IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Kuga: Χωρίς κανέναν συμβιβασμό
Το νέο Kuga έρχεται να καταρρίψει το μύθο ότι ένα SUV αδυνατεί να είναι οικολογικό, προηγμένο τεχνολογικά, ικανό και εξαιρετικό ταυτόχρονα. Διεκδικεί με αξιώσεις τα σκήπτρα της κατηγορίας του και δεν κάνει κανέναν συμβιβασμό.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Το νέο Kuga είναι το ατού της στρατηγικής της Ford στην επέκτασή της στη ραγδαία αναπτυσσόμενη Ευρωπαϊκή αγορά SUV και προσφέρει μία εκπληκτική γκάμα χαρακτηριστικών και τεχνολογιών. Η Ford σχεδιάζει να αξιοποιήσει την παγκόσμια υπεροχή της στην αγορά SUV και να προσφέρει μία ολοκληρωμένη γκάμα ευφυέστερων αυτοκινήτων για την Ευρώπη. Το νέο Kuga θα ακολουθήσει το EcoSport, με το οποίο η Ford εισέρχεται στην κατηγορία μικρών SUV, και το Edge, ένα μεγαλύτερο, πολυτελέστερο crossover που σημειώνει επιτυχία στη Βόρεια Αμερική και άλλες αγορές.
 
Η Ford προβλέπει ότι θα πουλήσει πάνω από ένα 1.000.000 SUV στην Ευρώπη μέχρι το 2016 και τα μοντέλα αυτά θα αποτελούν το 10% όλων των Ford που θα πουληθούν στην περιοχή. Από το 2008 που λανσαρίστηκε η 1η γενιά Kuga στην Ευρώπη, έχουν πουληθεί πάνω από 300.000 οχήματα. Η παραγωγή του νέου Kuga γίνεται στο εργοστάσιο της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας. Μόλις 6 μήνες αφότου κυκλοφόρησε το Escape, το αντίστοιχο Kuga στη Βόρεια Αμερική, σημείωσε τις καλύτερες ετήσιες πωλήσεις όλων των εποχών.
 
Αναρίθμητες εφαρμοσμένες τεχνολογίες
Το νέο Kuga διαθέτει στάνταρ ή προαιρετικά, πλήθος χαρακτηριστικών τεχνολογίας και ασφάλειας, όπως Ford SYNC με κλήση έκτακτης ανάγκης, σύστημα προστασίας από ανατροπή (RSC) και ελέγχου της ταλάντωσης του ρυμουλκούμενου (TSA), Hill Launch Assist (HLA), σύστημα κατανομής ροπής (ΤVC), προβολείς Bi-Xenon με στατικούς λαμπτήρες στροφής, κουμπί εκκίνησης κινητήρα FordPower, σύστημα Key Free, σύστημα εκκίνησης κινητήρα με ένα άγγιγμα (OTIS), υπολογιστή ταξιδίου με Ford Εco-Mode, DDS, Active City Stop (ACS), θερμαινόμενο παρμπρίζ, Cruise Control με περιοριστή μέγιστης ταχύτητας (Cruise Control με Speed Limiter), Adaptive Cruise Control (ACC), ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (Active Park Assist), σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου (BLIS), σύστημα προειδοποίησης απόκλισης λωρίδας (LDW), σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), επαγρύπνηση οδηγού (DI), αυτόματη εναλλαγή φώτων (AHB), σύστημα πλοήγησης (Navigation), κάμερα οπισθοπορείας (RVC), διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών, ηλεκτρικά ενεργοποιούμενες κλειδαριές ασφάλειας παιδιών για τις πίσω πόρτες και πρίζα 230V/150W.
 
Δικίνητο ή 4-κίνητο
Το νέο Kuga είναι διαθέσιμο με κίνηση στους εμπρός τροχούς ή 4-κίνητο, βελτιώνοντας τη δυναμική οδήγησης στο δρόμο, με εξαιρετική αίσθηση και απόκριση. Το έξυπνο σύστημα 4-κίνησης του νέου Kuga χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό κι έναν πολύδισκο συμπλέκτη τοποθετημένο πριν από το πίσω διαφορικό για να μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Μια ηλεκτρονική μονάδα αξιολογεί διαρκώς τη συμπεριφορά του οχήματος και αποφασίζει πόση ροπή απαιτείται για κάθε άξονα σε κάθε δεδομένη στιγμή. Όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, η ηλεκτρονική μονάδα ενεργοποιεί τον ηλεκτρομαγνητικό μηχανισμό κι αυτός με τη σειρά του συμπιέζει τους πολύδισκους συμπλέκτες για να μεταφερθεί ροπή και στον πίσω άξονα.
 
Το ποσοστό ροπής που μεταφέρει κάθε τροχός υποδεικνύεται  στον οδηγό από την οθόνη του πίνακα οργάνων. Εκτός δρόμου, το έξυπνο σύστημα 4-κίνησης του Kuga μπορεί να κατανέμει μέχρι και το 100% της κίνησης στους εμπρός ή τους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, ενώ στην αποτελεσματικότητά του συνεπικουρούν και οι γωνίες προσέγγισης (21 μοίρες), ράμπας (15 μοίρες) και διαφυγής 25 μοίρες). Η ικανότητα αναρρίχησης είναι 22 μοίρες για το δικίνητο και 33 μοίρες για το 4-κίνητο, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι 188 χλστ.
 
Η 4-κίνηση του νέου Kuga διαθέτει σύστημα προστασίας από υπερθέρμανση. Αν κατά τη διάρκεια απαιτητικής εκτός δρόμου κίνησης, ο ηλεκτρομαγνητικός πολύδισκος συμπλέκτης υπερθερμανθεί, τότε η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου κλειδώνει τον συμπλέκτη, μεταφέροντας 100% ροπή και στον πίσω άξονα. Αν παρόλα αυτά η θερμοκρασία συνεχίζει να αυξάνεται, τότε η ηλεκτρονική μονάδα διακόπτει προσωρινά την λειτουργία του ηλεκτρομαγνητικού πολύδισκου συμπλέκτη και προειδοποιεί τον οδηγό με την ένδειξη Temporarily Disabled (Προσωρινή απενεργοποίηση του 4WD). Το σύστημα θα τεθεί ξανά σε λειτουργία μόλις η θερμοκρασία του συστήματος επανέλθει σε κανονικά επίπεδα. Στην περίπτωση αυτή η ηλεκτρονική μονάδα θα ενημερώσει τον οδηγό με το μήνυμα «Restored» (Η λειτουργία του 4WD αποκαταστάθηκε). Συνίσταται, για πιο γρήγορη επαναλειτουργία του συστήματος, ο οδηγός να σταματήσει το όχημα σε ασφαλές σημείο και σβήσει τον κινητήρα για τουλάχιστον 10'.
 
Η ανάρτηση εμπρός/πίσω είναι πανομοιότυπη μ’ αυτή των Focus και C-Max διαθέτοντας κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε να λειτουργεί άψογα με το υπερυψωμένο αμάξωμα, επιτρέποντας την ανεξάρτητη κίνηση των τροχών και να μην χάνουν ποτέ την επαφή με τον δρόμο. Οι εκδόσεις Titanium διαθέτουν έναν ειδικό δυναμικό αποσβεστήρα τοποθετημένο σε ειδική ελαστική βάση επάνω στα εμπρός αμορτισέρ, ο οποίος έχει την ικανότητα να ταλαντεύεται σε συγκεκριμένες συχνότητες εξουδετερώνοντας τον θόρυβο και την τραχύτητα από τον δρόμο (όμοια με Focus και C-Max).
 
Ηλεκτρικό τιμόνι EPAS
Το νέο Kuga διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση (EPAS), παρόμοιο κατασκευαστικά με αυτό των Fiesta, Focus και C-Max. Για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων αντιδράσεων που νιώθει ο οδηγός στο τιμόνι σε αυτοκίνητα με υψηλή ιπποδύναμη ή μεγάλο μέγεθος τροχών, καθώς επίσης και σε περίπτωση κίνησης σε ανώμαλο οδόστρωμα με διαμήκεις αυλακώσεις, επιτάχυνση όταν οι τροχοί πατούν σε οδόστρωμα με διαφορετικό συντελεστή τριβής ή/και έντονη επιτάχυνση/επιβράδυνση, το ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης του νέου Kuga διαθέτει ειδική λειτουργία αντιστάθμισης, εφαρμόζοντας κάθε φορά ροπή υποβοήθησης ίση και αντίθετης φοράς με αυτή των αντιδράσεων (όμοια με το Focus ST). Με τον τρόπο αυτό, ο οδηγός του νέου Kuga μπορεί να απολαμβάνει οδήγηση και απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίπτωση.
 
Ηλεκτρική πίσω πόρτα και με hands-free
Το νέο Kuga μπορεί να διατεθεί με ηλεκτρική πίσω πόρτα (όμοια με το C-Max). Στην περίπτωση αυτή, τα συμβατικά αμορτισέρ της πίσω πόρτας, αντικαθίστανται με ειδικά κυλινδρικά ηλεκτρικά μοτέρ. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα στο νέο Kuga μπορεί να ελεγχθεί με διάφορους τρόπους. Για το άνοιγμά της, με ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα, με κουμπί επάνω στο κλειδί ή από την χειρολαβή της πόρτας. Για το κλείσιμό της, με ένα κουμπί στην κεντρική κονσόλα, με κουμπί επάνω στο κλειδί ή από κουμπί τοποθετημένο εσωτερικά στην πίσω πόρτα Για την προστασία από τραυματισμό κατά την λειτουργία της ηλεκτρικής πίσω πόρτας, το νέο Kuga διαθέτει μία σειρά από αισθητήρες σε συγκεκριμένα σημεία. Αν κάποιο εμπόδιο ανιχνευτεί από τους αισθητήρες αυτούς, τότε η λειτουργία της πίσω πόρτας διακόπτεται άμεσα.
 
Το μέγιστο άνοιγμα της ηλεκτρικής πίσω πόρτας μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να αποφευχθούν ζημιές κατά το άνοιγμά της σε περιορισμένους χώρους στάθμευσης, όπως υπόγεια γκαράζ με περιορισμένο ύψος. Ο προγραμματισμός μπορεί να γίνει ανοίγοντας την πόρτα του χώρου αποσκευών στο επιθυμητό ύψος με τον διακόπτη που είναι τοποθετημένος στην εσωτερική επένδυση της πίσω πόρτας πατημένο για 3’’. Η θέση ανοίγματος αποθηκεύεται και ακούγεται ένα μακρύ ηχητικό σήμα. Στη συνέχεια, η πόρτα του χώρου αποσκευών θα ανοίγει μόνο έως την προγραμματισμένη τελική θέση.
 
Η ηλεκτρική πίσω πόρτα μπορεί να διατεθεί με λειτουργία Hands-Free, ως επιπρόσθετος εξοπλισμός συνδυαστικά μόνο με το σύστημα Key Free με επιπλέον χρέωση 850 ευρώ. Δύο ειδικοί ογκομετρικοί αισθητήρες τοποθετούνται πίσω από τον πίσω προφυλακτήρα αναγνωρίζοντας την πρόθεση να ανοίξει την πίσω πόρτα. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίσει την κίνηση του ποδιού και αυτόματα δίνει σήμα να ανοίξει ή να κλείσει η ηλεκτρική πίσω πόρτα. Η σωστή και ασφαλής λειτουργία Hands-Free της ηλεκτρικής πίσω πόρτας διασφαλίζεται με τους ειδικούς ογκομετρικούς αισθητήρες που ενεργοποιούνται μόνο από την κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα (αντί για παράδειγμα, από το πέρασμα μιας γάτας κάτω από το αυτοκίνητο). Το άνοιγμα της πόρτας ενεργοποιείται από την κίνηση του ποδιού μόνο στην περίπτωση που τα κλειδιά βρίσκονται εκτός του αυτοκινήτου, μιας και το σύστημα Key Free χρησιμοποιεί ξεχωριστούς αισθητήρες για να αναγνωρίζει πότε ένα κλειδί βρίσκεται εντός ή εκτός του αυτοκινήτου.
 
Δύο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού
Το νέο Kuga διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τις Trend και Titanium. Η έκδοση Trend διαθέτει ESP με ABS και Hill Launch Assist (HLA), σύστημα κατανομής ροπής (ΤVC), σύστημα ελέγχου της ταλάντωσης του ρυμουλκούμενου (TSA), 9 αερόσακους (εμπρός, πλαϊνούς, κεφαλής εμπρός και πίσω και γονάτου οδηγού), ηχοσύστημα με SYNC (Bluetooth, voice control, USB, Emergency Assistance call), cruise control με περιοριστή μέγιστης ταχύτητας (cruise control με speed limiter), Ford SYNC με κλήση έκτακτης ανάγκης, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με 5 ακτίνες, εξωτερικούς καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος και θερμαινόμενους, πίσω σπόιλερ οροφής διπλή απόληξη εξάτμισης, προβολείς ομίχλης, κουμπί εκκίνησης κινητήρα FordPower με λειτουργία εκκίνησης κινητήρα με ένα άγγιγμα (OTIS), Air-Condition, οθόνη πίνακα οργάνων 4 γραμμών με EcoMode και υπολογιστή ταξιδιού (στις εκδόσεις 4x4 η οθόνη είναι TFT 4,2 ιντσών), sport καθίσματα με υφασμάτινη επένδυση, πακέτο καπνιστή, ρεζέρβα και ράγες οροφής.
 
Η πλουσιότερη έκδοση Titanium, διαθέτει ό,τι και η παραπάνω έκδοση Trend, με επιπλέον σύστημα προστασίας από ανατροπή (RSC), DEATC Διζωνικό κλιματισμό, ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με 9 διπλές ακτίνες και φινίρισμα σε Lustar Nickel, αυτόματους προβολείς, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο εσωτερικό καθρέφτη, sport καθίσματα με επένδυση σε δέρμα/ύφασμα, οθόνη πίνακα οργάνων TFT 4,2 ιντσών με EcoMode και υπολογιστή ταξιδιού και εσωτερικά μαρσπιέ από ανοξείδωτο ατσάλι με το λογότυπο της Ford.
 
Κορυφαία οδηγική ικανότητα
Το έξυπνο σύστημα 4-κίνησης κάνει μία προκαταβολική επανεκτίμηση των συνθηκών 20 φορές ταχύτερα από όσο το ανοιγόκλειμα των βλεφάρων, επαναρυθμίζοντας την κατανομή ισχύος της 4-κίνησης, ώστε ο οδηγός να απολαμβάνει το βέλτιστο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς και ελκτικής πρόσφυσης. Πρωταρχικός στόχος του συστήματος 4-κίνησης στις χαμηλές ταχύτητες είναι η ελκτική πρόσφυση. Με ταχύτητες πάνω από 30 χ.α.ώ., η 4-κίνηση είναι να ρυθμίζεται για να βελτιώνει την οδηγική αίσθηση, συμπεριφορά και απόκριση. Μία μοναδική ένδειξη στο ταμπλό δείχνει στους οδηγούς τις απαιτήσεις πρόσφυσης κάθε τροχού, ανά πάσα στιγμή.
 
Το Ford Curve Control λειτουργεί σωτήρια για τους οδηγούς που εισέρχονται σε μία στροφή με υπερβολική ταχύτητα. Το σύστημα μετριάζει τη σοβαρή υποστροφή με επιθετικό φρενάρισμα και μπορεί, αν ο οδηγός εξακολουθεί να πιέζει δυνατά το γκάζι, να μειώσει και τη ροπή του κινητήρα. Το Curve Control υποστηρίζει τους οδηγούς στην περίπτωση που κάποια στιγμή έχουν αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα για τις οδικές συνθήκες ή το είδος του δρόμου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι μία καμπύλη στον αυτοκινητόδρομο.
 
Αν ο οδηγός δεν έχει μειώσει επαρκώς ταχύτητα, το σύστημα μπορεί να παρέμβει και να επιβραδύνει με ασφάλεια το όχημα μέχρι περίπου 16 χ.α.ώ./1’’. Ο έλεγχος οδικής συμπεριφοράς και στροφών βελτιώνεται με το αναβαθμισμένο σύστημα Torque Vectoring Control που εξελίχθηκε για το Focus RS. Έτσι, η γνώριμη οδηγική απόλαυση διασφαλίζεται με ελαφρύ φρενάρισμα των εσωτερικών τροχών, βοηθώντας  τους οδηγούς στις γρήγορες στροφές.
 
Καινοτομίες παντού
Το νέο Kuga προσφέρει περισσότερους χώρους από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει ευκολότερη πρόσβαση. Η πίσω πόρτα ανοίγει και κλείνει με μία μικρή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα. Το νέο Kuga προσφέρει τώρα 46 λίτρα περισσότερο χώρο αποσκευών, ενώ τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με μία κίνηση. Τα επίπεδα θορύβων από το δρόμο και τον αέρα έχουν μειωθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα η καμπίνα να είναι από τις πλέον αθόρυβες στην κατηγορία. Οι βελτιώσεις βασίστηκαν στην καινοτόμο χρήση ελλειπτικών, ακουστικών καθρεπτών για τη μέτρηση των εξωτερικών στοιχείων που μπορεί να προκαλέσουν θορύβους και κραδασμούς μέσα στο αυτοκίνητο.
Από την αρχή, το νέο Kuga σχεδιάστηκε για να είναι όμορφο και από κοντά όσο και από μακριά. Η ποιότητα εσωτερικού δίνει έμφαση στην αίσθηση και στην αφή με τη χρήση ενός μαλακού ταμπλό και μαλακών επενδύσεων στις πόρτες. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην προστασία των εκτεθειμένων μηχανισμών συγκράτησης σε κινούμενα εξαρτήματα όπως η πίσω πόρτα, τα αλεξήλια και το ντουλαπάκι. Το νέο Kuga περιλαμβάνει επίσης ανοιγόμενη πανοραμική οροφή. Το νέο Kuga λανσάρεται με το παγκόσμιο χρώμα Ginger Ale, μία κομψή πράσινη απόχρωση που εκφράζει τον ενεργό και δραστήριο χαρακτήρα του, με πλούσιους σοφιστικέ τόνους που εναρμονίζονται με το φίνο αστικό περιβάλλον όπου πρόκειται να πουληθούν πολλά αυτοκίνητα. Το Sterling Grey λανσάρεται επίσης στην Ευρώπη.
 
Με γνώμονα την οικονομία καυσίμου
Το νέο Kuga προσφέρει οικονομία καυσίμου χάρη στην αισθητά βελτιωμένη απόδοση των κινητήρων, που για πρώτη φορά υιοθετούν την τεχνολογία  EcoBoost. Η κατανάλωση ενός βενζινοκινητήρα έχει μειωθεί 25% και ενός diesel 10%. Το νέο Kuga προσφέρεται με βενζινοκινητήρα 1.6 EcoBoost με 150 ίππους και κίνηση στους εμπρός τροχούς, με κατανάλωση από 6,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 154 γραμμ./χλμ., καθώς και σε έκδοση 182 ίππων με 4-κίνηση, που καταναλώνει από 7,7 λίτρα/100 χλμ. με εκπομπές CO2 στα 179 γραμμ./χλμ. Επίσης διατίθεται με έναν 2.0 TDCi Duratorq diesel με 140 ίππους σε εκδόσεις δικίνητες και 4-κίνητες με κατανάλωση από 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 139 γραμμ./χλμ. και μία έκδοση 163 ίππων με κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ. και 154 γραμμ./χλμ. εκπομπές CO2. Στοιχεία της ECOnetic Technology της Ford σε όλη την γκάμα περιλαμβάνουν EcoMode, Gear Shift Indicator και Active Grille Shutter, που μειώνει την αντίσταση και περιορίζει την κατανάλωση. Μοντέλα 4-κίνητα θα διατίθενται με αυτόματα κιβώτια.
 
Σχεδιασμένο για μέγιστη ασφάλεια
Το νέο Kuga αξιολογήθηκε με 5 αστέρια από το EuroNCAP με σκορ συνολικής προστασίας 88%, το υψηλότερο όλων των εποχών για μεσαίο SUV. Ο ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας οχημάτων απένειμε στο νέο Kuga τη διάκριση Advanced για το Ford SYNC με Emergency Assistance. Μετά από σύγκρουση/ατύχημα και την ενεργοποίηση ενός αερόσακου ή του συστήματος διακοπής καυσίμου, η λειτουργία Emergency Assistance χρησιμοποιώντας το ενσωματωμένο GPS και τη συσκευή Bluetooth ενεργοποιεί κλήση επείγουσας ανάγκης παρέχοντας τις συντεταγμένες GPS στην εκάστοτε τοπική γλώσσα. Άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του νέου Kuga είναι οι Active Park Assist, Blind Spot Information System, Active City Stop, Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert και Traffic Sign Recognition. Οι μηχανικοί της Ford χρησιμοποίησαν ατσάλια υπερύψηλης αντοχής στη δομή του αμαξώματος και μία ειδική ενίσχυση γύρω από την πανοραμική οροφή για τη διασφάλιση αντοχής και ακαμψίας. Το νέο Kuga διαθέτει επίσης Roll Stability Control και Trailer Sway Control.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 07/04/2013, 07:50 μμ.)
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Η. ΕΥΤΥΧΙΑΚΟΣ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Παντός Τύπου (Φανοποιΐας/Αναλώσιμα) & Μάρκας
Αθηνών 105, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721020401, Τηλ. & Fax: +302721092221
E-mail: info@eftihiakos.gr, Website: www.eftihiakos.gr

 
Χρήσιμα