IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Porsche Panamera S Hybrid: Πολυτέλεια και επιδόσεις στο πράσινο
Σε μία εποχή που το περιβάλλον στέλνει συνεχώς μηνύματα «συναγερμού» για το μέλλον, η υπερπολυτελής λιμουζίνα της Porsche συνδυάζει άνεση, ασφάλεια, επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, με την περιβαλλοντική φροντίδα.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Πριν από χρόνια, αν θα έλεγες ότι στο μέλλον θα οδηγούσες μία ταχύτατη υπερπολυτελή λιμουζίνα με το έμβλημα της Porsche, οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, θα γελούσαν μαζί σου. Οι εποχές άλλαξαν. Οι επιδόσεις και ο σπορ οδηγικός χαρακτήρας, δεν αποτελούν πλέον αποκλειστικό προνόμιο των σπορ κουπέ και ρόντστερ αυτοκινήτων. Κι ερχόμαστε στο παρόν. Αν θα πεις ότι οδηγείς μία ταχύτατη υπερπολυτελή λιμουζίνα με το έμβλημα της Porsche κι ότι η μέση κατανάλωσή σου είναι σχεδόν ίδια με την αντίστοιχη ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου πόλης, τότε, επίσης θα γελάσουν πολλοί. Μέχρι να δουν και να γνωρίσουν καλά, τη νέα Porsche Panamera S Hybrid.
 
Διακριτική όψη χωρίς προκλήσεις
Εξωτερικά, πρόκειται για άλλη μία Panamera όπως και όλες οι άλλες της γκάμας του μοντέλου. Ελάχιστα είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα προδώσουν τον πραγματικό χαρακτήρα της. Πέραν της ονομασίας του μοντέλου στην πίσω πόρτα, χαρακτηριστικό γνώριμο πλέον όλων των μοντέλων της Porsche, η μόνη επισήμανση του χαρακτήρα αυτής της υβριδικής Panamera, είναι τα λογότυπα «hybrid» στο εμπρός πάνω μέρος των μπροστινών θυρών. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν διαφέρει καθόλου από το γνωστό «σουλούπι» του βασικού μοντέλου, πέραν των όποιων επεμβάσεων αποφασίσει ο ίδιος ο πελάτης, όπως, για παράδειγμα, οι απολήξεις, οι τροχοί και τα λοιπά εξωτερικά αξεσουάρ.
 
Μίγμα πολυτέλειας και τεχνολογίας στο εσωτερικό
Με το που ανοίγεις την πόρτα, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι κάτι πολύ ενδιαφέρον θα ακολουθήσει κατά την είσοδό σου στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Βολεύεσαι άνετα και χωρίς καμία παραχώρηση στο τύπου μπάκετ κάθισμα κι αμέσως καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μία σπορ λιμουζίνα, γιατί όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου βρίσκονται στο απόλυτο έλεγχο του οδηγού. Η ορατότητα ολόγυρα είναι ικανοποιητική, για τον χαρακτήρα του μοντέλου. Κατά τα γνωστά πρότυπα της μάρκας, τοποθετείς το ειδικό κλειδί αριστερά στο ταμπλό και δίνεις εκκίνηση στα συστήματα υβριδικής λειτουργίας του κινητήρα. Όλες οι πληροφορίες από κάθε όργανο ή διακόπτη είναι χρήσιμες και καταγράφονται εύκολα από τον οδηγό. Μετά τις απαραίτητες ρυθμίσεις (τιμόνι, καθρέπτες, κάθισμα), είσαι έτοιμος για τη μοναδική εμπειρία που υπόσχεται αυτό το τεχνολογικό στολίδι της Porsche.
 
Πλούσιος βασικός και προαιρετικός εξοπλισμός
Ο βασικός εξοπλισμός μιας Porsche ποτέ δεν ήταν «Σπαρτιάτικος», με εξαίρεση τις ειδικές ελαφρωμένες σπορ εκδόσεις, για ευνόητους λόγους. Η μάρκα διαθέτει για την Panamera έναν τόσο πλούσιο πρόσθετο εξοπλισμό, που εύκολα θα μπορούσε κανείς να εξατομικεύσει πλήρως το δικό του Panamera. Το πακέτο ασφάλειας είναι χωρίς συζήτηση πλήρες, με αερόσακους ολόγυρα για την απόλυτη προστασία των μέχρι 4 επιβατών, συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο κατά την οδήγηση, αλλά και την άνεση στο ύψος των περιστάσεων. Μοναδική παραχώρηση, ο ελαφρώς μειωμένος χώρος αποσκευών κατά 110 λίτρα, την ευθύνη της οποίας φέρει πλήρως η μπαταρία του υβριδικού συστήματος στο πίσω μέρος του αυτοκίνητου, αυξάνοντας το ύψος στο δάπεδο του χώρου αποσκευών. Σίγουρα, τα 335 λίτρα είναι λίγα για ένα αυτοκίνητο του όγκου και της κλάσης της Panamera, αλλά μπροστά στα τόσα άλλα προτερήματα του μοντέλου, δεν θα ήταν και τόσο τραγική μια τέτοια παραχώρηση.
 
Ο προαιρετικός έξτρα εξοπλισμός στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, ήταν αξίας 27.000 και πλέον ευρώ και περιλάμβανε το μεταλλικό χρώμα, τις ζάντες 19 ιντσών τύπου Turbo, το ρεζερβουάρ των 100 λίτρων για μεγαλύτερη αυτονομία, τον κλιματισμό 4 ζωνών, το μπεζ δερμάτινο σαλόνι (αυτό ήταν χωρίς χρέωση, όπως και οι 2 πτυσσόμενες ποτηροθήκες εμπρός), τα ενεργά φώτα Bi-Xenon (σε στροφές και ένταση), η Bluetooth σύνδεση τηλεφώνου, το πακέτο Sport Chrono, η υποβοήθηση παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός 14 κινήσεων με μνήμες, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα 8 κινήσεων, η ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, το ηλεκτρικό κουρτινάκι στο πίσω τζάμι, το σύστημα πλοήγησης PCM με οθόνη αφής 7 ιντσών, η σύνδεση πολυμέσων με τη μονάδα PCM του αυτοκινήτου (AUX, USB, iPod), το κλειδί βαμμένο στο χρώμα του αυτοκινήτου και η ξύλινη επένδυση yachting mahogany. Με όλα τα παραπάνω, η συνολική τιμή του αυτοκινήτου είχε διαμορφωθεί στις 175.855 ευρώ.
 
Επιδόσεις στο κόκκινο, κατανάλωση στο πράσινο
Οι επιδόσεις της υβριδικής Panamera παραπέμπουν περισσότερο σε σπορ κουπέ μοντέλο παρά σε μια υπερπολυτελή λιμουζίνα. Τα 6’’ που απαιτούνται για τα πρώτα 100 χ.α.ώ. και μία τελική ταχύτητα στα 270 χ.α.ώ., είναι αρκετά για να σε πείσουν, αφού πρώτα θα έχεις νοιώσει τη δύναμη των 380 (συνολικά) ίππων και τη συνδυαστική ροπή των 580 Nm. Πράγματι, είναι εκπληκτικό να αισθάνεσαι ένα θηρίο κατά πολύ πάνω από τους 2 τόνους (με καύσιμα και οδηγό ή/και επιβάτες με αποσκευές), να κινείται ως ιπτάμενο χαλί στο δρόμο με την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα και του υβριδικού συστήματος κίνησης, όπως η πλεύση ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους με την αιολική δύναμη. Ο 3-λιτρος κινητήρας V6 είναι αρκετά ισχυρός και διαθέτει 333 ίππους, που μαζί με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα, δίνουν ευχάριστες επιδόσεις και πολλά χαμόγελα. Κι αυτά είναι τα δεύτερα χαμόγελα στο πρόσωπό σου, καθώς τα πρώτα ήταν τη στιγμή που άγγιξες και ένιωσες το αυτοκίνητο. Συμβολή στις επιδόσεις αυτές έχει και το 8-άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
 
Και τα χαμόγελα έχουν και συνέχεια, όταν θα βλέπεις τον δείκτη της κατανάλωσης να κατεβαίνει τόσο, μα τόσο αργά. Με το δοχείο καυσίμου των 100 λίτρων, η αυτονομία ξεφεύγει σε επίπεδα ενός μεσαίου πετρελαιοκίνητου μοντέλου. Βέβαια, ο κάτοχος ενός τέτοιου οχήματος ανήκει (συνήθως) σε μία κοινωνική και οικονομική τάξη που δεν κοιτάζει συνέχεια τον δείκτη καυσίμου του αυτοκινήτου του αλλά το στροφόμετρο και το ταχύμετρο. Η επιλογή του μοντέλου έχει να κάνει κατά βάση με την περιβαλλοντική μας συνείδηση, με τις φοροαπαλλαγές (χωρίς ΕΤΤ-Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης, μειωμένα κατά πολύ Τέλη Κυκλοφορίας, τεράστιο όφελος από την οικονομία καυσίμου με την οικονομία κλίμακος). Από την άλλη, η αίσθηση και μόνο ότι η κατανάλωσή σου συγκρίνεται με την αντίστοιχη πολύ μικρότερων οχημάτων και το γεγονός ότι τα μεγάλα ταξίδια δεν θα έχουν έναν απαγορευτικό προϋπολογισμό, συμβάλλουν στη θετική σου ψυχολογία.
 
Η καλύτερη επιλογή της γκάμας Panamera
Δεν βρίσκουμε (άσχημα) λόγια να πούμε γι’ αυτή την Panamera. Μας κέρδισε κατά κράτος. Το μόνο εμπόδιο, η τιμή της, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κουβαλούσε πάνω της έναν ΦΠΑ στο 23% της προ φόρων αξίας της (εισαγωγής και εμπορικού κέρδους) κι έναν (αδικαιολόγητο) φόρο πολυτελείας στο 40% της εισαγωγικής της αξίας. Με τεχνολογία αιχμής, απόλυτα αρμονικά δεμένη με την πολυτέλεια και τις βασικές αρχές που χαρακτηρίζουν τη μάρκα, η υβριδική Panamera, τολμάμε να πούμε ότι αποτελεί την καλύτερη επιλογή μέσα στη γκάμα του μοντέλου, καθώς είναι η μοναδική που συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο τα πάντα. Τις επιδόσεις, την άνεση στην οδήγηση, την ασφάλεια, την οικονομία καυσίμου, την περιβαλλοντική προστασία και το κύρος της τεχνολογικής υπεροχής. Για κάποιους που η τιμή της δεν θα αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα, η υβριδική Panamera έχει σίγουρη θέση στις βασικότερες επιλογές τους, πριν τη μεγάλη απόφαση. Κι όταν καταλήξουν σ’ αυτήν, τότε θα καταλάβουν τη βαρύτητα της απόφασης που πήραν.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 08/04/2013, 01:05 πμ.)
Porsche Panamera Hybrid
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,97 x 1,93 x 1,42 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,92 & 1,66/1,66 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 335-1.155 λίτρα
Βάρος: 1.980 κιλά
Κυβισμός: 2.995 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 84,5 x 89 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 333/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 440/3.000-5.250 σ.α.λ.
Συνδυαστική ισχύς: 380 ίπποι
Συνδυαστική ροπή: 580 Nm
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6’’
Τελική ταχύτητα: 270 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 7,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 7,1 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ καυσίμου: 80 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 167 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Suzuki
ΤΟΥΝΤΑΣ-ΨΩΦΙΜΗΣ ΕΠΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά - Αξεσουάρ
Κλεισθένους 144, 153 44 Γέρακας Αττικής, Τηλ.: +302106616250, Fax: +302106654250

E-mail: tountassuzuki1@gmail.com, website: www.suzukigerakas.gr

 
Χρήσιμα