IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Save the SAAB!

Ακούγεται σαν σύνθημα οικολόγων ή φιλοζωικών οργανώσεων. Και, ειρωνεία της «τύχης», πρόκειται για μία από τις πιο «ευαίσθητες» φίρμες αυτοκινήτου σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Με ειδικές πιστοποιήσεις όσον αφορά τον τρόπο παραγωγής των μοντέλων της, με τεχνολογία αιχμής για τους «πράσινους» κινητήρες της και μια σειρά από άλλες μικρολεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά.

Ακούγεται σαν σύνθημα οικολόγων ή φιλοζωικών οργανώσεων. Και, ειρωνεία της «τύχης», πρόκειται για μία από τις πιο «ευαίσθητες» φίρμες αυτοκινήτου σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Με ειδικές πιστοποιήσεις όσον αφορά τον τρόπο παραγωγής των μοντέλων της, με τεχνολογία αιχμής για τους «πράσινους» κινητήρες της και μια σειρά από άλλες μικρολεπτομέρειες, που κάνουν τη διαφορά.

Τον τελευταίο καιρό, λοιπόν, έχω παρατηρήσει ότι κάτι δεν πάει καλά με το... Scandinavian «μαγαζί». Η «μαμά» GM δεν έχει φροντίσει όσο πρέπει αυτό το «παιδί» της. Γιατί, αν λέγεται φροντίδα αυτή η «αμερικανιά» 9-7X, με ξεπερασμένη τεχνολογία στο σύστημα μετάδοσης (4άρι αυτόματο για πολυτελείας SUV δεν θα επέλεγαν ούτε οι Κινέζοι) και σχεδίαση αισθητά μακριά από τις παλιές καλές ημέρες της φίρμας (κυρίως στο εσωτερικό), άστα να πάνε... (συμπληρώστε εσείς τη συνέχεια). Και να ’ταν μόνο αυτό;

Αφήνω τη σχεδίαση, γιατί είναι (λένε) υποκειμενική (και τρίχες κατσαρές). Πάρτε ένα τηλέφωνο τους συναδέλφους σας στην Alfa Romeo να σας πουν πόσο υποκειμενική είναι. Μέχρι να το κάνετε αυτό, συνεχίζω με τα επόμενα. Οι «στυγνοί» Αμερικανοί, ξέρουν πολύ καλά ότι το πολύ το χρήμα θα το πάρουν από τον «άσο» που λέγεται Opel. Όλοι λοιπόν σ’ αυτή τη «φάμπρικα» δουλεύουν γι’ αυτή. Τι θέλει το «κορίτσι» μας; Roadster; Αμέσως! «Κυρία Saturn; Ελάτε στο γραφείο μου παρακαλώ. Και γρήγορα!» Τι θέλει η «ομορφιά» μας; Νέους turbo κινητήρες! «Κυρία Saab; Πάρτε τα σχέδια των κινητήρων που έχετε στα συρτάρια του γραφείου σας κι ελάτε από ’δω. Αμέσως παρακαλώ (δεύτερη δεν θα το πω, λογιστήριο... 1ος όροφος)».

Επί της ουσίας, αυτή η Saab παρέμεινε με δύο (το γράφω λεκτικά κι όχι αριθμητικά γιατί το 2 ως αριθμός είναι πολύ λιγότερο γραμματικά) μοντέλα. Το 9-3 (με 3 εκδόσεις αμαξώματος και το 9-5 (με 2 εκδόσεις αντίστοιχα). Και τι περιμένετε κύριοι; Να πηγαίνουν «πύραυλος» οι πωλήσεις της φίρμας για 100 χρόνια; Μάλλον έχετε χάσει της αίσθηση του χρόνου και μετράτε έτη Πλούτωνα κι όχι Γήινα (1 έτος Πλούτωνα = 365 έτη Γήινα).

Η φίρμα θέλει ριζικό φρεσκάρισμα. Θέλει μοντέλα σε διαφορετικές κατηγορίες που ανθούν και αφήνουν «πακέτο». Τι φοβάστε; Μην σας κόψουν τις πωλήσεις από τ’ άλλα «μαγαζιά»; Όσο έκοψε η Audi με το Q7 από το VW Touareg. Ή το Opel Antara από το Chevrolet Captiva. Να πω κι άλλα παραδείγματα ή σας φτάνουν αυτά; Καλή η εκμετάλλευση (με την καλή έννοια) των παράπλευρων εταιριών μας για τη δημιουργία νέων προϊόντων από και προς. Εδώ γίνεται μόνο «από» και όχι «προς». Γιατί αν είναι «προς» οι καρότσες του Vectra για το 9-3, τότε, είστε... (βάλτε πάλι εσείς τη συνέχεια εδώ).

Αυτή η κατάσταση έχει επηρεάσει τη φίρμα και στην Ελλάδα. Τόσο πολύ, που μετά το πολύ το χιόνι του Φεβρουαρίου, οι υπάλληλοι της «Ελληνικής» Saab δεν είχαν το κουράγιο, ούτε τα μεταχειρισμένα τους αυτοκίνητα να καθαρίσουν. Το άφησαν να λιώσει μόνο του. Εγώ προσωπικά πιστεύω ότι η Saab έχει βάθος και καλά θα κάνουν, αυτοί που αποφασίζουν για την τύχη της, να σκύψουν περισσότερο το κεφάλι τους και να την φροντίσουν, τουλάχιστο, στο βαθμό που της αξίζει.

Δημήτρης Σπυράκης
dimspy@ixauto.gr
info@ixauto.gr




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Opel
MOTOR CAR

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων)
Λιοσίων 302, 111 45 Αθήνα
Τηλ.: +302108547010, Fax: +302108547020
E-mail: sales@motor-car.gr, Website: www.motor-car.gr (υπό κατασκευή, σύντομα κοντά σας)
 
Χρήσιμα