σ’ αυτό το αμάξωμα, αυξημένου όγκου και βάρους. Κάναμε πολλά χιλιόμετρα, εντός και εκτός των τειχών της πόλης και το συμπέρασμα κάθε φορά ήταν ίδιο. Η τοποθέτηση του χαμηλού κυβισμού αλλά υψηλής απόδοσης πετρελαιοκινητήρα είναι η ιδανική επιλογή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Με αποθέματα ροπής από χαμηλές στροφές κι ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων σωστής κλιμάκωσης, κινείσαι σε ό,τι ρυθμούς επιθυμείς, πάντα σύμφωνα με τα κριτήρια της κατηγορίας του, χωρίς να έχεις το άγχος της υψηλής κατανάλωσης. Η ορατότητα ολόγυρα είναι καλή, η ανάρτηση και τα φρένα στο ύψος των περιστάσεων, η άνεση στο εσωτερικό πέρα από τα ελάχιστα αποδεκτά όρια, οπότε, το μόνο που μένει, είναι να ευχαριστηθείς τη κάθε διαδρομή, μικρή ή μεγάλη, σε αστικό ή υπεραστικό περιβάλλον. Οι συμπαγείς διαστάσεις του και η επιβλητική του σχεδίαση, είναι παράγοντες που θα σε κάνουν να έρθεις πιο εύκολα κοντά στην κατηγορία των σεντάν οχημάτων, πολύ περισσότερο αν αποτελείς εν δυνάμει αγοραστής ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 23/08/2012, 08:40 μμ.)
Chevrolet Aveo 1.3 CDTI Sedan
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,40 x 1,735 x 1,515 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,525 & 1,51/1,51 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 540-870 λίτρα
Βάρος: 1.200 κιλά
Κυβισμός: 1.248 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 69,6 x 82 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,8:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 95/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 210/1.750-2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,7’’
Τελική ταχύτητα: 174 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,2 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,3 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,6 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 95 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
CAR CENTRE ΚΑΨΑΛΑΣ SERVICE

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Ασπρόχωμα, Νέα Είσοδος Καλαμάτας
Τηλ.: +302721093530, E-mail: kapsalas.g@hotmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα