IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Focus ST: Η δικαιολογία στη σύζυγο!
Θυμάσαι τις παλιές καλές εποχές που είχες το κουπέ RS και δεν χόρταινες την απόλαυση της οδήγησης παρέα με τους φίλους. Και τώρα, με την οικογένεια; Το νέο 5-θυρο, 5-θέσιο Focus ST, είναι η δικαιολογία απέναντι στη σύζυγο...
Του Δημήτρη Σπυράκη
Τα σπορ αυτοκίνητα κατά βάση έχουν τις λιγότερες πόρτες (το πολύ 3) και στην απόλυτη έννοια του όρου τις λιγότερες θέσεις (μέχρι 2). Το νέο Ford Focus ST έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, πολύ περισσότερο γι’ αυτούς που αναζητούν μια καλή δικαιολογία απέναντι στη σύζυγο, ορίζοντας τους νέους κανόνες για το μέσο μεταφοράς, που τώρα πλέον, θα πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας. Ευτυχώς, ειδικά για εσάς, η Ford τα σκέφτηκε όλα! Πήρε το γνωστό, τυπικό, 5-θυρο αμάξωμα, που εκ των πραγμάτων αποτελεί τον κανόνα στην επιλογή αυτοκινήτου για όλη την οικογένεια, και το μεταμόρφωσε σ’ ένα καυτό χάτσμπακ, προσδίδοντάς του όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα σας κάνει να νοιώσετε ότι δεν αποτελεί για σας μια γλυκιά ανάμνηση η απόλαυση της σπορ οδήγησης.
 
Η απόλυτη μεταμόρφωση
Καθώς ένα σπορ αυτοκίνητο δεν αρκεί να έχει τη δύναμη και την οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα μοντέλα του είδους, αλλά και την όψη που θα σε προδιαθέσει να ανακαλύψεις τα όριά του πριν καν ακόμη το αγγίξεις, το νέο Focus ST, δεν ξεφεύγει από την παράδοση και σου μιλάει στην καρδιά και την ψυχή, με την όψη του και μόνο. Διαχωρίζει τη θέση του ανάμεσα στα αναρίθμητα τυπικά 5-θυρα μοντέλα και είναι πάντα έτοιμο να σε υποδεχθεί και να σου προσφέρει την εμπειρία της σπορ οδήγησης, έτσι όπως την αποτυπώνει η μητρική Ford, μέσα από την δική της εμπειρία και τριβή στους αγώνες αυτοκινήτου επί δεκαετίες τώρα. Εντάξει, δεν είναι ακραίο σε όψη, δεν θα έπρεπε άλλωστε. Είπαμε! Η δικαιολογία απέναντι στη σύζυγο!
 
Τα τονισμένα φτερά, οι γραμμωτοί μαρσπιέδες, οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω ακολουθώντας τη φιλοσοφία του σπορ χαρακτήρα, η μεγάλη πίσω αεροτομή με ιδιαίτερα λειτουργικό χαρακτήρα και η πρωτότυπης σχεδίασης απόληξη του συστήματος εξαγωγής στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα, δίνουν επιγραμματικά την εξωτερική μεταμόρφωση του μοντέλου, με τρόπο που να περνάει το «τεστ της συζύγου». Οι τροχοί παραμένουν οι 18 ιντσών με 5 μπράτσα που καταλήγουν σε σχήμα «ψαλίδι» στη στεφάνη, για ακόμη πιο συμπαγή χαρακτηριστικά και ανθεκτικότητα στις ορατές και μη ανωμαλίες του οδοστρώματος που πιθανό να υπονομεύσουν την ακεραιότητα της ζάντας. Επισημαίνουμε εδώ τα ελαστικά Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, που βλέπουμε για πρώτη φορά ως 1η τοποθέτηση σε μοντέλο της κλάσης του Focus ST. Ασφαλώς θετική γνώμη, γνωρίζοντας τις ικανότητες του 1ης γενιάς ελαστικού.
 
Σπορ μέχρι τα σωθικά του
Αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά ST στο αμάξωμα και να μην ταυτίζεται απόλυτα στον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου και το εσωτερικό, δεν είναι γνήσιο Ford ST. Ανοίγοντας την πόρτα δέχεσαι την πρώτη έκπληξη, μία πρωτοποριακή ιδέα για να προστατεύεται το χρώμα του αυτοκινήτου (και οι ίδιες οι πόρτες) από τυχόν χτυπήματα σε σταθερά και μη εμπόδια ολόγυρα. Ένας «έξυπνος» στην ιδέα και απλός στη χρήση μηχανισμός σε όλες τις πλαϊνές πόρτες, φέρνει κάθε φορά που ανοίγεις κάποια πόρτα ένα προστατευτικό πλαστικό κάλυμμα σε σημείο που να αποτρέψει ανεπιθύμητες φθορές ή/και ζημιές στο πλαϊνό χείλος των θυρών.
 
Βλέποντας τα αποκλειστικά για το μοντέλο σπορ μπάκετ καθίσματα με την ύφανση των λογοτύπων «ST» και «Recaro», δεν βλέπεις την ώρα και τη στιγμή να «βυθιστείς» μέσα τους. Αγκαλιάζουν το σώμα στο επίπεδο του αναμενόμενου, κι αφού βρεις την ιδανική ρύθμιση του καθίσματός σου, έχει το ακριβές και με ιδιαίτερα κοντή κρεμαγιέρα τιμόνι όλο δικό σου. Η πληροφόρηση του οδηγού δεν παρουσιάζει κενά. Ακόμη και μπαρόμετρο στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει, αλλά όσο και να προσπαθήσετε, το όριο των 1,8 bar δεν πρόκειται να το δείτε. Στα φορτία, η βελόνα θα πάει κοντά το 1,0 bar.

Από εδώ και πέρα, η ορχήστρα των 250 ίππων που βρίσκεται κάτω από το καπό, περιμένει να την θέσεις σε λειτουργία μέσω του ειδικά για το σκοπό αυτό μπουτόν, ανάμεσα στο τιμόνι και την κεντρική κονσόλα. Το επίπεδο εξοπλισμού ασφαλώς και είναι πλήρες, είτε πρόκειται για τον τομέα της άνεσης, είτε για τον αντίστοιχο της ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής. Η ορατότητα ολόγυρα είναι ικανοποιητική. Οι χώροι επαρκούν για μέχρι 5 επιβάτες. Διάφοροι χώροι για μικρά αντικείμενα καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει αλλά κυμαίνεται στα πρότυπα της κατηγορίας του, ενώ η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, βοηθάει στην περαιτέρω αξιοποίησή του.
 
Αναζητώντας την ευκαιρία
Οδηγικά το Focus ST έχει δύο χαρακτήρες. Το «συμβατικό» οικογενειακό μοντέλο, με την ομαλή και αθόρυβη λειτουργία του, την καλή απόδοση, τους άνετους χώρους και την πολυτέλεια που αποπνέει το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και η καλή κατασκευή. Ο άλλος του χαρακτήρας, απευθύνεται αποκλειστικά στον οδηγό του, που φροντίζει να του ικανοποιεί όλες τις αισθήσεις. Η προσαρμογή του θορύβου που διαπερνάει την καλά μονωμένη καμπίνα των επιβατών, είναι ένα ακόμη τεχνολογικό πρόσθετο στο μοντέλο, προς απόλυτη τέρψη της αίσθησης της ακοής.
 
Το τράβηγμα είναι καλό, άσχετα από το γεγονός ότι περιμένεις μία πιο δυναμική απόδοση των 250 ίππων. Το τιμόνι με την κοντή κρεμαγιέρα βοηθάει στη σπορ οδήγηση. Άμεσο και ακριβές, ό,τι χρειάζεσαι για την οδήγηση που αρμόζει στην περίσταση. Τα φρένα εμπρός είναι αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320 χλστ. ενώ αεριζόμενοι δίσκοι είναι και τα πίσω φρένα, μικρότερης διαμέτρου όμως (271 χλστ.). Φέρουν σε πέρας κάθε αποστολή που θα τους αναθέσεις, πέρα από τον βαθμό δυσκολίας. Τα ελαστικά συμπεριφέρονται πολύ καλά. Μαλακή γόμα, ζεσταίνεται έγκαιρα και δεν θα σε πουλήσουν τις κρύες ημέρες του χειμώνα.
 
Το Focus ST είναι το οικογενειακό αυτοκίνητο που σε κάνει να αναζητάς διαρκώς την ευκαιρία, να νοιώσεις τις οδηγικές του αρετές, ενώ θα μπεις στον πειρασμό να τις εξαντλήσεις. Στιβαρό, προβλέψιμο στη συμπεριφορά, εύκολο στην οδήγηση, με καλό πάτημα, γίνεται ένα με τον οδηγό του και προσαρμόζεται στο οδηγικό στιλ του αφεντικού του. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο συμβαδίζει με τον χαρακτήρα του κινητήρα και ανταποκρίνεται χωρίς δισταγμούς στις εντολές του οδηγού. Βέβαια, αν οι οικογενειακές σας ανάγκες επιβάλουν την προσέγγιση ενός βάγκον μοντέλου, μην απογοητεύεστε. Η Ford προέβλεψε και γι’ αυτή την περίπτωση, προσφέροντας το Focus ST και σε έκδοση SW. Μήπως τελικά, είναι η δικαιολογία που αναζητούσατε;
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 28/05/2013, 02:27 πμ.)
Ford Focus ST
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,36 x 1,825 x 1,485 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,65 & 1,555/1,545 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 365-1.150 λίτρα
Βάρος: 1.360 κιλά
Κυβισμός: 1.999 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 87,5 x 83,1 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 9,3:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 250/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 340/2.000-4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 6,5’’
Τελική ταχύτητα: 248 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 9,9 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 7,2 λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 55 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 169 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΤΡΟΧΟΚΙΝΗΣΗ ΑΕΒΕ
Εμπορία & Αντιπροσώπευση Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων
Κύπρου 10, 183 46 Μοσχάτο
Τηλ.: +302104833980-2, +302104827766, Fax: +302104833983
E-mail: troxosa@otenet.gr, Website: www.kayabahellas.gr

 

 
Χρήσιμα