IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η ΕΕ πρέπει να μειώσει τις εκπομπές diesel λένε αξιωματούχοι
Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να μειώσει τις εκπομπές από πετρελαιοκίνητα οχήματα ως μέρος των προσπαθειών της για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία προκαλεί κοντά στους 500.000 πρόωρους θανάτους το χρόνο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ΕΕ. Περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη έχουν κινητήρα πετρελαίου, αλλά κρούεται ο κώδωνας του κινδύνου, λόγω των κανονισμών που θα περιορίζουν αυστηρά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx), ένα βασικό συστατικό της αιθαλομίχλης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι θα δημοσιεύσει νομοθετικές προτάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα το 2ο 6μηνο του 2013, όπως επίσης κι ενός νόμου για την ποιότητα του αέρα, που έχει ήδη υποβάλει αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών των οχημάτων και τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων ελέγχου του οχήματος. Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί ότι τα επίπεδα εκπομπών που είχαν καταγραφεί κατά τη διάρκεια δοκιμών, αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τα επίπεδα της ρύπανσης κατά τη διάρκεια της καθημερινής χρήσης και όχι μόνο σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον.
 
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών & Περιβάλλοντος λέει ότι η ανάλυση των δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου δείχνουν ότι οι οδηγοί πήραν μόνο τη μισή μείωση του κόστους των καυσίμων απ’ αυτή που τους είχε υποσχεθεί, από τα νέα αυτοκίνητα που αγοράστηκαν στο χρονικό διάστημα 2006-2010. Η εδρεύουσα στις Βρυξέλλες περιβαλλοντική ομάδα είπε ότι σχεδιάζει να δημοσιεύσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαφορές μεταξύ των στοιχείων οικονομίας καυσίμου που ανακοινώνεται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και των πραγματικών αποτελεσμάτων. «Θα πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα του αυτοκινήτου diesel. Η συμμόρφωση εξαρτάται καθοριστικά από την μείωση των πραγματικών εκπομπών των diesel αυτοκινήτων», δήλωσε σε συνέντευξη στις Βρυξέλλες την Τρίτη 8 Ιανουαρίου (2013) ο κ. Janez Potocnik, επίτροπος περιβάλλοντος της ΕΕ. Η ΕΕ έχει ιδιαίτερα υψηλό αριθμό οχημάτων diesel καθώς τα φορολογικά πλεονεκτήματα σε πολλές περιπτώσεις τα έχουν καταστήσει φθηνότερα από τη βενζίνη. Ο κίνδυνος του καρκίνου που συνδέεται με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα όμως, τονίστηκε το 2012 από μια μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
 
Η κα. Jacqueline McGlade, εκτελεστική διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος της ΕΕ. είπε: «Όλες οι επιδοτήσεις για το πετρέλαιο πρέπει να καταργηθούν σταδιακά». Η Επιτροπή έχει υπολογίσει ότι το NOx, μαζί με άλλους ρύπους όπως λεπτά στίγματα, αναφέρονται ως αιωρούμενα σωματίδια, τα οποία παράγονται από τον καπνό καθώς και της κυκλοφορίας, προκαλεί περίπου 420.000 πρόωρους θανάτους στην ΕΕ ετησίως. Εκτός του ότι εγκυμονεί τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, η ατμοσφαιρική ρύπανση οδηγεί σε πνευμονικά και καρδιαγγειακά νοσήματα. Τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα παράγουν περισσότερο από 21 φορές πολλά PM10 (σωματίδια μεγαλύτερου μεγέθους) εκπομπές σε γραμμάρια και δύο φορές περισσότερο οξείδια του αζώτου, από τη βενζίνη ανά μίλι που διανύθηκε, σύμφωνα με μια γραπτή απάντηση προς τη Βρετανική Βουλή στα τέλη του 2011. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος έχει πει ότι οι συγκρίσεις είναι πολύπλοκες, δεδομένου ότι τα νεότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν πολύ χαμηλές εκπομπές σωματιδίων, αλλά και ότι ο στόλος εξακολουθεί να είναι ένα σημαντικό ζήτημα.

Η κα. McGlade είπε ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με ένα σύνολο αποτελεσμάτων, όπως η μειωμένη απόδοση των καλλιεργειών, οι συνέπειες για την ανάπτυξη των αγέννητων μωρών και των χαμένων εργάσιμων ημερών. Οι μεγαλύτερες βιομηχανικές εγκαταστάσεις της ΕΕ, αν και είναι σύμφωνες με το ισχύον Ευρωπαϊκό δίκαιο, είχαν 102-169 δις ευρώ, ή 200-300 ευρώ ανά πολίτη, το 2009, κόστος για την υγεία και το περιβάλλον, είπες η κα. McGlade. Προσπαθώντας να προκαταλάβει οποιαδήποτε κριτική του κόστους από την αυστηρότερη ρύθμιση, ο κ. Potocnik αναφέρει ότι ενέτειναν οι ανησυχίες για την ποιότητα του αέρα σε ΗΠΑ και Κίνα και προέβλεψε τεράστια ζήτηση για βιώσιμα προϊόντων και διαδικασίες. «Ας μην σκοτώσουμε τη βιομηχανία μας με καλοσύνη. Η ποιότητα του αέρα δεν είναι μόνο περιβαλλοντικός στόχος, αλλά και μια οικονομική ευκαιρία», είπε ο κ. Potocnik, λέγοντας ότι η πλειοψηφία των 27 κρατών-μελών της ΕΕ παραβιάζουν τους κανόνες ποιότητας του αέρα.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 12/01/2013, 01:22 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Audi
ΔΕΛΤΑ ΚΑΡ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνών 47, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610420373, Fax: +302610426027
Έκθεση - Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
3ο χλμ. Ε.Ο. Πύργου-Πατρών, 271 00 Πύργος
Τηλ.: +302621034863, Fax: +302621032272
E-mail: audis@deltacar.gr, Website: www.deltacar.gr
 
Χρήσιμα