IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Σε Γαλλικές πλατφόρμες Ευρωπαϊκά μοντέλα των GM και PSA


Η General Motors και ο νέος της συνεργάτης, όμιλος PSA/Peugeot-Citroen, θα κατασκευάσουν αυτοκίνητα με κοινά προγράμματα βασισμένα σε πλατφόρμες της Γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσαν οι εταιρίες σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, κατά τη διάρκεια συνάντησης στο Maison de l’Automobile στις Βρυξέλες, μέσω του κ. Steve Girsky, αντιπροέδρου της GM και του κ. Philippe Varin, προέδρου του ομίλου PSA, την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου (2013). Με την ευκαιρία της συνάντησης, συζητήθηκε λεπτομερώς η πρόοδος που επετεύχθη στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής συμμαχίας των δύο εταίρων η οποία ανακοινώθηκε στις 29 Φεβρουαρίου 2012. Όπως δήλωσαν εκπρόσωποι των δύο ομίλων στις 20 Δεκεμβρίου 2012, υπογράφηκαν οι τελικές συμφωνίες ως προς τις προμήθειες, τη διακίνηση και την ανάπτυξη κοινών αυτοκινητιστικών projects σύμφωνα με το αρχικό πρόγραμμα.
 
Μελλοντικές μικρά αυτοκίνητα όπως το Opel Corsa και αντίστοιχα του ομίλου PSA (Peugeot 208 και Citroen C3), θα βασίζονται σε μια αρχιτεκτονική που αναπτύχθηκε από κοινού από την υπάρχουσα τεχνολογία της Γαλλικής εταιρίας. Μελλοντικές αντικαταστάσεις για το Opel Zafira και το Peugeot 3008 θα μοιραστούν την πλατφόρμα EMP2, για να μπει στην παραγωγή, με τη μορφή του Citroen C4 Picasso. Η GM στο Ruesselsheim της Γερμανίας, θα αναπτύξει τους διαδόχους των Peugeot 2008 και Citroen C3 Picasso. Τα πρώτα οχήματα από τα κοινά προγράμματα ανάπτυξης αναμένονται το 2016. Η συμμαχία επέλεξε ως υπόβαθρο τον όμιλο PSA για τα νέα αυτοκίνητα επειδή ταιριάζουν καλύτερα στην Ευρωπαϊκή αγορά, είπαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Στην κατηγορία Opel Zafira, ο κ. Girsky πρόσθεσε ότι δεν είχαν αρκετό όγκο για να δικαιολογείται να το κάνουν μόνοι τους.
 
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έδωσαν όλες τις λεπτομέρειες των τόπων παραγωγής και των επενδύσεων στα νέα μοντέλα. «Αυτά τα προϊόντα έρχονται στην αγορά το 2016, έτσι είναι πρόωρο να προβούμε σε αποφάσεις παραγωγής», είπε ο κ. Girsky. «Θα ασχοληθούμε μ’ αυτό όταν έρθει η ώρα». Οι κκ. Girsky και Varin δήλωσαν ότι η εταιρική σχέση δεν θα πρέπει να έχει καμία επίδραση στην απασχόληση και στις εργασίες τους στη Γερμανία και τη Γαλλία. Οι δύο όμιλοι επανέλαβαν επίσης το στόχο εξοικονόμησης κόστους της συμμαχίας, των 2 δις δολαρίων (1,48 δις ευρώ) ετησίως έως το 2016, βοηθούμενος από συνδυασμό των logistics και μιας νέας κοινής οργάνωσης στην αγορά που θα αρχίσει να λειτουργεί το 2013.


 
Οι δύο εταιρίες υπέγραψαν επίσης οριστική συμφωνία σε σχέση με τις προμήθειες. Έχουν ήδη ληφθεί όλες οι σχετικές ρυθμιστικές εγκρίσεις και σύντομα θα ξεκινήσουν οι εργασίες της κοινοπραξίας (JPO). Στο μεταβατικό στάδιο, μέχρι την έναρξη της JPO θα διοριστεί εκτελεστικό στέλεχος της GM, ως υπεύθυνος υλοποίησης και δημιουργίας δομών στην κοινοπραξία προμηθειών. Ένα έτος μετά, το μέγιστο, ο υπεύθυνος υλοποίησης θα αντικατασταθεί απ’ τον αντιπρόεδρο προμηθειών και τον αναπληρωτή αντιπρόεδρο προμηθειών, ένας από κάθε εταιρία, με εναλλαγή καθηκόντων. GM και PSA/Peugeot-Citroën επιβεβαίωσαν επίσης την πρόθεσή τους να αναπτύξουν νέα παγκόσμια project για να διευρύνουν τη συμμαχία τους και να εκμεταλλευτούν νέες ευκαιρίες. Στο πλαίσιο αυτό, διερευνούν προοπτικές σε αναπτυσσόμενες αγορές όπως η Λατινική Αμερική και η Ρωσία, περιοχές υψηλής προτεραιότητας και για τους δύο ομίλους. Επιπλέον, στοχεύουν να εξελίξουν από κοινού μία νέα γενιά μικρών αποδοτικών 3-κύλινδρων κινητήρων βενζίνης υψηλών επιδόσεων, από τη σειρά μικρών βενζινοκινητήρων ΕΒ του ομίλου PSA/Peugeot-Citroën.

Η GM, της οποίας η Ευρωπαϊκή δραστηριότητα έχει υποστεί 17,3 δις δολάρια (12,8 δις ευρώ) σε απώλειες από το 1999, δήλωσε στις 22 Ιανουαρίου (2013) ότι μπορεί να κλείσει το εργοστάσιο αυτοκινήτων της Opel στο Bochum της Γερμανίας 2 χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο, καθώς η Ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώνεται για 6η συνεχόμενη χρονιά. Η GM έγινε ο 2ος μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου PSA τον Μάρτιο του 2012 με την αγορά ποσοστού 7% για 320.000.000 ευρώ. Το 1ο 6μηνο οι καθαρές ζημίες του ομίλου PSA το 2012 ανήλθαν σε 819.000.000 ευρώ. Έκτοτε ο όμιλος PSA έχει ανακοινώσει σχέδια για το κλείσιμο του εργοστασίου αυτοκινήτων της στο Aulnay μέχρι το 2014 και μείωση 17% του εργατικού της δυναμικού.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/01/2013, 09:11 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΛΑΡΙΣΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ Θ. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

Γνήσια Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων Citroen-Peugeot-Renault-Chevrolet/Daewoo
Ηρώων Πολυτεχνείου 173, 412 23 Λάρισα
Τηλ.: +302410280818, Fax: +302410289769

 
Χρήσιμα