IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes A-Class: Επαναπροσδιορισμός προσωπικότητας
Με τη νέα A-Class, η Mercedes ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην compact κατηγορία, με όπλα της τη σπορ επιβλητική σχεδίαση, τους ισχυρούς και συνάμα οικονομικούς κινητήρες, την ασφάλεια και τον εξοπλισμό, σε προσιτές τιμές.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Πολλές φορές, ο ανταγωνισμός μπορεί να καθορίσει τη δική σου πορεία και να σε οδηγήσει σε αποφάσεις που δεν θα έπαιρνες πρωτίστως. Με το Α3 της Audi να προσθέτει πελάτες στη μάρκα και τη σειρά 1 της BMW σε ίδιο ρόλο για λογαριασμό της Βαυαρικής φίρμας, η Mercedes δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω για να πάρει τη μεγάλη απόφαση και να εισέλθει κι αυτή στην κατηγορία των συμπαγών premium μοντέλων μ’ ένα μοντέλο που μόνο στο όνομα είναι ίδιο με το μέχρι σήμερα γνωστό A-Class της φίρμας από τη Στουτγάρδη. Μην ξεχνάμε ότι και η Mercedes έχει μακρόπνοα σχέδια για τις πωλήσεις της και το μερίδιο αγοράς της σε παγκόσμιο επίπεδο, και με τη νέα A-Class, θεωρεί ότι θα πετύχει το δικό της στόχο, να φέρει νέους πελάτες στα μαγαζιά της και να προσπαθήσει στην πορεία να τους κρατήσει.
 
Προοδευτικός σχεδιασμός
Με απόσταση από το δρόμο που έχει μειωθεί κατά 16 πόντους σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα A-Class εκπέμπει την αίσθηση της σχεδίασης και του δυναμισμού με την πρώτη ματιά. Στην εμφάνιση της νέας Α-Class, αντικατοπτρίζεται η νέα στρατηγική σχεδιασμού της Mercedes. Το αποτέλεσμα είναι αυτό που ονομάζεται σχεδιασμός δύο όγκων, με το δικό του, διακριτό χαρακτήρα, ένα εξωτερικό με sport στοιχεία που απευθύνεται στο συναίσθημα και μια αίσθηση εξαιρετικά υψηλής ποιότητας στο εσωτερικό. Σαφείς αιχμές και αυστηρά καθορισμένες επιφάνειες χαρακτηρίζουν το σχεδιασμό του εξωτερικού της νέας A-Class. Η συνεχής εναλλαγή ανάμεσα σε κυρτές και κοίλες επιφάνειες, δημιουργεί ένα χαρακτηριστικό παιχνίδι φωτός, ειδικά κατά μήκος των πλευρών του αυτοκινήτου, το οποίο συμβάλλει στη μοναδική του εμφάνιση.
 
Τυπικά χαρακτηριστικά στο μακρύ, sport μπροστινό μέρος είναι το προεξέχον σχήμα «V» που έχει, οι προβολείς, η μάσκα του ψυγείου με το σήμα της μάρκας στο κέντρο και διπλές γρίλιες σε κάθε πλευρά του σήματος, καθώς και οι πρόσθετες εισαγωγές αέρα στις πλευρές. Ο σχεδιασμός των προβολέων, μαζί με τη διαμόρφωση των λειτουργιών των φώτων στο εσωτερικό τους, αποτελούν βασικά στοιχεία της σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Τα φωτιστικά σώματα και οι λυχνίες LED πίσω από το κρύσταλλο των προβολέων βρίσκονται σε τέτοια διάταξη ώστε να δημιουργείται το χαρακτηριστικό «φούσκωμα» για τα φώτα ημέρας και τα φλας. Ο τέλειος συνδυασμός δυναμικού σχεδιασμού και εξαιρετικής αεροδυναμικής δεν αναδεικνύεται πουθενά περισσότερο απ' ό,τι στην οροφή, με τις ομαλές της επιφάνειες και την έντονη, τοξωτή της καμπύλη.
 
Η σιλουέτα αποκαλύπτει ομαλές, ρέουσες γραμμές που τελειώνουν σε ένα επίπεδο άκρο. Η αεροτομή της οροφής, στην οποία κρύβονται έξυπνα όλες οι κεραίες, προσδίδει μια πρόσθετη sport πινελιά και ολοκληρώνει τη δομή της οροφής. Η ευρεία έμφαση του πίσω μέρους αποκαλύπτεται με ένα συνδυασμό κυρτών-κοίλων επιφανειών και αιχμών. Τα πίσω φώτα αναλαμβάνουν να συνεχίσουν τη μυώδη μεσαία γραμμή του αμαξώματος στο πίσω μέρος, ενώ η οριζόντια διάταξή τους, τονίζει ακόμα περισσότερο τη δύναμη που αποπνέει το πλάτος του αυτοκινήτου. Οι λειτουργίες των φώτων εκτελούνται προαιρετικά από καλώδια οπτικών ινών και λυχνίες LED. Και στο σημείο αυτό, η αλληλεπίδραση σχεδιασμού και αεροδυναμικής είναι σαφέστατη. Η επιφάνεια των φώτων δεν είναι απλώς ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του σχεδιασμού, αλλά βελτιώνει και τη ροή του αέρα γύρω από το αυτοκίνητο, χάρη στις έντονες αιχμές διάσπασής του που υπάρχουν στο πίσω μέρος.
 
Εσωτερικό με αίσθηση πολυτέλειας
Το εσωτερικό της A-Class αποτελεί ένα μεγάλο βήμα αναβάθμισης σε ό,τι αφορά την ποιότητα, τόσο στα υλικά που χρησιμοποιούνται, όσο και στη συνέπεια του σχεδιασμού. Και οι δύο αυτοί στόχοι επιτεύχθηκαν με τη βοήθεια μιας συγκεκριμένης σχεδιαστικής γλώσσας, αλλά και μέσα από τις διάφορες δυνατότητες συνδυασμών των υλικών υψηλής ποιότητας που έχουν επιλεγεί. Όλα τα στοιχεία του διακόσμου έχουν επιμεταλλωμένη επένδυση, με αποτέλεσμα να υπάρχουν επιφάνειες από πραγματικό μέταλλο που δείχνουν να είναι «δροσερές» στην αφή. Ο διάκοσμος έχει κατασκευαστεί με σημαντική φροντίδα και προσοχή στη λεπτομέρεια, έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση ενός συμπαγούς συνόλου.
 
Στο ταμπλό οργάνων υπάρχουν 5 στρογγυλοί αεραγωγοί. Οι εξωτερικοί δακτύλιοί τους διαθέτουν επιμεταλλωμένη επιφάνεια υψηλής ποιότητας. Η κατεύθυνση της ροής του αέρα ρυθμίζεται από ένα ένθετο στοιχείο που θυμίζει τουρμπίνα αεροπλάνου και αποκαλύπτει ένα παράδειγμα μελετημένης προσοχής στη λεπτομέρεια. Και εδώ η επιφάνεια είναι επιμεταλλωμένη, σε ασημί χρωμιωμένη απόχρωση. Η ανεξάρτητη οθόνη διαθέτει μπροστινή επιφάνεια από υλικό απομίμησης μαύρης λάκας piano, καθώς κι ένα ασημί πλαίσιο στην ίδια ευθεία με την επιφάνεια προβολής.
 
Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει 2 μεγάλα στρογγυλά όργανα, καθένα από τα οποία διαθέτει ένα μικρό όργανο στο εσωτερικό του. Στη θέση ηρεμίας, οι βελόνες των οργάνων στέκονται στη θέση της 6ης ώρας. Οι δείκτες των οργάνων είναι λευκοί, αν και στις πιο sport γραμμές σχεδιασμού και εξοπλισμού, όπως η Urban και η AMG Sport, είναι κόκκινοι. Τα όργανα στις sport γραμμές και πακέτα εξοπλισμού είναι ασημί, με εμφάνιση που παραπέμπει σε καρό σημαία. Το τριάκτινο τιμόνι διαθέτει 12 πλήκτρα λειτουργιών και επιμεταλλωμένο πλαίσιο.
 
Το γεγονός ότι η νέα A-Class είναι ένα sport μοντέλο hatchback με χαμηλό κέντρο βάρους αντικατοπτρίζεται και στις διαστάσεις του. Με μήκος/πλάτος/ύψος στα 4,292/1,78/1,433 μέτρα αντίστοιχα, αγκαλιάζει το δρόμο. Σε σύγκριση με την προκάτοχό της, στην οποία ο σχεδιασμός ήταν εντελώς διαφορετικός, το ύψος έχει μειωθεί κατά 16 εκατοστά. Η Α-Class είναι ένα 5-θέσιο μοντέλο. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενήσουν 3 επιβάτες, παρόλο που με τον σχεδιασμό τους, μοιάζουν να είναι 2 μεμονωμένα καθίσματα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 341 λίτρα (πρότυπο VDA), ωστόσο με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων ριγμένες, η χωρητικότητά του αυξάνεται στα 1.157 λίτρα. Σε όλα τα μοντέλα οι πλάτες των καθισμάτων είναι διαιρούμενες σε αναλογία 60/40 και μπορούν να αναδιπλωθούν ξεχωριστά. Το πλάτος του χώρου αποσκευών μεταξύ των θόλων των τροχών είναι 1,05 μέτρα.
 
Εξοπλισμός με δυνατότητα εξατομίκευσης
Με σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα Audio 5 με USB, ηλεκτρικά παράθυρα και στις 4 πόρτες, σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης προβολέων Headlamp Assist και τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με 12 πλήκτρα, η A-Class είναι ήδη πλήρως εξοπλισμένη από τη βασική της έκδοση. Με τις γραμμές εξοπλισμού Urban, Style και AMG Sport, με 3 πακέτα Design (Night, Exclusive και AMG Exclusive), καθώς και με άλλα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού, το αυτοκίνητο μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να καλύπτει κάθε ξεχωριστό γούστο. Ο διαθέσιμος εξοπλισμός, πολλά στοιχεία του οποίου βρίσκει κανείς σε μεγαλύτερες κατηγορίες, περιλαμβάνει σύστημα φωτισμού Intelligent Light System, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματα με λειτουργία μνήμης ή ταμπλό με επένδυση από τεχνητό δέρμα (έκδοση Exclusive).
 
Και οι 3 γραμμές εξοπλισμού περιλαμβάνουν sport μπροστινά καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και ραφές που δημιουργούν αντίθεση, ενώ μπορούν να συνδυαστούν με όλες τις εκδόσεις κινητήρων. Άλλες sport λεπτομέρειες που απευθύνονται στο νεανικό κοινό του αυτοκινήτου είναι οι ζώνες ασφαλείας designo σε κόκκινο χρώμα (διαθέσιμες από το Δεκέμβριο του 2012) ή ο ασημί πίνακας οργάνων με κόκκινους δείκτες (μέρος των γραμμών Urban και AMG Sport, καθώς και των πακέτων εξοπλισμού Exclusive και AMG Exclusive).
 
Υψηλές αποδόσεις με χαμηλή κατανάλωση
Μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, καλύπτει κάθε ανάγκη ισχύος και αγγίζει νέα επίπεδα-ρεκόρ σε ό,τι αφορά την αποδοτικότητα και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η A180 CDI θα είναι η πρώτη Mercedes στην ιστορία με εκπομπές CO2 μόλις 98 γραμμ./χλμ. Επιπλέον, η A220 CDI (διαθέσιμη από Δεκέμβριο του 2012) καλύπτει ήδη την προδιαγραφή εκπομπών ρύπων Euro6, η οποία θα ισχύσει το 2015. Όλοι οι κινητήρες της νέας A-Class συνδυάζονται με λειτουργία ECO start/stop, μέρος του βασικού εξοπλισμού. Οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή, προαιρετικά, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, το οποίο συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τον sport χαρακτήρα. H κατανάλωση καυσίμου, μειωμένη ως και 35% σε σύγκριση με αντίστοιχα προηγούμενα μοντέλα, συνοδεύεται από σημαντική αύξηση της ισχύος.
 
Πετρελαιοκινητήρες με 3 αποδοτικές ζώνες ισχύος
Ο νέος βασικός κινητήρας της σειράς OM 607 αναπτύσσει 109 ίππους και αποδίδει 260 Nm ροπής στο στροφαλοφόρο άξονα και, με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καταναλώνει 3,8 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 98 γραμμ./χλμ. Έχει να επιδείξει μια βελτίωση 23% σε σχέση με τους μόλις 82 ίππους τού προηγούμενου μοντέλου, της A160 CDI, η οποία κατανάλωνε 4,9 λίτρα. Η νέα κορυφαία πετρελαιοκίνητη Α220 CDI, επιδεικνύει μια βελτίωση 25% σε σχέση με την προκάτοχό της. Αναπτύσσει 170 ίππους και ροπή 350 Nm, και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, καταναλώνει μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ. (προσωρινή τιμή). Οι αντίστοιχες τιμές της προηγούμενης A200 CDI ήταν 140 ίπποι, 5,7 λίτρα και 149 γραμμ./χλμ. CO2.
 
Βενζινοκινητήρες με υπετροφοδότηση και άμεσο ψεκασμό
Μια σύγκριση ανάμεσα στη νέα και την προηγούμενη A200 έρχεται να αποδείξει αυτό που έχει επιτευχθεί με τους νέους βενζινοκινητήρες. Με 156 ίππους και 250 Nm ροπής, ο νέος κινητήρας έχει βελτιωμένες επιδόσεις αλλά καταναλώνει μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ. (127 γραμμ./χλμ. CO2, με το κιβώτιο 7G-DCT), δηλαδή 26% λιγότερο από τον προκάτοχό του (136 ίπποι, 185 Nm, 7,4 λίτρα/100 χλμ. και 174 γραμμ./χλμ. CO2). Ακόμα και το νέο κορυφαίο μοντέλο, η Α250, με το κιβώτιο 7G-DCT που αποδίδει 211 ίππους και 350 Nm είναι σημαντικά πιο αποδοτικό, με κατανάλωση 6,1 λίτρα και εκπομπές CO2 στα 143 γραμμ.
 
Οι ολοκαίνουργιοι κινητήρες και τα συστήματα μετάδοσης δεν είναι οι μόνοι παράγοντες που καθορίζουν αυτήν την παραδειγματικού επιπέδου αποδοτικότητα. Χάρη στο αρθρωτό σύστημα κατέστη δυνατή η επιλογή του βέλτιστα σχεδιασμένου συστήματος μετάδοσης για κάθε πετρελαιοκινητήρα και βενζινοκινητήρα. Το συνολικό πακέτο ολοκληρώνεται άψογα με προοδευτικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά και συντελεστή αεροδυναμικής μόλις 0,27, καθώς και με μια σειρά άλλων βελτιώσεων.
 
Ευελιξία και εκλεπτυσμένος sport χαρακτήρας
Η ανάρτηση της νέας A-Class διαθέτει πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων, σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, λειτουργίες υποβοήθησης και σύστημα ESP με λειτουργία XTC (Εκτεταμένου Ελέγχου Πρόσφυσης). Στο στάδιο της εξέλιξης, οι μηχανικοί της ανάρτησης χρησιμοποίησαν εκτενώς προσομοιώσεις και τους προσομοιωτές οδήγησης του κέντρου εξέλιξης της Mercedes στο Sindelfingen, στα πλαίσια της λεγόμενης ψηφιακής δοκιμής οδήγησης και οδικής συμπεριφοράς.
 
Δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης
Οι προϋποθέσεις για την επίτευξη δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης είναι εξαιρετικές στην A-Class. Και αυτό διότι, σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, έχουν μειωθεί σημαντικά το κέντρο βάρους (-24 χλστ.) και το ύψος της θέσης καθίσματος (-174 χλστ.). Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο πίσω άξονας τεσσάρων συνδέσμων. Οι δυνάμεις απορροφούνται από 3 βραχίονες ελέγχου κι έναν υστερούντα βραχίονα σε κάθε τροχό. Αυτό σημαίνει ότι οι διαμήκεις και οι πλευρικές δυνάμεις είναι ουσιαστικά ανεξάρτητες μεταξύ τους. Τα μουαγιέ των τροχών και τα ελατήρια της ανάρτησης είναι από αλουμίνιο, ώστε να μειώνονται οι μη αναρτημένες μάζες. Ο στόχος ήταν να επιτευχθεί υψηλή πλευρική ευελιξία με υψηλή οδηγική ευστάθεια, χάρη στη μικρή γωνία πλευρικής απόκλισης του πίσω άξονα.
 
Διατίθενται 3 είδη ανάρτησης και ρύθμισης πλαισίου. Η ανάρτηση άνεσης και η προαιρετική sport ανάρτηση για σπορ και άνετη οδήγηση (σε συνδυασμό με το πακέτο εξοπλισμού Δυναμικής Οδήγησης ή τη γραμμή εξοπλισμού AMG Sport). Επιπλέον, η A250 Sport διαθέτει μια sport ανάρτηση υψηλών επιδόσεων, με τη σφραγίδα της ΑMG. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο δυναμικός περιορισμός των κλίσεων και η μικρή γωνία κλίσης του αμαξώματος κατά την εκκίνηση. Το αυτοκίνητο παρουσιάζει μειωμένες τάσεις υποστροφής σε συνθήκες μεγάλης πλευρικής επιτάχυνσης. Ο οδηγός μπορεί έτσι να ελέγχει τις αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς να χρειάζεται να στρίβει πολύ το τιμόνι, αλλά με μεγάλη διευθυντική ακρίβεια.
 
Κατά την επιτάχυνση στην έξοδο στροφής στην οποία το αυτοκίνητο κινείται με αυξημένη ταχύτητα, η τάση υποστροφής μειώνεται ακόμα περισσότερο με το XTC (Εκτεταμένος Έλεγχος Πρόσφυσης - Extended Traction Control) με τη λειτουργία αυτή, το ESP παρέχει υποστήριξη με τη μορφή διευθυντικής ευστάθειας, δημιουργώντας ροπή περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό που βρίσκονται στο εσωτερικό της στροφής. Σε μια πρωτοποριακή κίνηση για την κατηγορία compact, η A-Class διαθέτει στο βασικό της εξοπλισμό ένα σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης με ραντάρ και προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης πέδησης Brake Assist. Πρόκειται για ένα συνδυασμό που μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα.
 
Το σύστημα πρόληψης συγκρούσεων COLLISION PREVENTION ASSIST εκπέμπει ηχητική και οπτική προειδοποίηση που ενημερώνει τον οδηγό για πιθανά εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο, σε περίπτωση που δεν τα έχει δει, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει τη λειτουργία υποβοήθησης πέδησης Brake Assist, ώστε η απόκριση των φρένων να είναι η ακριβέστερη δυνατή. Η επιβράδυνση ξεκινά αμέσως μόλις ο οδηγός πατήσει αποφασιστικά το πεντάλ του φρένου.
 
Υψηλά επίπεδα ασφάλειας
Για τον τομέα της ασφάλειας υπάρχει μια ολόκληρη σειρά από συστήματα τα οποία έχουν υιοθετηθεί στην A-Class από τις μεγαλύτερες σειρές μοντέλων ή, σε κάποιες περιπτώσεις, έχουν εξελιχθεί περαιτέρω για την A-Class. Αυτά περιλαμβάνουν προσαρμοζόμενη υποβοήθηση προβολέων Adaptive Highbeam Assist, υποβοήθηση νεκρής γωνίας ορατότητας και Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα ATTENTION ASSIST (βασικός εξοπλισμός), υποβοήθηση διατήρησης ορίου ταχύτητας (με αναγνώριση των σημάτων ορίων ταχύτητας), σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Active Parking Assist με καθοδήγηση στάθμευσης, λειτουργία πέδησης HOLD, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα Hill-Start Assist, LINGUATRONIC, κάμερα οπισθοπορείας και DISTRONIC PLUS.
 
Το γεγονός ότι το σύστημα πρόληψης συγκρούσεων PRE-SAFE είναι διαθέσιμο για την A-Class αποτελεί ακόμα μια πρωτοπορία για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς τη διάδοση αυτού του συστήματος σε όλες τις κατηγορίες, μετά την πρεμιέρα του το 2002 στην S-Class. Κύρια χαρακτηριστικά του συστήματος PRE-SAFE είναι οι αναστρέψιμοι εντατήρες ζωνών ασφαλείας, το κλείσιμο των παραθύρων και της ηλιοροφής σε κρίσιμες πλευρικές κλίσεις του αμαξώματος και η ρύθμιση των πλήρως ηλεκτρικών μπροστινών καθισμάτων με λειτουργία μνήμης σε κατάλληλη θέση, ώστε να μεγιστοποιείται η αποτελεσματικότητα των συστημάτων συγκράτησης. Το σύστημα PRE-SAFE αποκρίνεται πάντα αμέσως μόλις προκύψουν επικίνδυνες διαμήκεις και πλευρικές ταλαντώσεις, ενώ μπορεί επίσης να ενεργοποιηθεί μόλις επέμβουν ορισμένες λειτουργίες υποβοήθησης.
 
Η νέα A-Class έχει περάσει με επιτυχία το αυστηρό πρόγραμμα crash-test της Mercedes. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει όχι μόνο 30 περίπου διαφορετικά σενάρια πρόσκρουσης, τα οποία προβλέπονται ως προϋποθέσεις στις αξιολογήσεις ασφάλειας και τη διεθνή έγκριση τύπου, αλλά και 9 crash-tests που έχει αναπτύξει η ίδια η Mercedes, όπως η δοκιμή υποχώρησης της οροφής ή η δοκιμή πρόσκρουσης σε στύλο. Η ικανότητα της νέας A-Class να ικανοποιεί απαιτήσεις οι οποίες, σε ορισμένες περιπτώσεις, υπερβαίνουν κατά πολύ τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας, αποδεικνύεται και από μια εσωτερική δοκιμή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ένα μελλοντικό saloon της πολυτελούς κατηγορίας που θα παρουσιάσει η Mercedes. Παρά τη μεγάλη ταχύτητα πρόσκρουσης και το γεγονός ότι είναι το μικρότερο αυτοκίνητο του ατυχήματος, η A-Class εξασφαλίζει για τους επιβάτες της άθικτη καμπίνα και εξαιρετικές προοπτικές επιβίωσης.
 
Τα συστήματα συγκράτησης έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανταποκρίνονται ιδιαίτερα στο ρόλο οικογενειακού μοντέλου της Α-Class. Μεγάλη σημασία έχει αποδοθεί στην ασφάλεια των πίσω επιβατών. Οι προεντατήρες, οι περιοριστές ισχύος και οι ρυθμιστές ύψους ζωνών ασφαλείας περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό των εξωτερικών καθισμάτων. Προαιρετικά διατίθενται και πλευρικοί αερόσακοι πίσω. Για τον οδηγό και το συνοδηγό υπάρχουν νέοι αερόσακοι θώρακα-λεκάνης, οι οποίοι καλύπτουν την περιοχή της λεκάνης και ολόκληρο το πάνω μέρος του σώματος. Για την προστασία των κεφαλιών, στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται αερόσακοι παραθύρων.
 
Ενσωμάτωση του iPhone
Με την ενσωμάτωση του iPhone στο αυτοκίνητο, παράλληλα με το νέο, επαναστατικό σχεδιασμό του interface για τον χρήστη, η Mercedes είναι πλέον σε θέση να προσφέρει στη γενιά του Facebook το φυσικό της χώρο σε 4 τροχούς, με τη μορφή της νέας A-Class. Παράλληλα με το Facebook, το Twitter και άλλες υπηρεσίες, το Drive Kit Plus για iPhone (προβλέπεται να διατεθεί ως αξεσουάρ από το Σεπτέμβριο και ως προαιρετικός εξοπλισμός από το 1ο 3μηνο του 2013), μαζί με την ειδική εφαρμογή της Daimler, προσφέρει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες και περιεχόμενο ψηφιακού lifestyle μέσα στο αυτοκίνητο. Στα χαρακτηριστικά που αξίζει να τονιστούν ανήκει και το προηγμένο λογισμικό πλοήγησης της Garmin, με πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτύου, online αναζητήσεις προορισμών και τρισδιάστατους χάρτες.
 
Το Drive Kit Plus για iPhone μπορεί ήδη να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα Audio 20 CD. Αυτό το ηχοσύστημα περιλαμβάνει διπλό δέκτη και CD/player με δυνατότητα αναπαραγωγής mp3, καθώς και διεπαφή Bluetooth με λειτουργία ανοικτής ακρόασης και audio streaming. Η έγχρωμη οθόνη έχει διαγώνιο 14,7 εκατοστά. Χάρη στη νέα λειτουργία Cover Art, εμφανίζονται τα εξώφυλλα των μουσικών άλμπουμ που αναπαράγονται κάθε στιγμή, εφόσον είναι αποθηκευμένα ως εικόνες στο αρχείο ήχου.
 
Το σύστημα MAP PILOT της Becker προσφέρει μια λειτουργία τρισδιάστατης πλοήγησης χαμηλού κόστους για το ηχοσύστημα Audio 20 CD, ενώ μπορεί να τοποθετηθεί και εκ των υστέρων. Το σύστημα πλοήγησης λειτουργεί και με φωνητική εισαγωγή προορισμών, ενώ διαθέτει εύχρηστο interface. Τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με λύσεις του εμπορίου είναι η ολοκληρωμένη λειτουργία μέσω των κεντρικών χειριστηρίων και της οθόνης του ηχοσυστήματος Audio 20 CD, η κρυμμένη του θέση μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και η ενημέρωσή του μέσα από μια διαδικτυακή πύλη.
 
Το σύστημα πολυμέσων COMAND Online προσφέρει πλέον πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου που έχει διαδικτυακή σύνδεση, καθώς και διάφορες υπηρεσίες της Mercedes εν κινήσει. Αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες για τον καιρό και μια ειδική αναζήτηση προορισμών μέσω Google, καθώς και την επιλογή λήψης διαδρομής την οποία προηγουμένως ο χρήστης έχει διαμορφώσει στον υπολογιστή του μέσω του Google Maps και έχει αποστείλει στο αυτοκίνητο. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η εφαρμογή News, με την οποία λαμβάνονται online μέσα στο αυτοκίνητο ειδήσεις για την πολιτική, την οικονομία και την τεχνολογία. Οι πληροφορίες εμφανίζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ευανάγνωστες καθώς το αυτοκίνητο κινείται.
 
Με στόχο τη διαρκή επιτυχία
Η Α-Class πετυχαίνει κορυφαίες πωλήσεις ήδη από τις αρχές της εμφάνισής της. Από την πρώτη της παρουσίαση στην αγορά το 1997, με το μοναδικό της σχεδιασμό έχει χαράξει το δρόμο για μια νέα κατηγορία οχημάτων, και πλέον ωθεί ανοδικά την κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις μόνο της 2ης γενιάς, η οποία παρουσιάστηκε το 2005, ξεπέρασαν το 1.000.000 παγκοσμίως. Τέλος, παραθέτουμε τις τιμές της νέας A-class (σε παρένθεση οι τιμές με απόσυρση) με ισχύ τουλάχιστο μέχρι την ημέρα ανάρτησης του θέματος, που είναι: για την Α180 BlueEFFICIENCY 23.900 (23.183), για την Α200 BlueEFFICIENCY 26.950 (26.153), για την Α250 BlueEFFICIENCY (Auto) 34.000 (32.521), για την Α180 CDI BlueEFFICIENCY (μηχανικό κιβώτιο) 26.500 (25.714), για την A180 CDI BlueEFFICIENCY (Auto) 29.300 (28.326) και για την Α200 CDI BlueEFFICIENCY 29.500 (28.556) ευρώ.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 29/09/2012, 06:12 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Σ. ΚΑΠΕΤΑΝΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ

 Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
1ο χλμ. Άργους-Τριπόλεως, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024569, Fax: +302751023768

 
Χρήσιμα