IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mercedes CLA-Class: Δικαίωμα στον σπορ χαρακτήρα
Η CLA έχει οριστεί για τη δημιουργία ενός νέου τμήματος, με κορυφαίες αεροδυναμικές επιδόσεις παγκοσμίως (Cd 0,22), avantgarde κουπέ σχεδιασμό και (προαιρετικά) 4-κίνηση 4MATIC. Η κατηγορία των σπορ sedan πλέον διευρύνεται.
Επιμέλεια: Γιώργος Αλεβίζος
Ως ένα νέο 4-θυρο κουπέ που ακολουθεί την ιδέα της CLS, με τις frameless πόρτες του, το coupé υιοθετεί το σχεδιασμό ενός σπορ sedan σε μαζική παραγωγή. Το μοντέλο αυτό διαθέτει υψηλά επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού, βασικό χαρακτηριστικό της Mercedes, σε μια κατηγορία που, και λόγω τιμής, καλύπτει περισσότερους εν δυνάμει αγοραστές. Μετά από μια σύντομη εμφάνιση την παραμονή της διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ στις ΗΠΑ (NAIAS 2013), η CLA έκανε την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα της στο Mercedes-Benz Fashion Week στο Βερολίνο (15-18 Ιανουαρίου 2013). Με 5 εκδόσεις και πακέτα εξοπλισμού που ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό στο χαρακτήρα, είναι διαθέσιμα για να εξατομικεύσουν το νέο συμπαγές κουπέ της μεσαίας κατηγορίας. Η νέα CLA είναι διαθέσιμη για παραγγελίες, ξεκινώντας πωλήσεις από τον Απρίλιο (2013), σε τιμές που ξεκινούν από 28.977 ευρώ για την CLA 180 (τιμή για την Γερμανική αγορά). Η CLA θα περάσει τον Ατλαντικό με προορισμό τις ΗΠΑ το φθινόπωρο του 2013 με την έκδοση CLA 250.
 
Εξωτερική σχεδίαση με έντονο σπορ χαρακτήρα
Οι σπορ αναλογίες και η δυναμική σχεδίαση χαρακτηρίζει την αλληλεπίδραση μεταξύ κοίλων και κυρτών επιφανειών δίνοντας στο 4-θυρο coupé το μοναδικό του σχήμα. Τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του οχήματος περιλαμβάνουν το καπό ενσωματωμένο στο εμπρόσθιο άκρο με τις μυώδεις γραμμές και τη διαμαντένια μάσκα. Οι εμπρός προβολείς και οι προβολείς LED έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο πίσω από το γυάλινο κάλυμμα των προβολέων, για να δημιουργούν το χαρακτηριστικό flare-effect για τα φώτα ημέρας και τους δείκτες. Αυτό το σημάδι φωτός καθορίζει την ενεργητική εμφάνιση του αυτοκινήτου και διαμορφώνει ένα νέο, νεανικό πρόσωπο στη Mercedes.
 
Πολυάριθμες λεπτομέρειες δείχνουν ότι σε επίπεδο σχεδιασμού, η CLA αποτελεί περαιτέρω ανάπτυξη των σύγχρονων CLS κλασικών Mercedes. Οι 3 εξέχουσες γραμμές δίνουν τη δομή του οχήματος όταν αυτό παρατηρείται απ’ το πλάι. Οι διαρθρωτικές γραμμές στο μπροστινό άκρο πάνω από τα φτερά ρέει προς το πίσω άκρο σε μια χαρακτηριστική γραμμική πτώση. Μια άλλη, πιο νευρώδης γραμμή, εκτείνεται στον μυ του ώμου πάνω από τον πίσω άξονα, ενώ χαρακτηριστικό της 3ης γραμμής εκτείνεται σε μια σαρωτική καμπύλη από τον μπροστινό τροχό προς τα πίσω. Μαζί, αυτές οι γραμμές προσδίδουν βάθος και δυναμισμό στο προφίλ.
 
Το πλάτος της έμφασης πίσω αποπνέει ενέργεια και διαθέτει μια αλληλεπίδραση στις κοίλες επιφάνειες και τις άκρες. Το ρηχό περίγραμμα οροφής και το έντονο χαρακτηριστικό καμπυλότητας του πίσω παρμπρίζ παρέχουν στην CLA κουπέ στιλ. Η σπορ εντύπωση από το πίσω αποτέλεσμα των παρατεταμένων κολόνων C, σε συνδυασμό με το μυ του ώμου, ρέει πάνω από τις πίσω επενδύσεις των τροχών. Τα φώτα πλαισιώνονται από τις μυϊκές γραμμές των ώμων, οι οποίες εκτείνονται στο πίσω άκρο, ενώ ο οριζόντιος προσανατολισμός των φώτων τονίζει με ισχυρό και αισθητικό εύρος το πίσω μέρος. Οι λειτουργίες φωτισμού διαθέτουν ρύθμιση τοξοειδούς στιλ. Μια μεγάλη συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή διατίθεται προαιρετικά. Αυτή η ηλιοροφή αποτελείται από ένα σταθερό πολυανθρακικό κάλυμμα μπροστά, ένα κινούμενο στοιχείο κατασκευασμένο από ορυκτό κρύσταλλο και φινίρισμα στο πλάι για να ταιριάζουν στην εμφάνιση του μοντέλου. Ως εκεί, η γυάλινη επιφάνεια εκτείνεται από το εμπρός παρμπρίζ στο πίσω παράθυρο.
 
Εσωτερικό υψηλής αισθητικής και σχεδίασης
Η προοδευτική, σπορ εξωτερική εμφάνιση, συνεχίζεται και στο εσωτερικό του οχήματος, όπου παρέχεται επιπλέον μια πολύ ιδιαίτερη αίσθηση ποιότητας από το ιδίωμα του σχεδιασμού, επιλογή υψηλής ποιότητας υλικών και διαθέσιμων συνδυασμών τους. Όλες οι επιφάνειες γαλβανίζονται, με αποτέλεσμα ένα μεταλλικό φινίρισμα. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει 5 στρογγυλά ανοίγματα. Οι εξωτερικοί δακτύλιοι των στρογγυλών αεραγωγών έχουν ένα ηλεκτρολυτικά υψηλής ποιότητας φινίρισμα. Η κατεύθυνση ροής του αέρα ρυθμίζεται από γαλβανισμένο ένθετο που αποκαλύπτει μια σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια. Η επιδαπέδια οθόνη διαθέτει μία πρόσοψη piano-lacquer κι ένα ασημί πλαίσιο. Η CLA είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένα καθίσματα στο μπροστινό και πίσω μέρος, τονίζοντας τον σπορ χαρακτήρα της. Το πίσω κάθισμα τονίζει τα εξωτερικά καθίσματα. Χρωματιστές ραφές αντίθεσης είναι διαθέσιμες, σύμφωνα με τις  επιλογές του εσωτερικού. Ένα καλώδιο οπτικών ινών στο άνοιγμα μεταξύ προσκέφαλου και πλάτης, είναι προαιρετικά διαθέσιμο ως μέρος του περιβάλλοντος φωτισμού.
 
Τιμή-ρεκόρ στην αεροδυναμική
Με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23, η CLA θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς στο εσωτερικό της γκάμας μοντέλων Mercedes αλλά και ανάμεσα σε όλα τα οχήματα παραγωγής. Η περιοχή μεταφοράς, CdxA, που είναι ζωτικής σημασίας για την αεροδυναμική αντίσταση, οδηγεί επίσης το πεδίο αέρα στα 0,51 τμ. Αυτή η ήδη καταγεγραμμένη εικόνα είναι χαμηλότερη ακόμα περισσότερο στην CLA 180 BlueEFFICIENCY, που θα ξεκινήσει τον Ιούνιο (2013) και είναι επίσης διαθέσιμη για παραγγελία. Σ’ αυτή την περίπτωση, ο αριθμός είναι 0,22 Cd, ενώ όσον αφορά την αντίσταση του αέρα, το 4-θυρο κουπέ καταφέρνει να παραβιάσει ένα άλλο μαγικό εμπόδιο. Ο αριθμός εδώ είναι μόλις 0,49 τμ.
 
Τα καλά χαρακτηριστικά ροής του αέρα, που αποτελούν ένα σημαντικό παράγοντα για χαμηλή κατανάλωση καυσίμων του οχήματος σε καθημερινές συνθήκες, έχουν ως αποτέλεσμα τα πολλά από τα μέτρα αεροδυναμικής βελτιστοποίησης. Αυτά περιλαμβάνουν μια μικρή κολόνα Α στον ώμο, με προσαρμοσμένη γεωμετρία του Α-πυλώνα, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένους εξωτερικούς καθρέπτες, διακοσμητικά καλύμματα τροχών σχεδιασμένα για χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και οδοντωτά σπόιλερ τροχών στο μπροστινό και πίσω μέρος των τροχών. Η εκτεταμένη ποδιά είναι μία από τις επιπλέον επενδύσεις στη μεσαία περιοχή του πίσω άξονα και υπάρχει κι ένας αεροδυναμικά βελτιστοποιημένος πίσω σιγαστήρας που ακολουθείται από ένα κρύσταλλο, για να βελτιώσει τη ροή του αέρα κάτω από το αμάξωμα.
 
Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης για απόλυτη ασφάλεια
Πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης προσφέρουν υποστήριξη στη CLA και μείωση του φόρτου εργασίας του οδηγού. Τα στάνταρ χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν Attention Assist ανίχνευσης υπνηλίας και βασισμένο ραντάρ Collision Prevention Assist Plus με προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης πέδησης, που βοηθάει στην προστασία της CLA από συγκρούσεις με ταχύτητα από 7 χ.α.ώ. (προηγουμένως πάνω από 30 χ.α.ώ.). Αυτό το χαρακτηριστικό συνδυάζει το Distronic Plus για την πρόληψη συγκρούσεων, που ενσωματώνει μια επιπλέον λειτουργία. Όταν ο κίνδυνος σύγκρουσης εξακολουθεί να υφίσταται και ο οδηγός δεν αποκριθεί, το σύστημα είναι σε θέση να διεξάγει αυτόνομη πέδηση σε ταχύτητες μέχρι 200 ​​χ.α.ώ., μειώνοντας έτσι τη σοβαρότητα των συγκρούσεων σε αργά ή σταματημένα οχήματα.
 
Το σύστημα μειώνει επίσης την ταχύτητα, καθώς αναγνωρίσει σταθμευμένα οχήματα μέχρι 30 χ.α.ώ. και είναι σε θέση να αποτρέψει τις οπίσθιες συγκρούσεις με ταχύτητες έως και 20 χ.α.ώ. Τα εφαρμοζόμενα συστήματα υποβοήθησης, όπως το πακέτο Lane Tracking με Blind Spot και Lane Keeping Assist ή προσαρμογή μεγάλης σκάλας προβολέων, είναι επίσης διαθέσιμα για τη νέα CLA. Η επιλογή ενεργής υποβοήθησης στάθμευσης επιτρέπει την αυτόματη στάθμευση κατά μήκος σε σταυροδρόμια και χώρους στάθμευσης.
 
Πλαίσιο και ανάρτηση σχεδιασμένα για δυναμισμό
Το σασί της CLA διαθέτει εμπρός άξονα McPherson και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με 3 βραχίονες ελέγχου κι έναν πίσω βραχίονα ανά τροχό. Αυτό σημαίνει ότι η διαμήκης και η εγκάρσια δυναμική είναι ουσιαστικά ανεξάρτητες η μία από την άλλη. Ένα ειδικό χαρακτηριστικό της CLA είναι η ευέλικτη αποσύνδεση του πίσω φορέα του άξονα, η οποία ωφελεί στην οδηγική άνεση. Οι φορείς των τροχών και οι σύνδεσμοι αποτελούνται από αλουμίνιο, με σκοπό τη μείωση των μη αναρτημένων μαζών. Δύο set-up σασί και ανάρτησης είναι διαθέσιμα. Η άνετη ανάρτηση και η προαιρετική σπορ ανάρτηση για σπορ αλλά και για άνετο χειρισμό. Στο τελευταίο συνεπάγεται το χαμήλωμα του αμαξώματος κατά 20 χλστ. εμπρός και 15 χλστ. πίσω.
 
Ανεξάρτητα από το επιλεγμένο πλαίσιο, όλες οι παραλλαγές στη CLA έρχονται με το σύστημα Direct Steer. Αυτό το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει βελτιωμένη πληροφόρηση στον οδηγό, σε σύγκριση με τα συμβατικά συστήματα σχετικά με τις επικρατούσες οδηγικές συνθήκες και αποτελεί σημαντική συμβολή στην συνολική απόδοση, όπως η λειτουργία Steering Assist, απαιτώντας ενέργεια μόνο όταν ο οδηγός στρίβει το τιμόνι. Επιπλέον επιτρέπει διάφορες λειτουργίες υποβοήθηση διεύθυνσης που ενεργοποιούνται από την μονάδα ελέγχου ESP. Αυτές περιλαμβάνουν countersteering σε περίπτωση υπερστροφής, διορθωτικό τιμόνι κατά το φρενάρισμα σε οδόστρωμα που προσφέρει διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης (split-τριβής πέδησης), μείωση του βαθμού στον οποίο η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς επηρεάζει το σύστημα διεύθυνσης και αποζημίωση από πλευρικό άνεμο και κλίσεις του δρόμου.
 
Υψηλή ελκτική ισχύς και εξαιρετική ευκινησία
Η CLA διατίθεται προαιρετικά με τη νέα γενιά 4-κίνησης 4MATIC που διαθέτει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής. Ομοίως για τις άλλες εκδόσεις 4MATIC, η εντελώς νέα εξέλιξη μπορεί να υπερηφανεύεται για υψηλή ελκτική ισχύ και εξαιρετική ευκινησία που συνδυάζονται με εξαιρετική οδηγική ασφάλεια και ενεργειακή απόδοση. Τα συστατικά της νέας 4-κίνησης 4MATIC περιλαμβάνουν την αύξηση δύναμης στον πίσω άξονα που είναι ενσωματωμένος στο 7G-DCT αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τον πίσω άξονα μετάδοσης, με ενσωματωμένο τον πολύδισκο συμπλέκτη υδραυλικού ελέγχου. Αυτό το set-up επιτρέπει πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Πρόσθετα οφέλη αυτής της σχεδίασης είναι ένα μικρότερο βάρος από ό,τι το σύστημα είναι διαθέσιμο από τον ανταγωνισμό και υψηλή αποδοτικότητα.
 
Ισχυροί και αποτελεσματικοί κινητήρες
Ένα χρόνο πριν από την προγραμματισμένη εισαγωγή της Κοινοτικής Οδηγίας εκπομπών ρύπων Euro 6 το 2014, όλοι οι βενζινοκινητήρες και η κορυφαία έκδοση diesel της νέας CLA ήδη πληρούν τις μελλοντικές απαιτήσεις του παρόντος Ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών. Οι βενζινοκινητήρες 1.6 και 2.0 λίτρων καλύπτουν ένα φάσμα ισχύος που κυμαίνεται από 122 (CLA 180), 156 (CLA 200) και 211 ίππους (CLA 250). Οι δύο πετρελαιοκινητήρες συνδυάζουν δυναμική ροπή στις χαμηλές στροφές με τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα. Η CLA 200 CDI (διαθέσιμη από το 3ο 3μηνο του 2013) παράγει 136 ίππους, με μέγιστη ροπή 300 Nm. Στα 2.2 λίτρα, η CLA 220 CDI προσφέρει ισχύ 170 ίππων και μέγιστη ροπή 350 Nm, εκπέμποντας CO2 μόλις 109 γραμμ./χλμ. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό τη λειτουργία ECO start/stop και συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το 7-άρι 7G-DCT διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που συμφιλιώνει την άνεση και τη σπορ οδήγηση σε αμίμητο τρόπο.
 
Συστήματα πολυμέσων για δικτύωση
Η τελευταία γενιά πολυμέσων που έχει αναπτυχθεί στη CLA μπορεί να υπερηφανεύεται για νέες λειτουργίες, εφαρμογές και επιπλέον ένα τροποποιημένο γραφικό χρώμα σχεδίου. Η εφαρμογή Dailmer’s Digital Style ,η οποία μαζί με το κιτ μονάδας Plus για το iPhone επιτρέπει την απρόσκοπτη ολοκλήρωση του iPhone μέσα στο όχημα, έχει επεκταθεί. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν Siri φωνητικό έλεγχο και Glympse real-time location sharing. Το Glympse δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να μοιραστεί  την χρονική στιγμή και την τρέχουσα τοποθεσία του με επιλεγμένα άτομα.

Άλλες λειτουργίες είναι τα Facebook, Twitter, διαδικτυακό ραδιόφωνο, AUPEO Personal Radio και η προηγμένη λύση πλοήγησης από την Garmin με web-based real-time πληροφορίες για την κυκλοφορία, ειδικά σε απευθείας σύνδεση αναζήτησης προορισμού συμπεριλαμβανομένης της Street View 3D και οθόνη χάρτη. Το COMAND on-line σύστημα πολυμέσων έχει επίσης επεκταθεί. Η τελευταία γενιά προσφέρει βελτιωμένη, φωτορεαλιστική απεικόνιση του χάρτη, ένα επιπλέον προφίλ Bluetooth (ώστε το διαδίκτυο να είναι προσβάσιμο από iPhone), απεικόνιση εικόνων σε επιπλέον bmp και png μορφή και μεταφορά των δεδομένων κίνησης.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 24/03/2013, 08:20 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
ΠΑΝ. ΜΑΣΤΟΡΑΣ & ΥΙΟΙ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Πωλήσεις Καινούργιων & Μεταχειρισμένων Οχημάτων
Λεωφ. Βουλιαγμένης 604 Δ, 167 77 Ελληνικό
Τηλ.: +302109624362, +302109933380, Fax: +302109634466
E-mail: hondamastoras@ath.forthnet.gr, Website: www.mastoras-motors.gr
 
Χρήσιμα