IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Leon 1.6 TDI E-ecomotive: Κατά παραγγελία «κοστούμι»
Ένα οικογενειακού χαρακτήρα αυτοκίνητο «κομμένο» και «ραμμένο» στα μέτρα του Έλληνα αγοραστή. Επαρκείς χώροι, άνετη οδήγηση, καλές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση και ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Με τις τιμές των καυσίμων σε διαρκή ανοδική πορεία και την οικονομική ύφεση να μαστίζει σκληρά τους Έλληνες πολίτες αυτή την περίοδο (2012), κάθε πρόταση της αγοράς με χαμηλή κατανάλωση, δεν περνάει απαρατήρητη. Πόσο μάλλον αν πρόκειται για ένα πλήρες πακέτο. Αυτό είναι το πετρελαιοκίνητο Seat Leon, το οποίο μας άφησε πολλές θετικές εντυπώσεις. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Απ’ έξω εμφάνιση
Το Leon είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα της Seat, το δεύτερο, μετά το Ibiza. Πρόκειται για ένα συμπαγές 5-θυρο αυτοκίνητο που στηρίζει πολλά στην εμφάνισή του. Η σιλουέτα του μοντέλου χαρακτηρίζεται από απαλές καμπύλες γραμμές, από το πρώτο του εκατοστό εμπρός, μέχρι το τελευταίο πίσω. Παρά το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία σπορ έκδοση της γκάμας, το πετρελαιοκίνητο Leon της δοκιμής μας διατηρεί τη σπορ εμφάνιση που έχει κληρονομήσει από το DNA της γκάμας του. Ολόκληρη η «αναπνοή» του κινητήρα βασίζεται στις εισαγωγές αέρα που βρίσκονται στον εμπρός προφυλακτήρα. Η μάσκα στο καπό, έχει πλέον διαφορετικό ρόλο, την ενίσχυση της αεροδυναμικής του αμαξώματος, καθώς οι γνωστές γρίλιες από τις άλλες εκδόσεις δεν υπάρχουν εδώ. Η επιλογή αυτή, όσον αφορά τη σχεδίαση της μάσκας, κρίνεται απόλυτα σωστή, καθώς όλες οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις χαρακτηρίζονται από οικονομία καυσίμου έτσι κι αλλιώς. Κάθε επέμβαση με θετικό αντίκτυπο στην οικονομία καυσίμου, είναι καλοδεχούμενη.
Τώρα, όσον αφορά τα υπόλοιπα στιλιστικά στοιχεία που συνθέτουν το αμάξωμα του πετρελαιοκίνητου Leon, παραμένουν ίδια με αυτά των άλλων εκδόσεων. Φυσικά, υπάρχουν στο πίσω μέρος τα διακριτικά «E-ecomotive», που χαρακτηρίζουν αυτό το Leon, που διαθέτει μεταξύ άλλων και σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης/παύσης του κινητήρα (Start/Stop). Το όλο σπορ εξωτερικό σύνολο κοσμούν και οι 16 ιντσών τροχοί, που επιτελούν το σημαντικό τους έργο και αποβάλλουν την εικόνα των γεμάτων με ελαστικά θόλων, κάτι που βλέπουμε συνήθως σε πολλά μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας με γνώμονα την οικονομία καυσίμου, που έρχεται σε αντίθεση με τη σπορ εμφάνιση του Leon.
Από μέσα άνεση
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση του Leon δεν παρουσιάζει αισθητικές αλλαγές στο εσωτερικό. Διατηρείται η ίδια άνεση για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, η λειτουργικότητα της καμπίνας και η εργονομία του ταμπλό και των υπολοίπων εσωτερικών χώρων. Η δυνατότητα σύνδεσης πολυμέσων υπάρχει και εδώ, κάτι που τείνει να γίνει μόνιμο σε όλα τα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια. Η απλοποίηση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, έχει μεταφέρει μερικές βασικές λειτουργίες πίσω από τον 6 σχέσεων επιλογέα και δίπλα στο χειρόφρενο. Κάποιες απ’ αυτές θα μπορούσαν να βρίσκονται στο σημείο ελέγχου του οδηγού για τα ηλεκτρικά παράθυρα, όπως το κλείδωμα των θυρών από μέσα, ενώ καλό θα ήταν να βρισκόταν στο ίδιο σημείο και η ρύθμιση ηλεκτρικά των εξωτερικών καθρεπτών.
Η ασύμμετρη διαίρεση της πλάτης του πίσω καθίσματος (60/40), ευνοεί την καλύτερη διαχείριση του χώρου αποσκευών και την οριακή εκμετάλλευσή του. Στις ανέσεις του εσωτερικού, περιλαμβάνονται ο ηλεκτρονικός κλιματισμών 2 ζωνών και το πολυλειτουργικό τιμόνι με επιλογές όπως η λειτουργία του ηχοσυνόλου και ο χειρισμός του υπολογιστή ταξιδίου. Μια καλή πρόβα πριν από την πρώτη χρήση την θεωρούμε απαραίτητη. Ο πίνακας οργάνων είναι λιτός, απέριττος και απόλυτα εργονομικός. Το ίδιο και τα χειριστήρια στην κολόνα του τιμονιού. Η ορατότητα παραμένει η γνωστή αποδεκτή προς όλες τις κατευθύνσεις. Ξεχωριστή μνεία πρέπει να κάνουμε για το ευφυές σύστημα λειτουργίας των καθαριστήρων, που είναι έξυπνα κρυμμένοι στις εμπρός κολώνες και λειτουργούν από τα άκρα προς το κέντρο και κάτω του παρμπρίζ.
Επιδόσεις και οικονομία
Ο 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου των 105 ίππων του ομίλου VW βρίσκεται κάτω από το καπό, με καλά αποθέματα ροπής, σ’ ένα μεγαλύτερο εύρος στροφών του κινητήρα, απ’ ότι συναντάμε συνήθως σε άλλα πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Το γεγονός αυτό, σε συνεργασία με το καλής κλιμάκωσης κιβώτιο 6 σχέσεων, μπορεί να μας προσφέρει επιδόσεις (στο μέτρο του δυνατού, πάντα σύμφωνα με τα κριτήρια της κατηγορίας του), αλλά και οικονομία καυσίμου. Οι συνηθισμένες ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου (90-130 χ.α.ώ.) είναι το ιδανικό περιβάλλον του κινητήρα, αυξάνοντας κατά πολύ την αυτονομία, χάρη και του μεγάλης χωρητικότητας δοχείου καυσίμου, των 55 λίτρων.
Συμφέρουσα πρόταση
Ένα από τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Ελληνικής αγοράς που πραγματικά ευχαριστηθήκαμε. Απροβλημάτιστο στη λειτουργία του σε όλες τις οδηγικές και καιρικές συνθήκες, προσφέρει με γενναιοδωρία ικανοποιητικές επιδόσεις για οικογενειακού χαρακτήρα μοντέλο, οικονομία καυσίμου ανάλογα με τις «ορέξεις» του οδηγού και κατ’ επέκταση, μεγάλη αυτονομία. Η ανάρτηση προσφέρει την απαιτούμενη άνεση και το κράτημα που απαιτούν οι περιστάσεις εδώ, το ίδιο και τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς δίσκοι πίσω). Το τιμόνι μεταφέρει όλες τις πληροφορίες απ’ το δρόμο στον οδηγό, γρήγορο και σαφές. Οι ρυθμίσεις του καθίσματος του οδηγού βοηθούν στο να βρει ο καθένας την ιδανική θέση οδήγησης. Η ηχομόνωση είναι καλή, εύκολα αντιληπτή από το γεγονός ότι ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα είναι περιορισμένος. Αναμφίβολα, ένα οικογενειακό μοντέλο στα μέτρα του Έλληνα καταναλωτή.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/08/2012, 03:03 μμ.)
Seat Leon 1.6 TDI E-ecomotive
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,315 x 1,77 x 1,46 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,58 & 1,535/1,515 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 340-1.185 λίτρα
Βάρος: 1.290 κιλά
Κυβισμός: 1.598 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 79,5 x 80,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 105/4.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 250/1.500-2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,7’’
Τελική ταχύτητα: 185 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,7 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 4,2 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 119 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΚΕΡΚΥΡΑΣ
ΙΩΣΗΦ ΜΟΣΚΑΤ

Βαφείο Αυτοκινήτων
Αλεπού (έναντι ΔΕΗ), 491 00 Κέρκυρα, Τηλ.: +302661048878

 
Χρήσιμα