IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Cayman: Απόλαυση της οδήγησης χωρίς όρια
Φτιαγμένη για οδήγηση με στροφές όπως ελάχιστα άλλα σπορ μοντέλα μπορούν, η νέα Cayman θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία της, με μακρύτερο μεταξόνιο, ολόπλευρο νέο σασί και χαμηλότερο βάρος. Η απόλαυση της οδήγησης άρχισε!
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Το διθέσιο, που αναπτύχθηκε πρόσφατα μετά τις 911 και Boxster, είναι το 3ο σπορ μοντέλο Porsche που διαθέτει καινοτόμο σχεδιασμό και ελαφρύ αμάξωμα. Η νέα Cayman είναι έως και 30 κιλά ελαφρύτερη, ανάλογα το μοντέλο και τον εξοπλισμό, και καταναλώνει μέχρι και 15% λιγότερο καύσιμο για κάθε 100 χλμ. από το προηγούμενο μοντέλο, παρά τις υψηλότερες επιδόσεις του κινητήρα. Η Porsche αναβαθμίζει επίσης το Cayman με νέα προαιρετικά χαρακτηριστικά. Το σπορ κουπέ είναι τώρα διαθέσιμο με Adaptive Cruise Control (ACC) για την πρώτη φορά που ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο στην κίνηση και την ταχύτητα του οχήματος, καθώς κι ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα ήχου Burmester. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό για τη νέα Cayman είναι το προαιρετικό Entry & Drive keyless σύστημα που μπορεί να εγκατασταθεί από το εργοστάσιο.
 
Σχεδιασμός με νέα αναλογίες και εξέχουσες γραμμές
Η νέα Cayman είναι πιο διακριτική από ποτέ. Οι αναλογίες της είναι νέες κι όμως είναι σαφώς μια σπορ κουπέ Porsche. Ένα εκτεταμένο μεταξόνιο με μικρότερους προβόλους και 18-19 ιντσών ζάντες με μεγαλύτερη περιφέρεια κύλισης είναι ο προσδιορισμός στα οπτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, με πιο ενισχυμένες οδηγικές επιδόσεις. Το στιλ του χαρακτηρίζεται από ακρίβεια στις γραμμές του και ευκρίνεια στις γλυπτές άκρες. Δίνουν έμφαση στη χαμηλή, εκτεταμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου με το παρμπρίζ να έχει μετατεθεί και η γραμμή της οροφής να επεκτείνεται πολύ πίσω.
 
Χαρακτηριστικό της πιο προηγμένης σχεδίασης είναι η μεσαία γραμμή, η οποία αρχίζει να τρέχει από τα φτερά προς τα πίσω πλαϊνά πάνελ. Οι εξωτερικοί καθρέπτες τώρα τοποθετούνται κοντά στην κορυφή των θυρών. Ιδιαίτερα εκφραστικές και χαρακτηριστικές είναι οι δυναμικές εσοχές στις πόρτες, που οδηγούν τον εισερχόμενο αέρα διακριτικά στα πίσω πλευρικά φύλλα και στη συνέχεια απευθείας στον κινητήρα, προσφέροντας πιο εμφανή απεικόνιση της βασικής ιδέας του κινητήρα στο κέντρο.
 
Από το εμπρός άκρο, η νέα Cayman χαρακτηρίζεται από εισόδους αέρα ψύξης της, οι οποίες αυξάνουν σε μέγεθος προς τις πλευρές του αυτοκινήτου. Ενσωματωμένα σε αυτές, προς τα έξω, είναι τα στρογγυλά φώτα εμπρός με 4 σημεία φώτα ημέρας ή τα φώτα θέσης, αδιαμφισβήτητο χαρακτηριστικό την αναγνώριση της νέας Cayman. Στη νέα γενιά του σπορ κουπέ, η μεγάλη, χαμηλή πίσω πόρτα, είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Στο άνω άκρο του πίσω παραθύρου, ένα LED φως φρένων εκτείνονται σε όλο το πλάτος του παραθύρου και προειδοποιεί την κυκλοφορία πίσω. Τοποθετημένη απευθείας στο πίσω καπάκι είναι η λεπτή λεπίδα της πίσω αεροτομής, η οποία, σε αντίθεση με εκείνη του Boxster, είναι υψηλότερη και εγκαθιστά σε μία πιο απότομη γωνία. Η συνολική εμφάνιση της Cayman είναι πιο ανεξάρτητη από πριν, και διαφοροποιείται καλά από το προηγούμενο μοντέλο.
 
