IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes B180 CDI: Η οικογένεια ανακαλύπτει τον προορισμό της
Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά αυτοκίνητα για τις ανάγκες μίας δραστήριας οικογένειας και ο σημαιοφόρος της Mercedes στην κατηγορία των συμπαγών πολυχρηστικών οχημάτων ευρείας αποδοχής και προτίμησης από το κοινό.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το B-Class, από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε, είναι από μόνο του μία κατηγορία για την Mercedes. Το να υπάρχει λίγο πιο κάτω ένα A-Class στο ίδια πρότυπα με το B-Class, δεν θα ήταν και ό,τι καλύτερο. Η σκέψη των Γερμανών ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, να συνεχίσουν αποκλειστικά και μόνο με το αναβαθμισμένο B-Class στην κατηγορία των πολυχρηστικών οικογενειακών οχημάτων και να αλλάξουν τελείως πλεύση με την A-Class. Έτσι, το B-Class είναι πλέον το μόνο μοντέλο της κατηγορίας του με το αστέρι στο κούτελο, το χαρακτηριστικό έμβλημα της υπεραιωνόβιας μάρκας.
 
Η B-Class είναι κοντά μας από το 2005. Στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης της χρονιάς εκείνης (Μάρτιος), έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο κοινό, θέτοντας εξ αρχής πολύ υψηλούς στόχους. Ένα πιο ολοκληρωμένο όχημα στην κατηγορία των πολυχρηστικών αυτοκινήτων, σε σχέση με την μικρότερη αδερφή της A-Class, τόσο όσον αφορά τους προσφερόμενους χώρους, όσο και άλλων χαρισμάτων, όπως η καλύτερη οδική συμπεριφορά και αναλογίες που ταίριαζαν περισσότερο στο κοινό που αρέσκεται στις ιδιαιτερότητες της κατηγορίας του. Η επιτυχία, ήταν θέμα χρόνου.
 
Άνοιξη του 2008 υπέστη ένα φρεσκάρισμα, ενώ προστέθηκε στο μοντέλο και το σύστημα αυτόματης εκκίνησης/παύσης της λειτουργίας του κινητήρα (Stop-Start). Τρία χρόνια αργότερα, το 2011, αφίχθη το νέο μοντέλο, στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Ήταν σαφώς ένα βελτιωμένο μοντέλο, με πιο επιβλητικές εξωτερικές γραμμές, ένα ακόμη πιο σύγχρονο και λειτουργικό εσωτερικό, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά, πιο πλήρη γκάμα αποδοτικών και οικονομικών κινητήρων και μια σειρά από σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που συμβάλλουν κυρίως στην άνεση και την ασφάλεια, τομέας που παραδοσιακά η εταιρία θέλει να είναι πρωτοπόρος.
 
Με σπορ αμφίεση
Αν και τα έντονα σπορ εξωτερικά χαρακτηριστικά δεν συναντώνται σε μοντέλα της κατηγορίας της, η B-Class ξεχώρισε αμέσως για την επιθετική της όψη, που εστιάζεται κυρίως στο εμπρός μέρος του οχήματος. Οι διαστάσεις του μοντέλου με την καλή διαχείριση των προσφερόμενων εσωτερικών χώρων, το κάνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό στην κατηγόρια του. Προσφέρεται με μία μεγάλη γκάμα κινητήρων και εκδόσεων, κάτι που σημαίνει ότι ο σπορ χαρακτήρας του μπορεί να ενισχυθεί περεταίρω, χωρίς να αλλοιώνεται ο πραγματικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Η έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ μπορεί να μην είναι η πλέον αντιπροσωπευτική στις σπορ δυνατότητες της αισθητικής του, όπως παραμένει ένα ελκυστικό μοντέλο για την κλάση του.
 
Όλες οι ανέσεις στην υπηρεσία των επιβατών
Αρχικός σκοπός κατά τη δημιουργία της B-Class ήταν η κατά το δυνατό πλήρης κάλυψη των αναγκών μέχρι 5 επιβατών. Ξεκινώντας με αυτό το δεδομένο, οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της εταιρίας, κατάφεραν να συγκεντρώσουν όλες τις απαραίτητες ανέσεις σε μόλις 4,36 μέτρα συνολικού μήκους. Το μυστικό εδώ είναι το μακρύ μεταξόνιο των 2,70 μέτρων, ο περιορισμός του χώρου του κινητήρα και στο δια ταύτα, μία μεγάλη καμπίνα κι ένας επαρκέστατος χώρος αποσκευών, είναι στη διάθεση των μέχρι 5 επιβατών.
 
Ο σπορ χαρακτήρας του μοντέλου γίνεται αντιληπτός και στο εσωτερικό από την πρώτη κιόλας ματιά. Το σπορ τιμόνι τριών ακτινών, αντιπροσωπευτικό των σύγχρονων μοντέλων της Mercedes, ακόμη και οι αεραγωγοί, δίνουν μία σπορ αίσθηση σε οδηγό και επιβάτες. Η θέση οδήγησης είναι καλή. Όλοι οι οδηγοί θα βρουν την ιδανική ρύθμιση με βάση τον σωματότυπό τους. Αν και η κεντρική οθόνη στη μέση του ταμπλό, συνδεδεμένη με το πολυχρηστικό μπουτόν στη βάση της κεντρικής κονσόλας, απλοποιεί τα πράγματα, παρόλα αυτά παραμένουν αρκετά τα πλήκτρα επιλογών στην ευρύτερη περιοχή ελέγχου του οδηγού. Το πακέτο άνεσης και ασφάλειας είναι στα γνωστά κορυφαία επίπεδα της Mercedes. Ο χώρος αποσκευών επαρκεί και δύναται να αυξηθεί 3 και πλέον φορές περισσότερο από τη βασική του κατάσταση.
 
Ισχυρός και συνάμα οικονομικός κινητήρας
Αν και δεν πρόκειται για έκδοση με σπορ επιδόσεις, η απόδοση του 1.800άρη πετρελαιοκινητήρα είναι κορυφαία, και όσον αφορά τη δύναμη και όσον αφορά την οικονομία. Η μέγιστη ισχύς εμφανίζεται από τις 3.200 στροφές του κινητήρα, όταν η αντίστοιχη ροπή διατηρείται από πολύ χαμηλά (1.400 σ.α.λ.) μέχρι και τις 2.800 στροφές. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα με τρόπο που να έχουμε τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις στην χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση. Κάτι μοναδικό για μοντέλο της κατηγορίας του. Καλές εν κινήσει επιταχύνσεις (ρεπρίζ), χωρίς υψηλή κατανάλωση, παρά τα 1.400 κιλά και το πρόσθετο βάρος οδηγού και επιβατών. Οι επιδόσεις συνολικά κρίνονται ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του μοντέλου, παρά το γεγονός ότι δεν είναι πρωτεύον ζητούμενο. Η κατανάλωση, σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, δίνει το ελάχιστο 750 χλμ. αυτονομία.
 
Ιδανική επιλογή για την οικογένεια
Το B180 CDI αποτελεί μία από τις ιδανικότερες λύσεις της κατηγορίας του για τυχόν premium επιλογές μιας πολυμελούς οικογένειας (5 άτομα). Έχει χαρακτήρα, επιβλητικότητα, ποιότητα σε όλους τους τομείς, ασφάλεια, άνεση, εξοπλισμό και χαμηλού προϋπολογισμού κόστος μετακίνησης. Είναι εύκολο και άνετο στην οδήγηση. Αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του κινητήρα, που δεν διστάζει να προσφέρει επιδόσεις παρά την παράμετρο της οικονομίας. Τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανείς; Ίσως, το επόμενης γενιάς πετρελαιοκίνητο B-Class.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 17/02/2013, 11:37 μμ.)
Mercedes B180 CDI
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,36 x 1,785 x 1,555 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,70 & 1,55/1,55 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 485-1.545 λίτρα
Βάρος: 1.400 κιλά
Κυβισμός: 1.796 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 83 x 83 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,2:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 109/3.200-4.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 250/1.400-2.800 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 10,9’’
Τελική ταχύτητα: 190 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,8 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 4,4 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 114 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Hyundai
Α. ΚΑΠΛΑΝΤΖΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λεωφ. Χασιάς 189, 131 22 Ίλιον
Τηλ.: +302102617912, Τηλ. & Fax: +302102615027, E-mail: alekos1@otenet.gr
 
Χρήσιμα