Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στη Ρωσία πιθανολογείται να αυξηθούν 5% το 2013 σε περίπου 2.900.000, σύμφωνα με την πρόβλεψη της Pricewaterhouse Coopers την Τρίτη 22 Ιανουαρίου (2013). Η εικόνα παρουσιάζει μία επιβράδυνση από το προηγούμενο έτος, όταν οι πωλήσεις αυξήθηκαν 10% σε 2.760.000, αλλά σε έντονη αντίθεση με την ύφεση που βιώνει η Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις αυτοκινήτων ολίσθησαν στο 17ετές χαμηλότερο επίπεδο. «Αναμένουμε ότι το επόμενο έτος (2013) θα δούμε μέτρια ανάπτυξη», δήλωσε ο κ. Stanley Root, υπεύθυνος αυτοκινητοβιομηχανίας της PWC για τη Ρωσία, προσθέτοντας ότι η αγορά δείχνει σημάδια σταθεροποίησης μετά από μία περίοδο σημαντικής ανάπτυξης.
Η εταιρία λογιστών βλέπει επιβράδυνση της ανάπτυξης μετά από το επόμενο έτος στο 3% ετησίως από το 2014 στο 2017, φθάνοντας τελικά σε μηδενική αύξηση μέχρι το 2025, οπότε και η αγορά εκτιμά ότι θα έχει φτάσει στο μέγιστο επίπεδο των ετήσιων πωλήσεών της, στις 3.700.000. Η PWC προβλέπει ότι η ανάπτυξη το 2013 θα είναι σε μεγάλο βαθμό από ξένες μάρκες αυτοκινήτων με παραγωγή στη Ρωσία, οι οποίες θα παρουσιάσουν αύξηση 9% σε 1.330.000 πωλήσεις. Οι εισαγωγές από ξένες μάρκες αναμένεται να αυξηθούν στο 3% και 990.000, ενώ οι πωλήσεις Ρωσικών σημάτων θα είναι σταθερές, σε 580.000 μονάδες.
Ο κ. Root, δήλωσε ότι ένα νέο «τέλος ανακύκλωσης» που επιβάλλεται μόνο στα εισαγόμενα οχήματα αναμένεται να επιβραδύνει την ανάπτυξη του κλάδου, λέγοντας ότι η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων ήταν κλειδί για τη μελλοντική ανάπτυξη στη Ρωσία, όπου οι ιδιοκτήτες διατηρούν τα αυτοκίνητά τους στο δρόμο για περίπου 16 χρόνια, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος. Οι Ευρωπαϊκές ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων μειώθηκαν 7,8% σε 12.500.000 το 2012, το χαμηλότερο επίπεδο από το 1995, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από την ACEA, την Ένωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 23/01/2013, 02:25 πμ.)
|