Βελτιωμένοι υψηλόστροφοι 6-κύλινδροι κινητήρες
Η Porsche χρησιμοποιεί δύο εξαιρετικούς σπορ κινητήρες στην Cayman, που συνδυάζουν την άφθονη ροπή με μεγάλη δύναμη στο άνω εύρος στροφών του κινητήρα. Μία συνέπεια αυτής της υψηλόστροφης ιδέας είναι ότι επέτρεψε 0,2 λίτρα μείωση του κυβισμού στα 2.7, από 2.9 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, κι όμως έχει μεγαλύτερη ισχύ. Με ειδική ισχύ 101,6 ίππους/λίτρο, ο 2.7 είναι ο πρώτος Cayman κινητήρας που σπάσει το φράγμα των 100 ίππων/λίτρο  για σπορ κινητήρες αυτοκινήτων. Και οι δύο κινητήρες παράγουν τη μέγιστη ονομαστική ισχύ τους στις 7.400 σ.α.λ. (ήταν 7.200 σ.α.λ. προηγουμένως). Οι μέγιστες δυνάμεις αυξήθηκαν 10 ίππους στην Cayman και 5 ίππους στην Cayman S.
 
Οι καμπύλες ισχύος τους, επίσης, βρίσκονται πάνω από αυτές των προηγούμενων κινητήρων, που σημαίνει ότι συνολικά, οι 6-κύλινδροι κινητήρες παράγουν περισσότερη ισχύ στις ίδιες στροφές του κινητήρα. Οι νέοι κινητήρες εισάγουν τον αέρα από τους αριστερά και δεξιά αεραγωγούς. Στο 3.4 λίτρων 6-κύλινδρο κινητήρα της Cayman S, μια αλλαγή στο πτερύγιο συντονισμού βελτιώνει την πλήρωση των κυλίνδρων, παρέχοντας υψηλή ροπή σε χαμηλές στροφές, καθώς και μια ενιαία καμπύλη ροπής. Και οι δύο κινητήρες διαθέτουν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και σύστημα VarioCam Plus στην πλευρά της εισαγωγής, για τη βέλτιστη χρονική στιγμή σε αλλαγές φορτίου.
 
Ευφυής απόδοση για οικονομία και επιδόσεις
Οι 6-κύλινδροι κινητήρες, τοποθετημένοι μπροστά από τον πίσω άξονα, κάνουν την Cayman προνομιακό παράδειγμα αποτελεσματικής απόδοσης. Οι κινητήρες των μοντέλων είναι μέχρι 15% πιο αποδοτικοί λόγω του άμεσου ψεκασμού βενζίνης, της θερμικής διαχείρισης, της ανάκτησης ηλεκτρικού συστήματος και της αυτόματης λειτουργίας start/stop. Βασικά στοιχεία για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας είναι το ηλεκτρικό σύστημα ανάκτησης και η ελεγχόμενη θερμική διαχείριση της ψύξης του κινητήρα. Στο ηλεκτρικό σύστημα ανάκτησης, η μπαταρία φορτίζεται πιο έντονα κατά τη διάρκεια της πέδησης και της φάσης της «νεκράς». Με τη σειρά της, η χρέωση εναλλάκτη ρεύματος μπορεί να μειωθεί όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη. Αυτό μειώνει το φορτίο του κινητήρα σε φάσεις επιτάχυνσης, γιατί δεν χρειάζεται αρκετή δύναμη για να φορτίσει την μπαταρία.
 
Χάρη στο έξυπνο έλεγχο των συνδυασμένων συστημάτων ψύξης κινητήρα και μετάδοσης, και οι δύο μηχανές φθάνουν τις θερμοκρασίες λειτουργίας τους πιο γρήγορα, που οδηγεί σε καλύτερη καύση υπό μερικό φορτίο με λιγότερη τριβή. Σε συνδυασμό με τη μετάδοση του PDK, οι νέες Cayman μοιράζονται ένα χαρακτηριστικό με την Boxster και την 911, που ακολουθεί την αρχή της παραγωγής ισχύος του κινητήρα μόνο όταν είναι όντως απαραίτητη η διακοπή λειτουργίας του κινητήρα. Η λειτουργία αυτή επιτρέπει να αποσυνδεθεί ο κινητήρας, όπου λειτουργεί ουδέτερα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Στην πράξη, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη εξοικονόμηση έως και 1 λίτρο/100 χλμ. με ένα προληπτικό στιλ οδήγησης.
 
Πρότυπο 6άρι μηχανικό κιβώτιο και PDK
Η μετάδοση είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τις οδηγικές επιδόσεις, την άνεση και την οικονομία καυσίμου. Στα νέα μοντέλα Cayman χρησιμοποιείται ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Οι σχέσεις μετάδοσης ορίζονται ιδανικά για τα μοναδικά χαρακτηριστικά του κινητήρα. Το κιβώτιο PDK είναι επίσης διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός. Θα προσφέρει 7 ταχύτητες και αλλαγές σχέσεων χωρίς καμία διακοπή στην προωθητική δύναμη, επιτρέποντας ταχύτερη σπριντ και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Τα νέα μοντέλα Cayman προσφέρουν τώρα ένα κουμπί Sport το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ σπορ και άνετης ρύθμισης, που έχει βελτιστοποιηθεί για την αποδοτικότητα των καυσίμων.
 
Στη λειτουργία Sport, το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα κάνει το μοτέρ να ανταποκρίνεται ακόμα πιο πολύ, με πιο άμεση δυναμική απόκριση του κινητήρα. Στα οχήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων PDK, η αυτόματη λειτουργία έχει ως αποτελέσματα το αργότερο ανέβασμα και το νωρίτερο κατέβασμα. Επιπλέον, η λειτουργία start/stop είναι απενεργοποιημένη. Το PDK είναι συντονισμένο ακριβώς με τη δυναμική της νέας Cayman. Σε χειροκίνητη λειτουργία, επιτρέπει την ελεγχόμενη ολίσθηση με απενεργοποιημένη τη διαχείριση ευστάθειας PSM (Porsche Stability Management), θεωρώντας την κατάλληλη προστασία στο δρόμο. Η ανίχνευση της γωνίας εκτροπής και της γωνίας εισόδου του τιμονιού ξεκινάει την πρόληψη του ανεβάσματος και επιτρέπει την πολύ ιδιαίτερη οδηγική απόλαυση.
 
Sport Chrono με δυναμικές βάσεις μετάδοσης
Το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono προσφέρει ένα πολύ ευρύ φάσμα σχέσεων μετάδοσης που κυμαίνεται από σπορ ρύθμιση, πχ. για οδήγηση σε πίστα, μέχρι την άνεση στην καθημερινή χρήση. Περιλαμβάνει επίσης δυναμικές αναρτήσεις, ενώ παρέχει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση σε συνδυασμό με το PDK και το Sport Plus κουμπί με τη λειτουργία του συστήματος Launch Control. Αυτό μειώνει την επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. κατά 0,2’’ σε σύγκριση με την κανονική λειτουργία. Το Sport Plus κουμπί ενεργοποιεί επίσης το στρατηγικής PDK «race course» αλλαγής ταχυτήτων.
 
Για ακόμα καλύτερη απόδοση και οδηγική άνεση, το πακέτο Sport Chrono παρέχει δυναμικές βάσεις μετάδοσης. Μεταβάλλει την ακαμψία και την απόσβεση ως συνάρτηση της συγκεκριμένης κατάστασης οδήγησης. Με ένα σκληρό περιβάλλον των στηριγμάτων, η στιγμή της μετάδοσης της αδράνειας μειώνεται σημαντικά όταν οδηγούμε σε μια στροφή και σε γρήγορα εναλλασσόμενες κάμψεις, πράγμα που ελαχιστοποιεί την πίσω πίεση του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με εκείνα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, στα οποία ο κινητήρας είναι σταθερά στερεωμένος στο αμάξωμα με κοχλίες, με αποτέλεσμα πιο σταθερό και ακριβή χειρισμό.
 
Νέο σύστημα πλαισίου για ακόμα καλύτερο χειρισμό
Οι οδηγικές επιδόσεις της Cayman είναι εξαιρετικές. Περισσότερο από ποτέ, η αλληλεπίδραση της κεντρομήχανης φιλοσοφίας και η ρύθμιση του πλαισίου εξασφαλίζουν την πρώτη θέση στην κατηγορία του. Η βασική γεωμετρία δημιουργεί ιδανικές συνθήκες γι’ αυτή την παράσταση. Ένα 60 χλστ. μακρύτερο μεταξόνιο για μεγαλύτερη σταθερότητα σε πολύ υψηλές ταχύτητες, ένα ευρύ μετατρόχιο στους δύο άξονες για πρόσθετη οδηγική ευστάθεια και ευκινησία στις στροφές και μεγαλύτερης διαμέτρου ελαστικά για ακόμη καλύτερο κράτημα δρόμου μέχρι το όρια της απόδοσης. Οι μηχανικοί της Porsche θέτουν υψηλή προτεραιότητα στο συντονισμό του πλαισίου της Cayman, αλλά όχι μόνο με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων οδήγησης και την ευκινησία, αλλά ταυτόχρονα να βελτιώσουν την άνεση και την καθημερινή πρακτικότητα.
 
Αναθεωρημένο PASM με εκτεταμένους αισθητήρες
Η νέα γενιά του προαιρετικού ενεργού συστήματος απόσβεσης PASM, επεκτείνει την αυτονομία των επιδόσεων της Cayman με πιο βιώσιμο τρόπο από ποτέ. Ο λόγος, 4 επιπλέον κάθετοι αισθητήρες στους εμπρός και πίσω τροχούς που επιτρέπουν ακόμη καλύτερο και πιο λεπτό έλεγχο. Η ιδανικά ελεγχόμενη απόσβεση βελτιώνει την πρόσφυση του οχήματος στο δρόμο, προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα οδήγησης, μεγαλύτερη άνεση, βελτιωμένη απόδοση και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος. Ακριβώς όπως πριν, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το κουμπί PASM στην κεντρική κονσόλα για να επιλέξει μεταξύ των δύο τρόπων, Normal και Sport. Το σύστημα λειτουργεί επίσης ως μία συνάρτηση της συγκεκριμένης κατάστασης οδήγησης, έτσι ώστε να μην παραβιαστεί η διασκέδαση της οδήγησης, σε ομαλή οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, απαιτούνται μόνο μέτριες δυνάμεις απόσβεσης. Σε σπορ στιλ οδήγησης, η υψηλή απόσβεση δυνάμεων βελτιώνει την πρόσφυση στο δρόμο και τον έλεγχο του αυτοκινήτου.
 
Δύο εκδόσεις ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης
Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, αντικαθιστά το προηγούμενο υδραυλικό σύστημα στην Cayman. Η υψηλή απόδοσή του επιτρέπει στους οδηγούς να βιώσουν την ευκινησία της Cayman ακόμα πιο έντονα. Την ίδια στιγμή, το νέο σύστημα προσφέρει πλεονεκτήματα οικονομίας καυσίμου σε σύγκριση με το συμβατικό σύστημα διεύθυνσης, μείωση της κατανάλωσης καυσίμου τουλάχιστον 0,1 λίτρο/100 χλμ. Επίσης, ενισχύει την άνεση και την ασφάλεια μέσω βοηθητικών λειτουργιών. Ο οδηγός παίρνει άμεση ανατροφοδότηση μέσω του τιμονιού, και ο αρνητικός ή περιττός θόρυβος φιλτράρεται. Ως επιλογή, το τιμόνι «Plus έκδοση» του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης μπορεί να παραγγελθεί το οποίο βελτιώνει την άνεση διεύθυνσης με επιπλέον υποβοήθηση έως και τα 50 χ.α.ώ. Στη στάθμευση και τους ελιγμούς είναι ιδιαίτερα ομαλό και άνετο, με χαμηλότερες δυνάμεις διεύθυνσης. Το σύστημα αυτό βελτιώνει την ροπή διεύθυνσης και επαναφοράς των τροχών στην κεντρική τους θέση σε χαμηλότερες ταχύτητες του οχήματος.
 
Καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες του πλαισίου PASM, το προαιρετικό σύστημα PTV (Porsche Torque Vectoring) είναι σε θέση να αυξήσει την οδηγική δυνητική απόδοση της Cayman ακόμη περισσότερο. Το PTV είναι η έξυπνη αλληλεπίδραση μεταξύ του πίσω μπλοκέ διαφορικού με παρεμβάσεις φρεναρίσματος σε επιλεγμένους τροχούς, μια επιπλέον λειτουργία του συστήματος διαχείρισης ευστάθειας PSM. Ουσιαστικά, το PTV βελτιώνει την απόκριση του τιμονιού του αυτοκινήτου και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης με στοχευόμενες παρεμβάσεις του φρένου στην πίσω ρόδα που βρίσκεται στο εσωτερικό της στροφής. Η ροπή πέδησης ενεργοποιείται μόλις το τιμόνι είναι στριμμένο. Ως αποτέλεσμα, βελτιωμένη απόδοση στις στροφές. Στη συνέχεια, το πίσω μπλοκέ διαφορικό βελτιώνει σημαντικά τις δυνατότητες πρόσφυσης κατά την επιτάχυνση από την κάμψη.
 
Φρένα με επιπλέον δύναμη
Λόγω των αυξημένων επιδόσεων του αυτοκινήτου, το σύστημα φρένων της Cayman έχει γίνει πιο ισχυρό, καθώς κι αυτό είναι αυτονόητο στην Porsche. Μαζί με τον εξοπλισμό του συστήματος οι ισχυρές δαγκάνες φρένων εμπρός και η βελτιστοποίηση του σχεδιασμού στα τακάκια, παρέχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής φρένων, ενώ βελτιώσεις έγιναν και στην ψύξη των δίσκων των φρένων. Επιπλέον, η νέα Cayman S έχει μεγαλύτερα δισκόφρενα μπροστά που προέρχονται από την 911 Carrera. Για να βελτιωθεί η ασφάλεια και να προσφέρεται μια καλύτερη προειδοποίηση για τα οχήματα που ακολουθούν, τα φώτα φρένων σε όλα τα μοντέλα Cayman πάλλονται συντομότερα όταν ενεργοποιείται το ABS. Όπως και τα προηγούμενα μοντέλα, το εξαιρετικά υψηλής απόδοσης Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) σύστημα είναι διαθέσιμο ως προαιρετική επιλογή. Με το σύστημα αυτό, 350 χλστ. διαμέτρου δίσκοι χρησιμοποιούνται στους εμπρός και πίσω τροχούς όλων των μοντέλων. Οι δαγκάνες φρένων PCCB, επίσης βαμμένες κίτρινες, είναι οι νέες 6-πίστονες απ’ την 911 Carrera που  χρησιμοποιούνται στους εμπρός τροχούς.
 
Μεγαλύτεροι τροχοί, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης
Τα νέα μοντέλα Cayman κινούνται τώρα σε τροχούς και τα ελαστικά που είναι μια ίντσα σε διάμετρο μεγαλύτερα απ’ ό,τι το προηγούμενο μοντέλο. Οι βασικές εκδόσεις τώρα είναι προσαρμοσμένες σε 18 και 19 ιντσών Porsche Cayman ζάντες, οι οποίες δίνουν στο σπορ κουπέ καλύτερη πλευρική σταθερότητα και ιδιότητες χειρισμού. Οι προαιρετικοί τροχοί για τη νέα Cayman περιλαμβάνουν τους εναλλακτικούς 20 ιντσών Carrera S, τις 20 ιντσών ζάντες Carrera Classic σε δίχρωμη εμφάνιση και τις νέες 20 ιντσών ζάντες Sport Techno από το Exclusive πακέτο. Τα στάνταρ ελαστικά είναι βελτιστοποιημένα για χαμηλή αντίσταση κύλισης, που διαθέτουν το υψηλό επίπεδο απόδοσης της Porsche όσον αφορά το χειρισμό και την απόσταση φρεναρίσματος, και είναι χαμηλά σε βάρος. Μια 7% μείωση στην αντίσταση κύλισης σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα συμβάλλει στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
 
Ελαφρύτερο, πιο σκληρό και πιο σπορ
Το αμάξωμα της νέας Cayman είναι μια εντελώς νέα ανάπτυξη με βάση αυτό της Boxster. Ο καινοτόμος σχεδιασμός του ελαφρού αμαξώματος με μικτή κατασκευή από αλουμίνιο και χάλυβα, μειώνει το βάρος περίπου 47 κιλά. Ταυτόχρονα, η στατική στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου ενισχύθηκε 40%, Μ’ άλλα λόγια η Cayman οδηγείται με μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ. Επιπλέον χαρακτηριστικά, μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες και μεγαλύτερες ζάντες, αντισταθμίζουν μερική από την εξοικονόμηση βάρους, αλλά τα σπορ κουπέ (Cayman και Cayman S) είναι ελαφρύτερα από τα προηγούμενα μοντέλα. Μια τυπική Cayman S ζυγίζει 30 κιλά λιγότερο. Στο νέο ελαφρού σχεδιασμού αμάξωμα, η Porsche χρησιμοποιεί ατσάλι μόνο όπου είναι απαραίτητο.
 
Από την άλλη πλευρά, όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελαφριά μέταλλα, είναι η προτιμώμενη επιλογή. Τα υλικά από χυτό αλουμίνιο, φύλλο αλουμινίου, μαγνησίου και υψηλής αντοχής χάλυβα που χρησιμοποιούνται, καθώς και όλα τα υλικά που είναι ειδικά προσαρμοσμένα για ειδικούς σκοπούς στο αμάξωμα, εξασφαλίζουν πολύ υψηλές τιμές ακαμψίας, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τη χρήση υλικών. Περίπου 44% του αμαξώματος των νέων Cayman αποτελείται από αλουμίνιο, πχ. το εμπρόσθιο σώμα, το δάπεδο και το πίσω σώμα, οι πόρτες και τα εμπρός και πίσω πορτμπαγκάζ.
 
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η αεροδυναμική άντωση μειώθηκε περαιτέρω στους άξονες, η οποία οδηγεί σε μεγαλύτερη σταθερότητα οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες. Μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, το νέο εμπρός σπόιλερ μειώνει σημαντικά την άντωση του εμπρός άξονα. Στον πίσω άξονα, η νέα πίσω πτέρυγα σε συνδυασμό με το σπόιλερ, τρέχει σε όλο το πλάτος και κάνει επίσης μια κρίσιμη συμβολή στην μείωση της άντωσης. Το πτερύγιο είναι βέλτιστα ενσωματωμένο στο οπίσθιο σώμα με ένα καμπύλο σχήμα και μπορεί να αναπτυχθεί είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα. Με 40% μεγαλύτερη αποτελεσματική επιφάνεια, παράγει περισσότερο groundforce απ’ ό,τι η αεροτομή του προηγούμενου μοντέλου και προσφέρει μικρότερη αντίσταση στη ροή του αέρα.
 
Κομψή ατμόσφαιρα, τα νέα υψηλής ποιότητας επιλογές
Το εσωτερικό της νέας Cayman συνεχίζεται κατά μήκος των γραμμών του ρεύματος σπορ αυτοκινήτων Porsche Design και προσθέτει αξία στο κουπέ μοντέλο. Στα νέα προαιρετικά χαρακτηριστικά της, για πρώτη φορά, ένα hi-tech ηχοσύστημα Burmester μπορεί να παραγγελθεί, το οποίο είναι ξεχωριστά συντονισμένο για την Cayman. Άλλα νέα και προαιρετικά χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τα όρια της τάξης είναι το Adaptive Cruise Control (ACC) και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και σύστημα κίνησης.
 
Μία ιδιαίτερα αποκλειστική ατμόσφαιρα έχει δημιουργηθεί από τα προαιρετικά δίχρωμα πακέτα δέρματος που μπορεί να παραδοθεί. Το βασικό γκρι χρώμα μπορεί να συνδυαστεί με χρυσό, ανοιχτό γκρι ή πορτοκαλί. Η κεντρική κονσόλα που ανηφορίζει προς τα εμπρός με τον αγωνιστικού τύπου επιλογέα ταχυτήτων, δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι μπορεί να ενσωματωθεί πλήρως στο εσωτερικό. Οι έλεγχοι για τις βασικές λειτουργίες των ρυθμίσεων και τη λειτουργία του οχήματος τοποθετούνται σε λογικές θέσεις στην κεντρική κονσόλα. Είναι που ορίζονται για το γρήγορο και διαισθητικό έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών.
 
Νέες εργονομίες υποστηρίζουν τη σπορ οδήγηση
Οι νέες εργονομίες της Cayman προσφέρουν τώρα στους οδηγούς της ακόμη καλύτερες συνθήκες για γρήγορη και εύκολη αλλαγή των ταχυτήτων. Η ανοδική κεντρική κονσόλα και η θέση του καθίσματος του οδηγού εξασφαλίζει μια σύντομη απόσταση ανάμεσα στο τιμόνι και το μοχλό ταχυτήτων. Ο νέος δείκτης ταχυτήτων στο στροφόμετρο δείχνει ποια ταχύτητα είναι εισηγμένη, και η σύσταση ανεβάσματος στο ταμπλό δίνει την πληροφόρηση του οδηγού με ένα στιλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την αποδοτικότητα των καυσίμων.
 
Το πρότυπο CDR ηχοσύστημα με 7 ιντσών οθόνη αφής, που βρίσκεται σε κεντρικά προς τα πάνω είναι πολύ εύκολο να το δει κανείς και προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε πολλές διαφορετικές λειτουργίες. Τα 3 κλασικά στρογγυλά όργανα της σειράς Cayman με ένα κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο κι ένα διακόπτη ανάφλεξης στα αριστερά του τιμονιού, κάνουν τη σύνδεση σε ένα οικείο περιβάλλον του θαλάμου διακυβέρνησης. Νέα είναι η υψηλής ανάλυσης 4,6 ιντσών οθόνη πολλαπλών λειτουργιών VGA στα δεξιά. Μαζί με τις σημαντικότερες λειτουργίες του υπολογιστή ταξιδιού, περιλαμβάνει επίσης μια οθόνη χάρτη για την προαιρετική μονάδα PCM με πλοήγηση.
 
Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται σε νέα σπορ καθίσματα. Προσφέρουν πολύ καλή άνεση για μεγάλες αποστάσεις και πολύ καλή πλευρική στήριξη για το δυναμικό στιλ οδήγησης. Τα πρότυπα σπορ καθίσματα είναι μηχανικά εμπρός-πίσω και η προσαρμογή ύψους και οι πλάτες είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα. Το προαιρετικό σπορ κάθισμα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη πλευρική στήριξη με μεγαλύτερα πλαϊνά μαξιλάρια στις πλάτες των καθισμάτων και πιο έντονη γλυπτική στην περιοχή των ώμων. Τα ηλεκτρικά σπορ καθίσματα και τα προσαρμοζόμενα σπορ καθίσματα εξακολουθούν να προσφέρονται ως προαιρετικές επιλογές, ενώ και τα δύο περιλαμβάνουν μια λειτουργία μνήμης.
 
Η νέα διευρυμένη σιλουέτα του αυτοκινήτου αυξάνει επίσης την πρακτική χρησιμότητα της Cayman. Το μεγαλύτερο πίσω καπάκι προσφέρει καλύτερη πρόσβαση στον πίσω χώρο φόρτωσης και η μεταφορική ικανότητα του διθέσιου έχει αυξηθεί 15 λίτρα, φτάνοντας τα 425 λίτρα όταν είναι φορτωμένο μέχρι την οροφή. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό που αποκαλύπτεται όταν το πίσω κάλυμμα ανοίγεται είναι το νέο φύλλο αλουμινίου που εκτείνεται κατά μήκος στο κάλυμμα του χώρου του κινητήρα με τα δύο πώματα πλήρωσης για ψυκτικό και λάδι. Ένα διαμέρισμα αποσκευών που είναι επίσης κατασκευασμένο από βουρτσισμένο αλουμίνιο εκτείνεται πλευρικά στο χώρο πίσω από τα προσκέφαλα.
 
Νέα εμπειρία ήχου
Η νέα κορυφαία επιλογή μεταξύ των συστημάτων ήχου είναι ένα ειδικό σύστημα που ανέπτυξε η Porsche για την Cayman από κοινού με την Burmester. Με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί από τα συστήματα των Panamera, Cayenne και 911, το νέο αυτό σύστημα επιτυγχάνει συνολική ηχητική ισχύ και ποιότητα ήχου που είναι εξαιρετική για την κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων. Αυτό αποδεικνύεται εντυπωσιακά απ’ τα στοιχεία απόδοσης του συστήματος, με 12 αυτόνομα ηχεία, συμπεριλαμβανομένων ενεργό subwoofer με ένα διάφραγμα διαμέτρου 140 χλστ. και ενσωματωμένο ενισχυτή Class-D 300W και 12κάναλο ενισχυτή με συνολική ισχύ εξόδου άνω των 800W.
 
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια
Για τα μοντέλα Cayman με PDK, η Porsche προσφέρει πλέον μια νέα επιλογή αναβάθμισης για την ευκολία οδήγησης και την ασφάλεια, το σύστημα ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο περιλαμβάνει τη λειτουργία ασφαλείας PAS (Porsche Active Safe). Η ACC λειτουργία βασίζεται σε έναν αισθητήρα ραντάρ που βρίσκεται στη μέση του εμπρόσθιου τμήματος του σώματος, η οποία καταγράφει αντικείμενα στην λωρίδα οδήγησης σ’ ένα εύρος μέχρι 200 ​​μέτρα. Το ACC διατηρεί την ταχύτητα που εξαρτάται από την απόσταση με ένα προπορευόμενο όχημα σε κίνηση πάνω από 4 προεπιλεγόμενα στάδια, και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα οδήγησης μέχρι την ακινητοποίηση του οχήματος. Αυτό ανακουφίζει τους οδηγούς σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και σε αργή κίνηση.
 
Το σύστημα PAS βασίζεται σ’ αυτό το σύστημα και μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθούν εμπρόσθιες συγκρούσεις, ακόμη κι όταν το ACC είναι απενεργοποιημένο. Χρησιμοποιεί το μπροστινό σύστημα ραντάρ για να παρακολουθεί συνεχώς την κυκλοφορία για πολύ πιο αργά προπορευόμενα οχήματα. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μια επικείμενη επικίνδυνη κατάσταση, το σύστημα πέδησης είναι προαπαιτούμενο και η υποβοήθηση φρένου έχει ευαισθητοποιηθεί. Αν η κατάσταση γίνεται όλο και πιο κρίσιμη, το PAS παράγει οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις και ο οδηγός είναι σε εγρήγορση σχετικά με την ανάγκη να παρέμβει με ένα τράνταγμα στο πεντάλ του φρένου. Αν ο οδηγός δεν αντιδρά με κατάλληλη πέδηση, το σύστημα μπορεί να αυξήσει την πίεση πέδησης μέχρι και το δυνατό φρενάρισμα, ανάλογα με την κατάσταση.
 
Οδήγηση χωρίς τα κλειδιά
Το Porsche Entry & Drive προσφέρεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των Cayman. Το σύστημα επιτρέπει το εύκολο και χωρίς κλειδί ξεκλείδωμα και κλείδωμα των θυρών και του πορτμπαγκάζ, καθώς και την εκκίνηση του κινητήρα. Μόλις ο οδηγός ακουμπήσει το χερούλι της πόρτας, το Porsche Entry & Drive έχει έναν κωδικό πρόσβασης που αποθηκεύεται στο κλειδί. Αν είναι ο σωστός, η πόρτα δεν είναι κλειδωμένη. Ομοίως, όταν ο οδηγός πλησιάζει τον αισθητήρα στο μπροστινό ή πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το καπό του χώρου αποσκευών δεν είναι κλειδωμένο και μπορεί να ανοίξει.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 04/12/2012, 06:57 πμ.)
Porsche Cayman
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,38 x 1,801 x 1,294 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,475 & 1,526/1,536 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 150+162=312 λίτρα
Βάρος: 1.340 κιλά
Αεροδυναμικός συντελεστής: 0,30
Κυβισμός: 2.706 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 89 x 72,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 12,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 275/7.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 290/4.500-6.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 5,7’’ (5,6’’) 5,4’’*
Επιτάχυνση 0-200 χ.α.ώ.: 21’’ (20,9’’) 20,6’’*
Τελική ταχύτητα: 266 (264) χ.α.ώ.
Ελαστικά εμπρός: 235/45ZR18
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 315 χλστ.
Ελαστικά πίσω: 265/45ZR18
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 299 χλστ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 11,4 (10,6) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 6,3 (5,9) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 8,2 (7,7) λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 192 (180) γραμμ./χλμ.
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 64 λίτρα
( ) Επιδόσεις PDK
* Επιδόσεις PDK+Sport Plus
 
Porsche Cayman S
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,38 x 1,801 x 1,295 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,475 & 1,526/1,54 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 150+162=312 λίτρα
Βάρος: 1.350 κιλά
Αεροδυναμικός συντελεστής: 0,30
Κυβισμός: 3.436 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 97 x 77,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 12,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 275/7.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 370/4.500-5.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 5’’ (4,9’’) 4,7’’*
Επιτάχυνση 0-200 χ.α.ώ.: 17,2’’ (17,1’’) 16,9’’*
Τελική ταχύτητα: 283 (281) χ.α.ώ.
Ελαστικά εμπρός: 235/40ZR19
Φρένα εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 330 χλστ.
Ελαστικά πίσω: 265/40ZR19
Φρένα πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 299 χλστ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 12,2 (11,2) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 6,9 (6,2) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 8,8 (8) λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές ρύπων CO2: 206 (188) γραμμ./χλμ.
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 64 λίτρα
( ) Επιδόσεις PDK
* Επιδόσεις PDK+Sport Plus



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mercedes
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα