IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Προσοχή στο Τραμ! (επιμένω)


 
Με αυτό τον τίτλο (χωρίς το επιμένω), είχα κάνει ένα σύντομο σχόλιο για το τραμ και την όποια επικινδυνότητα υπάρχει για πεζούς ή οδηγούς κατά τις «συναντήσεις» τους με αυτό. Για να μπορέσετε να παρακολουθήσετε καλύτερα το θέμα, πριν περάσω στη συνέχεια, σας παραθέτω αυτούσιο το δημοσίευμά μου στο περιοδικό «ΙΧ αυτοκίνητο», από την ενότητα «Ασφαλής Οδός» του τεύχους Νοεμβρίου 2007 (Νο 585, σελ. 59).
«Τα ατυχήματα που γίνονται με τους συρμούς του Τραμ είναι, δυστυχώς, αρκετά. Η σχεδίαση των διαδρομών του Τραμ (κακώς) φέρνει σε «επαφή» αυτό το μέσο μεταφοράς με τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα και τους πεζούς και ο κίνδυνος ενός ατυχήματος είναι μεγάλος. Οι αφύλακτες διαβάσεις και διασταυρώσεις του Τραμ είναι αρκετές κι αυτό μεγιστοποιεί τον κίνδυνο ατυχημάτων. Το πιο σημαντικό ατύχημα εδώ, που έκανε μάλιστα και το γύρο του κόσμου, ήταν αυτό ενός Κενυάτη δρομέα που συμμετείχε σε πρόσφατο αγώνα δρόμου Μαραθωνίου. Ο άτυχος δρομέας δεν αντιλήφθηκε εγκαίρως τον διερχόμενο συρμό και η μεταξύ τους «μετωπική» ήταν αναπόφευκτη. Οι υποδείξεις που υπάρχουν για να εφιστούν την προσοχή μας μπορεί να μην είναι επαρκείς και ιδιαίτερα διακριτές, όμως εμείς είμαστε αυτοί που πρέπει να δείχνουμε ιδιαίτερη προσοχή όταν διασχίζουμε γραμμές τρένων και κατ’ επέκταση αυτές του Τραμ, είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί».
 

Συνεχίζω λοιπόν. Τέλος Ιανουαρίου, η εταιρία ΤΡΑΜ ΑΕ, που έχει την ευθύνη της λειτουργίας και συντήρησης αυτού του μέσου μαζικής μεταφοράς, έστειλε μία επιστολή σχετικά με το άρθρο αυτό, την οποία, για ευνόητους λόγους, οφείλω να την παραθέσω αυτούσια, πριν περάσω στο... «δια ταύτα».
 
Ελληνικό, 24 Ιανουαρίου 2008
Αρ. Πρωτ. 0090
Αγαπητοί κύριοι,
Σχετικά με το άρθρο του περιοδικού σας με τίτλο «Προσοχή στο Τραμ» (σελ 59) και ημερομηνία δημοσίευσης 01.11.2007 και προς αποκατάσταση της πραγματικότητας, επιτρέψτε μας να σας παραθέσουμε χρήσιμα στοιχεία σχετικά με την ασφάλεια που παρέχει το τραμ και τα ατυχήματα.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, λοιπόν, το τραμ θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ειδικά, η κατασκευή του τραμ της Αθήνας έγινε με βάση τα πλέον σύγχρονα διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές. Κατά μήκος του συνόλου του δικτύου τραμ υφίστανται ασφαλείς και ελεγχόμενες από φωτεινούς σηματοδότες διασταυρώσεις του τραμ με τα οχήματα, η κίνηση των πεζών γίνεται από σαφώς οριοθετημένες πεζοδιαβάσεις, η ασφαλής πρόσβαση των επιβατών στις στάσεις και στο όχημα εξασφαλίζονται από κιγκλιδώματα και κράσπεδα οριοθέτησης.
Επιπλέον, η ΤΡΑΜ Α.Ε., έχοντας ως βασική και μόνιμη επιδίωξη την ασφαλή συνύπαρξη τραμ και πολιτών, μεριμνά για τακτικές μετεκπαιδεύσεις οδηγών τραμ, εκπονεί εκτενές πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής σε μαθητές όλης της χώρας, πραγματοποιεί σε κομβικά σημεία του δικτύου ευρείες εντυποδιανομές κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής, ενώ απασχολεί ειδικά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό με κύρια ευθύνη την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Οι προσπάθειες της ΤΡΑΜ Α.Ε. για την ασφαλή συνύπαρξη πολιτών και τραμ δρέπουν καρπούς. Αυτό αποδεικνύεται και από τους δείκτες των συγκρούσεων του τραμ με Ι.Χ. και δίκυκλα, τα οποία βαίνουν συνεχώς μειούμενα, κατά μέσο όρο κατά 12% το χρόνο, ενώ έχουν ελαχιστοποιηθεί τα ατυχήματα με πεζούς. Είναι μάλιστα ενδιαφέρον ότι σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις που λειτουργούν πολλά χρόνια σύστημα τραμ, το αθηναϊκό εμπλέκεται σε αισθητά μικρότερο αριθμό ατυχημάτων.
Όσον αφορά το ατύχημα με τον 28χρονο Κενυάτη δρομέα Τζέιμς Κικεμπόι Μπετ που αναφέρετε στο δημοσίευμά σας, σας παραπέμπουμε στη σχετική ειδησεογραφία, σύμφωνα με την οποία καμία ευθύνη δε φέρει για το ατύχημα το τραμ, καθώς ο αθλητής ξέφυγε της καθορισμένης πορείας του, λόγω κρίσης υπογλυκαιμίας που υπέστη μια με δύναμη έπεσε στη δεξιά πλευρά του διερχόμενου τραμ. Αξίζει δε να τονιστεί ότι η ΤΡΑΜ Α.Ε. είχε λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας για τον 25ο Μαραθώνιο Αγώνα της Αθήνας.
Αντιλαμβανόμαστε και οφείλουμε να σεβαστούμε την αγάπη σας για το αυτοκίνητο. Καλούμε, όμως, εσάς και τους αναγνώστες του περιοδικού σας να φανταστούν πόσο πιο εύκολη θα γινόταν η ζωή όλων, εάν προτιμούσαμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς για τις καθημερινές μας μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού.
Με εκτίμηση
Κατερίνα Δεμερούτη
Τομεάρχης Επικοινωνίας & Ενημέρωσης

 
Αφού πρώτα ευχαριστήσω την κα. Δεμερούτη γι’ αυτή την τόσο ευγενική και ξεκάθαρη επιστολή της προς το περιοδικό και κατ’ επέκταση προς εμένα, θα ήθελα κι εγώ, πολύ ευγενικά και ήρεμα να πω μερικά πράγματα που εγώ προσωπικά έχω να επισημάνω, στο βαθμό που μου επιτρέπει η 20χρονη και πλέον θητεία μου στη δημοσιογραφία του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου και γενικότερα της οδικής μας ασφάλειας, την οποία, αφορμής δοθείσης από την ραδιοφωνική εκπομπή «Ασφαλής Οδός» με προφανές αντικείμενο αναφοράς που έκανα το 2006 στον ραδιοφωνικό σταθμό SuperΣΠΟΡ FM 94,6, υπηρετώ πλέον πολύ περισσότερο από ποτέ και (ας μου επιτρέψουν) από πολλούς άλλους συναδέλφους μου.
Κατ’ αρχήν, ναι, αγαπάμε το αυτοκίνητο, αλλά πάνω απ’ όλα αγαπάμε τη ζωή και φυσικά δεν έχουμε καμία εμπάθεια με το τραμ, τουναντίον. Η χρήση των ΜΜΜ ναι μεν διευκολύνει τις μετακινήσεις μας στο κλεινόν άστυ, δεν είναι όμως όλα και πάντα εξ ίσου εξυπηρετικά. Για το δε τραμ, έχω κάποιες ενστάσεις, πολύ περισσότερο για τη σχεδίαση και χάραξη των διαδρομών του αλλά και για θέματα ασφάλειας, που επί της ουσίας μας «καίνε» περισσότερο σήμερα.
Εδώ και πολύ καιρό (πολλούς μήνες πίσω), ξεκίνησε την λειτουργία του, αγαπητή κα. Δεμερούτη, ένα, κατ’ εμέ παράνομο, αναψυκτήριο (ή όπως αλλιώς έχει αδειοδοτηθεί) στην παραλία του Αλίμου. Είμαι βέβαιος ότι το γνωρίζετε, τόσο εσείς όσο και οι αγαπητοί μου φίλοι αναγνώστες. Πρόκειται για το «Άμμος» (μου αρέσει να λέω τα πράγματα με το όνομά τους), στο οποίο η πρόσβαση γίνεται αποκλειστικά και μόνο από αφύλακτη διάβαση στις γραμμές του τραμ. Και το πιο τραγικό της ιστορίας, είναι ότι το σημείο πρόσβασης βρίσκεται ακριβώς πάνω στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος και μετά από ανοιχτή στροφή. Λόγω της ιδιαιτερότητας του εν λόγω δρόμου και με το γεγονός ότι το φανάρι ρύθμισης κυκλοφορίας που προηγείται βρίσκεται αρκετά πιο πριν, στο σημείο πρόσβασης αυτού του αυθαίρετου χώρου τα οχήματα διέρχονται με υψηλές ταχύτητες, για τα θεσμοθετημένα όρια της πόλης. Για την πιο εύκολη πρόσβαση μάλιστα, άγνωστο ποιοι (ή μάλλον γνωστό ποιοι), πρόσθεσαν τσιμέντο στην άκρη του δρόμου(!!)


Τη θερινή περίοδο, όπου υπάρχει συχνή τάση επίσκεψης του παράνομου (και επιμένω) αναψυκτηρίου και μάλιστα τις νυχτερινές ώρες. Ο βαθμός επικινδυνότητας πρόκλησης ατυχήματος, από τη διέλευση των οχημάτων στο σημείο αυτό όπου διέρχεται το τραμ, είναι τόσο μεγάλος, που οι εκμεταλλευτές του χώρου αυτού, βάζουν τους παρκαδόρους τους (άλλη πονεμένη ιστορία κι αυτή, όχι όμως της παρούσης) να κάνουν τους «τροχονόμους» στους πελάτες, προς αποφυγή των χειρότερων.
Τι έχετε να πείτε γι’ αυτό κα. Δεμερούτη; Αντιδράσατε ως έπρεπε, μιας και, όπως λέτε, φροντίζετε για την ασφάλεια των πολιτών και την συνύπαρξη του τραμ με τα υπόλοιπα οχήματα; Πώς επιτρέψατε στον Δήμαρχο Αλίμου να δώσει την άδεια λειτουργίας στο αναψυκτήριο αυτό κάτω από τόσο άθλιες συνθήκες ασφάλειας; Δεν ήταν δική σας δουλειά η παρέμβαση εδώ; Τι είδους αρμοδιότητες έχετε ως ΤΡΑΜ ΑΕ τότε; Εισπρακτικούς μόνο; Πώς θα μας πείσετε ότι πρόκειται για το ασφαλέστερο επίγειο ΜΜΜ; Σίγουρα όχι με αυτό τον τρόπο. Δείτε λοιπόν και μόνη (ή μόνοι) σας τα πράγματα, όπως τα καταγράφει ο «δημοσιογραφικός» μας φακός, που αποτελεί τον «γυμνό» οφθαλμό του πολίτη. Περιμένω σύντομα την επίσημη τοποθέτησή σας στο θέμα αυτό, το οποίο, σαφώς, μου δίνει το δικαίωμα να αντιδρώ σε τέτοιου είδους «επιλογές», που θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια, τόσο των συμπολιτών μου όσο και τη δική μου, και να επιμένω ότι το τραμ δεν είναι τόσο ασφαλές, όσο θέλετε να μας πείσετε.
 
«Οδηγώντας με Ασφάλεια» από το ραδιόφωνο του ΑΝΤ1
Μιας και το θέμα μας είναι η οδική ασφάλεια, αφορμής δοθείσης, επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε μία νέα εκπομπή που είναι στον αέρα εδώ και μερικό καιρό, στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1, στους 97,2 FM, κάθε Σάββατο απόγευμα 5:00-6:00 μμ. και κάθε μέρα λίγο πριν το δελτίο ειδήσεων των 7:00 μμ. (ένθετο 3λεπτη ενημέρωση).

Με τίτλο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», η εκπομπή απευθύνεται στους φίλους του αυτοκινήτου και όχι μόνο.

Η εκπομπή ενημερώνει τους ακροατές του ραδιοσταθμού σε θέματα οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής, παρουσίασης νέων μοντέλων που ήρθαν ή πρόκειται να έρθουν στην Ελληνική αγορά, ρεπορτάζ, συνεντεύξεις από πρόσωπα της επικαιρότητας του χώρου του αυτοκινήτου, ενημέρωση από αγώνες της F1, του παγκοσμίου και του Ελληνικού πρωταθλήματος ράλι.

Η εκπομπή δίνει βήμα σε οδηγούς, συνοδηγούς αλλά και πεζούς, όπου μπορούν να κάνουν ζωντανά τις δικές τους παρεμβάσεις. Την εκπομπή επιμελείται και παρουσιάζει ο δημοσιογράφος και πολύ καλός μου φίλος, Άρης Γαλανόπουλος, με συνεργάτες τους επίσης συναδέλφους και φίλους, Στράτο Φωτεινέλη, σε ότι αφορά τους αγώνες, και Νίκο Λιβανό, στα ρεπορτάζ της αγοράς και της οδικής ασφάλειας. Άρη, Στράτο και Νίκο, καλή συνέχεια και ποτέ να μην ξεχνάτε ότι η απόλαυση της οδήγησης γίνεται μόνο... «οδηγώντας με ασφάλεια».
 
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
Δημητρίου Βερελλή 47, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109603459
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα