IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Δεν σου αρέσει, φέρτο πίσω!


Κάποτε, για όλα τα προϊόντα που αγοράζαμε, ίσχυε το «μετά την απομάκρυνση απ’ το ταμείο, ουδεμία αναγνώριση». Η οικονομική κρίση όμως, φαίνεται πως εξελίσσει την αγορά και μπορεί να λειτουργήσει θετικά για τον καταναλωτή.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Κατά την θερινή επαγγελματική μου περιοδεία στην επαρχία, βρέθηκα στην ιστορική πόλη των Τρικάλων. Μία πόλη που συμπαθώ ιδιαίτερα, τόσο για τον φιλόξενο κόσμο της, αλλά και για τη φυσική της ομορφιά. Τα αιωνόβια πλατάνια στο ποταμάκι που τέμνει την πόλη φιλοξενούν χιλιάδες πτηνά. Η τοπική αρχή, φρόντισε να ενισχύσει αυτό το κάλλος, με το να βάλει πάπιες στο ποτάμι και να φροντίσει για τη φιλοξενία του κόσμου που θα θελήσει να χαλαρώσει για λίγο κάτω από τον παχύ ίσκιο των δέντρων, υπό τους ήχους της φύσης, το θρόισμα των φύλλων και του τρεχούμενου νερού. Κι αυτά, δεν είναι τα μοναδικά όμορφα στοιχεία της πόλης. Με το ξημέρωμα, βγαίνοντας από την πόλη για τον επόμενο προορισμό μου, είδα αυτό που κι εσείς βλέπετε στη φωτογραφία. Τώρα, τι ιδιαίτερο έχει, θα μου πείτε.
 
Μου θύμισε τα λόγια του αείμνηστου Δημήτρη Σακελλαρόπουλου, που διετέλεσε επί δεκαετίες υψηλόβαθμο στέλεχος στην αγορά αυτοκινήτου της Ελλάδας, όταν σε μία συνέντευξη που μου είχε παραχωρήσει, «φρέσκος» τότε στο τιμόνι της Ford Motor Hellas (αρχές δεκαετίας του 2000), μου είχε πει πως ήθελε η εταιρία να παραχωρεί το δικαίωμα στον πελάτη της, να μπορεί να επιστρέψει το αυτοκίνητο μέσα στις πρώτες 30 ημέρες από την αγορά του, στην περίπτωση που δεν είχε μείνει ευχαριστημένος από την επιλογή του. Βέβαια, όλα αυτά υπό προϋποθέσεις, αλλά όπως και να ’χει, πρόκειται για μία επαναστατική ιδέα για την εποχή της.
 
Μέχρι τότε, καμία εταιρία δεν παραχωρούσε τέτοιο δικαίωμα στους πελάτες της. Την αφορμή γι’ αυτό την είχε πάρει σκεπτόμενος ένα σχετικό περιστατικό που είχε ζήσει ο ίδιος από τότε που ήταν μικρός, στον Καναδά, που ζούσε εκεί με τους γονείς του. Είχε πάει με τη μητέρα του σε κάποιο κατάστημα ενδυμάτων και αγόρασαν κάτι το οποίο όμως την ίδια ημέρα διαπίστωσε ότι δεν του άρεσε και θέλησε να το επιστρέψει. Οι υπεύθυνοι του καταστήματος αρνήθηκαν να πάρουν πίσω το προϊόν και να του επιστρέψουν τα χρήματα, κι αυτό τον στεναχώρησε, αλλά κυρίως τον προβλημάτισε. Μερικές δεκαετίες μετά, σκέφτηκε πως θα έπρεπε να υπήρχε τέτοια δυνατότητα στους αγοραστές, πολύ περισσότερο για ένα προϊόν που δεν αγοράζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και η τιμή του είναι ιδιαίτερα υψηλή με βάση τις μηνιαίες αποδοχές των εργαζόμενων πελατών.
 
Όταν λοιπόν βρέθηκα απέναντι στον πάγκο του Μπάμπη, αυτή του η «μαρκετινίστικη» ατάκα, μου έφερε αμέσως στο μυαλό τον «γκουρού» της αγοράς αυτοκινήτου των τελευταίων ετών, υπενθυμίζοντάς μου, ότι οι πιο απλές ιδέες, είναι και οι πιο σημαντικές στην αγορά και το εμπόριο. Γιατί, για να διαπραχθεί μία εμπορική συναλλαγή, πρέπει να δημιουργηθεί μία σχέση εμπιστοσύνης του αγοραστή στο πρόσωπο του πωλητή. Κι αυτό, απ’ ότι φαίνεται, ο Μπάμπης το γνωρίζει καλά και παίρνει το «ρίσκο», αφού είναι σίγουρος για την ποιότητα των αγαθών που πραγματεύεται. Μακάρι να λειτουργούσαμε όλοι κατά την ίδια λογική με τον Δημήτρη Σακελλαρόπουλο και με τον Μπάμπη. Ο κόσμος μας, σίγουρα, θα ήταν καλύτερος. Πολύ καλύτερος.
 
(Το άρθρο αυτό αναρτήθηκε την 13/09/2012, 01:56 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mini
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΑΜΠΑΝΗΣ

Εισαγωγές Ανταλλακτικών
Λιοσίων 152, 104 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108327788, +302108324068, Fax: +302108324079
E-mail: tsapanis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα