IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Στην Πολωνία θα παράγεται το επόμενης γενιάς Fiat 500


Η Fiat σχεδιάζει να επικεντρωθεί η παγκόσμια παραγωγή του επόμενης γενιάς Fiat 500 στην Πολωνία, με την παραγωγή του μοντέλου για τις αγορές της Βόρειας Αμερικής στο εργοστάσιο της Chrysler στο Μεξικό από το 2015, πηγές είπαν στην Automotive News Europe. Η κίνηση αυτή παρέχει πρόσθετη εργασία για τo κορυφαίας κατάταξης εργοστάσιο Tychy της Fiat, που έχει αγωνιστεί από τότε η αυτοκινητοβιομηχανία να μεταφέρει την παραγωγή του Panda στην Ιταλία. Η νέα γενιά του Fiat 500 προορίζεται για το 2015 και θα πωλείται σε όλο τον κόσμο, δήλωσαν οι πηγές. Εκπρόσωποι των Fiat και Chrysler αρνήθηκαν να σχολιάσουν σχετικά με τη μελλοντική παραγωγή του μοντέλου.
 
Παρά το σχεδόν πανομοιότυπο στιλ, τα Fiat 500 της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής είναι δομικά πολύ διαφορετικά. Η παραγωγή ενός νέου Fiat 500 με παγκόσμιες προδιαγραφές σε ένα εργοστάσιο της Fiat θα επιτρέψει να αποφευχθούν μηχανικά προβλήματα και το κόστος των εργαλείων που πραγματοποιούνται με την τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων. Η Fiat θα επενδύσει 300.000.000 ευρώ για την έναρξη του Ευρωπαϊκού Fiat 500. Η Chrysler, που παράγει το Fiat 500 υπό την άδεια της Fiat για τη Βόρεια Αμερική, επένδυσε 550.000.000 δολάρια (410.300.000 ευρώ) για να προσθέσει 120.000 μονάδων το χρόνο παραγωγικής ικανότητας για τη Βορειοαμερικανική παραλλαγή στην Toluca, σύμφωνα με αναφορές των μέσων ενημέρωσης. «Μια ενιαία μονάδα παραγωγής μοιάζει με μια λογική κίνηση, όταν κάνει το επόμενο Fiat 500 ένα παγκόσμιο μοντέλο», είπε ο κ. Massimo Vecchio, οικονομικός αναλυτής της Mediobanca Securities στο Μιλάνο.
 
Η παραγωγή του επόμενου Fiat 500 μόνο στην Πολωνία θα βοηθήσει τη Fiat να αξιοποιήσει την παραγωγική ικανότητα στο Tychy στη Νότια Πολωνία, καθώς και την ικανότητα στην Toluca για τα βασικά προϊόντα της Chrysler για την αγορά της Βόρειας Αμερικής, δήλωσε ο κ. Vecchio. Το εργοστάσιο Tychy πάσχει από 5ετή ύφεση στην Ευρώπη στις πωλήσεις αυτοκινήτων κι ακόμη περισσότερο από την απώλεια της παραγωγής του Fiat Panda, το οποίο έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία του από το 2004. Στις αρχές του 2011, η Fiat αποφάσισε να παράγει το 3ης γενιάς Panda στο Pomigliano στη Νότια Ιταλία, για την προστασία των θέσεων εργασίας στη χώρα καταγωγής του. Το 2012 στο Tychy εξακολουθούσε να κατασκευάζεται μια ελαφριά έκδοση του προηγούμενης γενιάς μοντέλου, το οποίο ονομάζεται Classic Panda, αλλά η παραγωγή του αυτοκινήτου σταμάτησε τον Δεκέμβριο (2012). Η μείωση πωλήσεων των άλλων τριών μοντέλων που παράγονται στο Tychy, Fiat 500, Lancia Ypsilon και Ford Ka, ανάγκασε τη Fiat να μειώσει την παραγωγή σε 2 βάρδιες από 3 και να απολύσει 1.450 εργαζόμενους, από τους 4.900 του εργοστασίου.
 
Η παραγωγή στο εργοστάσιο του Tychy κορυφώθηκε σε 605.797 μονάδες το 2009, αλλά μειώθηκε σε περίπου 300.000 μονάδες το 2012. Η παραγωγή αναμένεται να μειωθεί σε μόλις 250.000 μονάδες το 2013. Η περικοπή θέσεων εργασίας στο Tychy, ένα εργοστάσιο που πέτυχε τα χρυσά πρότυπα στο σύστημα Fiat World Class Manufacturing, ήταν οδυνηρή για τον διευθύνοντα σύμβουλο των Fiat-Chrysler, κ. Sergio Marchionne. «Έπρεπε να κάνουμε μια επιλογή για το πώς να εξισορροπήσει την κατανομή των υπόλοιπων ποσοτήτων σε μεγάλο αποτύπωμα κατασκευής που έχει η Fiat», είπε μέσα στο μήνα (Φεβρουάριος 2013) σε μια εκδήλωση στο Τορίνο. Ο κ. Marchionne παραδέχθηκε ότι η μετακίνηση του Panda από το Tychy στο Pomigliano δεν ήταν μια λογική απόφαση κι ότι έγινε για να προστατεύσουν τις θέσεις εργασίας στην Ιταλία, όπου το κόστος εργασίας είναι υψηλότερο. Ο κ. Vecchio της Mediobanca είπε ότι κάνοντας το Tychy παγκόσμιο κόμβο για την παραγωγή του Fiat 500 θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να αυξήσει την αποτελεσματική αξιοποίηση του εργοστασίου, ακόμη κι αν μια Ευρωπαϊκή ανάκαμψη της αγοράς δεν προβλέπεται για τα επόμενα χρόνια.

Στο σαλόνι αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ τον Ιανουάριο (2013), ο κ. Marchionne δήλωσε ότι το κατασκευαστικό αποτύπωμα της Βορείου Αμερικής της Chrysler πλησίαζε το πλήρες δυναμικό της. Επιβεβαίωσε ότι η Chrysler σχεδιάζει να παράγει περίπου 2.800.000 μονάδες παγκοσμίως το 2014, από 2.400.000 το 2012. Ο κ. Marchionne πρόσθεσε ότι πριν από το άνοιγμα κάθε νέου εργοστασίου στη Βόρεια Αμερική, θέλει να καλύψει τη ζήτηση για Fiat και Chrysler οχήματα με πλήρη αξιοποίηση της ικανότητας στα Ευρωπαϊκά εργοστάσια της Fiat. Το εργοστάσιο της Chrysler στην Toluca κάνει σήμερα το Fiat 500 και το μεσαίου μεγέθους crossover Dodge Journey. Το Dodge Journey πωλείται επίσης ως Fiat Freemont στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και την Κίνα. Το 2012 το εργοστάσιο της Toluca παρήγαγε 82.000 Fiat 500 και 179.000 Journey/Freemont, σύμφωνα με στοιχεία της Chrysler.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 12/02/2013, 00:19 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΠΑΝΙΤΣΑ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Εμπορία Αυτοκινήτων)
Αρέθα 36, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610422674, Fax: +302610422149, E-mail: Panitsas2002@yahoo.gr
 
Χρήσιμα