IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Daihatsu Cuore - Το «καθαρόαιμο» της πόλης
Δεν πίνει (κορυφαία οικονομία καυσίμου), δεν καπνίζει (χαμηλές εκπομπές ρύπων) και έχει κορυφαίες επιδόσεις. Πρόκειται για το συμπαθητικό «μωρό» της πόλης από την σπεσιαλίστα του είδους, Daihatsu.

Του Δημήτρη Σπυράκη
Πώς θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς «μωρό» ένα μίνι αυτοκίνητο που αισίως είναι 27 ετών; Όντως το Cuore κέρδισε τη συμπάθεια του αγοραστικού κοινού των αυτοκινήτων πόλης από το 1980, δηλαδή από τότε που έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του. Από τότε βέβαια πέρασαν αρκετά χρόνια και το μικρό «Γιαπωνεζάκι» εξελίχθηκε σημαντικά σε όλους τους τομείς. Είναι σημαντικά πιο ασφαλές, πολύ πιο οικονομικό, με πιο επαρκείς χώρους, επιδόσεις που τραβούν την προσοχή παρά το μέγεθός του και τη γνωστή Ιαπωνική ποιότητα και αξιοπιστία. Η πλέον εξελιγμένη έκδοση του θρυλικού πλέον μοντέλου της Daihatsu, βρίσκεται ήδη και στην Ελληνική αγορά κι εμείς πήραμε μια πρώτη γεύση από το νέο Cuore στα μέσα του Σεπτέμβρη, κατά την επίσημη δημοσιογραφική του παρουσίαση στο Λουτράκι.
 
«Αστική» λειτουργικότητα
Με πάνω από 5.000.000 συνολικές πωλήσεις σε 90 χώρες, η 7η γενιά του μοντέλου υπόσχεται το κάτι παραπάνω, σε όλους τους τομείς. Το νέο Cuore, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες μετακίνησης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Παρά το περιορισμένο του μήκος, το μακρύ μεταξόνιό του δίνει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, των οποίων οι πόρτες, με άνοιγμα περίπου 90 μοίρες, κάνουν την πρόσβασή τους στο εσωτερικό πολύ εύκολη. Στην άνεση των πίσω επιβατών συμβάλει και το επίπεδο πάτωμα, για ακόμη περισσότερο χώρο στα κάτω άκρα. Παρά τον ευέλικτο εσωτερικό του χώρο, θα θέλαμε το πίσω κάθισμα, εκτός από διαιρούμενη πλάτη, να ήταν και συρόμενο για καλύτερη εκμετάλλευση του σαφώς περιορισμένου χώρου αποσκευών, όταν το αυτοκίνητο είναι πλήρες από επιβάτες. Η ορατότητα είναι πολύ καλή προς πάσα κατεύθυνση, χάρη στη σωστή σχεδίαση των διάφανων επιφανειών. Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, ορίζουν τα 4 άκρα του μοντέλου και προσφέρουν τον απαραίτητο φωτισμό. Με ελάχιστη ακτίνα στροφής 4,2-4,9 μέτρα (ανάλογα τη διάσταση των τροχών που είναι 13-15 ίντσες), το νέο Cuore γίνεται ιδιαίτερα ευέλικτο στα στενά σοκάκια της πόλης και στο παρκάρισμα, βασικό πλεονέκτημα στην κίνηση μέσα στην πόλη.
 
Υψηλός εξοπλισμός ασφάλειας
Το αμάξωμα, για τις «δυσάρεστες» περιπτώσεις σύγκρουσης, είναι εξοπλισμένο με πλευρικές μπάρες και δομή υψηλής απορρόφησης της ενέργειας, ατσάλινα φύλλα μεγάλης αντοχής τα οποία επιτυγχάνουν εξαιρετική απορρόφηση της ενέργειας από ατύχημα, μεγάλη αντοχή της καμπίνας των επιβατών και ταυτόχρονα, χαμηλό συνολικό βάρος. Τα χαρακτηριστικά ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν υπερκαλυφθεί. Μέχρι 7 αερόσακοι προσφέρονται στο νέο Cuore, κατά τα γνωστά πρότυπα: οδηγού/συνοδηγού, πλευρικοί και πλαϊνοί τύπου κουρτίνας, που συμπληρώνει και ένας αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού. Το τιμόνι, σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης, υποχωρεί, για να δώσει ζωτικό χώρο στο θώρακα και το κεφάλι του οδηγού.
 
Δύναμη και οικονομία
Ένας συνδυασμός που σπάνια συναντάμε. Οι επιδόσεις και η χαμηλή κατανάλωση δεν συνυπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο. Όχι όμως όταν πρόκειται για το νέο Cuore. Χάρη στην αεροδυναμική του σχεδίαση και το χαμηλό του βάρος, αλλά και στον εξελιγμένο ,«ρωμαλέο», 3κύλινδρο, 1.000άρη κινητήρα, οι εξαιρετικές επιδόσεις, με βάση τα κριτήρια της κατηγορίας του, ακολουθούνται από μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και θεωρητικά, αυτονομία κοντά στα 800 χλμ.
 
Με σεβασμό στο περιβάλλον
Το νέο Cuore εφοδιάζεται με τον Έξυπνο Καταλύτη, καινοτόμος τεχνολογία της Daihatsu. Το πρόβλημα ήταν η φθορά των μετάλλων του καταλύτη τα οποία καθαρίζουν τα καυσαέρια, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Με την εφαρμογή όμως της νανοτεχνολογίας στο παλλάδιο, ο καταλύτης γίνεται πιο ανθεκτικός στις υψηλές θερμοκρασίες και με την χρήση ενός σφηνοειδούς κρυστάλλου, η Daihatsu πέτυχε τη λειτουργία της αυτοαναδημιουργίας. Αυτή η επίτευξη μειώνει τη χρήση πολύτιμων μετάλλων τα οποία αποτελούν πολύτιμους φυσικούς πόρους και ταυτόχρονα επιτυγχάνει καθαρά καυσαέρια για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Όταν συνδυασθεί και με το σύστημα Catalyst Early Activation System, τότε έχουμε ακόμη καθαρότερα καυσαέρια. Μοντέλα με οικολογικές προδιαγραφές (ECO) εξοπλίζονται με το νέο σύστημα της Daihatsu, Idle Stop, το οποίο διακόπτει και ξεκινά τη λειτουργία του κινητήρα αυτόματα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται σε μποτιλιάρισμα ή φανάρια, με αποτέλεσμα, οικονομία καυσίμου (4,2 λ./100 χλμ.) και πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (99 γραμμ./χλμ.)
Αυτός είναι ο νέος... γίγαντας της πόλης, που, κατά τα φαινόμενα, θα ορίσει νέα κριτήρια στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των «σουπερμίνι».
 
τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Μήκος
3,46 μέτρα
Πλάτος
1,475 μέτρα
Ύψος
1,53 μέτρα
Μεταξόνιο
2,49 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,30/1,295 μέτρα
Χώρος αποσκευών
414 λίτρα
Βάρος
765 κιλά
Κυβισμός
998 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
71 x 84 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
70/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
94/3.400
0-100 χ.α.ώ.
11,1’’
0-400 μέτρα
17,9’’
Τελική ταχύτητα
160 χ.α.ώ.
Μικτή κατανάλωση
4,4 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
36 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
104 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΕΜΕΡΤΖΙΑΝ

Συνεργείο Αυτοκινήτων
Μενελάου & Γράμμου 44-46, 173 43 Αγ. Δημήτριος
Τηλ. & Fax: +302109702380, E-mail: semerjianrobert6@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 
Χρήσιμα