IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Να απαγορευτούν οι διαφημίσεις αλκοόλ στο διαδίκτυο


Κάθε διαφήμιση που έχει απαγορευτεί ή περιοριστεί στα παραδοσιακά ηλεκτρονικά μέσα, όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο, πρέπει να απαγορευτεί κι από άλλα ανάλογα μέσα επικοινωνίας, όπως το (ανεξέλεγκτο πλέον) διαδίκτυο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Με την απήχηση του διαδικτύου να παίρνει τεράστιες διαστάσεις και το γεγονός ότι κι αυτό χαρακτηρίζεται ηλεκτρονικό μέσο επικοινωνίας για όλες (πλέον) τις ηλικίες, βοηθούμενο παράλληλα κι από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είμαστε της άποψης ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν πολύ πιο αυστηροί κανονισμοί για την προβολή και διαφήμιση προϊόντων, όπως των αλκοολούχων ποτών, ειδικά όσων η περιεκτικότητα αλκοόλ είναι σε υψηλά επίπεδα. Όπως έχουν εδώ και χρόνια απαγορευτεί οι διαφημίσεις τσιγάρων και προϊόντων καπνού από τα ηλεκτρονικά μέσα προβολής (τηλεόραση, ραδιόφωνο και διαδίκτυο), έτσι θα πρέπει να περιοριστούν, έως και απαγορευτούν οι αντίστοιχες προβολές και διαφημίσεις των ισχυρού αλκοόλ ποτών.
 
Απολαύστε... ανεύθυνα!
Μετά τις διεθνείς απαγορεύσεις και τους περιορισμούς στις σε προϊόντα καπνού και αλκοόλ, όλες οι εταιρίες παραγωγής και εμπορίας αντίστοιχων προϊόντων προσαρμόστηκαν στο νέο νομοθετικό πλαίσιο. Οι εταιρίες αλκοολούχων ποτών, στους δικτυακούς τους τόπους, έβαλαν περιορισμό εισόδου στους χρήστες, με φίλτρο προστασίας την «ηλεκτρονική» υπεύθυνη δήλωση της ημερομηνίας γεννήσεως, βάση του οποίου ελέγχεται αν ο χρήστης είναι ενήλικας, δηλαδή άνω των 18 ετών στην Ελλάδα (σε ορισμένες χώρες του κόσμου ο σχετικός περιορισμός είναι στην ηλικία των 21 ετών). Όμως, όπως συμβαίνει συνήθως, οι περιορισμοί και η νομοθεσία πολλές φορές παραβιάζονται ή παρακάμπτονται.


 
Απαγόρευση προβολής
Η δραστική αντιμετώπιση της καταπολέμησης των προϊόντων καπνού και σκληρού αλκοόλ, είναι η ολική απαγόρευση της προβολής και διαφήμισής τους σε μέσα επικοινωνίας που ενδέχεται να έχουν πρόσβαση ανήλικοι. Όπως έχουν απαγορευτεί οι διαφημίσεις καπνού από όλα τα παραδοσιακά ηλεκτρονικά μέσα (τηλεόραση και ραδιόφωνο) και περιοριστεί σε προχωρημένες ώρες αυτές των ισχυρού αλκοόλ ποτών, πρέπει να επιβληθούν αυστηρές απαγορεύσεις και στο διαδίκτυο, ειδικά εδώ, καθώς δεν μπορεί να ελεγχθεί πλήρως η ταυτότητα του χρήστη, τουλάχιστον, όχι προς το παρόν.
 
Το επίμαχο αλκοολούχο ποτό το οποίο και μας έδωσε το ερέθισμα για το δημοσίευμα αυτό, αν και κατά την είσοδο στον ιστότοπό του εμφανίζει φίλτρο προστασίας με υπεύθυνη δήλωση της ηλικίας του χρήστη που επιθυμεί να εισέλθει σ’ αυτόν, μαζί με τις σχετικές, υποχρεωτικές αναφορές (Για να εισέλθετε σε αυτό τον ιστότοπο πρέπει να έχετε τη νόμιμη ηλικία για κατανάλωση αλκοόλ στη χώρα σας), αναφέρει επίσης: «Το (όνομα προϊόντος) προάγει την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Απολαύστε το (όνομα προϊόντος) υπεύθυνα». Ποια είναι η προαγωγή της υπεύθυνης κατανάλωσης του προϊόντος, όταν το ίδιο το προϊόν προβάλλεται ήδη από την σελίδα φίλτρου προστασίας ανηλίκων, απεικονίζοντας μερικές από τις παραλλαγές αυτού;


 
Κυρώσεις και περιορισμοί
Κυρώσεις και περιορισμοί πρέπει να επιβάλλονται στις εταιρίες παροχής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή αλκοολούχων ποτών στην κεντρική, εισαγωγική τους σελίδα, την οποία εκμεταλλεύονται διαφημιστικά. Όπως υπάρχει το επιβεβλημένο φίλτρο προστασίας ανηλίκων κατά την είσοδο των χρηστών στους ιστότοπους των εταιριών παραγωγής και εμπορικής διάθεσης των αλκοολούχων ποτών τους, το ίδιο ακριβώς φίλτρο θα πρέπει να εμφανίζεται και στις σελίδες εισόδου των εταιριών παροχής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αν ο χρήστης θελήσει να δει το περιεχόμενο του προϊόντος αλκοόλ που προβάλλεται, να πρέπει να κάνει την ίδια διαδικασία με αυτή στους ιστότοπους των αλκοολούχων ποτών.

Τέλος, στην επίμαχη διαφήμιση που αναφερόμαστε εδώ, αν και υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας, με ψιλά γράμματα (ως συνήθως), η επισήμανση «Απολαύστε υπεύθυνα», η ιστοσελίδα της ένωσης επιχειρήσεων αλκοολούχων ποτών που αφορά την ενημέρωση για τέτοιου είδους θέματα (www.apolafste.ypefthina.eneap.gr), δεν είναι ενεργή (link), καθώς σε όποιο σημείο της επιφάνειας της σελίδας που καταλαμβάνει η διαφήμιση του αλκοολούχου ποτού, ο κέρσορας είναι ενεργός και συνδέεται (link) στον ιστότοπο μέσου κοινωνικής δικτύωσης που προβάλλεται (ΕΛΕΥΘΕΡΑ) το προϊόν. Ζητάμε λοιπόν εδώ, την παρέμβαση εισαγγελέα, καθώς, τόσο το διαδίκτυο όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κατακλύζονται από νέους και νέες κάτω των 18 ετών, οι οποίοι με τον τρόπο αυτό, γίνονται βορά στην επιθυμία των εταιριών αλκοολούχων ποτών να προσελκύσουν νέους πελάτες και δεινούς καταναλωτές.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 13/11/2012, 11:50 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα