IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Αυτοκίνηση 2012: Για τα μάτια του κόσμου
Μέσα σ’ ένα κλίμα ανασφάλειας και απεγνωσμένης προσπάθειας για να περισώσει το γόητρο της διαλυμένης αγοράς αυτοκινήτου, η έκθεση Αυτοκίνηση 2012, ήταν μία τονωτική ένεση αλλά όχι αυτό που θα έπρεπε. Σημεία των καιρών;
Του Δημήτρη Σπυράκη
Πριν παρεξηγηθώ για τον τίτλο του θέματος και την περιληπτική διατύπωση της άποψής μου στον πρόλογο, δηλώνω ότι δεν έχω πρόθεση να χαρακτηρίσω αρνητικά καμία, φιλότιμη πάνω απ’ όλα, προσπάθεια των διοργανωτών και όσων συμμετείχαν και συνέβαλαν στην έκθεση Αυτοκίνηση 2012. Από την άλλη, «ψημένος» μέσα στις εκθέσεις αυτοκινήτου, Ελληνικές ή ξένες, διεθνείς ή μη, επί 25 ολόκληρα χρόνια, αισθάνομαι ότι τέτοιες διοργανώσεις δεν αναλογούν στην αγορά μιας χώρας που, ενώ δεν έχει (πλέον) δική της αυτοκινητοβιομηχανία, ενδιαφέρεται και αγαπάει το αυτοκίνητο το ίδιο ή και περισσότερο από λαούς άλλων χωρών, με παραγωγή και εξελιγμένη κουλτούρα στο αντικείμενο.
 
Το γεγονός ότι εμένα προσωπικά μου άφησε κενά η έκθεση Αυτοκίνηση 2012, δεν αναιρεί τη φιλότιμη προσπάθεια των διοργανωτών για το κατά το δυνατό καλύτερο, αλλά, πάγια θέση μου είναι ότι αξίζουμε κάτι καλύτερο. Βρισκόμαστε όμως σε μία χρονική περίοδο που βιώνουμε τη χειρότερη στιγμή μας στον οικονομικό τομέα, που σαφώς επηρεάζει κάθε δραστηριότητά μας, όπως και αυτή εδώ. Οι πολλές απουσίες από πλευράς συμμετοχών, ήταν που διαμόρφωσαν το αποτέλεσμα της «συρρίκνωσης». Αλλά σε μία αγορά αυτοκινήτου υπό διάλυση, τι να περιμένει κανείς;
 
Αρχικά, η έκθεση ήταν προγραμματισμένη για τις 21-29 Απριλίου (2012). Όμως, οι εκλογές της 6ης Μαΐου (που αρχικά είχαν προγραμματιστεί για τις 29 Απριλίου), άλλαξαν τα σχέδια των διοργανωτών, μεταθέτοντας την έκθεση πολύ μετά το καλοκαίρι, για τις 20-28 Οκτωβρίου (2012). Έστω κι έτσι, έχοντας στερηθεί μία ανάλογη διοργάνωση για μακρύ χρονικό διάστημα, η επιθυμία μας για μία έκθεση αυτοκινήτου ήταν μεγάλη. Κι αυτό φάνηκε και από την προσέλευση του κόσμου, που μας οδηγεί στο μοναδικό θετικό στοιχείο που μας άφησε αυτή η διοργάνωση, ότι ο κόσμος δεν έχασε το ενδιαφέρον του για το αυτοκίνητο, κι αυτό είναι που θα πρέπει να κρατήσουμε ως υποθήκη για το μέλλον.
 
Οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης ήταν 4:00-9:00 μμ. τις καθημερινές και 10:00 πμ. με 9:00 μμ. τα Σαββατοκύριακα. Αν και φτωχή σε συμμετοχές και μοιραία και σε εκθέματα, δόθηκε ένα μεγάλο βάρος στα test-drives, με αρκετά διαθέσιμα αυτοκίνητα για το σκοπό αυτό. Μπορεί τα 6 ευρώ της γενικής εισόδου της έκθεσης να μην ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες των επισκεπτών όσον αφορά το περιεχόμενο, αλλά «ισοφάριζαν» την αίσθηση έλλειψης με τις πολλές δοκιμές. Στην έκθεση Αυτοκίνηση 2012 έγινε για πρώτη φορά στην Αθήνα και «ζωντανό» crash-test, την επιμέλεια του οποίου είχαν οι φοιτητές του τμήματος μηχανολόγων του ΕΜΠ. Στη συνέχεια, ομάδα της ΕΜΑΚ έκανε επίδειξη απεγκλωβισμού και πρώτων βοηθειών τραυματισμένων ατόμων από σοβαρά αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.
 
Με δεδομένο το γεγονός των λίγων συμμετοχών, λίγα ήταν και τα μοντέλα που τράβηξαν το ενδιαφέρον όσων τόλμησαν κι επισκέφθηκαν την έκθεση. Ξεχωρίσαμε τα σημαντικότερα εκθέματα και τα παρουσιάζουμε. Αναμφισβήτητα, το περίπτερο της Renault παρουσίαζε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για δύο λόγους. Ο ένας, είναι το εντελώς νέο Clio 4ης γενιάς, με ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, εναρμονισμένα στο νέο σχεδιαστικό κώδικα της μάρκας. Ξεχωρίζουμε τον τρόπο που ανοίγουν οι θύρες που παραπέμπουν σε άλλα μοντέλα (πχ. Alfa Romeo, Seat) αλλά και το γεγονός ότι τα δύο εκθεσιακά μοντέλα TCe είχαν πίσω φρένα ταμπούρα αντί για δισκόφρενα(!)
 
Ο άλλος λόγος ενδιαφέροντος στο περίπτερο της Renault ήταν το επαναστατικό Twizy, το διθέσιο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αποκλειστικά για την πόλη, το οποίο μετά λύπης μας ενημερωθήκαμε ότι δεν αναμένεται στην Ελληνική αγορά, τουλάχιστον όχι άμεσα. Άποψή μας, τραγικό λάθος της εταιρίας, καθώς θα μπορούσε να είναι το μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ελληνικής αγοράς με τιμή εκκίνησης πολύ κάτω από τα 10.000 ευρώ. Η τιμή εκκίνησης εκτιμάται ότι θα μπορούσε να είναι κοντά στα 7.500 ευρώ (6.990 ευρώ στη Δυτική Ευρώπη), αλλά η ισχυρή έκδοση των 18 kW με τις πόρτες, που συμπεριλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό, θα προσέγγιζε τις 10.000 ευρώ, ίσως και λίγο πιο πάνω.
 
Αλλά μιας και μιλήσαμε για ηλεκτροκίνηση, να περάσουμε στη Mitsubishi, στο περίπτερο της οποίας ξεχώρισε το i-MiEV, το οποίο μάλιστα κέρδισε την 1η θέση στο διεθνή αγώνα οικολογικής μετακίνησης (6ο Hi-Tech EΚΟ Μobility Rally 2012) που διοργανώθηκε στη χώρα μας πριν λίγες ημέρες. Αν και έχουμε πάρει γεύση οδήγησης από το αυτοκίνητο αυτό εδώ και χρόνια, παραμένει εκτός της Ελληνικής αγοράς, λόγω του υψηλού κόστους αγοράς που διατηρείται κοντά στα 20.000 ευρώ. Το i-MiEV πλαισίωναν το ASX, διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων στους 117 ίππους και με κινητήρα πετρελαίου 1.8 λίτρων στους 150 ίππους. Τo Lancer (Sportback και Sedan) και το pick-up L200 συμπλήρωναν τη γκάμα μοντέλων στο περίπτερο της μάρκας.
 
Η Honda, που βρισκόταν δίπλα στη Mitsubishi, εστίασε την προσοχή της στα υβριδικά της μοντέλα, Jazz, CR-Z και Insight, ενώ ο βασικός πρωταγωνιστής του περιπτέρου ήταν το νέο, 9ης γενιάς, Civic, που τράβηξε και τα περισσότερα βλέμματα. Στην άλλη πλευρά του εκθεσιακού χώρου, στο περίπτερο της Peugeot, μπορεί το νέο 208 να ήταν αυτό που τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον του κόσμου, όμως το νέο 301, το 4-θυρο της μικρομεσαίας κατηγορίας, ήταν αυτό που αποτέλεσε το σημαντικότερο έκθεμα της μάρκας, καθώς εδώ έκανε την 1η επίσημη παγκόσμια παρουσίασή του. Το νέο 301 έχει 4,4 μέτρα μήκος, υιοθετεί τους νέους αισθητικούς κώδικες της Γαλλικής μάρκας και εξοπλίζεται με σύγχρονους και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, 1.2 και 1.6 λίτρων.
 
Στο περίπτερο της Skoda δέσποζε το νέο Rapid, μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας, λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του νέου μικρού αυτοκινήτου πόλης της μάρκας, Citigo. Το Rapid αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στο διπλασιασμό των πωλήσεων της Skoda και το εμπορικό του λανσάρισμα στην Ελληνική αγορά, παράλληλα με τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης, αναμένεται στο τέλος του έτους (Δεκέμβριος 2012). Οι κινητήρες που αναμένεται να προσφέρεται το νέο Rapid στην Ελληνική αγορά είναι οι TSi βενζίνης 1.2 λίτρων με 86 και 105 ίππους αντίστοιχα και ο 1.4 με τους 122 ίππους, ενώ θα είναι διαθέσιμος και ο κινητήρας πετρελαίου 1.6 λίτρων με δύο εκδοχές ισχύος, 90 και 105 ίππους.
 
Στο περίπτερο της VW ξεχώρισε το 7ης γενιάς Golf, ενώ ενδιαφέρον ο κόσμος έδειξε και για το μίνι Up. Στην άλλη αδελφή μάρκα, την Audi, τα σκήπτρα κρατούσε το νέο A3, σ’ ένα μεγάλο και άνετο περίπτερο, πλαισιωμένο κι από άλλα μοντέλα της μάρκας. Το αξιοπερίεργο, για τα νέα Ελληνικά δεδομένα, είναι ότι υπήρχε διαθέσιμο για test-drive και το R8. Η εταίρα μάρκα της Audi, η Seat, έδωσε ιδιαίτερο βάρος στο νέο της μικρό αυτοκίνητο πόλης, το Mii. Η ονομασία του μοντέλου είναι λίγο (έως πολύ) παράξενη και μας φέρνει μνήμες από το παρελθόν, όπου το μοντέλο Malaga, προς αποφυγή παρεξηγήσεων στο Ελληνικό κοινό, μετονομάστηκε για την Ελληνική αγορά σε Gredos.
 
Ένας από τους πλέον σοβαρούς αντιπάλους της Audi είναι η Volvo, η οποία φρόντισε να δώσει το παρόν στην έκθεση Αυτοκίνηση 2012, με κύριο έκθεμά της το εντελώς νέο V40, το οποίο ήταν διαθέσιμο και για test-drive, σε διάφορες εκδόσεις κινητήρα, βενζίνης ή πετρελαίου. Το V40 πλαισίωνε το S60, ένα ακόμη μοντέλο που εκφράζει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, που έχει βάλει σκοπό να γίνει πρωτοπόρος στον τομέα της ασφάλειας με διαφορά από τον δεύτερο. Γι’ αυτό άλλωστε και προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό των νέων της μοντέλων V40 τον αερόσακο για την προστασία των πεζών, που ανυψώνει το καπό του κινητήρα στο ύψος του παρμπρίζ, για να ελαχιστοποιήσει τους πιθανούς τραυματισμούς πεζών στην περιοχή της κεφαλής και του θώρακα.
 
Στο περίπτερο της Chevrolet υπήρχε τουλάχιστον ένα μοντέλο από κάθε κατηγορία που εκπροσωπείται η μάρκα στην αγορά, το Spark, το Aveo, το Cruze, το Orlando, όλα ήταν εκεί, διαθέσιμα με δώρο την εγκατάσταση συστήματος υγραερίου, ως προσφορά της μάρκας στους νέους της αγοραστές. Όπως ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρίας κατά την ημέρα του Τύπου και των εμπορικών επισκεπτών (Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012), αναμένεται ένα «κύμα» αφίξεων νέων εκδόσεων και μοντέλων από τον επόμενο μήνα (Νοέμβριος 2012) μέχρι και τις αρχές του 2013. Πιο συγκεκριμένα, στο τέλος του Νοεμβρίου 2012 αναμένεται το ανανεωμένο Spark, το 4-θυρο Cruze με τον κινητήρα πετρελαίου 1.7 λίτρων, και τα Orlando και Cruze 5-θυρο με το νέο κινητήρα 1.4 λίτρων με υπερπλήρωση και 140 ίππους. Κοντά στα Χριστούγεννα (Δεκέμβριος 2012) αναμένεται η έκδοση βάγκον του Cruze με τον κινητήρα 1.4 Τ των 140 ίππων, ενώ στο χρονικό διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Μαρτίου του 2013 θα έρθουν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις 1.7 λίτρων των 5-θυρου και βάγκον Cruze. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας δεν ανακοίνωσε τιμές για κανένα από τα παραπάνω μοντέλα, λέγοντας ότι θα γίνονται γνωστές λίγες ημέρες πριν την άφιξή τους στην αγορά.
 
Στο περίπτερο της Nissan υπήρχαν όλα τα γνωστά και βασικά μοντέλα της μάρκας, από τα μικρά της μοντέλα, Pixo και Micra, μέχρι τα μεγάλα, όπως το σπορ roadster 370Ζ και το επιτυχημένο διπλοκάμπινο pick-up Navara. Το μοντέλο με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μας ήταν το crossover Juke στην πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα 1.5 λίτρων του στρατηγικού εταίρου της, Renault, σε τιμή κοντά στα 17.500 ευρώ. Με έμμεση εκπροσώπηση (μέσω dealers) εμφανίστηκαν αρκετές μάρκες, όπως η Fiat (με όλα της τα σήματα, Abarth, Fiat, Alfa Romeo και Lancia) και η Mercedes. Παρόλα αυτά, είδαμε το νέο Fiat 500L και τη νέα Mercedes A-Class.

Στις μεγάλες απουσίες, θα αναφέρουμε  την Toyota και την Opel, μάρκες με παραδοσιακά ευρύ κοινό, ενώ εντύπωση προκάλεσαν με την απουσία τους μάρκες όπως η Ford, οι Hyundai και Kia, οι BMW και Mini, η Mazda, η smart και αρκετές ακόμη. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η αμέσως επόμενη αντίστοιχη διοργάνωση, θα είναι πληρέστερη και αρκετά μεγαλύτερη και δεν θα αργήσει να γίνει. Εντάξει, μπορεί η αγορά να τελεί υπό διάλυση αυτή τη στιγμή, αλλά και μόνο για τον ψυχολογικό παράγοντα, που παίζει σημαντικό ρόλο στα δρώμενα της αγοράς, αξίζει και πρέπει να είναι (και πάλι) έκθεση κοντά στα πρότυπα της αναπτυγμένης Ευρώπης.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 30/10/2012, 01:50 πμ.)


Renault Twizy
Renault Twizy
Renault Twizy
Renault Twizy
Renault Twizy
Renault Twizy
Renault Clio
Renault Clio
Peugeot 301
Peugeot 301
Peugeot 301
Peugeot 301
Peugeot 208
Peugeot 208
Skoda Rapid
Skoda Rapid
VW Golf VII
VW Golf VII
VW Up
VW Up
Volvo V40
Volvo V40
Fiat 500L
Fiat 500L
Mercedes A-Class
Mercedes A-Class
Seat Mii
Seat Mii
Chevrolet Cruze 5-θυρο
Chevrolet Cruze 5-θυρο
Nissan Juke 1.5 dCi
Nissan Juke 1.5 dCi
Mitsubishi i-MiEV
Mitsubishi i-MiEV
Επίδειξη απεγκλωβισμού ΕΜΑΚ
Επίδειξη απεγκλωβισμού ΕΜΑΚ

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΗΛΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΤΕΣΗΣ

Ζάντες, Ελαστικά, Αξεσουάρ, Αναρτήσεις, Αγωνιστικός Εξοπλισμός (Ζυγοστάθμιση/Ευθυγράμμιση, Αμορτισερόμετρο/Φρενόμετρο)
1ο χλμ. Ε.Ο. Ζαχάρως-Κυπαρισσίας, 270 54 Ζαχάρω Ηλείας
Τηλ.: +302625034355, Fax: +302625034456
E-mail: chris323@otenet.gr

 
Χρήσιμα