IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mazda CX-7 - Γεράκι των απανταχού δρόμων
Το «γεράκι των πόλεων» λένε στη Mazda πως είναι το νέο CX-7, αλλά και εκτός πόλεων «γεράκι» μοιάζει. Το γνωρίσαμε (και εντυπωσιαστήκαμε) για πρώτη φορά επί Ελληνικού εδάφους, στην Κρήτη.
Το CX-7 είναι μια άκρως επιθετική πρόταση στον κόσμο των αυτοκινήτων «ελεύθερου χρόνου», παντελώς διαφορετική από το Tribute. Είναι μεγαλύτερο, είναι επιθετικό στην όψη (σαν... «γεράκι»), είναι σαφέστατα σπορ, αποδίδει φόρο τιμής στην αδρεναλίνη του οδηγού του. Η Mazda κυκλοφορεί κι οπλοφορεί και στα ψηλά οροπέδια των «premium» αυτοκινήτων. Και μάλιστα με έναν τρόπο σαν να είναι η φυσική της θέση εκεί. Η συνέχεια του Tribute είχε «προδοθεί» από τις πρώτες φωτογραφίες του αυτοκινήτου. Η ούγια θα ήταν ξεκάθαρα ευρωπαϊκή. Μετά, σπορ. Πολύ σπορ. Το οδηγικό μπρίο της Mazda δεν άφηνε ενδοιασμούς. Οι 40.000 ευρώ που είχαν «διαρρεύσει» στα δημοσιογραφικά γραφεία έθεταν σε αναμονή τους (premium και μη) ανταγωνιστές. Τελικά με 36.490 τα παίρνεις όλα. Δεν είναι ευκαιρία, είναι όμως πρόκληση.
 
Με την πρώτη ματιά...
Τις παραπάνω σκέψεις κάναμε μέχρι να πάρουμε το κλειδί του αυτοκινήτου στα χέρια μας. Όμορφο σχήμα, σπορ, «γεμάτο», ξεχωριστό. Αλλά αν κάνεις αυτή τη δουλειά τόσα χρόνια, τα σχήματα στις πλείστες περιπτώσεις σού τελειώνουν. Μπαίνεις στο κόκπιτ. Απλότητα, ομορφιά, χώροι, ποιότητα στα ύψη. Μάλιστα. Βάζεις μπροστά το μικρό εργοστάσιο παραγωγής ισχύος των 2.3 λίτρων και η ηχώ του σε προδιαθέτει. Εδώ γύρω έχει γιορτή...
 
Προϊόν εμπεριστατωμένης μελέτης
Αλλά πριν συνεχίσουμε, ας δούμε λίγο μερικά τεχνικά και τη φιλοσοφία πίσω από την οποία χτίστηκε. Η Mazda αντίκρισε τεχνοκρατικά το θέμα. Ο σύγχρονος αγοραστής της κατηγορίας απαιτεί ευκολία χρήσης. Check. Ελκυστικότητα γραμμών. Check. Θέλει να ταξιδεύει γρήγορα με μεγάλη ασφάλεια χωρίς «τζιπάδικα» μειονεκτήματα. Check. Θέλει όμως να πηγαίνει και εκδρομή στη φύση, να περνάει πάνω από κάποια εμπόδια και να μην κολλάει στο (λογικών ποσοτήτων) χιόνι. Check. Είναι αλήθεια πως το 95% των χρηστών δεν πατάνε καν πατημένο χώμα. Οπότε ...πήξαμε στα «λάιτ», τα οποία πάντως μοιάζουν ιδανικά για τη χώρα μας. Το CX-7 είναι ένα υπερυψωμένο σπορ αυτοκίνητο. Αυτή είναι η καταλληλότερη περιγραφή του.
 
 Η ασφάλτινη ταυτότητα επιδεικνύεται με παρρησία. Η γωνία εισόδου, για παράδειγμα, είναι μόλις 19 μοίρες, για βέλτιστη αεροδυναμική. Ο συντελεστής αεροδυναμικής 0,34. Η απόσταση όμως από το έδαφος είναι μόλις 3 χλστ. μικρότερη (205 έναντι 208). Τα φρένα υπόσχονται μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, τόσο κρύα όσο και ζεστά. Κλίσεις δεν υπάρχουν. Πρόσφυση όμως υπάρχει εν αφθονία, όπως και δύναμη. Οι 260 ίπποι έρχονται από τον γνωστό Turbo κινητήρα των 2.3 λίτρων, που προσφέρει επίσης 38,7 kgm ροπής, διαθέσιμα ήδη από τις 3.000 σ.α.λ. Η Mazda ανακοινώνει 8’’ για την επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. και τελική ταχύτητα 210 χ.α.ώ. Σημασία όμως έχει ο τρόπος που έρχονται. Το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι ίδιο με αυτό του «6», αλλά με πιο κοντή 1η για την off-road πλευρά του. Όλα σπορ λοιπόν. Και ευρύχωρα. Το μεταξόνιο των 2,75 μέτρων εξασφαλίζει άνεση για πέντε επιβαίνοντες, με το χώρο αποσκευών να είναι ικανοποιητικός με 455 λίτρα.
 
Η 4κίνηση έρχεται μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού συμπλέκτη (χωρίς κεντρικό διαφορικό), με κατανομή ροπής που φτάνει έως το 50/50% στους 2 άξονες, με αποτέλεσμα το CX-7 να αγαπάει την άσφαλτο και να συμπαθεί το χώμα (χωρίς να είναι και για σκληρές περιπέτειες εκτός δρόμου).
 
Επί του έργου
Στο δρόμο το CX-7 μας κέρδισε. Ο τρόπος που στρίβει είναι εντυπωσιακός για το βάρος του (1.770 κιλά), αφού η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και οι κλίσεις σχεδόν ανύπαρκτες. Περιθώρια πρόσφυσης πολύ ψηλά, ακριβέστατο υδραυλικό (επιτέλους!!!) τιμόνι (αλλά θα θέλαμε να μην ελαφραίνει στα πολλά και να είναι γενικότερα λίγο πιο βαρύ) που απέχει λίγο από το χαρακτηρισμό ...χειρουργικό, φρένα-άγκυρες, πολύ καλή αίσθηση από το κιβώτιο. Προσπερνάς με χαρακτηριστική άνεση, ταξιδεύεις με εξαιρετική ευκολία, κορυφαία ευθυβολία, κορυφαία ποιότητα κύλισης, κορυφαία άνεση για SUV.
 
Δια ταύτα
Το CX-7 είναι ένα υπερυψωμένο σπορ αυτοκίνητο επιδόσεων, με έναν «τρελαμένο» κινητήρα, τιμόνι-διαβήτη, κορυφαία ποιότητα συναρμογής, πολύ καλούς χώρους για 5 επιβάτες και κορυφαία πρακτικότητα. Με 36.490 ευρώ. Δείτε το, χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος μαζί σας.
 
τεχνικά χαρακτηριστικά - επιδόσεις
Μήκος
4,675 μέτρα
Πλάτος
1,87 μέτρα
Ύψος
1,645 μέτρα
Μεταξόνιο
2,75 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,615/1,61 μέτρα
Χώρος αποσκευών
455-1.640 λίτρα
Βάρος
1.700 κιλά
Κυβισμός
2.261 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
87,5 x 94 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
260/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
380/3.000
0-100 χ.α.ώ.
7,9’’
Τελική ταχύτητα
210 χ.α.ώ.
Φρένα εμπρός (αεριζ. δίσκοι)
296 χλστ.
Φρένα πίσω (αεριζ. δίσκοι)
302 χλστ.
Τροχοί
235/60R18
Κατανάλωση εκτός πόλης
8,1 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
10,2 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο
13,8 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
69 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
243 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
Θ. ΚΑΛΕΣΟΠΟΥΛΟΣ ΙΚΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Αναγνωστοπούλου 13, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421061602, +302421065858, Fax: +302421066102
E-mail: seat-service-volos@hotmail.gr
 
Χρήσιμα