IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Μάχη για την αγορά της Κίνας από VW, GM και Toyota το 2013


VW και GM θα αγωνιστούν μέσα στο 2013 για το στέμμα της πιο εμπορικής μεταξύ των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα κερδίζοντας επιπλέον μερίδιο, καθώς η Toyota που ηγείται των Ιαπώνων κατασκευαστών, έχει να ανατρέψει το αρνητικό κλίμα για τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα στην Κίνα, λόγω μιας εδαφικής διαφοράς μεταξύ των δύο χωρών. Η VW, της οποίας η μάρκα Audi είναι πολύ δημοφιλής στους Κινέζους γραφειοκράτες, δεν έχει χάσει το προβάδισμα στη χώρα από το 2004 και κατά πάσα πιθανότητα θα πουλήσει περίπου 2.700.000 αυτοκίνητα στην Κίνα το 2013, αντί των 2.650.000 της GM, βοηθούμενη από 8 νέα ή «φρεσκαρισμένα» μοντέλα, όπως τα VW Santana και Golf, το Skoda Octavia και το Audi A3, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών JSC Automotive Consulting. Στα νέα μοντέλα της GM περιλαμβάνονται 3 μοντέλα Opel και η Cadillac XTS.
 
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα αναμένεται να αυξηθούν 10% το 2013, εξαιτίας της ανάκαμψης της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας, σύμφωνα με 8 οικονομικούς αναλυτές που ρωτήθηκαν από το Bloomberg News. Οι Κινέζοι ηγέτες που αναλαμβάνουν την εξουσία μία φορά τη δεκαετία, που παραδίδουν τον προσεχή Μάρτιο (2013), ίσως εισάγουν οικονομικά κίνητρα για την αύξηση της εγχώριας ζήτησης, λέει μία πρόβλεψη των Autoforesight Shanghai Co. και LMC Automotive & Synergistics Ltd. «Όταν η οικονομία σταθεροποιείται, οι Κινέζοι καταναλωτές θα ’χουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη να αγοράζουν αυτοκίνητα. Πολλοί από τους δείκτες έχουν δείξει οικονομική βελτίωση από τον Σεπτέμβριο», δήλωσε ο κ. Lin Huaibin, ένας αναλυτής της IHS Automotive από τη Σαγκάη.


 
Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις επενδύσεις τους στην Κίνα, μετρώντας την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου στους για πρώτη φορά αγοραστές αυτοκινήτων, όπου θα συμβάλλουν στην αντιστάθμιση των μειωμένων πωλήσεων στην Ευρώπη. Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων μπορεί να ξεπεράσουν τις 19.000.000 μονάδες το 2012, σύμφωνα με αναφορά της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας στις 10 Δεκεμβρίου 2012. Η Toyota παγκοσμίως είναι έτοιμη να πάρει πίσω τον τίτλο της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο για το 2012, αφήνοντας τις VW και GM να μάχονται για τη 2η θέση την τελευταία εβδομάδα του έτους.
 
«Στην Κίνα τα SUV θα παραμείνουν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, δεδομένου ότι μπορεί να ικανοποιήσει τις προτιμήσεις των Κινέζων καταναλωτών για πιο ευρύχωρα οχήματα, ενώ οι μικρότερες πόλεις θα γίνουν πιο σημαντικές για τις πωλήσεις», δήλωσε ο κ. Steve Man, αναλυτής της Nomura Holdings από το Χονγκ Κονγκ. Η νέα ηγεσία, υποστηριζόμενη από τον επικεφαλής του Κομμουνιστικού Κόμματος κ. Xi Jinping, πρέπει να αποφασίσει το ρυθμό της αγοράς, με γνώμονα την αλλαγή για την τόνωση της ζήτησης των καταναλωτών και την εξισορρόπηση του ρόλου των εξαγωγών και των επενδύσεων. Η Κίνα δήλωσε ότι θα επιδιώξει μια μεγαλύτερη ποιότητα και αποτελεσματικότητα της ανάπτυξης το επόμενο έτος (2013) με στόχος μία σταθερή και υγιή ανάπτυξη, ανέφερε το κρατικό Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων (Xinhua) στις 16 Δεκεμβρίου (2012), μετά από μια συνάντηση των ανώτερων ηγετών στο Πεκίνο.


 
«Η νέα κυβέρνηση πιθανότατα δεν θέλει να ξεκινήσει τη θητεία της με μια αδύναμη οικονομία, που στην Κίνα συνήθως σημαίνει περισσότερες δαπάνες επενδύσεων», δήλωσε ο κ. Bill Russo, πρόεδρος του Synergistics Limited. «Το τμήμα των επαγγελματικών οχημάτων θα μπορούσε να είναι ο δικαιούχος οποιονδήποτε οικονομικών κινήτρων, καθώς οι επιχειρήσεις αντικαθιστούν προϊόντα, όπως τα φορτηγά για τα κατασκευαστικά έργα». Οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων, τα οποία περιλαμβάνουν τα λεωφορεία και τα φορτηγά, είναι 6,8% μειωμένες στο 11μηνο του 2012, σε σύγκριση με την 7,1% αύξηση στα επιβατικά οχήματα, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία. Ο ρυθμός των πωλήσεων μπορεί να επιβραδύνει στην Κίνα, αν περισσότερες πόλεις εφαρμόζουν ή ενισχύσουν τα μέτρα για τον έλεγχο των συνολικών οχημάτων με σκοπό τον περιορισμό της ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
 
Μέχρι το 2020, άλλες 20 πόλεις της Κίνας μπορεί να υπερβούν το όριο πυκνότητας των 250 οχημάτων/χλμ. δρόμου, σύμφωνα με την McKinsey & Co., η οποία μπορεί να παρακινήσει τις αρχές να επιβάλουν παρόμοιους περιορισμούς με αυτούς σε Πεκίνο, Guangzhou και Σαγκάη. Για τη VW το ανανεωμένο sedan Santana και η επέκταση της μάρκας Skoda θα βοηθήσει την ώθηση της αυτοκινητοβιομηχανία στις λιγότερο ανεπτυγμένες πόλεις της Κίνας, δήλωσε τον Νοέμβριο (2012) ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Κίνας, κ. Soh Weiming. Οι πωλήσεις της Skoda αυξήθηκαν 6,8% σε 181.900 μονάδες στην Κίνα στο 9μηνο του 2012. Η χώρα έγινε η μεγαλύτερη αγορά της Skoda το 2010, 3 χρόνια μετά την έναρξή της τοπικής παραγωγής.


 
Μαζί με τους εταίρους της, η VW θα επενδύσει 9,8 δις ευρώ σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής και προϊόντα ως το 2015. Η GM ανακοίνωσε το 2011 ότι σχεδιάζει να επενδύσει 7 δις δολάρια (5,31 δις ευρώ) στην Κίνα κατά την 5ετία έως το 2015. Η GM θα μπορούσε να αποκρούσει τη VW με νέα μοντέλα που έρχονται το 2013, όπως τα Buick LaCrosse και Regal, σύμφωνα με την IHS. «Εμείς δεν παίρνουμε πάρα πολύ ανηρτημένα την προσπάθεια, μέσα σε ένα χρόνο, είναι πάρα πολύ να ανησυχούμε για τη 1η θέση», δήλωσε σε μια συνέντευξη ο κ. Bob Socia, πρόεδρος της GM Κίνας, στις 18 Δεκεμβρίου (2012) στη Σαγκάη. «Αλλά μην κρυβόμαστε, είμαστε εδώ για να κερδίσουμε», συμπλήρωσε.
 
Η GM έχει τις δυνατότητες στον τομέα της μεταποίησης, διανομής και των προϊόντων να ανταγωνιστεί «καλύτερα από αυτούς», είπε. Η αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να ανοίξει 400 περισσότερους εκθεσιακούς χώρους σε όλες τις μάρκες το 2013 στην Κίνα, ανεβάζοντας το σύνολό τους σε 4.200 καταστήματα, στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Η κοινοπραξία της GM με τις SAIC και Wuling Motors, η οποία βασίζεται σε μίνι εμπορικά οχήματα, θα κατασκευάσει ένα 3ο εργοστάσιο παραγωγής στην Κίνα και θα αυξήσει την ικανότητα παραγωγής έως 2.000.000 μονάδες ετησίως στο τέλος του 2015. Στην Κίνα, οι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα εντείνουν τις προσπάθειές τους για να ανακτήσουν το μερίδιο αγοράς που απώλεσαν μετά τις εντάσεις για την κυριαρχία μιας ομάδας ακατοίκητων νησιών, γνωστά ως Senkaku στην Ιαπωνία και Diaoyu στην Κίνα.


 
Οι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να υποστούν μείωση παραγωγής και να χάσουν συνδυασμένα 650.000 μονάδες προς πώληση, αν οι εντάσεις δεν υποχωρήσουν μεταξύ των δύο χωρών, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IHS. Αυτό θα μπορούσε να βλάψει τα σχέδια των Toyota, Nissan και Honda να φτάσουν στους για πρώτη φορά αγοραστές στις μικρότερες πόλεις της Κίνας, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα αυξηθούν γύρω στο 10% ετησίως μέχρι το 2020, σε σύγκριση με 4% σε μεγαλύτερες πόλεις όπως οι Σαγκάη και Πεκίνο, σύμφωνα με την McKinsey. «Η κατάσταση στην Κίνα εξακολουθεί να είναι πολύ δύσκολη»,  δήλωσε στις 20 Δεκεμβρίου 2012 ο κ. Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota, σε ενημέρωση της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ιαπωνίας, στην οποία προεδρεύει. «Ελπίζω η κατάσταση να ανακτήσει το συντομότερο δυνατόν», είπε.
 
Οι πωλήσεις των Ιαπώνων κατασκευαστών άρχισαν να παρουσιάζουν ενδείξεις ανάκαμψης το Νοέμβριο (2012), σύμφωνα με την Κινεζική ένωση αυτοκινήτων. «Ο χειμώνας για τις Ιαπωνικές μάρκες αυτοκινήτων είναι πάνω», δήλωσε ο κ. Dong Yang, γενικός γραμματέας της ένωσης της βιομηχανίας, στο Πεκίνο στις 10 Δεκεμβρίου (2012). «Ο χειμώνας για τις αυτόχθονες μάρκες αυτοκινήτων της Κίνας συνεχίζεται. Μπορούν να αντιμετωπίσουν ακόμη περισσότερες προκλήσεις το επόμενο έτος απ’ ό,τι φέτος», είπε. Το συλλογικό μερίδιο αγοράς των Κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στο 10μηνο του 2012 υποχώρησε στο 41% από 42,2% το 2011, σύμφωνα με την Mizuho Financial Group Inc.

Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς σε βάρος των αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας, καθώς ο Κινέζος καταναλωτής γίνεται πιο περίπλοκος και επιλεκτικός μεταξύ των προϊόντων και των εμπορικών σημάτων, είπε ο κ. Max Warburton, αναλυτής της Bernstein στη Σιγκαπούρη. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW θα αγωνιστούν για να κρατήσουν τους υπάρχοντες πελάτες και θα προσπαθήσουν να κερδίσουν νέους, που θα μείνουν προσηλυτισμένοι στα δικά της εμπορικά σήματα.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/12/2012, 01:35 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Fiat
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Ευθυγραμμίσεις/Ζυγοσταθμίσεις)
Μαχητών Σχολής Χωροφυλακής 56 (Περιβόλια), 741 00 Ρέθυμνο
Τηλ.: +302831055252, Fax: +302831025194
 
Χρήσιμα