IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Αποκαλύφθηκε παραποίηση πωλήσεων Volvo στην Κίνα το 2011


Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η Volvo αποκάλυψε διαδεδομένη εξαπάτηση από τους εμπόρους αυτοκινήτων στην Κίνα, όπου οι λιανοπωλητές παρουσίαζαν «φουσκωμένες» πωλήσεις για να κερδίσουν επιστροφές μετρητών από την εταιρία από την επίτευξη των στόχων του όγκου πωλήσεων. Μια έρευνα από την Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που ανήκει (Zhejiang Geely Holding Group) αποκάλυψε χιλιάδες καταχωρημένες πλαστές πωλήσεις το 2011, αλλά επίσης υπό-αναφορά των πωλήσεων το 2012 για να φέρουν την ισορροπία στα βιβλία. Αυτό σήμαινε ότι πράγματι είχαν καλύτερες επιδόσεις την προηγούμενη χρονιά απ’ ό,τι είχαν σκεφτεί, σύμφωνα με ανώτερο στέλεχος της Volvo, που ζήτησε την ανωνυμία λόγω της ευαισθησίας γύρω από τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας.
 
Η Volvo είχε αναφερθεί σε μία διολίσθηση 11% των πωλήσεων στην Κίνα το 2012, τροφοδοτώντας αμφιβολίες για τη φιλόδοξη στρατηγική της για την ανάπτυξη της αγοράς κλειδί για τη μάρκα. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις αυξήθηκαν 15% από το προηγούμενο έτος (2011), αφού αποκαλύφθηκε αυτό που το ανώτερο διευθυντικό στέλεχος της Volvo περιγράφει ως «εκτεταμένη παραποίηση» του όγκου των λιανικών πωλήσεων από μια σειρά Κινέζων αντιπροσώπων της. Είπε ότι η καλύτερη εκτίμησή του ήταν ότι τουλάχιστο οι μισοί έμποροι της μάρκας συμμετείχαν στην παραποίηση του όγκου των λιανικών πωλήσεων. Ένας εκπρόσωπος της Volvo αναγνώρισε ότι η εταιρία είχε ανακαλύψει ένα θέμα διαφάνειας στην αναφορά πωλήσεων, αλλά είπε ότι δεν θα βλάψει τα κέρδη. Η Volvo είπε ότι αντιπρόσωποι του δικτύου της από 151 καταστήματα λιανικής πώλησης στην Κίνα νωρίτερα μέσα στον Μάρτιο (2013) είχαν αρχίσει πάταξη των πρακτικών διόγκωσης των πωλήσεων.
 
Το μήνυμα δόθηκε σε μια συνεδρίαση στην Ταϊπέι (7 Μαρτίου 2013), στο πλαίσιο μιας εσωτερικής παρουσίασης σχετικά με την κατάσταση της επιχείρησής τους. Το πρακτορείο Reuters έχει δει την παρουσίαση των διαφανειών της Volvo που χρησιμοποιήθηκαν στη σύσκεψη στην Ταϊπέι. «Πιστεύουμε ότι το πρόβλημα επιδιορθώθηκε, αλλά ήταν μια επίπονη διαδικασία», δήλωσε στο Reuters το ανώτερο διευθυντικό στέλεχος της Volvo. Είπε επίσης ότι η υπερβολική αναφορά των λιανικών πωλήσεων κατέστησε δύσκολο για τη Volvo να αξιολογήσει τη δημοτικότητα των μοντέλων κι έκανε την αυτοκινητοβιομηχανία να ανταποκρίνονται λιγότερο στις διακυμάνσεις της ζήτησης για τα αυτοκίνητά της, σε ορισμένες περιπτώσεις, αναγκάζοντας την εταιρεία σε επιπλέον παραδώσεις σε εκθεσιακούς χώρους. Ωστόσο, υπήρξε μικρή επίδραση στην κατώτατη γραμμή της Volvo, είπε, δεδομένου ότι οι πωλήσεις της εταιρίας καταχωρούνται στα βιβλία της, όταν τα αυτοκίνητα παραδίδονται στους εμπόρους κι όχι όταν οι καταναλωτές τα αγοράζουν από τις αντιπροσωπείες.
 
Η Volvo, υπό την κυριότητα της Geely, θα μπορούσε να έχει ευρύτερες επιπτώσεις στην παγκόσμια επέκταση της Κίνας. Κινεζικές εταιρίες έχουν βάλει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε ξένες εξαγορές τα τελευταία χρόνια, πολλά από αυτά σε επιχειρήσεις πόρων, αλλά είχαν μικρή επιτυχία από τη διαχείριση των μεγάλων εμπορικών σημάτων. Στον τομέα των αυτοκινήτων, για παράδειγμα, η SAIC Motor Corp Ltd. αγόρασε περίπου το ήμισυ της SSangYong Motor Co. της Νότιας Κορέας το 2004, αλλά πούλησε το μερίδιό της το 2010, όταν οι δραστηριότητες της μάρκας κατρακύλησαν, στον απόηχο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Η Volvo ανακοίνωσε φιλόδοξα σχέδια αρχές του 2011, χρησιμοποιώντας την όρεξη της Κίνας για premium αυτοκίνητα που θα τη βοηθήσει σχεδόν να διπλασιάσει τις ετήσιες παγκόσμιες πωλήσεις της σε 800.000 μέχρι το 2020, από 422.000 το 2012. Οι φιλόδοξοι στόχοι επλήγησαν, όταν η εταιρία ανακοίνωσε καθαρές ζημίες το 1ο 6μηνο του 2012 και ο διευθύνων σύμβουλός της τότε, ο κ. Stefan Jacoby, αποχώρησε αμέσως μετά.
 
Καθώς εξαπλώθηκε η απαισιοδοξία το 2012 πάνω από το σχέδιο ανάκαμψης, ο Κινέζικος βραχίονας της Volvo ερευνούσε ήσυχα τους εμπόρους. Κύριο εύρημά του ήταν ότι ένας αριθμός αντιπροσώπων Volvo συνήθως ασχολούνται με την παραποίηση του όγκου των πωλήσεων, συνήθως πάνω από την αναφορά των πωλήσεων, για να εξασφαλίσουν το επιπλέον κίνητρο, τα χρήματα που πληρώνει η Volvo στους εμπόρους 3μηνιαία, όταν πετύχουν τους στόχους τους. Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου θα μπορούσαν να κρατήσουν τα χρήματα ή να τα χρησιμοποιήσουν για τα αυτοκίνητα και τις πωλήσεις με κίνητρο μία έκπτωση. Η εταιρία είπε στους αντιπροσώπους στην Ταϊπέι ότι η πρακτική αυτή, που η Volvo εμπιστευτικά είπε ότι ήταν ανεξέλεγκτη, συνέβαλε στην απόκλιση των δεδομένων των πωλήσεών της στην Κίνα. Έτσι, σχεδιάζει τώρα να στείλει εκπροσώπους της εταιρίας προς τους αντιπροσώπους περιοδικά για να ελέγχει τα αποθέματά τους, κατά δήλωση της διοίκησης της εταιρίας.
 
Ο κ. Per-Ake Froberg, εκπρόσωπος της Volvo, είπε ότι δεν θα χαρακτήριζε ως εξαπάτηση τη συμπεριφορά ορισμένων αντιπροσώπων της εταιρίας στην Κίνα, αλλά είπε ότι υπάρχει ένα θέμα με τις πωλήσεις στις αναφορές τους. «Η Volvo στην Κίνα είχε ένα πρόγραμμα κινήτρων για τους αντιπροσώπους, με έμφαση στις λιανικές πωλήσεις, που δημιούργησε ένα ζήτημα διαφάνειας λιανικής διανομής, πράγμα που σημαίνει ότι οι αναφερόμενες λιανικές πωλήσεις δεν αντανακλούν την πραγματική κατάσταση των πωλήσεων», είπε. Ο κ. Froberg είπε ότι το θέμα δεν θα πρέπει να έχει καμία επίδραση στα κέρδη της Volvo απολύτως, καθώς κέρδη και οικονομικά αποτελέσματα βασίστηκαν σε παραδόσεις χονδρικής. Είπε επίσης ότι η Volvo δεν σκοπεύει να ρυθμίσει το ιστορικό των στοιχείων για τις πωλήσεις στην Κίνα.

Σύμφωνα με τον εκτελεστικό διευθυντή, περίπου 7.000 από τις αναφερθείσες λιανικές πωλήσεις της Volvo, από τις 47.140 το 2011 ήταν ψεύτικες, δηλαδή, οι διανομείς της Volvo το 2011 πούλησαν συνολικά μόνο 39.871 αυτοκίνητα στην Κίνα. Το 2012 η Volvo παρουσίασε 41.989 πωλήσεις, μειωμένες 11%. Στην πραγματικότητα ο όγκος ήταν στην αναφορά του 2012, δεδομένου ότι οι αντιπρόσωποι που είχαν ήδη συλλέξει χρήματα από το κίνητρο του 2011, πουλούσαν τα 7.000 αυτοκίνητα που ισχυρίζονταν ότι είχαν μετατοπιστεί στο 2011, και δεν ανέφεραν την πώληση. Έτσι η Volvo θα έπρεπε να αναφέρει τις πωλήσεις του 2012 στις 45.896. Η αύξηση του αναθεωρημένο αριθμού το 2012 ήταν μικρότερη από την αναθεώρηση προς τα κάτω για το 2011, επειδή υπήρχαν ακόμα κάποια ψευδή στοιχεία πωλήσεων που εμφανίζονται στο 1ο 6μηνο του 2012.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 26/03/2013, 00:39 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΛΛΙΚΟΥΡΤΗΣ

Καθαρισμός Μπεκ (Καρμπυρατέρ/Injection) Μπαταρίες, Λάδια, Μπουζί, Φίλτρα, Μπουζοκαλώδια
Λεωφ. Αθηνών 121 (Ασπρόχωμα) 241 00 Καλαμάτα, Τηλ.: +302721069789

 
Χρήσιμα