IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Fiat Linea T-jet : Το έπιασαν το... νόημα!
Με μία πρόταση «μίνι λιμουζίνας» στα χαρτιά αλλά ενός εξαιρετικά άνετου σεντάν στην πράξη, η Fiat επιστρέφει σε μία κατηγορία που σπανίζουν πλέον οι νέες ιδέες και προτάσεις των κατασκευαστών.
 
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα «συμβίωσής» μας με το νέο Fiat Linea T-jet, μπορούμε να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα. Πρόκειται για μία 4θυρη πρόταση που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σε αφήσει αδιάφορο. Ακόμη κι αν δεν συγκαταλέγεσαι στο κοινό της κατηγορίας του, αυτό το αυτοκίνητο σε προκαλεί να το οδηγήσεις και να γνωρίσεις το πώς σκέφτεται το Group όσον αφορά τα αμιγώς οικογενειακά μοντέλα.
Με επιφύλαξη...
...πήραμε την πρώτη μας γεύση από το Linea, το Νοέμβριο του 2006, όταν έκανε το λανσάρισμά του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Κωνσταντινούπολης. Δεν μπορούσε να γίνει κι αλλιώς, καθώς η «γενέτειρά» του είναι η Τουρκία. Εκεί κατασκευάζεται, στο εργοστάσιο της συνεργάτιδας των Ιταλών, Tofas. Την επιφύλαξη την είχαμε λόγω του μοντέλου που αντικατέστησε, του Albea. Αυτό το μικρό σεντάν, μπορούμε τελικά να το χαρακτηρίσουμε πολύ λίγο, μπροστά στο Linea, πολύ περισσότερο όταν έχουμε ήδη οδηγική εμπειρία από το τελευταίο. Απρόσωπο, χωρίς τη δική του ισχυρή προσωπικότητα, με χώρους απλά αποδεκτούς, ποιότητα υλικών κατασκευής που δεν συμβάδιζε με την εποχή του και πολλά άλλα. Όλα αυτά τα νοιώσαμε όταν βρεθήκαμε για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι του νέου Linea, στην Κωνσταντινούπολη, τον Μάιο του 2007, κατά τη διάρκεια της πρώτης του επίσημης παρουσίασης στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου του αυτοκινήτου. Μέσα στην περασμένη χρονιά έκανε την εμφάνισή του και στην Ελλάδα όπου φόρεσε και τους βενζινοκινητήρες με υπερπλήρωση, της οικογένειας των κινητήρων T-jet. Κι εδώ αρχίζουν όλα...
Ελκυστικό με την πρώτη ματιά
Είναι πολύ σημαντικό για ένα αυτοκίνητο να σε κερδίζει αμέσως με την όψη του. Και το Linea, μπορεί να μην διαθέτει μία επιθετική όψη, ένα φουτουριστικό παρουσιαστικό, όπως οι στιλίστες Ιταλοί μας έχουν συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια με τις δημιουργίες τους. Όμως μπορεί ιδανικά να συνδυάζει τον σύγχρονο σχεδιαστικό χαρακτήρα, με τα βασικά στοιχεία που ορίζουν τα μοντέλα της κατηγορίας του. Κι αυτό που σου προκαλεί εντύπωση, είναι ότι αυτό το μοντέλο με τα 4,56 μέτρα συνολικού μήκους, δεν αποτελεί την 4θυρη έκδοση ενός Bravo, αλλά είναι «χτισμένο» στην πλατφόρμα του Grande Punto. Τα φώτα, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω, υποδηλώνουν ότι αυτό το αυτοκίνητο «τεντώθηκε» στα άκρα, για να πάρει τις απαιτούμενες διαστάσεις. Το εμπρός με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώνεται με μία «τοξοειδή» στην όψη, εξωτερικά, καμπίνα, για να δώσει μία κοιλότητα στο σχήμα, συνεχίζοντας την απαλή ροή των βασικών του γραμμών. Με την ίδια φιλοσοφία έχουν κατασκευαστεί όλα τα επιμέρους εξαρτήματα που συμπληρώνουν την εξωτερική του μορφή, όπως οι προφυλακτήρες και οι καθρέπτες. Το όλο σύνολο συμπληρώνουν οι τροχοί, οι οποίο είναι μεγάλων διαστάσεων, για καλύτερη οδική συμπεριφορά αλλά και για να δίνουν την αίσθηση ενός μεγάλου οικογενειακού μοντέλου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εξοπλιζόταν με τροχούς 17 ιντσών, σε ελαστικά 205/45R17.
«Γενναιόδωροι» εσωτερικοί χώροι
Αν και βασισμένο στο πάτωμα ενός μοντέλου της κατηγορίας Β (μικρά), αυτό το μοντέλο είναι πράγματι αυτό που οι άνθρωποι της Fiat θέλουν να λένε Β+. Όντως, το Linea είναι σαφώς πιο άνετο στο εσωτερικό του κι αυτό οφείλεται κατά βάση στο μεγάλο του μεταξόνιο. Από τα 2,51 μέτρα του Grande Punto, εδώ βρισκόμαστε στα 2,60 μέτρα. Οι 53 ολόκληροι πόντοι του μήκους (μείον τους 9 από το μεταξόνιο), έχουν αναλωθεί κατά βάση στο πίσω μέρος, εκεί όπου ο 3ος όγκος (πορτμπαγκάζ), προσφέρει έναν χώρο αποσκευών, από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας του, ξεκινώντας από τα 500 λίτρα και με την ευελιξία του πίσω καθίσματος, αυξάνεται στα 870. Βλέποντας τα παραπάνω νούμερα στην πράξη, είμαστε πλέον σίγουροι ότι πολύ δύσκολα θα βρεθεί κανείς να χαρακτηρίσει τον χώρο αποσκευών ανεπαρκή. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τους υπόλοιπους διαθέσιμους χώρους για μικροαντικείμενα. Αν και λιτό και απέριττο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, διαθέτει κάθε τι απαραίτητο για τον οδηγό και τους επιβάτες του. Για να δώσουν έναν πιο φωτεινό και ευχάριστο τόνο στο εσωτερικό, οι δημιουργοί του Linea δημιούργησαν ένα σαλόνι σε διχρωμία, με σκούρο το ταμπλό και το φινίρισμα των θυρών και ανοιχτόχρωμο τόνο στις επενδύσεις των θυρών και τα καθίσματα. Η ποιότητα των υλικών δεν σου δίνει την εντύπωση μιας παραδοσιακής πολυτελούς λιμουζίνας, είναι όμως πολύ μπροστά από την αντίστοιχη του Albea και κατά γενική ομολογία ικανοποιητική, με βάση τα κριτήρια της κατηγορίας του. Επί της ουσίας, δεν θα σε απασχολήσει η αίσθηση της ποιότητα του εσωτερικού, καθώς την προσοχή σου γρήγορα θα σου τραβήξει ο κινητήρας που βρίσκεται στα εσώψυχα του μοντέλου.
Και φτάνουμε στην κορύφωση...
...που δεν είναι άλλη από την αίσθηση που σου δίνει ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.4 λίτρων που φροντίζει να κινεί το μοντέλο. Θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο κεφάλαιο γι’ αυτόν τον κινητήρα που ανήκει στην οικογένεια των νέων κινητήρων βενζίνης χαμηλού κυβισμού με υπερπλήρωση της Fiat, την T-jet. Θα αρκεστούμε όμως στα βασικά. Αυτοί οι νέοι κινητήρες T-jet χαρακτηρίζονται από εξαιρετική δύναμη, άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, χαμηλή κατανάλωση, δομική απλότητα, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία. Ο νέος 16βάλβιδος τούρμπο κινητήρας 1.4 λίτρων είναι διαθέσιμος σε 2 εκδόσεις, μία με 150 ίππους και άλλη μία με 120. Αυτή η έκδοση του κινητήρα βρίσκεται κάτω από το καπό του Linea. Ο κινητήρας είναι πολύ ελαστικός, απαιτώντας λιγότερες αλλαγές ταχυτήτων, για ένα διασκεδαστικό, άνετο οδηγικό στιλ, αλλά θα ανταποκριθεί δυναμικά όταν ο οδηγός πατήσει το πόδι του στο πάτωμα, κάτι που αυξάνει την απόλαυση της οδήγησης. Αυτή είναι η επίδραση της μικρής αδράνειας του τούρμπο, που επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει κορυφαία δύναμη χωρίς τη χαρακτηριστική υστέρηση που είναι γνωστή σε αυτού του είδους τους κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά σπορτίφ και συνδυάζεται με μεγάλη οικονομία καυσίμου. Η αξιοπιστία των κινητήρων, κατά τα λεγόμενα της Fiat, είναι εγγυημένη καθώς έχουν γίνει πάρα πολλά χιλιόμετρα με τα πρωτότυπα μοντέλα κατά τη διάρκεια της εξέλιξής τους και χιλιάδες ώρες στατικών και δυναμικών δοκιμών. Το 1ο προγραμματισμένο service συντήρησης είναι στα 30.000 χλμ. και κανένα άλλο ενδιάμεσο δεν είναι απαραίτητο. Η σύγκρισή με τους κινητήρες ντίζελ, οι οποίοι έχουν κατακτήσει μεγάλο μέρος της αγοράς σε όλη την Ευρώπη, δείχνει πως οι κινητήρες T-jet παρουσιάζουν κάποια πλεονεκτήματα και αποδεικνύουν πως οι βενζινοκινητήρες προσφέρουν ακόμα μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης και ενίσχυσης των πλεονεκτημάτων τους. Οι υψηλές επιδόσεις και η οδηγική απόλαυση είναι εξασφαλισμένες ως αποτέλεσμα της αύξησης της ροπής που είναι διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές και σε μία ευρύτερη περιοχή στροφών. Ως επακόλουθο δε, έρχεται η μικρότερη ανάγκη για χρήση του επιλογέα ταχυτήτων. Ταυτόχρονα, χάρη στο μειωμένο μέγεθος του κινητήρα που συνεπάγεται η λύση T-Jet, έχει γίνει εφικτή η διαφορά κατανάλωσης της σημερινής γκάμας απέναντι στους ντίζελ να έχει μειωθεί σε ποσοστό περίπου 15-20%, ενώ αντίστοιχα μειώνεται βεβαίως και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κάτι που σημαίνει ότι αυτοί οι κινητήρες είναι πιο φιλικοί προς το περιβάλλον σε σχέση με συμβατικούς βενζινοκινητήρες μεγαλύτερου μεγέθους με αντίστοιχη ιπποδύναμη. Η στρατηγική της μείωσης του μεγέθους του κινητήρα αποτελεί την ουσία των επιλογών που οδήγησαν στη δημιουργία των T-Jet. Αυτό επιτυγχάνεται με την επίτευξη υψηλών επιδόσεων με κινητήρες μικρού και μεσαίου και μεσαίου κυβισμού μέσω της βοήθειας υπερσυμπιεστή. Τα μοντέλα με κινητήρες T-Jet έχουν να ανταγωνιστούν αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες βενζίνης 1.6 και 1.8 λίτρων. Η σύγκριση δείχνει ότι οι 1.4 T-Jet υπερέχουν γιατί προσφέρουν ίδια ή μεγαλύτερη ισχύ, 30% υψηλότερη ροπή, η οποία είναι άμεσα διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές, μικρότερη κατανάλωση και τέλος, χαμηλότερες εκπομπές CO2. Πέραν όμως της εξαιρετικής απόδοσης και οικονομίας, αξιόλογες είναι και οι επιδόσεις. Στην αρχή, με το βύθισμα του ποδιού σου στο γκάζι, νοιώθεις άμεσα τη δύναμη να περνάει στους τροχούς, όμως η «ροή» της δύναμης έρχεται τόσο προοδευτικά, όσο ακριβώς απαιτείται για να διατηρείται ο αρμονικός χαρακτήρας του μοντέλου. Για την επιβράδυνση, η οποία βρίσκεται στο ύψος των περιστάσεων, φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι 284 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκοι πίσω στα 251 χλστ.
Καταλήγοντας...
...θα λέγαμε ότι πρόκειται για μία μικρή λιμουζίνα που συνολικά σου προκαλεί το ενδιαφέρον τουλάχιστο να την οδηγήσεις. Υπάρχουν και στιγμές που θα θέλεις να «παίζεις» με το γκάζι, καθώς ο χαρακτήρας του μοντέλου δεν είναι δύστροπος και σου επιτρέπει πολλά χιλιόμετρα με υψηλές μέσες ταχύτητες. Ένα σαφώς σημαντικό στοιχείο εδώ είναι ότι ούτε απ’ το τιμόνι ούτε απ’ την ανάρτηση θα νοιώσεις αδυναμία ανταπόκρισης σ’ αυτή σου την επιλογή. Οι φίλοι μας και γείτονες Ιταλοί, φαίνεται πως έπιασαν το νόημα. Δημιούργησαν ένα άνετο σεντάν σε ένα μικρό τελικά πάτωμα, με εξέχοντα χαρακτηριστικά που αναζητά ο μέσος καταναλωτής και αγοραστής της κατηγορίας του κλασικού σεντάν. Το μόνο που θα χρειαστεί να ξεπεράσεις είναι το φράγμα των 15.290 ευρώ, όσο ακριβώς χρειάζεται για να αποκτήσεις την έκδοση Dynamic, εκτός αν θες την πιο εξοπλισμένη έκδοση (Emotion), όπου σε τοιαύτη περίπτωση, πρέπει να διαθέτεις 1.500 ευρώ ακόμη.
 
Μήκος
4,56 μέτρα
Πλάτος
1,73 μέτρα
Ύψος
1,494 μέτρα
Μεταξόνιο
2,603 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,467/1,483 μέτρα
Χώρος αποσκευών
500-870 λίτρα
Βάρος
1.200 κιλά
Κυβισμός
1.368 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
72 x 84 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
9,8:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
120/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
206/2.500
0-100 χ.α.ώ.
9,2’’
Τελική ταχύτητα
195 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,2 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,7 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,2 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2
157 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΚΑΣ

Συνεργείο & Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων (Audi, VW, Seat, Skoda)
Αετοφωλιάς & Πρεμένης 20, 111 47 Αθήνα (Πανόραμα Γαλατσίου)
Τηλ.: +302102913987, Fax: +302102130018
E-mail: opel.mparkas@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα