IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Mitsubishi Outlander - Διαμορφώνοντας χαρακτήρα
Μετά το λανσάρισμα του L200 (αρχές 2006) και αμέσως μετά την παρουσίαση της 4ης γενιάς Pajero, η Mitsubishi Motors παρουσίασε τη νέα γενιά Outlander στην Ευρώπη κατά το 1ο 3μηνο του 2007.
 
Η επόμενη γενιά SUV, που πρωτολανσαρίστηκε στην Ιαπωνία τον Οκτώβριο του 2005, προσφέρει την ευκαιρία στη Mitsubishi να εισέλθει στην ταχύτητα αναπτυσσόμενη κατηγορία SUV (+54% από 325.000 το 2001 σε 500.000 το 2006 και με περαιτέρω αναμενόμενη αύξηση 35% μεταξύ 2006 και 2009), ακριβώς στην καρδιά της κατηγορίας, με ανταγωνιστές όπως το Toyota RAV-4. Πραγματικά, έχοντας διανύσει μόλις μισό χρόνο στην αγορά, το Outlander έχει εκπληρώσει το στόχο του με πωλήσεις πάνω από 16.000 μονάδες σε όλη την Ευρώπη (1ο 6μηνο 2007), κάνοντας τη Mitsubishi την 3η φίρμα στην Ευρώπη στην κατηγορία αυτή. Φέρνοντας νέους πελάτες στη μάρκα σε ποσοστό 80% (έναντι στόχου 70%), το νέο Outlander τους προσφέρει την αναγνωρισμένη τεχνογνωσία της φίρμας στην τεχνολογία της 4κίνησης, διαθέτοντας άριστους χώρους για 5+2 επιβάτες (ή 2 επιβάτες και μέχρι 1.691 λίτρα φορτίου) και όλα μέσα από μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με εφάμιλλα wagon της κατηγορίας D.
Πλήρης ανανέωση
Το Outlander είναι πολύ διαφορετικό από την 1η γενιά του μοντέλου, γιατί αυτή τη φορά, σχεδιάστηκε εξ αρχής για παγκόσμιες αγορές, ενσωματώνοντας τα στοιχεία που επιβάλλει η κάθε μία περιοχή. Στην περίπτωση της Ευρώπης, για παράδειγμα, η διαθεσιμότητα ενός κινητήρα Diesel (με φίλτρο DPF, ανάλογα με τα μοντέλα και τις αγορές) από την αρχή του έδωσε τη δυνατότητα να στοχεύσει στην καρδιά της αγοράς, καλύπτοντας το 65% της κατηγορίας (το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στην κατηγορία αυτή για το CY2006 στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της Ρωσίας, 72% χωρίς αυτήν), αντίθετα από το προηγούμενο μοντέλο που ήταν μόνο βενζινοκίνητο. Με αφετηρία το φετινό σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το Outlander κάνει ένα ακόμα βήμα με την εισαγωγή 2 ακόμη κινητήρων. Πρόκειται για τον 2.2 DI-D, Diesel common rail με 156 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 380 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 7,2 λ./100 χλμ. (μικτός κύκλος) και οι εκπομπές CO2 από 191 γραμμ./χλμ. (μικτός κύκλος). Αρκετά σημαντικές είναι και οι επιδόσεις του, με βάση τα κριτήρια της κατηγορίας του.
 
Για τα 0-100 χ.α.ώ. χρειάζεται 9,9’’ ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 200 χ.α.ώ. Η δύναμη του κινητήρα αυτού περνάει και στους 4 τροχούς μέσα από το σύστημα AWC (All Wheel Control), για το οποίο φροντίζει ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η έκδοση αυτή είναι ήδη διαθέσιμη στην αγορά. Ο άλλος κινητήρας είναι ο 2.4 MIVEC (βενζίνης) που αποδίδει 170 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 232 Nm στις 4.100 σ.α.λ. Η μέση (μικτή) κατανάλωση κυμαίνεται στα 9,2 λ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 220 γραμμ./χλμ. Η επιτάχυνση των 0-100 χ.α.ώ. απαιτεί 9,6’’ και η τελική ταχύτητα είναι 190 χ.α.ώ. Η έκδοση με τον κινητήρα αυτόν είναι διαθέσιμη είτε με την κίνηση στους εμπρός τροχούς, είτε με το σύστημα 4κίνησης AWC (All Wheel Control) ανάλογα με τις αγορές. Εξοπλίζεται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ή με το Sport Mode 6άρι CVT με προαιρετικούς μοχλούς αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Αυτοί οι 2 νέοι κινητήρες υψηλής ισχύος θα πλαισιώσουν το σημερινό κινητήρα μεσαίας ισχύος 2.0 DI-D Diesel pump-jet (140 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και 310 Nm στις 1.750 σ.α.λ., 6,7 λ./100 χλμ. κατανάλωση, 177 γραμμ./χλμ., 0-100 χ.α.ώ. σε 10,8’’ και 187 χ.α.ώ. τελική ταχύτητα).
 
Μεταξύ των άλλων βελτιώσεων για το 2008 περιλαμβάνονται (ανάλογα με τις αγορές), νέες 18άρες ζάντες αλουμινίου, αισθητήρας βροχής, αισθητήρες πίσω παρκαρίσματος, ποιοτικό φινίρισμα στο ταμπλό, ενώ κάμερα οπισθοπορείας τώρα διατίθεται σε συνδυασμό με το Mitsubishi Multi Communication System (έγχρωμη οθόνη αφής πλήρους χάρτη και πλοήγηση μέσω σκληρού δίσκου - HDD Navigation που αποτελεί και μουσικό server).
 
Το Outlander εισήγαγε στην Ευρώπη την πρώτη και ολοκαίνουργια παγκόσμια πλατφόρμα της MMC, με την ονομασία: ProjectGlobal. Προϊόν της MMC για παγκόσμιες αγορές σε συνεργασία με την Chrysler, αυτή η έξυπνη κι ευέλικτη αρχιτεκτονική αποτελεί τη βάση για μία σειρά νέων μοντέλων που θα λανσαριστούν σε διάφορες κατηγορίες της αγοράς και θα κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου του νέου LancerSportsSedan και της νέας γενιάς LancerEvolution. Η αξιόπιστη και ευέλικτη πλατφόρμα θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προηγμένες τεχνολογίες AWC (AllWheelControl) και αρχιτεκτονικής (πχ. αλουμινένια οροφή) δοκιμασμένες σε αγώνες που συμμετείχε η MMC, καθώς και εκδόσεις του λεγόμενου «Παγκόσμιου Κινητήρα» που εξελίχθηκε με τις DaimlerChrysler και HyundaiMotorCompany.
 
Δυναμικός χαρακτήρας
Αφήνοντας το ρόλο του καθαρόαιμου off-roader στην επόμενη γενιά Pajero, το Outlander είναι μία μη συμβιβαστική λύση για ένα διαφορετικό είδος οχήματος ελεύθερου χρόνου. Χρησιμοποιώντας την έμφυτη προσαρμοστικότητα της νέας, παγκόσμιας πλατφόρμας Project Global της MMC, προσφέρει ενεργητική ασφάλεια και οδηγική απόλαυση επιβατικού αυτοκινήτου, χάρη στο σύστημα 4κίνησης All Wheel Control, στην ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, στα φρένα υψηλής απόδοσης και στο χαμηλό κέντρο βάρους. Στο τελευταίο έχει συμβάλλει το αλουμινένιο πάνελ οροφής, μία τεχνολογία δοκιμασμένη στο Lancer Evolution IX.
 
Ιδιαίτερης σημασίας όταν πρόκειται για μια τόσο ισχυρή κληρονομιά 4WD, το Outlander χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4WD της Mitsubishi, που προσφέρει στον οδηγό 3 προγράμματα, ώστε να εναρμονίζει τον έλεγχο πρόσφυσης σύμφωνα με τις προτιμήσεις του ή τις οδηγικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό έχει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που χρησιμοποιεί εγκέφαλο για τον προσδιορισμό της βέλτιστης κατανομή ροπής εμπρός/πίσω από τα δεδομένα των αισθητήρων για το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα του οχήματος, τις οδικές συνθήκες και τις εντολές του οδηγού. Στο 2WD mode, η ροπή μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, για ευελιξία και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Στο 4WD AUTO mode, η μεταφορά ροπής ελέγχεται για προοδευτικότητα και κατευθυντικότητα στο χώμα ή σε αντίξοες συνθήκες δρόμου.
 
Τέλος, στο 4WD LOCK mode, περίπου 1,5 φορές περισσότερη ροπή από όσο στο 4WD AUTO mode μεταφέρεται άμεσα στους πίσω τροχούς, για καλύτερες επιδόσεις σε ολισθηρές συνθήκες (πάγος/χιόνι) και υποστήριξη σε συνθήκες off-road. Η εναλλαγή από το ένα πρόγραμμα στο άλλο είναι εύκολη υπόθεση, καθώς το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να περιστρέψει το φωτιζόμενο περιστροφικό μπουτόν ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λιβαδά 32 (Μπουρνάζι), 121 33 Περιστέρι Αττικής
Τηλ.: +302105760655, Fax: +302105758862
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα