IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Εκτός νόμου η υδρογονοκίνηση στην Ελλάδα
Με ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θεωρεί ως μη επιτρεπτή και νόμιμη την εγκατάσταση συστημάτων υδρογόνου για μειωμένη κατανάλωση στα οχήματα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, που παραθέτουμε αυτούσια παρακάτω, καταβάλλεται προσπάθεια για πάταξη της παραπληροφόρησης όσον αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία συσκευών, που με βάση την ηλεκτρόλυση αφιονισμένου (αποσταγμένου) νερού, υπόσχονται μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
 
TΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ «ΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗΣ» ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ
Το τελευταίο διάστημα διαπιστώθηκε η διάθεση στην Ελληνική αγορά συσκευών ή και συστημάτων «υδρογονοκίνησης» για εγκατάσταση σε οχήματα (κιτ υδρογονοκίνησης, συσκευές υδρογόνου, συσκευές ηλεκτρόλυσης κλπ), τα οποία προωθούνται ως εναλλακτικές λύσεις για εξοικονόμηση καυσίμων. Μάλιστα κάποια από τα εν λόγω προϊόντα προωθούνται μεταξύ άλλων με τον ισχυρισμό: «Νερό για καύσιμο. Κάντε το αυτοκίνητό σας υβριδικό με χαμηλό κόστος». Συχνά μάλιστα οι υπεύθυνοι διάθεσης αυτών των προϊόντων επικαλούνται μελέτες εργαστήριων και εγκρίσεις ΚΤΕΟ.
Από έρευνα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή προέκυψε ότι σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ, για ανάλογα προϊόντα, η αρμόδια αρχή για την προστασία των καταναλωτών αποφάνθηκε ότι προωθούνται με ψευδείς επιστημονικοφανείς εξηγήσεις και έχει καταγγείλει στο αρμόδιο Δικαστήριο την εν λόγω πρακτική ως αθέμιτη και παραπλανητική. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή με γνώμονα την προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών έχει ήδη προχωρήσει σε σχετική έρευνα σε συνεργασία με άλλες συναρμόδιες αρχές.
Στα πλαίσια αυτά η Διεύθυνση Τεχνολογίας Οχημάτων της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών του υπουργείου Ανάπτυξης μας γνωστοποίησε ήδη ότι τα εν λόγω συστήματα «υδρογονοκίνησης» δεν εμπίπτουν σε κάποιο Ευρωπαϊκό ή διεθνή κανονισμό (της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη) και δεν υφίσταται θεσμικό πλαίσιο για την έγκρισή τους. Η τοποθέτησή τους σε οχήματα δεν επιτρέπεται, δεν περιλαμβάνεται στις επιτρεπόμενες μετατροπές/διασκευές και κατά συνέπεια, δεν γίνεται αποδεκτή από τα ΚΤΕΟ.
Επιπλέον ζητήθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και έχουν ήδη παραληφθεί, οι σχετικοί τεχνικοί φάκελοι από τις εταιρίες που τα διακινούν στην Ελληνική αγορά. Από τη μέχρι τώρα εξέτασή τους δεν προκύπτει επαρκής τεκμηρίωση των ισχυρισμών τους για εξοικονόμηση καυσίμων και για μετατροπή των αυτοκινήτων σε υβριδικά με χαμηλό κόστος. Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν.2251/94 «Προστασία των καταναλωτών» ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την επιβολή κυρώσεων. Με βάση όλα τα ανωτέρω η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να μη προβαίνουν στην αγορά των εν λόγω προϊόντων.

Ανεπαρκής ενημέρωση
Κατά την κρίση μας και έχοντας κάνει επί μακρόν ρεπορτάζ γύρω από το θέμα αυτό, ή δεν είναι επαρκής η ενημέρωση που έχει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και το αρμόδιο υπουργείο (Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων) για τα συστήματα αυτά, ή υπάρχει κάποια άλλη σκοπιμότητα. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που μας δήλωσαν ότι η κίνηση αυτή γίνεται γιατί με τη μείωση της κατανάλωσης των υγρών καυσίμων, μειώνονται ανάλογα και τα έσοδα του κράτους από τη φορολογία στα καύσιμα, αλλά και γιατί κάποιοι που εκμεταλλεύονται την υγραεριοκίνηση κι έχουν επενδύσει μεγάλα ποσά σ’ αυτή, μεθόδευσαν το μπλοκάρισμα της υδρογονοκίνησης.
 
Μείωση κατανάλωσης κι όχι υδρογονοκίνηση
Κάτι απλό που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να καταλάβουν ορισμένοι, είναι ότι με τη χρήση αυτών των συσκευών, δεν επιτυγχάνεται υδρογονοκίνηση, ή υβριδική λειτουργία του οχήματος, αλλά αξιοποίηση του υδρογόνου ως πρόσθετο αέριο στο θάλαμο εισαγωγής αέρα του κινητήρα με σκοπό τη βέλτιστη καύση. Η περιεκτικότητα οξυγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο για την καύση της βενζίνης ή του πετρελαίου στον κινητήρα εσωτερικής καύσης του αυτοκινήτου μας, στον περιβαλλοντικό αέρα είναι κατά προσέγγιση μόλις 20%, με τον υπόλοιπο σε συντριπτικό ποσοστό (75%) άζωτο και διάφορα άλλα αέρια στοιχεία στο εναπομένον 5%, εκ των οποίων και το υδρογόνο, το οποίο σαφώς καίγεται.
 
Με την ηλεκτρόλυση, η διάσπαση του μορίου του νερού (Η2Ο), μας δίνει σε αέρια μορφή και τα δύο στοιχεία (υδρογόνο και οξυγόνο). Το υδρογόνο, ως καύσιμο αέριο, βελτιώνει την καύση προσφέροντας μείωση στην κατανάλωση, αλλά μπορεί να βλάψει τον κινητήρα με την αύξηση των Αμπέρ, στην περίπτωση που το αυτοκίνητό μας δεν διαθέτει ένα ισχυρό δυναμό, που να μπορεί να σηκώσει ένα σημαντικά αυξημένο ηλεκτρικό φορτίο. Ορισμένα από τα συστήματα αυτά έχουν τη δυνατότητα αυτόματης διακοπής της λειτουργίας τους, όταν διαπιστώσουν υψηλά ηλεκτρικά φορτία. Επίσης, για να αποφευχθεί τυχόν δυσλειτουργία στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα (εγκέφαλος), ένα μικρό πρόσθετο «εγκεφαλάκι» διορθώνει τις τυχόν λανθασμένες εντολές του εγκεφάλου του κινητήρα, όσον αφορά την πλουσιότητα του μίγματος καυσίμου, αξιολογώντας τα χαρτογραφημένα δεδομένα του αισθητήρα «λάμδα» του καταλύτη.

Ως εκ τούτου, ο όρος «υδρογονοκίνηση» έτσι όπως αναφέρεται, παραπέμπει σε κίνηση του οχήματος με αποκλειστική χρήση υδρογόνου, κάτι που εδώ δεν ισχύει. Εμείς, από την πλευρά μας, αν και μας προτάθηκε από ορισμένους κατασκευαστές τέτοιων συστημάτων, δεν έχουμε κάνει δοκιμές αυτοκινήτων με παράλληλο σύστημα τροφοδοσίας υδρογόνου, αλλά μαρτυρίες πολλών κατόχων αυτοκινήτων που διαθέτουν ανάλογες συσκευές, αναφέρουν μείωση στην κατανάλωση 20-30% σε βενζινοκινητήρες και έως 35% σε πετρελαιοκινητήρες. Κλείνοντας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα βρεθεί ένας υγιής τρόπος θεσμοθέτησης τέτοιων συστημάτων, όπως συμβαίνει και στις ΗΠΑ, απ’ όπου έγιναν γνωστά τέτοια συστήματα, όταν οι αρμόδιες αρχές και το υπουργείο Ανάπτυξης, θέσουν ως πρώτη επιλογή την προστασία του περιβάλλοντος κι όχι τα έσοδα του κράτους.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 03/01/2013, 09:56 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΙΟΥΛΜΠΑΛΟΓΛΟΥ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Τοποθετήσεις συστημάτων υγραερίου αυτοκίνησης)
Τατοΐου 64, 144 51 Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: +302102817216, +302102827157, Fax: +302102825539
E-mail: r64lou@otenet.gr, Website: www.r64lou.gr
 
Χρήσιμα