IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
MitsubishiLancer 1.8 - Επαναπροσδιορισμός και αναγέννηση μαζί
Μαζί με τα Colt, Galant και Pajero, το Lancer είναι ένα από τα ισχυρότερα ονόματα της Mitsubishi Motors. Αυτή η γενιά (9η) αποτελεί και την πιο εξελιγμένη, την πιο ώριμη και ολοκληρωμένη της σειράς.
 
Από το 1973, που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά, κυκλοφόρησε σε 8 επιτυχημένες γενιές, όπου μερικές φορές η νέα δεν αποτελούσε αντικατάσταση της προηγούμενης. Όλες διέπονταν από το ίδιο πνεύμα, βασισμένες σε άψογη μηχανολογία, αξιοπιστία, γνήσιο στυλ και επιδόσεις αγωνιστικών προδιαγραφών, είτε επρόκειτο για πισωκίνητα μοντέλα (1973-1987) ή για προσθιοκίνητα (1982-σήμερα).
Τολμηρή, διαφορετική σχεδίαση
Σαφής, τολμηρή, ισορροπημένη, διαφορετική και άριστα προσαρμοσμένη η σχεδίαση της Mitsubishi είναι ο πρεσβευτής της αναγέννησης της μάρκας προς τον έξω κόσμο, τα τελευταία 5 χρόνια. Σήμερα, καθώς η πλατφόρμα «Project Global» οδηγεί τη μηχανολογική εμπειρία της MMC σε ένα νέο επίπεδο, η σχεδίαση παίζει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο, δημιουργώντας γνήσια διαφορετικά προϊόντα από την ίδια αρχιτεκτονική, για την κάλυψη τελείως διαφορετικών κατηγοριών. Κρίνοντας από τα πρώτα μοντέλα του «Project Global» που λανσαρίστηκαν (νέο Outlander, νέο Lancer και Delica D:5), δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς την ισχυρή τους προσωπικότητα, απήχηση και δημοτικότητα που ήδη επιβεβαιώνεται από τα έξοχα αποτελέσματα πωλήσεων. Από αυτή την άποψη, ο ρόλος που έπαιξε η Mitsubishi Design Europe, η οποία εδρεύει στο Trebur, κοντά στη Φρανκφούρτη (Γερμανία) ήταν ζωτικής σημασίας, προσθέτοντας 2 από τα αυτοκίνητα «Project Global» (νέα οικογένεια Lancer και Delica D:5) σε ένα ήδη πλούσιο χαρτοφυλάκιο επιτυχημένων πρωτότυπων μοντέλων όπως τα 2001/2002 Pajero Evo, 2001 CZ2, 2002/2004 νέο Colt, 2005 Concept-Sportback, 2005 Concept-X ή 2006 Concept EZ-MIEV. Η νέα οικογένεια Lancer είναι το πιο πρόσφατο πειστήριο αναβίωσης του αληθινού πνεύματος της Μάρκας, με τη μορφή ενός αληθινού Ιαπωνικού sports sedan στις παγκόσμιες αγορές, αλλά και μία νέα οπτική ταυτότητα για τη μάρκα. Το Lancer Sports Sedan μοιράζεται την ίδια τολμηρή σχεδιαστική γλώσσα με τα επιτυχημένα πρωτότυπα Concept-Sportback (2005 IAA) και Concept-X (2005 Tokyo). Μία τολμηρή στιλιστική πρόταση, που έχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με την επιθυμία να αναβιώσει το χαμένο πνεύμα του Lancer, αυτό της 1ης και 2ης γενιάς, όταν οι στάνταρ εκδόσεις είχαν πολλά κοινά με τις αντίστοιχες εκδόσεις υψηλών επιδόσεων (αντίστοιχα: 1600 GSR και EX2000 Turbo). Κλείνοντας τον κύκλο, η καταγωγή όλης της οικογένειας Lancer (Sports Sedan, Sportback, Evolution) είναι πιο σαφής από ποτέ. Το χαμηλωμένο αμάξωμα, το μακρύ καπό, το κοντό πορτμπαγκάζ, το φαρδύ μετατρόχιο, η ψηλή σφηνοειδής μεσαία γραμμή, οι χυτές κρυστάλλινες επιφάνειες, οι τολμηρές καμπύλες και οι φίνες λεπτομέρειες, όλα τα στοιχεία φέρνουν ένα νέο μήνυμα στη φιλοσοφία των sports sedan. Ταιριάζοντας στα σπορ διαπιστευτήρια της μάρκας, η μάσκα Jet Fighter προσδίδει ευελιξία στη διαμόρφωση της διαφορετικής προσωπικότητας της κάθε έκδοσης, από τη χρωμιωμένη πάνω μάσκα του Lancer Sports Sedan μέχρι το σκούρο «μεγάλο στόμα» του Lancer Evolution ή τη διπλή χρωμιωμένη μάσκα των εκδόσεων της Ιαπωνικής αγοράς. Εμπνευσμένη από τους αεραγωγούς των αεριωθούμενων μαχητικών αεροσκαφών, αυτή η μάσκα που αγκαλιάζει το δρόμο τονίζεται περαιτέρω από το ανάστροφο ρύγχος καρχαρία, άλλη μια οπτική σύνδεση με τα τολμηρά Mitsubishi sport sedan και coupe του παρελθόντος (από το GTO coupe της δεκαετίας του ’60 μέχρι το Galant της δεκαετίας του ’90). Στην περίπτωση του νέου Lancer, η μάσκα Jet Fighter είναι ενσωματωμένη σε ένα μονοκόμματο εμπρός συγκρότημα (μάσκα + προφυλακτήρας) που κατασκευάζεται από πολυπροπυλένιο, επιτρέποντας στη συνέχεια κάποια face-lifts χωρίς ακριβά νέα καλούπια. Τα μαλακά τμήματα του συγκροτήματος προστατεύουν το καπό από ζημιές σε περίπτωση μικροσυγκρούσεων.
Καθαρή αισθητική και στο εσωτερικό
Το ταμπλό, θυμίζοντας οχήματα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός (cab-forward), φέρει ένα τεχνικό υλικό που χαρίζει στους εμπρός επιβάτες μία αίσθηση ότι προστατεύονται σε ένα άνετο περιβάλλον. Η προσωπικότητα, η λειτουργικότητα και η ποιοτική εμφάνιση αναδεικνύονται στο έπακρο χάρη στις λεπτομέρειες των οργάνων και των χειριστηρίων καθώς και στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων. Τα όργανα παραπέμπουν στα ιταλικά «κιάλια», με ξεχωριστές υποδοχές 2 βασικών μαύρων οργάνων με ασημί πλαίσια, με μία γέφυρα να καλύπτει την κομψή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων LCD Multi-Information Display. Δίπλα σ’ αυτό, τονισμένο από ασημί πλαίσιο, το σύστημα πολλαπλών επικοινωνιών της Mitsubishi (Multi-Communication System) φέρει συστήματα ήχου, πλοήγησης και άλλες λειτουργίες επικοινωνίας σε θέση εύκολης πρόσβασης για τον οδηγό. Το 3άκτινο τιμόνι έχει την ίδια ανοιχτή ασημί απόχρωση όπως ο πίνακας οργάνων. Με διάμετρο 380 χλστ., αυτό το σπορ τιμόνι φέρει δερμάτινη επένδυση (ανάλογα με το μοντέλο) ενώ η μεταλλική εσωτερική στεφάνη μειώνει τους κραδασμούς. Ως ένα μέτρο προληπτικής ασφάλειας τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το cruise control (ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές) βρίσκονται στις ακτίνες του τιμονιού, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς να αφήνει τα χέρια του από το τιμόνι. Το hands-free κιτ τηλεφώνου, συμβατό με Bluetooth hands-free kit, είναι επίσης ενσωματωμένο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Προάγοντας τον sports sedan χαρακτήρα του Lancer, έχουν τοποθετηθεί επίσης μοχλοί αλλαγής ταχυτήτων από κράμα μαγνησίου στην κολόνα του τιμονιού, για το κιβώτιο CVT. Το Lancer Sports Sedan χρησιμοποιεί σπορ καθίσματα με πλευρική στήριξη και μαξιλάρια σχεδιασμένα για να προσφέρουν βέλτιστη θέση, στήριξη και άνεση. Ακόμα πιο, σπορ καθίσματα διατίθενται επίσης με τις εκδόσεις Instyle και Intense. Στο πίσω κάθισμα χρησιμοποιούνται μεγάλα μαξιλάρια για μεγαλύτερη άνεση σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ενώ η διαιρούμενη 60/40 αναδιπλούμενη πλάτη αυξάνει την ευελιξία. Τέλος, το εσωτερικό προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία αποθηκευτικών χώρων, σχεδιασμένων με γνώμονα την καθημερινή άνεση, όπως θήκες μεγέθους A4 στις πόρτες με βάσεις μπουκαλιών, κεντρικό ράφι για μικροαντικείμενα και πρίζα 12V, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο (που λειτουργεί και σαν κάλυμμα για τον αποθηκευτικό χώρο) με θήκες για χαρτομάντιλα και στυλό στην κάτω πλευρά του και ένα χώρο για κινητό τηλέφωνο και μεγάλος αποθηκευτικός χώρος από κάτω που χωρά 10 CD. Όπως ακριβώς το Lancer Sports Sedan λανσάρει μία νέα διάσταση στην αισθητική του εξωτερικού, έτσι και το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία ανανεωμένη αίσθηση, που χαρακτηρίζεται από καθαρές και ζωηρές επιφάνειες, όπου απουσιάζουν τα περιττά στοιχεία και είναι έκδηλη η προσοχή στη λεπτομέρεια. Σαν βασικό στοιχείο στο περιβάλλον της καμπίνας, το ταμπλό προβάλλει σαν ένα τόξο, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις λειτουργικότητας και χωροταξίας. Το πάνω τμήμα του ταμπλό, όπου βρίσκονται τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται συχνότερα, είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό και από εκεί εκτείνεται μέχρι τις 2 πλευρές του αυτοκινήτου με τρόπο που αυξάνει την ευρυχωρία στη ζώνη των εμπρός επιβατών. Οι κανόνες της προοπτικής βοηθούν την καμπίνα να δείχνει πιο ευρύχωρη. Το κάτω τμήμα του ταμπλό είναι πιο παχύ από πάνω και μετά λεπταίνει προς τα πάνω πλησιάζοντας στις πλευρές. Παράλληλα με τις γραμμές αυτές, το τονισμένο διακοσμητικό ένθετο διευρύνει οπτικά το εσωτερικό.
Πλήρες πακέτο ασφάλειας
Ικανό στο δρόμο, το νέο Lancer Sports Sedan προσφέρει στους επιβάτες του ένα ασφαλές περιβάλλον σε περίπτωση ατυχήματος, διαθέτοντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφαλείας στην κατηγορία, που περιλαμβάνει ένα σετ 9 αερόσακων (ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές). Όλα τα καθίσματα εφοδιάζονται με ζώνες ασφαλείας 3-σημείων ELR. Οι εμπρός ζώνες ασφαλείας φέρουν προεντατήρες που σφίγγουν τον διαγώνιο ιμάντα της ζώνης όταν ανιχνεύσουν ισχυρή σύγκρουση, προκειμένου να συγκρατήσουν τον επιβάτη πιο σταθερά σε μία μετωπική σύγκρουση. Περιοριστές φορτίου, από την άλλη, λασκάρουν τη ζώνη και απορροφούν το φορτίο που επενεργεί στους επιβάτες μειώνοντας την πίεση που ασκείται στο θώρακα. Τα χαρακτηριστικά της παραμόρφωσης των πλατών των καθισμάτων και η θέση των προσκέφαλων έχουν βελτιστοποιηθεί στα εμπρός καθίσματα, για μείωση της ενέργειας κρούσης που μεταδίδεται στον αυχένα σε μία οπίσθια σύγκρουση. Οι κολόνες των θυρών και τα πλαϊνά τμήματα της οροφής φέρουν απορροφητική επένδυση που μειώνει τα φορτία κρούσης τα οποία δέχονται οι επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων διατίθενται για τα συστήματα ISOFIX. Ιμάντες συγκράτησης τοποθετούνται στα πίσω αριστερά και δεξιά καθίσματα, και στο πίσω ράφι για ευκολία. Για καλύτερη προστασία των πεζών, ο εμπρός προφυλακτήρας, το καπό και τα φτερά, υιοθετούν δομές που απορροφούν την ενέργεια της κρούσης. Τα στοιχεία αυτά προσφέρουν μία αποτελεσματική ζώνη παραμόρφωσης, χωρίς να επηρεάζεται η αντοχή ή ευελιξία του αμαξώματος. Η εσωτερική δομή του εμπρός προφυλακτήρα είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να αποτελεί μία ζώνη απόσβεσης ενέργειας, ενώ η τοποθέτηση του κατάλληλου υλικού και μία κάτω δοκός προφυλακτήρα περιορίζει τον τραυματισμό των κάτω άκρων των πεζών και μειώνει την πιθανότητα να γλιστρήσουν κάτω από το αυτοκίνητο.
Δυναμικός κινητήρας νέας τεχνολογίας
Ο κινητήρας 1.8 MIVEC βενζίνης είναι πολύ δημοφιλής (50% των πωλήσεων) και δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη DaimlerChrysler και τη Hyundai Motor Company. Είναι σημαντικός σε πολλές αγορές όπου ο Diesel δεν είναι δημοφιλής επιλογή και/ή όπου οι φόροι αποτελούν μειονέκτημα πάνω από 2.0 λίτρα (ο λόγος για τον οποίο η MMC αποφάσισε να μην προσφέρει την έκδοση 2.0 αυτού του κινητήρα που διατίθεται αυτή τη στιγμή με τα νέα Lancer της Αμερικανικής ή Ιαπωνικής αγοράς). Αυτός ο συμπαγής και ελαφρύς κινητήρας προσφέρει υψηλές επιδόσεις και έξοχη κατανάλωση. Το μπλοκ κυλίνδρων από χυτό αλουμίνιο, το πλαστικό κάλυμμα της κυλινδροκεφαλής, η πίσω τοποθέτηση της πολλαπλή εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι με διπλά τοιχώματα είναι μερικές από τις προηγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στο νέο κινητήρα. Η εφαρμογή της τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής MIVEC της Mitsubishi επιτυγχάνει το βέλτιστο χρονισμό για όλες τις οδηγικές συνθήκες. Η διάμετρος και η διαδρομή των κυλίνδρων και η αναλογία συμπίεσης έχουν επίσης βελτιστοποιηθεί γι’ αυτό το νέο μοντέλο. Ο κινητήρας 1.8 χρησιμοποιεί το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης βαλβίδων MIVEC της Mitsubishi στους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής. Στις στροφές του ρελαντί, το σύστημα μειώνει την επικάλυψη των βαλβίδων (overlap) για να σταθεροποιήσει τα χαρακτηριστικά καύσης κατά το ρελαντί και να μειώσει την κατανάλωση. Υπό συνθήκες χαμηλών στροφών/υψηλών φορτίων, το σύστημα κλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής νωρίτερα για να διατηρήσει μέγιστη ποσότητα αέρα μέσα στο κύλινδρο και για να παράγει υψηλότερη ροπή. Υπό συνθήκες υψηλών στροφών/υψηλών φορτίων, το σύστημα καθυστερεί το χρονισμό κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής για να τον συγχρονίσει με τον παλμό πίεσης του αέρα εισαγωγής και επομένως να αυξήσει την ποσότητα αέρα μέσα στον κύλινδρο και να παράγει υψηλότερη ισχύ. Υπό κανονικές οδηγικές συνθήκες, το σύστημα έχει στόχο τη μείωση των απωλειών, αυξάνοντας την επικάλυψη των βαλβίδων και καθυστερώντας το άνοιγμα των βαλβίδων εξαγωγής έτσι ώστε το μίγμα να συμπιέζεται σε υψηλή αναλογία. Αυτό βελτιώνει τη θερμοδυναμική απόδοση και επιτυγχάνει καλύτερη οικονομία καυσίμου. Παράγοντας 144 ίππους, αυτός ο κινητήρας προσφέρει τελική ταχύτητα 204 χ.α.ώ., καθώς και κατανάλωση 7,7 λ./100 χλμ. (με το 5άρι μηχανικό κιβώτιο) και εκπομπές CO2, 183 γραμμ./χλμ. (μικτός κύκλος). Οι τιμές για κιβώτιο CVT είναι αντίστοιχα 7,9 λ./100 χλμ. και 188 γραμμ./χλμ.
 
35 χρόνιαιστορίας
1973: Lancer Mark I (Colt/Lancer) σε sedan και station wagon.
1973-1977: Το Lancer 1600 GSR κερδίζει 3 ράλι Safari, 1 ράλι Bandama και 4 ράλι Southern Cross.
1974: Το Lancer γίνεται το 1ο μοντέλο της Mitsubishi που λανσάρεται στην Ευρώπη (Σαλόνι Λονδίνου).
1977: Η 1η νίκη σε Ευρωπαϊκό ράλι (νίκη κλάσης στο ράλι των 1000 Λιμνών - 1000 Lakes Rally).
1978: Lancer Mark II (Lancer EX).
1980: Lancer EX 2000 Turbo (2.0 Turbo, 170 ίπποι, 980 κιλά, 190 χ.α.ώ.).
1982: Lancer Mark III (Lancer Fiore), το 1ο Lancer με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
1988: Lancer Mark V Sedan και Hatchback, το 1ο 5θυρο Lancer.
1992: Lancer RS Evolution και GSR Evolution.
1998: Ο 1ος τίτλος WRC για τη Mitsubishi Motors.
2003: Το Lancer (Mark VIII) επιστρέφει στην Ευρώπη.
2004: Το Lancer Evolution (VIII) έρχεται (επισήμως) στην Ευρώπη.
2005-2006: Το 1ο σε πωλήσεις εισαγόμενο μοντέλο στη Ρωσία.
2007-2008: Project Global, Lancer (Mark IX).
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mitsubishi
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741074154, +302741074072, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα