IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η Τουρκία βάση παραγωγής του νέου Renault Clio


Η Renault αρνήθηκε να σχολιάσει το εργατικό της συνδικάτο που υποστηρίζει ότι η Τουρκία θα αποτελέσει την κύρια μονάδα παραγωγής για νέο Clio, σε μια προσπάθεια να μειώσει το κόστος. Η Renault σχεδιάζει να κατασκευάσει πάνω από το 70% της 4ης γενιάς Clio στην Τουρκία, όπως αναφέρουν πηγές μέσα από την ένωση στο πρακτορείο Reuters. Η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να πυροδοτήσει εντάσεις με τους εργαζόμενους και την κυβέρνηση, το μεγαλύτερο μέτοχο της μάρκας. Το απερχόμενο Clio παρήχθη στο Flins της Γαλλίας, στη Valladolid της Ισπανίας και στην Προύσα της Τουρκίας. Μία εκπρόσωπος της Renault, δήλωσε ότι το Flins και η Προύσα και θα είναι οι εγκαταστάσεις παραγωγής για τα νέα μοντέλα, αλλά είπε ότι δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί η διάσπαση του όγκου μεταξύ των δύο περιοχών αυτή τη στιγμή.
 
"Παράγουμε το Clio σε δύο εργοστάσια για να είμαστε σε θέση να εξισορροπήσουμε τους όγκους», δήλωσε η εκπρόσωπος στην Automotive News Europe. Κατά τη διάρκεια εσωτερικών παρουσιάσεων, η Renault ανακοίνωσε τα σχέδια για λιγότερο κόστος 30% από το νέο Clio στη Γαλλία, ανέφερε το Reuters, επικαλούμενο δύο υπαλλήλους της Ένωσης, οι οποίοι διατήρησαν την ανωνυμία. Η Renault θα εξάγει τα Τουρκικής κατασκευής Clio στη Ρωσία και σε άλλες Ανατολικές Ευρωπαϊκές αγορές, είπε ο κ. Ali Kassai, επικεφαλής των μίνι και μικρών συμπαγών μοντέλων της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού. «Θα χρησιμοποιήσουμε την Προύσα για να εξάγουμε αυτοκίνητα κυρίως στη Ρωσία και στην Ευρωμεσογειακή περιοχή, αλλά και στη Δυτική Ευρώπη. Η παραγωγή στο Flins θα εξυπηρετήσει κυρίως τη Δυτική Ευρώπη», είπε χαρακτηριστικά.
 
Το 2011 η Renault παρήγαγε 147.971 Clio στο Flins. Στην Προύσα παρήχθησαν 42.426 οχήματα τύπου break και Clio και στη Valladolid 48.974 Clio, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας. Ο κ. Ian Fletcher, αναλυτής της IHS Automotive, είπε ότι είχε νόημα για τη Renault να παράγει την πλειοψηφία των Clio στην Τουρκία, όπου το κόστος είναι λιγότερο από ό,τι στη Γαλλία. Τον Φεβρουάριο, ο κ. Carlos Tavares, γενικός διευθυντής της Renault, δήλωσε στην οικονομική επιτροπή της Γαλλικής Γερουσίας στο Παρίσι ότι ένα Clio στη Γαλλία, κοστίζει 1.300 ευρώ περισσότερο απ’ ό,τι για το ίδιο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στην Τουρκία. Η εκτελεστική εξουσία επιδίωκε να αναδείξει τα εμπόδια της Renault που αντιμετωπίζει ανταγωνισμό στην Ευρώπη από τις μαζικής αγοράς αυτοκινητοβιομηχανίες με χαμηλότερο κόστος εργασίας, όπως η Hyundai.
 
Η μετατόπιση της πλειοψηφίας της παραγωγής του μοντέλο που θα μπορούσε να είναι best-seller της Renault το 2013, είναι μία πολιτικά ευαίσθητη κίνηση. Γάλλοι αξιωματούχοι και υπουργοί, ασκούν κριτική εναντίον των Γαλλικών εταιριών που επιδιώκουν χαμηλότερου κόστους επιλογές παραγωγής στο εξωτερικό. Τα Γαλλικά εργοστάσια αντιπροσώπευαν το 42% των συνολικών Ευρωπαϊκών παραδόσεων της Renault το 2011. Αυτό συγκρίνεται με το 64% για τις αντίπαλες μάρκες του ομίλου PSA (Peugeot και Citroen), κάτι που έχει εξοργίσει τα συνδικάτα και τους πολιτικούς, ανακοινώνοντας 8.000 περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο του εργοστασίου του ομίλου PSA στο Aulnay κοντά στο Παρίσι.


 
Η σταδιακή μεταβίβαση της παραγωγής της Renault σε οικονομίες μειωμένων μισθών έχει ήδη αποδειχθεί ότι είναι ένα ευαίσθητο σημείο στις σχέσεις με το Γαλλικό κράτος, το οποίο κατέχει το 15% της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, κ. Carlos Ghosn, κλήθηκε από τον πρώην πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί το 2010, μετά από δημοσιεύματα που εμφανίστηκαν ότι για πρώτη φορά το Clio θα μπορούσε να κινηθεί στο εξωτερικό. Η Renault απάντησε στο χρόνο με την υπόσχεση να διατηρήσει τα επίπεδα παραγωγής στο Flins, δυτικά του Παρισιού, μέχρι η παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Zoe να πραγματοποιηθεί παίρνοντας τη θέση του Clio.

Η στροφή προς την Τουρκία προχωρά, πηγές από την εργατική Ένωση αναφέρουν, ενώ ακόμη και ο όγκος παραγωγής του ηλεκτρικού Zoe παραμένει άγνωστος. Οι παραδόσεις του Zoe δεν πρόκειται να αρχίσουν μέχρι τις αρχές του 2013. «Δεν υπάρχει ορατότητα για το πόσα Zoe πρόκειται να παράγουν και δεν είναι ξεκάθαρο ποιος τα αγοράζει σε αυτό το στάδιο», δήλωσε ο κ. Philippe Houchois αναλυτής της UBS με έδρα το Λονδίνο. Και συμπληρώνει: «Είναι προφανώς υπό πίεση και μπορεί να πρέπει να αποφασίσουν αν θα παράγουν περισσότερα (Clio) στη Γαλλία για να διατηρήσουν την ειρήνη με την κυβέρνηση».

(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 07/10/2012, 02:05 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΑΦΟΙ ΧΑΤΖΗΑΝΔΡΕΟΥ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά
Κάστρου Υμηττού 3, 131 22 Ίλιον, Τηλ. & Fax: +302102631741
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα