IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX 3-θυρο: Ευελιξία χαμηλού κόστους
Η αναζήτηση ενός μικρού συμπαγούς οχήματος, που να εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες μετακίνησης επιβατών και αποσκευών, με άνεση και ασφάλεια, αλλά και με χαμηλό κόστος χρήσης, οδήγησε το ευρύ κοινό σ’ αυτό το μοντέλο.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το Corsa έχει μακρά ιστορία, την οποία, εγώ προσωπικά, δεν μπορώ να ξεχάσω. Άλλωστε, το πρώτο αυτοκίνητο που δοκίμασα με την ιδιότητα του αυτοκινητικού συντάκτη για λογαριασμό του ιστορικού και παλαιότερου περιοδικού αυτοκινήτου της Ελλάδας, «ΙΧ αυτοκίνητο motor show», ήταν το 1ης γενιάς Corsa, στην 4-θυρη sedan έκδοση με τον κινητήρα 1.2 λίτρων, ένα αυτοκίνητο που είχε κερδίσει την εκτίμηση (και προτίμηση) πολλών αγοραστών της εποχής, εν έτη 1991.
 
Βέβαια, η ιστορία του μοντέλου πηγαίνει πολύ πιο πίσω, Σεπτέμβριο του 1982, τότε που έκανε ντεμπούτο το μοντέλο αυτό, αρχικά ως 3-θυρο hatchback. Ακολούθησε η επόμενη γενιά Corsa, τον Ιανουάριο του 1993, ένα μοντέλο χωρίς γωνίες στο αμάξωμα, με εκδόσεις για ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, από τους απλούς οδηγούς των πόλεων της τυπικής διαδρομής σπίτι-εργασία-σπίτι, μέχρι τους θερμούς οπαδούς της αυτοκίνησης, τους οποίους αναλάμβανε η έκδοση GSi 1.6 λίτρων με 109 ίππους (αν θυμάμαι καλά). Άλλο ένα μοντέλο με ισχυρά βιώματα από μέρους μας, καθώς είχαμε βρεθεί στη Σεβίλλη της Ισπανίας, εκεί όπου η Opel είχε κάνει την επίσημη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου.
 
Το φθινόπωρο του 2000 πήγαμε στο 3ης γενιάς μοντέλο, αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το καλοκαίρι του 2006 πήγαμε σε αλλαγή μοντέλου, κι από τότε, είχαμε την προσθήκη νέων κινητήρων το 2009 και το 2010 ένα «φρεσκάρισμα», εν όψει του επόμενης γενιάς μοντέλου, που δεν αποκλείεται να το δούμε κοντά στο 2014. Λόγω της συνεργασίας του ομίλου GM, της Αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας της οποίας μονάδα αποτελεί η Opel, με τον όμιλο PSA/Peugeot-Citroen, που επισημοποιήθηκε στο τέλος του 2012, δεν αποκλείεται να δούμε ένα επόμενης γενιάς Corsa με Γαλλικά γονίδια στο DNA του. Αυτό όμως μας πάει αρκετά μπροστά και καλό είναι να επανέλθουμε στο παρόν.
 
Λειτουργικό αμάξωμα για όλους και όλα
Τα 3-θυρα αμαξώματα δεν τυγχάνουν εκτίμησης της πλειοψηφίας των αγοραστών της κατηγορίας των συμπαγών hatchback μοντέλων και ο λόγος είναι προφανής. Το κοινό των μοντέλων αυτών άλλαξε, και ζητάει ένα περιορισμένων διαστάσεων αυτοκίνητο, ευέλικτο στην πόλη σε κίνηση σε στάθμευση, αλλά και με εύκολη πρόσβαση στη 2η σειρά καθισμάτων, καθώς συντρέχουν οικογενειακοί λόγοι (παιδιά). Οι εποχές που αγοράζαμε ως εργένηδες ένα 3-θυρο μοντέλο (hatchback ή coupe) και στην περίπτωση της οικογένειας, ένα κλασικό σεντάν, ανήκουν πλέον στην ιστορία. Στο σήμερα, πολλοί επιλέγουν ένα 5-θυρο αμάξωμα, έτσι ώστε να παραμένει εύχρηστο μακροπρόθεσμα, στην περίπτωση που στην πορεία προκύψουν οικογενειακά βάρη, που θα προκαλέσουν οικονομική αδυναμία αντικατάστασης του αυτοκινήτου μας. Κάπως έτσι, τα 3-θυρα αμαξώματα, όπου υπάρχει επιλογή για άλλες 2 πόρτες, δεν είναι πλέον οι πρωταγωνιστές των βασικών μοντέλων, ειδικά στην κατηγορία των μικρών οχημάτων.
 
Παρόλα αυτά, δεν αλλάξει τίποτα όσον αφορά της ευρυχωρία και την άνεση στο εσωτερικό. Αν κάποιοι δεν ενοχλούνται κατά τη διαδικασία εισόδου και εξόδου στο πίσω κάθισμα, διαδικασίες που διευκολύνονται από την κίνηση προς τα εμπρός των μπροστινών καθισμάτων και της πλάτης τους, την ίδια άνεση θα απολαμβάνουν και με την αντίστοιχη 5-θυρη έκδοση. Ο χώρος για το κεφάλι στους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς για τους μετρίου αναστήματος, μέχρι και του ανώτερου (1,80 μέτρα ύψος). Από εκεί και πάνω, τα πάντα έχουν να κάνουν με τη σωματική διάπλαση, που καθορίζει άλλωστε τα επίπεδα άνεσης για όλους τους επιβάτες, ανεξαρτήτως της θέσης που έχουν μέσα στο αυτοκίνητο.
 
Ένα πλήρες πακέτο
Το Corsa στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του αποτελεί ένα πλήρες πακέτο προσφοράς στην αγορά στην μικρή κατηγορία. Περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, που εξυπηρετούν την κίνηση και στάθμευση ειδικά σε συνθήκες πόλης, άνεση στο εσωτερικό για τους επιβάτες του, επαρκής χώρος αποσκευών με ευελιξία στη διαχείρισή του, ορατότητα καλή προς κάθε κατεύθυνση, καλή θέση οδήγησης, εύκολος χειρισμός και πρόσβαση σε χειριστήρια και όργανα, επαρκής εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και φυσικά, οικονομία καυσίμου. Με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, είναι αδύνατο να μην υπάρχει το αυτοκίνητο αυτό στη λίστα όλων των εν δυνάμει αγοραστών της κατηγορίας του.
 
Οικονομία, οικονομία, οικονομία
Ένας από τους βασικότερους, αν όχι ο βασικότερος, λόγους που οδήγησε πολλούς αγοραστές στην επιλογή του πετρελαιοκίνητου Corsa με τον κινητήρα των 1.3 λίτρων, είναι η χαμηλή κατανάλωση. Θα λέγαμε ότι είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά κράτησε «ζωντανή» και παράλληλα ισχυρή (για τα δεδομένα της εποχής) την Opel στο στίβο των πωλήσεων των αυτοκινήτων. Χαμηλή κατανάλωση, μεγάλη αυτονομία, άνεση στην οδήγηση, τι άλλο να ζητήσει ο μέσος οδηγός; Ειδικά για όσους κάνουν αρκετά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, τα χαμηλής κατανάλωσης οχήματα έχουν τον πρώτο λόγο. Επιδιώκοντας την οικονομία, μπορείς να «στεγνώσεις» το αυτοκίνητο μετά από πάνω από 1.000 χλμ. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, κι αν δεν έχεις ιδιαίτερα το μυαλό σου στο «πορτοφόλι», εύκολα θα δεις μια αυτονομία 750 χλμ.

Συνοψίζοντας, το πετρελαιοκίνητο Corsa στην 3-θυρη έκδοσή του, απευθύνεται κυρίως σε νέους οδηγούς των οποίων ο οικονομικός τους προϋπολογισμός δεν επιτρέπει σπατάλες. Είναι κατά βάση άγαμοι, οικονομικά ανεξάρτητοι και κινούνται κυρίως σε αστικά κέντρα. Θέλουν έναν επαρκή εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και πάνω απ’ όλα οικονομία στη χρήση. Το Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, απλά, τους περιμένει.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 17/02/2013, 08:41 μμ.)
OpelCorsa 1.3 CDTIecoFLEX 3-θυρο
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,00 x 1,715 x 1,49 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,51 & 1,485/1,48 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 285-1.050 λίτρα
Βάρος: 1.090 κιλά
Κυβισμός: 1.248 κυβ. εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 69,6 x 82 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,8:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 95/4.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 190/1.750-3.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 12,3’’
Τελική ταχύτητα: 177 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,3 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,2 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,6 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 95 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΑΦΟΙ ΠΑΝΙΤΣΑ & ΣΙΑ ΟΕ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Εμπορία Αυτοκινήτων)
Αρέθα 36, 264 42 Πάτρα
Τηλ.: +302610422674, Fax: +302610422149, E-mail: Panitsas2002@yahoo.gr
 
Χρήσιμα