IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ημερολόγιο Pirelli 2013: Μετακομίζοντας στη Βραζιλία
Το Ημερολόγιο 2013 της Pirelli παρουσιάστηκε στο Pier Mauá, στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, στο παλιό λιμάνι της Cidade Maravilhosa (Θαυμάσια Πόλη), όπως είναι η άλλη ονομασία της πόλης.
Επιμέλεια: Αλέξανδρος Μοζ
Δημιουργός της 40ής έκδοσης του The Cal είναι ο Steve McCurry, ένας από τους πιο διάσημους φωτογράφους σε όλο τον κόσμο, ο οποίος επιχειρεί μία αφηγηματική απεικόνιση της πρόσφατης κοινωνικής και οικονομικής μεταμόρφωσης της Βραζιλίας. Η δουλειά του τιμά και αναδεικνύει την αισθητική και τα χρώματα που ντύνουν την ψυχή αυτής της συγκλονιστικής χώρας της Νοτίου Αμερικής η οποία κοσμεί για τρίτη φορά θέμα το  ημερολόγιο της Pirelli, μετά την έκδοση 2005 του Patrick Demarchelier και 2010 του Terry Richardson. Στις 2 εβδομάδες που διήρκεσε η φωτογράφηση στους δρόμους και τις φαβέλες του Ρίο, ο McCurry έκανε ένα από τα πιο συναρπαστικά ταξίδια εξερεύνησης, απαθανατίζοντας ιστορίες, εμπειρίες και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ανθρώπων και των απομακρυσμένων συνοικιών της. Το Ημερολόγιο Pirelli 2013 αφηγείται τις ιστορίες του μέσα από πρόσωπα ζωγραφισμένα σε γκράφιτι και ανθρώπους της καθημερινότητας, με τη συμβολή και των φετινών μοντέλων που έχουν ένα κοινό στοιχείο, την ισχυρή δέσμευση σε θεμελιώδεις αξίες, ανθρωπιστικά projects και μη κυβερνητικούς οργανισμούς.
 
«Προσπάθησα να απεικονίσω τη Βραζιλία, το τοπίο, την οικονομία και την κουλτούρα της μαζί με το ανθρώπινο στοιχείο. Αυτή την ιστορία θέλησα να αφηγηθώ μέσα από το φακό μου. Για μένα, η φωτογραφία είναι ένα σημαντικό μέσον έκφρασης για να διηγούμαι μεγάλες και μικρές ιστορίες της καθημερινής ζωής» δήλωσε ο McCurry. Αυτή τη φορά, το σκηνικό στήθηκε στο Ρίο, τόπο που σφύζει από ζωή, με ιστορικές γειτονιές όπως η Lapa και η Santa Teresa, οι φαβέλες, τα μπαρ και τα nightclub, οι αγορές, τα κέντρα χορού και τα γυμναστήρια, τα σχολεία και οι στάσεις λεωφορείων. Η πόλη αποτυπώνεται στην πιο αυθεντική μορφή της, διαφορετικά από τα συνήθη στερεότυπα. «Περπάτησα πολύ μέσα στους δρόμους, παρατηρώντας όλες τις στιγμές της καθημερινότητας, και τραβώντας πάρα πολλές φωτογραφίες», δήλωσε ο McCurry. «Αναζητώ τη φευγαλέα στιγμή, εκείνη όπου αποκαλύπτεται η ένταση της εικόνας».
 
Ο McCurry, με όπλο την πολυετή ταξιδιωτική εμπειρία του και με οδηγό την έμφυτη περιέργειά του μπήκε στο πνεύμα του Ρίο και προσέγγισε τους ανθρώπους του, αποτυπώνοντας πρόσωπα και διαθέσεις. Στο Ημερολόγιο εναλλάσσονται πορτρέτα μοντέλων και ηθοποιών με εικόνες ηρώων της καθημερινότητας, ένας νεαρός μποξέρ σε ώρα προπόνησης, ένα κορίτσι που πουλά φρούτα στην αγορά, χορευτές σάμπα, δάσκαλοι καποέιρα (capoeira) εξασκούν την τέχνη τους, μία γυναίκα που κάνει τζόκινγκ, ένας δάσκαλος εικαστικών τεχνών, ένας τουρίστας σε μουσείο, μία γραμματέας που κοιτάζει από το παράθυρο, ερωτευμένοι που περπατούν μαζί στο ηλιοβασίλεμα. Οι σκηνές αυτές μιας λίγο-πολύ συνηθισμένης ζωής αφηγούνται την εξέλιξη ενός έθνους που αλλάζει, χωρίς να χάνει τη φυσιογνωμία και τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μοναδικό.
 
«Θα έλεγα ότι είμαι ένας φωτογράφος του δρόμου με ρεαλιστική ματιά. Μπορείς να φωτογραφήσεις γυμνά οπουδήποτε. Αλλά αυτά τα μοντέλα είναι ντυμένα και το καθένα έχει τη δική του φιλανθρωπική δράση. Είναι άτομα με θέληση και όραμα. Θέλησα λοιπόν να τα φωτογραφήσω σε ένα ιδιαίτερο μέρος και το Ρίο ήταν τέλειο για το συγκεκριμένο σκοπό», πρόσθεσε ο McCurry. Υπάρχουν 34 έγχρωμες φωτογραφίες στο Ημερολόγιο Pirelli 2013, συγκεντρωμένες σε ένα βιβλίο-ημερολόγιο, 23 πορτρέτα ηθοποιών και μοντέλων, 9 φωτογραφίες που απεικονίζουν στιγμές της καθημερινής ζωής και 2 εικόνες αποκλειστικά με γκράφιτι και τοιχογραφίες. Αυτές παραπέμπουν στη δημοφιλή μορφή τέχνης που ενέπνευσε τον McCurry, καθώς εκφράζουν την κοινωνική διάσταση που ο ίδιος θέλησε να ερμηνεύσει και γι αυτό χρησιμοποιήθηκαν σαν φόντο σε πολλές φωτογραφίες.
 
Στο Ημερολόγιο το παρών δίνουν 11 μοντέλα, ηθοποιοί και τραγουδίστριες. Οι Βραζιλιάνες Isabeli Fontana, που εμφανίστηκε σε προηγούμενες εκδόσεις του Ημερολογίου Pirelli (2003, 2005, 2009, 2011 και 2012) και Adriana Lima (επίσης στην έκδοση 2005), η ηθοποιός Sonia Braga και η τραγουδίστρια Marisa Monte. Η Ιταλο-αιγυπτιακής καταγωγής ηθοποιός Elisa Sednaoui, η Petra Nemcova, μοντέλο από την Τσεχία, το μοντέλο Hanaa Ben Abdesslem από Τυνησία, το μοντέλο Liya Kebede από την Αιθιοπία και οι Αμερικανίδες Karlie Kloss, Kyleigh Kuhn και Summer Rayne Oakes, επίσης μοντέλα.
 
Η βιογραφία του Steve McCurry
«Θα έλεγα ότι είμαι φωτογράφος δρόμου με ρεαλιστική ματιά», λέει ο Steve McCurry, περιγράφοντας τον εαυτό του. Μια καλή φωτογραφία αποτελεί θρίαμβο σύλληψης της παρατηρητικότητας, αφήγηση μοναχικότητας, απεικόνιση μορφών σε ένα ζωντανό αστικό τοπίο. «Μπορείς να φωτογραφήσεις γυμνά οπουδήποτε», λέει ο Steve. «Αλλά αυτά τα μοντέλα είναι ντυμένα και το καθένα έχει τη δική του φιλανθρωπική δράση. Είναι άτομα με θέληση και όραμα. Θέλησα λοιπόν να τα φωτογραφήσω σε ένα ιδιαίτερο μέρος και το Ρίο ήταν τέλειο για το συγκεκριμένο σκοπό», πρόσθεσε. Ο McCurry ταξιδεύει και φωτογραφίζει επί 40 χρόνια περίπου. Ο Steve είναι θαυμάσιος φωτογράφος επειδή είναι επινοητικός σαν ταξιδιώτης και ταπεινός άνθρωπος και το πιο σκληρά εργαζόμενο και δημιουργικό άτομο. Είναι πάντα παρατηρητικός , με άριστη αντίληψη των πραγμάτων και αναγνωρίζει το ανθρώπινο στοιχείο σε κάθε εικόνα. Μία από αυτές τις εικόνες, της πρασινομάτας νεαρής Αφγανής Sharbat Gula που φωτογράφισε σε ένα στρατόπεδο προσφύγων το 1984 αναδείχτηκε η πιο αναγνωρισμένη φωτογραφία όλων των εποχών. Μετά από 17 χρόνια, ο Steve πήγε στο Αφγανιστάν και τη φωτογράφισε ξανά, γυναίκα πλέον.
 
Ήταν ταξιδιώτης πριν γίνει φωτογράφος. Στην ηλικία των 22, ψάχνοντας θέματα, ταξίδεψε με οτοστόπ από το σπίτι του στην Αμερική μέχρι το Μέξικο, την Κεντρική Αμερική, φτάνοντας μέχρι τον Παναμά. Πριν γίνει 30 είχε ταξιδέψει μέχρι τη Γιουγκοσλαβία και τη Βουλγαρία, φτάνοντας ακόμα και στο Νείλο, τη Ουγκάντα και την Κένυα. Έζησε περιπλανώμενος στην Ινδία για 2 χρόνια στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και επισκέφθηκε το Νεπάλ και την Ταϋλάνδη. Μπήκε κρυφά στο Αφγανιστάν, μεταμφιεσμένος σε Αφγανό χωρικό, πριν κλείσει τα 30 του χρόνια. Αρχές του 1979 στη φάση ενός εμφυλίου πολέμου, άφησε γένια, φόρεσε τοπικό ένδυμα και ακολούθησε μία ομάδα 5 Αφγανών από το Chitral που βρισκόταν στην Βορειοδυτική παραμεθόριο επαρχία του Πακιστάν μέχρι το Kunar Valley του Αφγανιστάν, φωτογραφίζοντας καμένα χωριά, βομβαρδισμένες περιοχές και θηριωδίες. Περπάτησε σε ορεινά μονοπάτια, έτρωγε καρπούς, κοιμόταν σε καλύβες. Μετά από 10 μήνες, όταν οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στο Αφγανιστάν, οι δικές του φωτογραφίες ήταν οι πρώτες που δημοσιεύτηκαν σε Ευρώπη και Αμερική, με θέμα τους επαναστάτες Αφγανούς Μουτζαχεντίν.
 
Μετά από μία ακόμα επίσκεψη στο Αφγανιστάν και αποστολές στη Βυρηττό, το Μπαλουκιστάν και τα σύνορα της Καμπότζης, έγινε διάσημος σαν πολεμικός φωτογράφος. «Αλλά δεν ήταν αυτό που ήθελα. Επιθυμούσα να είμαι freelance, να πηγαίνω οπουδήποτε ήθελα». Και πραγματοποίησε την επιθυμία του στα ταξίδια του σε Ινδία, Νότια Αμερική, Ιαπωνία και Αφρική, αφιερώθηκε στην τέχνη, αναζητώντας το φως. Πολλές από τις εικόνες του είναι ιστορικές και καταφέρει να καταγράψει με τις φωτογραφίες του ήθη, έθιμα και συνήθειες ενός χαμένου πλέον κόσμου. «Είμαι περήφανος για τις τοποθεσίες και τα σκηνικά και το φως αυτού του project», λέει ο Steve μιλώντας για τη φωτογράφιση που έκανε στο Ρίο για το ημερολόγιο της Pirelli. «Αποστολή ήταν να βρω το φως, την κατάλληλη ώρα της ημέρας, το κατάλληλο μέρος και μετά να προσπαθήσω να δώσω πνοή. Το φως είναι το παν».
 
Η Pirelli στη Βραζιλία
Η Βραζιλία είναι μία χώρα ζωτικής σημασίας για τη στρατηγική ανάπτυξης της Pirelli, όπου δραστηριοποιείται από το 1929. Η Βραζιλία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων και βιομηχανικών οχημάτων στη Ν. Αμερική και από της μεγαλύτερες στο κόσμο και εύλογο είναι να φιλοξενεί τους παγκοσμίως μεγαλύτερους κατασκευαστών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και βιομηχανικών οχημάτων. Αυτή τη στιγμή, η Pirelli έχει 22 εργοστάσια ελαστικών σε όλο τον κόσμο. Απ’ αυτά, 7 βρίσκονται στη Νότια Αμερική και παράγουν ελαστικά αυτοκινήτων, βιομηχανικών οχημάτων, μοτοσικλετών, γεωργικών μηχανημάτων και  μηχανημάτων έργων, 5 βρίσκονται στη Βραζιλία (Feira de Santana στο βόρειο τμήμα, Santo André, Sumaré και Campinas στο κρατίδιο του San Paolo, Gravataì νότια), ένα στη Βενεζουέλα κοντά στο Καράκας, κι ένα στην Αργεντινή κοντά στο Μπουένος Άιρες. Τα κεντρικά γραφεία της Pirelli στη Νότια Αμερική είναι στο San Paolo.
 
Η καρδιά της τεχνολογικής και βιομηχανικής δραστηριότητας της Pirelli στη Νότια Αμερική, μιας περιοχής που συμβάλλει 34% στις συνολικές πωλήσεις του γκρουπ, πάνω από 5,6 δις ευρώ το 2011, είναι το Βραζιλιάνικο εργοστάσιο του Santo André, το οποίο πλαισίωσε το γκρουπ πριν από 83 χρόνια κι ασχολείται με την παραγωγή ελαστικών για βιομηχανικά και γεωργικά οχήματα. Σήμερα, ο κόμβος Santo André έχει αναβαθμιστεί με την πίστα δοκιμών του Sumaré, επιφάνειας 200.000 τμ. που έχει γίνει σημείο αναφοράς για δοκιμές ελαστικών όλων των κατηγοριών (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, SUV, γεωργικών και βιομηχανικών οχημάτων.). Συνολικά, η Pirelli απασχολεί περίπου 11.000 εργαζόμενους στη Βραζιλία και συνολικά 14.000 στη Νότια Αμερική.
 
Όλα αυτά τα χρόνια, η βιομηχανική και εμπορική παρουσία του γκρουπ γνωρίζει συνεχή αύξηση με αποτέλεσμα σήμερα να είναι ο απόλυτος ηγέτης σε Βραζιλία και Ν. Αμερική. Η Pirelli είναι πρώτο τόσο στο κανάλι εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) όσο και σε όλες τις βασικές αγορές αντικατάστασης, κυρίως στη Βραζιλία όπου το δίκτυο διανομής της περιλαμβάνει πάνω από 550 αποκλειστικά σημεία πώλησης. Το 2012, για 4η συνεχόμενη χρονιά, η Pirelli κέρδισε το βραβείο της πλέον αναγνωρίσιμης μάρκας από τους Βραζιλιάνους αναγνώστες της καθημερινής εφημερίδας Folha de São Paulo, ενώ για 10η συνεχόμενη χρονιά επικράτησε ως η πλέον γνωστή μάρκα στον τομέα των ελαστικών. Εξάλλου στη Βραζιλία, η στρατηγική Premium ελαστικών της Pirelli σημειώνει τη μεγαλύτερη αύξηση, σύμφωνα με την ανάπτυξη της αγοράς ανώτερων οχημάτων, κάτι που υπογραμμίζει την πρόσφατη κοινωνικο-οικονομική εξέλιξη της χώρας. Στη Νότια Αμερική, τους πρώτους 9 μήνες της χρονιάς, τα έσοδα αυξήθηκαν 7% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011, ενώ στην κατηγορία Premium τα έσοδα σχεδόν διπλασιάστηκαν.
 
Κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία του γκρουπ σε όλες τις περιοχές του κόσμου, να εργάζεται, να συνεργάζεται και να ενοποιείται με τις τοπικές κοινότητες, η Pirelli στη Βραζιλία προάγει πολυάριθμες πρωτοβουλίες σχετικές με την κουλτούρα, την κοινωνική πρόνοια, την εκπαίδευση, την υγεία και τον αθλητισμό. Πάνω από 20 χρόνια, η Pirelli υποστηρίζει τη φωτογραφική έκθεση Coleção Pirelli-MASP στο μουσείο τέχνης του San Paolo. Η έκθεση φιλοξενεί φωτογραφίες των σημαντικότερων σύγχρονων φωτογράφων της Βραζιλίας και συνολικά η συλλογή περιλαμβάνει περίπου 1.100 φωτογραφίες. Στην πολιτιστική αρένα, η Pirelli υποστηρίζει μία σειρά δραστηριοτήτων όπως θεατρικές παραγωγές και μουσικές συναυλίες καθώς και το Φεστιβάλ Ιταλικού Σινεμά στην πόλη του San Paolo.
 
Στο κοινωνικό πεδίο, η Pirelli σε συνεργασία με τις κεντρικές και τοπικές κυβερνητικές αρχές δραστηριοποιείται σε διάφορους τομείς. Ειδικότερα, το group υποστηρίζει projects για την αποκατάσταση και επανένταξη εκατοντάδων αναξιοπαθούντων παιδιών και εφήβων  από όλη τη χώρα και προγράμματα διαπαιδαγώγησης, επαγγελματικής και πολιτικής εκπαίδευσης. Στη Βραζιλία, η έρευνα της Pirelli είναι αφιερωμένη στη βιώσιμη ανάπτυξη, σύμφωνα με τους στόχους πράσινων επιδόσεων του γκρουπ. Ειδικότερα, η Pirelli υποστηρίζει το εθνικό πρόγραμμα ανακύκλωσης της Βραζιλίας για τα χρησιμοποιημένα ελαστικά.
 
Εκτός από χορηγός στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, συχνά σαν μοναδικός προμηθευτής, (συνολικά 13 πρωταθλήματα συμπεριλαμβανομένων των Formula 3, ράλι και του Βραζιλιάνικου GT3), η Pirelli ήταν χορηγός της Palmeiras, μιας από τις κύριες ποδοσφαιρικές ομάδες της χώρας, τέσσερις φορές πρωταθλήτριας Βραζιλίας και μία φορά πρωταθλήτριας Ν. Αμερικής. Μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Pirelli είχε ενεργό αθλητική δράση με την ClubeAtlético Pirelli που σημείωσε πολλές επιτυχίες σε εθνικό και διεθνές επίπεδα σε βόλεϊ, μποξ, τζούντο και ποδηλασία.
 
Kyleigh Khun
Στα 13 της, η Kyleigh Khun ταξίδεψε με τη μητέρα της στο Αφγανιστάν όπου είδε από κοντά τις καταστροφικές συνέπειες και τη δυστυχία του πολέμου. Λίγο μετά το ταξίδι της, η Kyleigh δημιούργησε το Penny Campaign, ένα project μέσω του οποίου ενθάρρυνε τους μαθητές του Bay Area να μαζέψουν χρήματα για να υποστηρίξει την αποστολή της μητέρας της, Roots of Peace. Από τότε, τόσο η Kyleigh όσο και η ακτιβίστρια οικογένειά της, έχουν εργαστεί ασταμάτητα για την κατασκευή σχολείων, παιδικών χαρών και γηπέδων ποδοσφαίρου σε ένα ερειπωμένο Αφγανιστάν. Η ίδια αποφοίτησε από το uC Berkeley με πτυχίο στις σπουδές για την ειρήνη και επίλυση συγκρούσεων, κάτι που συνδύασε με επιτυχία με τη δουλειά της. Από τότε που έγινε μοντέλο, έχει χρησιμοποιήσει συχνά τη βιομηχανία της μόδας ως πλατφόρμα για τους φιλανθρωπικούς αγώνες της. Σήμερα, συνεργάζεται με Αφγανές χήρες του πολέμου, για να διασφαλίσουν ένα επίπεδο ανεξαρτησίας μέσα από project χειροτεχνίας. Αυτά δημιούργησαν συνεργασίες με αρκετούς Αμερικανούς σχεδιαστές μέσω των οποίων πωλούνται τα προϊόντα ώστε να συγκεντρωθούν χρήματα για εκπαιδευτικούς και βιοποριστικούς σκοπούς. Ένα βιβλίο με θέμα τη δράση της οικογένειάς της στο Αφγανιστάν θα κυκλοφορήσει το Δεκέμβριο του 2012.
 
Sonia Braga
Η Βραζιλιάνα καλλονή Sonia Braga είναι μία ακούραστη υπέρμαχος των δικαιωμάτων το παιδιού, κυρίως το δικαίωμα στη σωστή παιδεία. «Πολύ συχνά εμείς, στον προηγμένο ‘πρώτο κόσμο’, θεωρούμε ότι η παιδεία είναι ανεξάρτητη από τις βασικές ανάγκες μας όπως η τροφή και ο ύπνος σε ένα κόσμιο περιβάλλον». Ήταν συνιδρύτρια το 1997 του ιδρύματος The national hispanic Foundation for the Arts (nhFA), μαζί με τους with Jimmy Smits, Merel Julia, Esai Morales και τον πληρεξούσιο Felix Sanchez στη Washington, D.C Αποστολή του nhFA είναι η προώθηση Λατίνων μπροστά και πίσω από την κάμερα. Το nhFA προσφέρει βιομηχανικά σεμινάρια και ένα πρόγραμμα υποτροφιών σε  πτυχιούχους σπουδαστές που ψάχνουν δουλειά στις βιομηχανίες ψυχαγωγίας και τηλεπικοινωνιών, σε αρκετά διάσημα Αμερικανικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα όπως τα Πανεπιστήμια Νέας Υόρκης, Κολούμπια, Χάρβαρντ και Γέιλ.
 
Isabeli Fontana
Η Isabeli γεννήθηκε από φτωχή οικογένεια στην Curitiba της Βραζιλίας, επομένως είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη απέναντι τους λιγότερο τυχερούς αυτής της ζωής, έχοντας γνωρίσει η ίδια τη φτώχια από πρώτο χέρι. Μετά την επιτυχία που γνώρισε η Isabeli επί πολλά χρόνια υποστήριξε οικονομικά ένα τοπικό ορφανοτροφείο στη Florianopolis. Τώρα, μητέρα δύο γιων, έχει περισσότερο πάθος από ποτέ για τα παιδιά που υποφέρουν. Η Isabeli είναι αυτή τη στιγμή Βραζιλιάνα Πρέσβειρα του www.1love.org, ενός οργανισμού που συνεργάζεται με το Save the Children. Πρόσφατα ο οργανισμός 1love συμμετείχε σε αποστολή για παροχή μουσικών οργάνων σε σχολεία μαθητών με ειδικές ανάγκες. Πέρσι, αφιέρωσε χρόνο και συμμετείχε οικονομικά στο πρώτο γκαλά του AMFAR στο Sao Paulo, το οποίο βοήθησε να συγκεντρωθούν 750.000 δολάρια για το πρόγραμμα έρευνας του ιδρύματος με θέμα το Aids.
 
Elisa Sednaoui
Η Elisa Sednaoui είναι μία πολυδιάστατη ουμανίστρια και super model. Το τελευταίο ντοκιμαντέρ της, σε συνσκηνοθεσία με τη Martina Gili και τίτλο Kullu Tamam (τα πάντα είναι καλά), αφηγείται τις ιστορίες καθημερινών ανθρώπων από ένα μικρό χωριό στη Νότια Αίγυπτο, οι οποίοι μοιράζονται την ξαφνική ανακάλυψη της ελευθερίας έκφρασης που ξεκίνησε από την πτώση της τυραννικής κυβέρνησης του Mubarak. Οι δημιουργοί της ταινίας θέλησαν να δείξουν την Αίγυπτο από διαφορετική σκοπιά, μέσα από τις απλές ζωές ανθρώπων μιας πιο αγροτικής περιοχής. «Οι Αιγύπτιοι και ο τρόπος ζωής τους έχουν αγγίξει την καρδιά μου και με έχουν επηρεάσει βαθιά, κι αυτό θέλησα να το μοιραστώ», λέει. Η Elisa είναι εξαιρετικά περήφανη για το Αιγυπτιακό λαό και τη δύναμη και αποφασιστικότητα που έχει επιδείξει. «Έκαναν πραγματικά μία επανάσταση», λέει αλλά καταλαβαίνει ότι μία δημοκρατία χωρίς διαφθορά είναι κάτι που οι άνθρωποι πρέπει να δημιουργήσουν από το μηδέν. Κι έναν χρόνο αργότερα το πετυχαίνουν.
 
Marisa Monte
Γέννημα θρέμμα του Ρίο, η Marisa Monte είναι Βραζιλιάνα τραγουδίστρια, στιχουργός και παραγωγός με μία καριέρα 25 χρόνων. Είναι αληθινή carioca, που προάγει τη Βραζιλιάνικη μουσική και κουλτούρα και κάποιους από τους δημιουργούς που σε άλλη περίπτωση ενδεχομένως να μην είχαν τύχει της δέουσας σημασίας. Η Monte ήταν παραγωγός των άλμπουμ Tudo Azul (2000) και Argemiro Patrocínio (2002), και οι δύο δουλειές των Velha guarda da Portela, ενός γκρουπ βετεράνων της samba από τις πιο παραδοσιακές σχολές samba στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Το 2008 ήταν συμπαραγωγός στην ταινία o Mistério do Samba (The Mystery of Samba), εμπνευσμένη από την ιστορία αυτού του συναρπαστικού είδους μουσικής. Η Monte εμπλέκεται επίσης σε πολλά κοινωνικά projects στη Βραζιλία, σαν νονά του Portela Filhos da Águia (του νεανικού γκρουπ της σχολής samba Portela), και συμμετέχει στις καμπάνιες Rio com entileza (Rio with Kindness), και eu Sou da Paz (i’m for Peace).
 
Petra Nemcova
Η Petra Nemcova από την Τσεχία, μοντέλο, συγγραφέας και φιλανθρωπίστρια ίδρυσε το happy hearts Fund το 2006, 2 χρόνια αφότου επέζησε από θαύμα από το τσουνάμι του 2004 στον Ινδικό Ωκεανό που στοίχισε τη ζωή σε 280.000 άτομα σχεδόν. Έχοντας βιώσει από κοντά την απίστευτη καταστροφή, η Petra συγκινήθηκε και αποφάσισε να δημιουργήσει το HhF όταν επέστρεψε στην Ινδονησία. Είχε διαπιστώσει ότι υπήρχε ένα κενό στο πρόγραμμα ανάκαμψης από την καταστροφή το οποίο ο δικός της οργανισμός μπορούσε να καλύψει. Κύριος στόχος του HhF ήταν να βοηθήσει στην επούλωση των πληγών και ανάκτηση της ελπίδας στις ψυχές των παιδιών που έχουν υποστεί συνέπειες φυσικών καταστροφών με ταχεία ανοικοδόμηση σχολείων και κατοικιών. Το HhF έχει ήδη προσφέρει ανεκτίμητη βοήθεια σε 14 χώρες και αυτή τη στιγμή δραστηριοποιείται σε 6 ακόμα. Από το Σεπτέμβριο του 2012 το ίδρυμα έχει χτίσει 67 σχολεία, αποκαθιστώντας ένα αίσθημα αλληλεγγύης και συντροφικότητας στις ζωές περισσότερων από 40.000 παιδιά.
 
Hanaa Ben Abdesslem
Η Hanaa, γεννημένη στην Τυνησία, είναι μία ακούραστη υπέρμαχος της αναβάθμισης των κέντρων δημόσιας υγείας και των κοινωνικών υπηρεσιών στην Τυνησία. Σήμερα είναι εκπρόσωπος του esmâani, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού, σφυρηλατημένου στην παράτολμη αισιοδοξία της Αραβικής Άνοιξης. Κύριος στόχος του esmâani είναι να βοηθήσει στις κοινωνικές ανάγκες των λιγότερο τυχερών μελών της Τυνησιακής κοινωνίας. Εκτός από τη διοργάνωση καλλιτεχνικών παραστάσεων και συναυλιών, το esmâani εκπαιδεύει ομάδες εθελοντών που επισκέπτονται τακτικά κέντρα υγείας και νοσοκομεία, παρέχοντας υποστήριξη, ζεστασιά, φιλία και οικονομική ενίσχυση σε άρρωστους και άπορους. Η Hanaa συμμετέχει σε όλες αυτές τις δραστηριότητες όσο της επιτρέπει το πρόγραμμα δουλειάς της. Επίσης κάνει δωρεές παιχνιδιών και ψυχαγωγικού εξοπλισμού, ενώ έχει βοηθήσει στην ανακαίνιση παιδότοπων σε αρκετά νοσοκομεία.
 
Summer Rayne Oakes
Η Rayne Oakes έχει ρυθμίσει την καριέρα της ώστε να συνδυάζει τέλεια τις αξίες της με τη δουλειά της. Απόφοιτος του πανεπιστημίου του Cornell με πτυχίο στην επιστήμη περιβάλλοντος και την εντομολογία,  είναι η συγγραφέας του Style, ενός οδηγού στιλ που έγινε best seller, και συνιδρύτρια του Source4Style, μιας αγοράς B2B που συνδέει τους σχεδιαστές απευθείας με προμηθευτές βιώσιμων υλικών απ’ όλο τον κόσμο. Έχει δημιουργήσει συλλογές φιλικές στο περιβάλλον για διάφορες μάρκες (MoDo eco eyewear, Aveeno, Portico home). Η Oakes είναι αρχισυντάκτης του Above Magazine και πρόσφατα έγραψε και γύρισε την πρώτη της ταινία, μια περιβαλλοντική τέχνη υπό εξαφάνιση. Είναι υπέρμαχος της οικολογίας και η περιβαλλοντική δράση της έχει αναγνωριστεί και τιμηθεί από το Vanity Fair, CnBC κι άλλα περιοδικά.
 
Karlie Kloss
Ο πατέρας της Karlie είναι γιατρός και μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον με φάρμακα και παυσίπονα που της έδωσε την ευκαιρία να εκτιμήσει από νωρίς  τις ευλογίες και τις κακουχίες που μπορεί να φέρει η ζωή. Βαθιά επηρεασμένη από τον καταστροφικό σεισμό της Αιτής το 2010, η Karlie, μαζί με τη φίλη της Petra Nemcova, συμμετείχαν στο Tents Today homes Tomorrow της Donna Karan, μία πρωτοβουλία του ιδρύματος The happy hearts Foundation. Η ίδια αφιέρωσε γενναιόδωρα χρόνο, το όνομά της και χρήματα για το σκοπό αυτό. Η Karlie θεωρείται από το περιβάλλον της ένα άτομο που προορίζεται να κάνει τη διαφορά, να δώσει περισσότερα στον κόσμο. Σχεδιάζει να εμπλακεί σε παιδιατρικά θέματα, εστιάζοντας κυρίως σε παιδιά οικογενειών που έχουν πέσει θύματα των ναρκωτικών. Μετά την επιστροφή της Karlie από μία πρόσφατη φωτογράφηση της Vogue στην Κίνα, η Anna Wintour επεσήμανε στο γράμμα του εκδότη της, «Αν η Karlie αποφασίσει να αλλάξει ποτέ τις φιλοδοξίες της από το χώρο της ιατρικής, θα ήταν θαυμάσια Πρέσβειρα».
 
Adriana Lima
Η Adriana εργάζεται στο παγκόσμιο πρόγραμμα πρωτοβουλιών του Bill Clinton στην Αϊτή. Η Adriana επισκέφθηκε την Αϊτή με την πρωτοβουλία του Clinton, με στόχο την υποστήριξη και ανάπτυξη της τοπικής κυβέρνησης της χώρας. Στην Αϊτή συναντήθηκε με επιχειρηματικούς παράγοντες και διαπίστωσε τα τεράστια  κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η Adriana, που πρόσφατα γέννησε το 2ο παιδί της, ευαισθητοποιήθηκε πολύ από το πρόγραμμα επέκτασης της μητρότητας στο Καθολικό νοσοκομείο του Port Au Prince για να δημιουργηθεί ένα μέρος όπου μητέρες και νεογνά με επιπλοκές θα μπορούν να απολαμβάνουν την ιατρική φροντίδα που μέχρι τώρα δεν είχε η χώρα. Μελλοντικά, η Adriana θα χρησιμοποιήσει την ιδιότητα supermodel για προώθηση μιας καμπάνιας στο Facebook που αναμένεται να συγκεντρώσει αρκετά χρήματα για την κάλυψη του κόστους ανέγερσης της νέας μαιευτικής κλινικής.
 
Liya Kebede
Η Liya Kebede είναι supermodel, ηθοποιός, σχεδιάστρια και φιλανθρωπίστρια. Είναι ιδρύτρια του Liya Kebede Foundation, μέλος συμβουλευτικού συμβουλίου για την καμπάνια Mother’s Day every Day και πρώην πρέσβειρα καλής θέλησης για το πρόγραμμα υγείας μητέρων και παιδιών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Το ίδρυμα που φέρει και το όνομά της έχει δεσμευτεί να διασφαλίζει ότι κάθε γυναίκα, ανεξαιρέτως, έχει πρόσβαση σε ιατρική φροντίδα για τη ζωή της. Το πρόγραμμα της Kebede στόχο έχει να εκπαιδεύσει παράγοντες που καθορίζουν πολιτικές και να υποστηρίξει προγράμματα που σώζουν ζωές, σε συνεργασία με κυβερνήσεις, εναλλακτικούς οργανισμούς  και προσβεβλημένες κοινότητες. Η έμφαση δίδεται στο στρατηγικό συντονισμό και χρήση όλων των πιθανών πόρων, από εξειδικευμένους  γιατρούς και μαίες, μέχρι ασθενοφόρα, καθαρά σεντόνια και βασικά ιατρικά εργαλεία, Όπως λέει η Liya, «Σκοπός μας είναι να σώσουμε την επόμενη γενιά μητέρων».
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/12/2012, 9:50 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Fiat
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα