IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
20 χρόνια Αερόσακος Volvo
Το πρώτο αυτοκίνητο Volvo που εφοδιάστηκε με αερόσακο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής το 1987. Από τότε πέρασαν 20 χρόνια και η Σουηδική φίρμα συνέχισε την εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας με γοργό ρυθμό.
 
Τα τελευταία 20 χρόνια, η Volvo Cars εξελίσσει συνεχώς την τεχνολογία των αερόσακων, βελτιώνοντας την προστασία που παρέχουν, τόσο σε μετωπικές όσο και σε πλευρικές συγκρούσεις. Στις παγκόσμιες πρωτιές της Volvo συγκαταλέγονται τόσο οι πλευρικοί αερόσακοι τοποθετημένοι στο κάθισμα, όσο και οι αερόσακοι οροφής IC (Inflatable Curtain). «Ο αερόσακος έχει καθιερωθεί εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά τον πρώτο καιρό τόσο η τεχνολογία όσο και η αξιοπιστία του δημιούργησαν έντονες αντιπαραθέσεις. Τότε, πολλές απ’ αυτές τις ανησυχίες αποδείχθηκαν βάσιμες. Δεν είναι πρόβλημα να κάνεις έναν αερόσακο να ανοίξει, το πρόβλημα είναι να ανοίξει την κατάλληλη στιγμή». εξηγεί ο Lennart Johansson, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης του εσωτερικού του αυτοκινήτου στη Volvo Cars.
Από τη δεκαετία του ’50
Οι πρώτοι αερόσακοι εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Η τεχνολογία, όμως, τότε δεν ήταν ακόμα ώριμη. Μια πατέντα του 1955 περιγράφει ένα σύστημα ανάλογο με το σημερινό, αλλά με την πολύ σημαντική διαφορά ότι ο ίδιος ο οδηγός έπρεπε να ανοίξει τον αερόσακο, πατώντας ένα κουμπί(!) Μια άλλη πρώτη αντιπαράθεση δημιουργούσε η χρήση πυροτεχνικού μηχανισμού για να φουσκώσει ο αερόσακος με αέριο. Οι ανησυχίες εστιάζονταν τόσο στον χειρισμό των εκρηκτικών μηχανισμών στο εργοστάσιο παραγωγής, όσο και στους πιθανούς κινδύνους από την τοποθέτησή τους στο αυτοκίνητο. Ένα αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο στις ΗΠΑ το 1984, επιτάχυνε την εξέλιξη των αερόσακων. Εστιάζοντας στους κινδύνους από τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας, το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι μέσα σε 3 χρόνια, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα έπρεπε να είναι εφοδιασμένα με συστήματα προστασίας που δεν ενεργοποιούνται από τους επιβαίνοντες.
Συνεργασία με τη ζώνη ασφαλείας
Ο αερόσακος αναγνωρίστηκε γρήγορα ως η καλύτερη επιλογή. Πολλοί παρατηρητές πίστευαν ότι θα μπορούσε ακόμα και να αντικαταστήσει τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων που η ίδια η Volvo Cars καθιέρωσε ήδη από το 1959. Η Volvo, όμως, υποστήριξε με επιτυχία ότι καλύτερο αποτέλεσμα θα είχε μια συνεργασία ανάμεσα στη ζώνη ασφαλείας και τον αερόσακο. «Περισσότεροι αερόσακοι δεν βελτιώνουν απαραίτητα τα επίπεδα ασφαλείας συνολικά. Είναι σημαντικό να αντιμετωπίζεται ο αερόσακος στα πλαίσια μιας συστηματικής προσέγγισης, όπου η δομή του αυτοκινήτου, οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι λειτουργούν συνδυασμένα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη απορρόφηση των δυνάμεων της σύγκρουσης σε ένα ατύχημα», σχολιάζει ο Lennart Johansson. Ο αερόσακος, στα τέλη της δεκαετίας του ’90, έγινε στάνταρ εξοπλισμός του Volvo 850.
Παγκόσμιες πρωτιές για τη Volvo
Το 1994, η Volvo Cars εξέλιξε την τεχνολογία ακόμα περισσότερο, παρουσιάζοντας έναν πλευρικό αερόσακο ενσωματωμένο στην πλάτη του καθίσματος, ο οποίος προστατεύει τον θώρακα σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. «Κάναμε ένα μεγάλο βήμα εμπρός, ενσωματώνοντας τον πλευρικό αερόσακο στο πατενταρισμένο σύστημα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση SIPS (Side Impact Protection System) που είναι ενσωματωμένο στη δομή του αμαξώματος. Οι άλλοι κατασκευαστές χρειάστηκαν λίγα χρόνια για να το πετύχουν», λέει ο Lennart Johansson. Τότε, ήταν ήδη καιρός για την επόμενη παγκόσμια πρωτιά της Volvo Cars, τον αερόσακο οροφής IC (Inflatable Curtain). Ο αερόσακος οροφής είναι σχεδιασμένος να προσφέρει ενισχυμένη προστασία στο κεφάλι των επιβαινόντων εμπρός και πίσω, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης. Ο αερόσακος οροφής παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με το Volvo S80 που λανσαρίστηκε το 1998 και είναι πλέον στάνταρ σε όλα τα μοντέλα Volvo, εκτός του C70. Αντίθετα, το Volvo C70, ως ανοικτό αυτοκίνητο, είναι εφοδιασμένο με αερόσακους που είναι ενσωματωμένοι στις πόρτες και ανοίγουν προς τα πάνω σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, παραμένοντας ανοικτοί για να παρέχουν προστασία αν ανατραπεί το αυτοκίνητο. Η Volvo προχώρησε ένα ακόμα βήμα με τα νέα Volvo V70 και XC70 που παρουσίασε πρόσφατα. Και τα δύο μοντέλα είναι εφοδιασμένα με αερόσακους οροφής που έχουν επεκταθεί κατά 60 χλστ. για να προσφέρουν βελτιωμένη προστασία στα παιδιά που κάθονται στο πίσω κάθισμα.
Εκτεταμένος αερόσακος οροφής
Η τεχνολογία των αερόσακων έχει αλλάξει πολύ από τότε που παρουσιάστηκε, πριν από 20 χρόνια, και η Volvo ήταν πάντα από τους βασικούς «παίκτες» στη διαδικασία της εξέλιξης. Η απόδοση των αερόσακων έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η σημερινή τεχνολογία είναι πολύ καλύτερα προσαρμοσμένη στην αλληλουχία της σύγκρουσης και τον τρόπο που μετακινούνται τα σώματα των επιβαινόντων από τις δυνάμεις της σύγκρουσης. «Είκοσι χρόνια στο δρόμο, η τεχνολογία των αερόσακων είναι ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ασφαλέστερων αυτοκινήτων», εξηγεί ο Lennart Johansson.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα