IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda NSX Concept: Η προετοιμασία της μεγάλης επιστροφής
Ένα νέο NSX Concept που αποκαλύπτει την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της επόμενης γενιάς του supercar και τα πρώτα στοιχεία μιας πιθανής σχεδιαστικής κατεύθυνσης του εσωτερικού παρουσίασε η Honda στο NAIAS 2013.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Πάνε χρόνια από τότε που είδαμε το πρώτο supercar της Ιαπωνικής φίρμας, το NSX. Ήταν Φεβρουάριος του 1989, ως πρωτότυπο τότε, στο Σικάγο των ΗΠΑ. Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο αυστηρά με τις προδιαγραφές των μοντέλων της κλάσης του την εποχή εκείνη, αυστηρά διθέσιο, με τον κινητήρα στο κέντρο και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ένας κινητήρας 3.0 λίτρων V6 ατμοσφαιρικός τεχνολογίας V-TEC βρισκόταν στα σπλάχνα του, που απέδιδε 274 ίππους στις 7.300 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 284 Nm στις 5.400 σ.α.λ. (στην Ιαπωνία κυκλοφορούσε με 280 ίππους). Το NSX πέρασε στην ιστορία για το μικρό για την κατηγορία του βάρος των 1.370 κιλών (η έκδοση NSX-R στα 1.230 κιλά) και για τη χαμηλή κατανάλωση (7,8 λίτρα, 9,2 και 13,8/100 χλμ. για τον υπεραστικό, τον μικτό και τον αστικό κύκλο αντίστοιχα). Οι επιδόσεις ήταν στο ύψος των περιστάσεων. Τελική ταχύτητα 270 χ.α.ώ. κι επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 5,9’’. Το NSX εξελίχθηκε στην πάροδο των ετών, μέχρι το τέλος της κυκλοφορίας του, στα μέσα της δεκαετίας του 2000.
 
Το αγαπημένο του αείμνηστου AyrtonSenna
Την περίοδο εκείνη, αρχές της δεκαετίας του 1990, ο αείμνηστος πιλότος της Φόρμουλα-1, Ayrton Senna, οδηγούσε μονοθέσια στα grand-prix με κινητήρες Honda. Ως εκ τούτου, και ένεκα της άριστης συνεργασίας που είχε πάντα με όλη την τεχνική ομάδα που βρισκόταν πίσω από κάθε του επιτυχία στους αγώνες της κορωνίδας του μηχανοκίνητο σπορ, ανέλαβε άτυπα ως πρεσβευτής της μάρκας στην κατηγορία των supercars που μόλις είχε εισέλθει, οδηγώντας σχεδόν πάντα ένα NSX, όταν δεν βρισκόταν πίσω από το τιμόνι κάποιου μονοθέσιου.
 
Στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με τον προκάτοχό του
Βασισμένο στην αρχική αισθητική φιλοσοφία του πρωτοτύπου, διατηρεί το χαμηλό και φαρδύ στήσιμο με τις δυναμικές και γοητευτικές γραμμές που υπογραμμίζονται από καθαρές, μοντέρνες και λιτές επιφάνειες, με τολμηρές λεπτομέρειες να εκφράζουν το high-tech πνεύμα ενός σούπερ αυτοκινήτου. Το νέο NSX Concept δίνει μία γεύση από την πιθανή σχεδιαστική φιλοσοφία εσωτερικού της επόμενης γενιάς NSX. Η Honda φρόντισε να διατηρήσει τις διαστάσεις του επερχόμενου μοντέλου κοντά στις αντίστοιχες του προκατόχου του. Το 1ης γενιάς NSX είχε μήκος 4,40-4,43 μέτρα, πλάτος 1,81 μ. και ύψος μόλις 1,17 μ. Το πρωτότυπο NSX της 2ης δεκαετίας του 21ου αιώνα, είναι κατά 70-100 χλστ. πιο μικρό σε μήκος (4,33 μ.), αισθητά πιο φαρδύ (1,895 μ.) και σχεδόν ίδιο στο ύψος (1,16 μ.). Την ίδια φιλοσοφία διαπιστώνουμε και στους τροχούς. Το 1ης γενιάς NSX φορούσε 205/45ZR15 εμπρός και μία διάσταση μεγαλύτερη πίσω, 225/50ZR16. Το νέο NSX Concept, φοράει 255/35R19 εμπρός και μία διάσταση μεγαλύτερη πίσω, 275/30R20.
 
Φρέσκος εσωτερικός άνεμος
Τα χαρακτηριστικά της καμπίνας συνοψίζονται στην εξαιρετική ορατότητα, την άριστη θέση οδήγησης κι ένα πρακτικό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων Simple Sports Interface, που ελαχιστοποιεί τα περιττά στοιχεία, ώστε ο οδηγός να επικεντρώνεται στην οδηγική εμπειρία. Παραμένοντας πιστοί στο πνεύμα του πρώτου NSX, οι σχεδιαστές της Honda προσπάθησαν να πετύχουν τη βέλτιστη επικοινωνία/συνεργασία μεταξύ ανθρώπου/μηχανής, φέρνοντας στο μυαλό των μεγαλύτερων την εικόνα από το εσωτερικό του 1ης γενιάς μοντέλου. Ο λόγος φυσικά προφανής.
 
Κινητήρας V6όπως και τότε
Το NSX στοχεύοντας να προσφέρει μία νέα εμπειρία σπορ αυτοκινήτου που συνδυάζει δυναμικές ικανότητες με προηγμένες περιβαλλοντικές επιδόσεις, θα αντλεί ισχύ από ένα V6 κινητήρα άμεσου ψεκασμού τοποθετημένο στο κέντρο σε συνδυασμό με το σύστημα Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) της Honda. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το νέο NSX εξελίσσεται από μία παγκόσμια ομάδα R&D της οποίας προΐστανται σχεδιαστές και μηχανικοί της Honda R&D Americas Inc. με έδρα στο Los Angeles, την California, και το Raymond του Ohio των ΗΠΑ. Και εδώ η Honda επέλεξε τη λύση ενός V6 κινητήρα, που και αυτός μας ταξιδεύει στο παρελθόν του NSX, αλλά μας παρέχει όλες τις νέες τεχνολογίες απόδοσης και οικονομίας, όπως ακριβώς και τότε.
 
Με την προσθήκη ενός υβριδικού συστήματος
Χρησιμοποιώντας υλικά ελαφρού βάρους και τον V6 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, το NSX Concept υιοθετεί αρκετές νέες τεχνολογίες, καθώς κι ένα καινοτόμο υβριδικό σύστημα Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive). Μιλώντας στο σαλόνι του Ντιτρόιτ το 2012, ο κ. Takanobu Ito, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Honda Motor Co. Ltd., ο οποίος είχε παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξέλιξη της 1ης γενιάς του NSX, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου δήλωσε: «Όπως στο πρώτο NSX, η υλοποίηση των υψηλών επιδόσεων θα επιτευχθεί μέσω προηγμένων και καινοτόμων τεχνολογιών. Σ’ αυτή τη νέα εποχή, παρά το γεγονός ότι εστιάζουμε στην οδηγική απόλαυση του NSX, πιστεύω ότι ένα supercar πρέπει να είναι παράλληλα και περιβαλλοντικά υπεύθυνο». Ενώ στα περισσότερα supercars σημείο αναφοράς είναι η πολύ μεγάλη ιπποδύναμη, το NSX Concept είναι υπέρμαχος της γνήσιας αγωνιστικής φιλοσοφίας ενός εξαιρετικού λόγου ισχύος/βάρους.
 
Σε συνδυασμό με 2 ηλεκτροκινητήρες
Χρησιμοποιώντας μία μονάδα κίνησης με 2 ηλεκτροκινητήρες (2 Electric Motor Drive Unit) με προσαρμοζόμενο δι-κατευθυντικό σύστημα ελέγχου ροπής, το νέο υβριδικό AWD σύστημα μπορεί να παράγει άμεσα αρνητική ή θετική ροπή στους εμπρός τροχούς όταν το όχημα στρίβει. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Honda υπερέχει κάθε άλλου προηγούμενου AWD συστήματος. Πέρα από τα πλεονεκτήματα της άριστης οδηγικής συμπεριφοράς του Sport Hybrid SH-AWD, ένας ισχυρός VTEC V6 κινητήρας επόμενης γενιάς με άμεσο ψεκασμό θα συνεργάζεται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο έχει ενσωματωμένο έναν ηλεκτροκινητήρα, καταφέρνοντας να συνδυάζει την επιτάχυνση που αρμόζει σε ένα supercar με την άριστη απόδοση. «Με το Sport Hybrid SH-AWD, το NSX γίνεται απόλυτος εκφραστής της συνεργασίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Το NSX θα κάνει τον οδηγό ένα με το αυτοκίνητο, προάγοντας τη δυναμική οδηγική εμπειρία χωρίς άσκοπες παρεμβολές», προσθέτει ο κ. Ito.
 
Στις ΗΠΑ υπό το σήμα Acura
Tο νέο NSX αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά των ΗΠΑ με το σήμα Acura. Θα κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής στο κεντρικό Ohio, ωστόσο, απευθύνεται στους θερμούς οπαδούς της σπορ οδήγησης σ’ όλο τον κόσμο. Το νέο NSX Concept θα παρουσιαστεί στο κοινό της Ευρώπης στο περίπτερο της Honda στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, 7-17 Μαρτίου 2013. Ο ενθουσιασμός μου είναι μεγάλος, που θα βρεθούμε εκεί, να αγγίξουμε τον προάγγελο του 2ης γενιάς NSX, που όπως όλα δείχνουν, θα αποτελέσει έναν άξιο διάδοχο του ιστορικού πλέον supercar της Honda.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 18/01/2013, 00:50 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΑΨΑΝΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γεωργίου Ψυχογιού 19, 173 41 Αγ. Δημήτριος
Τηλ.: +302109838850, E-mail: d.lapsanis@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα