IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Audi Quattro: 5.000.000 and counting...
Η Audi γιόρτασε στις 25 Φεβρουαρίου 2013 τα 5.000.000 Audi με σύστημα μετάδοσης κίνησης quattro. Το επετειακό αυτοκίνητο είναι ένα λευκό A6 allroad 3.0 TDI που πέρασε τη γραμμή συναρμολόγησης στο εργοστάσιο Neckarsulm.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Το ρεκόρ αυτό αποτελεί μια απόδειξη για τον ηγετικό ρόλο που διαδραμάτισε η πρωτοποριακή 4-κίνηση, που καμία άλλη premium μάρκα στον κόσμο δεν μπορεί να διεκδικήσει τόσο υψηλές πωλήσεις για κίνηση σε 4 τροχούς ή ένα συγκρίσιμο φάσμα μοντέλων με πάνω από 140 παραλλαγές quattro. Η τεχνολογία quattro έκανε ντεμπούτο το 1980 στο θρυλικό, πρωτότυπο αυτοκίνητο quattro. Προσθέτοντας μαζί όλους τους διαθέσιμους τύπους αμαξώματος, κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης, ανέρχεται σε πάνω από 140 διαφορετικά μοντέλα. Η Audi προσφέρει το ευρύτερο φάσμα αυτοκινήτων με 4-κίνηση. Τα Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad καθώς και όλα τα μοντέλα S και RS είναι διαθέσιμα αποκλειστικά με 4-κίνηση quattro. Η Audi προσφέρει την τεχνολογία αυτή ως επιλογή σε όλες τις άλλες σειρές μοντέλων.
 
«Η Quattro είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της μάρκας μας και υπήρξε ένας κρίσιμος παράγοντας για την επιτυχή ιστορία μας. Είμαστε αποφασισμένοι στον πρωτοπόρο ρόλο μας και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε αυτό το πλεονέκτημα με τις νέες τεχνολογίες», δήλωσε ο κ. Rupert Stadler, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Audi AG. Η Quattro είναι κάτι περισσότερο από μια τεχνολογία. Το όνομα αντιπροσωπεύει την οδηγική ασφάλεια και τη σπορ αίσθηση, την τεχνική επάρκεια και μια δυναμική στάση που δεν επιτρέπουν ακόμη και δυσμενείς οδικές συνθήκες να το κρατήσουν πίσω. Η επιτυχία των μοντέλων Quattro στο δρόμο και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουν συμβάλει, όπως έκανε και μια θρυλική σειρά από τηλεοπτικές διαφημίσεις, αρχίζοντας με το χιονοδρομικό άλμα στην Kaipola της Φιλανδίας, όπου το Audi 100 Quattro CS ανέβηκε το 1986 για τη δική του ισχύ.
 
Quattro σημαίνει Audi και Audi συχνά σημαίνει Quattro
Το 2012 περισσότερο από το 43% των πελατών Audi επέλεξαν ένα μοντέλο Quattro, ένα νέο ρεκόρ. Το Q5 βρίσκεται εδώ στην κορυφή της λίστας με περίπου 205.600 μονάδες. Αλλά δεν είναι μόνο οι οδηγοί SUV που βασίζονται στην 4-κίνηση της Audi. Σχεδόν 1/4 των πελατών για τις άλλες σειρές μοντέλων επέλεξε μια μονάδα Quattro το 2012. Τα μοντέλα Quattro πωλούνται ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Ρωσία και στις αγορές της Μέσης Ανατολής. Στατιστικά στοιχεία για το 2012 δείχνουν περίπου 99.800 μονάδες για 4-κίνητα μοντέλα της Audi στη Γερμανία, πολύ περισσότερο απ’ ό,τι οι ανταγωνιστές της εταιρίας.
 
Η Quattro είναι ιδιαίτερα σημαντική για την περιοχή Neckarsulm, όπου το αυτοκίνητο ορόσημο βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Περισσότερα από ένα στα δύο αυτοκίνητα Audi που παράγονται διαθέτουν 4-κίνηση. Ο ειδικός χαρακτήρας Audi παίρνει μια αποκλειστική μορφή στα μοντέλα που προσφέρονται από την Quattro GmbH, θυγατρική της Audi AG, υπεύθυνη για την ανάπτυξη και τη δημιουργία των μοντέλων υψηλών επιδόσεων RS της Audi και του R8. Ο πελάτης μπορεί να προσαρμόσει το αυτοκίνητό του με ειδικά εξαρτήματα από την εταιρία. Η ζήτηση γι’ αυτό αυξάνεται. Οι 800 εργαζόμενοι της Quattro GmbH αντιπροσωπεύουν τη δυναμική ανάπτυξη της 30ετούς και πλέον εταιρίας.
 
Η τεχνολογία
Εκτός από την γκάμα των μοντέλων της, η Audi προσφέρει ένα πολύ ευρύ φάσμα πρωτότυπων αυτοκινήτων και η τεχνολογία quattro είναι εξίσου ευρεία. Υπάρχει μια ειδικά σχεδιασμένη λύση για κάθε πρωτότυπο. Για τα μικρομεσαία Α3, Q3 και ΤΤ μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, η Audi χρησιμοποιεί μια γραμμή Quattro που διαθέτει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη με υδραυλικό ενεργοποιητή. Είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα για να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή κατανομή του βάρους. Υπό κανονικές συνθήκες, ο συμπλέκτης στέλνει δύναμη σχεδόν αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Αν η ολίσθηση του τροχού εμφανίζεται εκεί, μπορεί να κατευθύνει έως 100% της ροπής προς τα πίσω. Το νέο Α3 διαθέτει την τελευταία αναβάθμιση του πολύδισκου συμπλέκτη.
 
Η αυτόματου κλειδώματος κεντρικό διαφορικό, το οποίο χρησιμοποιείται στα περισσότερα μοντέλα της Audi με κινητήρα τοποθετημένο κατά μήκος του άξονα του αυτοκινήτου, είναι ένα καθαρά μηχανικό σετ πλανητικών γραναζιών που εκτρέπει τη ροπή αμέσως. Κανονικά διανέμει 40% της ροπής του κινητήρα προς τον εμπρός άξονα και 60% στο πίσω. Αν χρειάζεται, μπορεί να κατευθύνει την πλειοψηφία της ενέργειας στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Η διανυσματοποίηση της ροπής τελειοποιεί τη δράση σε μέγιστες ταχύτητες στις στροφές με λεπτή, επιλεκτική και παλμική εφαρμογή των φρένων. Το SUV Q7 χρησιμοποιεί μια ειδική μορφή του κλασικού κεντρικού διαφορικού Quattro που είναι ενσωματωμένο σε περίπτωση μεταφοράς.
 
Τα δυναμικά RS4 Avant, RS5 Coupé και 5 μοντέλα RS Cabriolet διαθέτουν το κεντρικό διαφορικό στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης. Η ελαφριά και συμπαγή κορώνα του κεντρικού διαφορικού, το οποίο λειτουργεί εξαιρετικά γρήγορα και ομαλά, πήρε το όνομά του για τα γρανάζια στο εσωτερικό του. Αν απαιτείται μέχρι 85% της ροπής μπορεί να εκτρέπεται προς τα εμπρός κι ένα μέγιστο 70% προς τα πίσω. Όπως και με την παραδοσιακή διαφορικό κέντρο, μπορεί να συνδυαστεί με άλλη τεχνολογία Audi, το σπορ διαφορικό, το οποίο διανέμει ενεργά την ισχύ στους πίσω τροχούς. Το κεντρομήχανο R8 ακολουθεί τον δικό του δρόμο με το σύστημα μετάδοσης της κίνησης Quattro. Διαθέτει ιξώδη σύζευξη που μπορεί να εκτρέψει 15-30% της ροπής στους εμπρός τροχούς όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Βρίσκεται στο μπροστινό άξονα, η σύζευξη τροφοδοτείται μέσω ενός άξονα μετάδοσης κίνησης που τρέχει προς τα εμπρός από τη μετάδοση, μέσω του στροφαλοθάλαμου του κινητήρα.
 
Η ιστορία
Με την 4-κίνηση Quattro η Audi έγινε πρωτοπόρος σε όλα τα συστήματα AWD για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Η προέλευση μπορεί να επισημανθεί πίσω στο χειμώνα του 1976-77, όταν μια ομάδα μηχανικών της Audi διεξήγαγε test-drives στο βαθύ χιόνι στη Σουηδία. Μια Iltis ταξίδεψε μαζί για λόγους σύγκρισης. Με μόνο 75 ίππους, το όχημα παντός εδάφους ξεπέρασε εύκολα τα πολύ πιο ισχυρό πρωτότυπα Audi τα συστήματά τους μπροστινής κίνησης. Λίγες εβδομάδες μετά, μια μικρή ομάδα μηχανικών με επικεφαλής τον Δρ. Ferdinand Piech, τότε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Audi για την τεχνολογική Ανάπτυξη, άρχισε να αναπτύσσει ένα 4-κίνητο αυτοκίνητο.
 
Η μεγαλοφυΐα της Audi, η οποία έκανε την τεχνολογία Quattro εφικτή στην 1η θέση, ήταν ο κοίλος άξονας, ένας διάτρητος δευτερεύοντας άξονας στη μετάδοση ενέργειας, μέσω των οποίων έρεε προς τις 2 κατευθύνσεις. Οδηγεί το κεντρικό διαφορικό τελικά πίσω. Το άλλο μισό της ροπής μεταφέρθηκε στο διαφορικό του εμπρός άξονα κατά μήκος ενός άξονα εξόδου, που περιστρέφεται εντός του κοίλου δευτερεύοντα άξονα. Ο κοίλος άξονας επιτρέπεται σε όλους τους τροχούς, που είναι σχεδόν χωρίς ένταση, ελαφριά, συμπαγής και αποτελεσματική, κι αυτό λειτουργεί χωρίς την ανάγκη για μια βαριά περίπτωση μεταφοράς ή το 2ο άξονα μετάδοσης κίνησης. Η αρχή Quattro είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για σπορ αυτοκίνητα, τα οποία η Audi παράγει σε μεγάλες ποσότητες.
 
Η επαναστατική τεχνολογία γιόρτασε ένα εκθαμβωτικό ντεμπούτο στη δεκαετία του 1980 στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης με το νέο Audi Quattro, ένα κουπέ με ένα τετραγωνισμένο σχήμα και 200 ίππους. Αρχικά προγραμματίζεται μόνο για χαμηλού όγκου παραγωγής, αλλά η υψηλή ζήτηση οδήγησε στην επιτυχία για το αρχικό μοντέλο Quattro. Επανειλημμένα θα αναβαθμιστεί, αλλά παρέμεινε στη γκάμα μοντέλων της Audi μέχρι το 1991. Το 1984 προστέθηκε το συμπαγές Audi Quattro Sport με 306 ίππους κι ένα κοντό μεταξόνιο.
 
Το 1986 η Audi αντικατέστησε το εγχειρίδιο κλείδωμα κεντρικού διαφορικού της 1ης γενιάς με το διαφορικό Torsen (Torsen = ροπή αίσθησης). Αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν ικανό να μεταβάλλει την κατανομή της ροπής. Το επόμενο μεγάλο βήμα έγινε το 2005 με τον πλανητικό δίσκο, που προσφέρει ασύμμετρη, δυναμική κατανομή της δύναμης. Παράλληλα, η Audi επεκτείνει περαιτέρω τη σειρά των μοντέλων Quattro. Η εταιρία αποφάσισε τη δεκαετία του 1980 να προσφέρει το σύστημα μετάδοσης κίνησης Quattro σε κάθε γκάμα μοντέλων. Τα νέα μοντέλα ήταν σημαντικά ορόσημα στην πορεία της Audi στην κατηγορία premium στην αγορά. Το πρώτο TDI με μόνιμη 4-κίνηση εμφανίστηκε το 1993 και 4 χρόνια αργότερα, η τεχνολογία κινείται στην κατηγορία των συμπαγών.
 
Οι αγώνες
Στις αρχές του 1981 η Audi φύσηξε σαν τυφώνας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με την Quattro. Ο Φιλανδός οδηγός Hannu Mikkola, κέρδισε τις πρώτες 6 ειδικές δοκιμές στο χιόνι στο ράλι Μόντε Κάρλο. Με ένα προβάδισμα περίπου 6’, έχασε την ευκαιρία του για νίκη, όταν ήρθε σε επαφή με έναν μικρό τοίχο. Ήδη από το 1982, η Quattro ήταν σχεδόν ασυναγώνιστη οπουδήποτε στον κόσμο. Η Audi επαναπροσδιόρισε το σημείο αναφοράς με 7 νίκες και κατέλαβε το τρόπαιο του Κατασκευαστών. Την επόμενη χρονιά πήρε με τον Mikkola τον τίτλο των οδηγών. Το 1984 ξεκίνησε επίσης με ένα κτύπημα. Ο νέος στην ομάδα της Audi οδηγός, 2 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Walter Röhrl, κέρδισε το ράλι Μόντε Κάρλο μπροστά από τους συναδέλφους της ομάδας του, Σουηδό Stig Blomqvist και Hannu Mikkola. Στο τέλος της σεζόν η Audi πήρε το παγκόσμιο πρωτάθλημα για 1η φορά και ο Blomqvist τον τίτλο των οδηγών.
 
Το αυτοκίνητο ήταν το Sport Quattro S1. Γιόρτασε το μεγαλύτερο θρίαμβό του το 1987. Ο Walter Röhrl πέρασε και τις 156 στροφές του Pikes Peak στο Κολοράντο των ΗΠΑ σε απόλυτο χρόνο-ρεκόρ με περίπου 600 ίππους. Στα επόμενα χρόνια, η Audi μετατοπίζεται σε αγωνιστικά αυτοκίνητα τουρισμού. Από το 1988, η μάρκα θα αγωνιστεί στο TransAm Series και θα κερδίσει τον τίτλο οριακά. Το 1990 η Audi μεταπηδήσει στο DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), το Γερμανικό πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού. Ο Hans Stuck επίσης πήρε τον τίτλο εδώ τον 1ο χρόνο με το μεγάλο και ισχυρό V9 quattro. Το 1996 το Α4 Supertouring Quattro, με τον 2.0 λίτρων 4-κύλινδρο κινητήρα του, εισήλθε σε 7 εθνικά πρωταθλήματα σε 3 ηπείρους και τους κέρδισε όλους.

Δύο χρόνια αργότερα, οι Ευρωπαϊκοί οργανισμοί αποφάσισαν να απαγορεύσουν την 4-κίνηση σχεδόν εξ ολοκλήρου από του αγώνες αυτοκινήτων τουρισμού. Ο ισολογισμός της Audi μέχρι εκείνο το σημείο ήταν 4 τίτλοι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, 3 νίκες στο Pikes Peak, 1 νίκη στο πρωτάθλημα TransAm, 2 τίτλοι DTM, 11 εθνικά πρωταθλήματα αυτοκινήτων τουρισμού κι 1 παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού. Ένα 4-κίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο για πρώτη φορά είχε τη δυνατότητα να ξεκινήσει σε μια πίστα και πάλι το 2012. Το Audi R18 e-tron Quattro με υβριδική τεχνολογία παρουσίασε ένα νέο, πρωτοποριακό πακέτο εξοπλισμού κι αμέσως γιόρτασε μια εκθαμβωτική διπλή νίκη. Και η πορεία συνεχίζεται...
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/02/2013, 02:16 πμ.)


5.000.000 Quattro (Audi A6 allroad 3.0 TDI)
5.000.000 Quattro (Audi A6 allroad 3.0 TDI)
Audi Quattro at Motor Show
Audi Quattro at Motor Show
Audi 100 Quattro
Audi 100 Quattro
Audi Quattro - 1980 (ghost photo)
Audi Quattro - 1980 (ghost photo)
Audi Sport Quattro - 1984
Audi Sport Quattro - 1984
Audi Quattro S1 - Stig Blomqvist
Audi Quattro S1 - Stig Blomqvist
Audi Quattro S1
Audi Quattro S1
Audi 80 Quattro racing
Audi 80 Quattro racing
Audi A4 Quattro - Frank Biela
Audi A4 Quattro - Frank Biela
Audi A1 Quattro
Audi A1 Quattro
Audi A4 allroad Quattro
Audi A4 allroad Quattro
Audi Q7 V12 TDI Quattro - 2008
Audi Q7 V12 TDI Quattro - 2008
Audi Quattro Spyder Concept - 1991
Audi Quattro Spyder Concept - 1991
Audi Quattro Spyder Concept - 1991
Audi Quattro Spyder Concept - 1991
Audi Quattro Concept - 2011
Audi Quattro Concept - 2011
Audi Quattro Concept - 2011
Audi Quattro Concept - 2011
Audi TT Quattro - 2009
Audi TT Quattro - 2009
Audi R8 V10 FSI Quattro
Audi R8 V10 FSI Quattro
Audi R8 Spyder V10 FSI Quattro
Audi R8 Spyder V10 FSI Quattro
Audi S4 Quattro - MY2013
Audi S4 Quattro - MY2013
Audi RS2 Avant
Audi RS2 Avant
Audi RS3 Sportback - 2013
Audi RS3 Sportback - 2013
Audi RS4 Avant - MY2013
Audi RS4 Avant - MY2013
Audi RS5 Safety Car Shanghai
Audi RS5 Safety Car Shanghai

 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

Γενικό Συνεργείο Αυτοκινήτων
7ο χλμ. Άργους-Κορίνθου, 212 00 Άργος
Τηλ.: +302751024729, Fax: +30275106926
E-mail: opelgg@otenet.gr

 
Χρήσιμα