IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Hyundaii-blue: Το μέλλον ανήκει στο... περιβάλλον!
«Τα πρωτότυπα i-blue θεωρούνται προπομποί των χαρακτηριστικών που θα εξελίξει η Hyundai στα μελλοντικά της αυτοκίνητα. Θα μπορούσε να γίνει μια αυτόνομη γκάμα μοντέλων φιλικών προς το περιβάλλον εφόσον υπάρξει ανάλογη ζήτηση στην αγορά. Όπως και να ’χει, ήδη παράγουμε κορυφαία αυτοκίνητα που επιτυγχάνουν σημαντική μείωση του CO2, όπως για παράδειγμα το SantaFeCRDi. Όλα αυτά αποτελούν έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσης της Hyundai απέναντι στους πελάτες μας και στο οικολογικό κίνημα».
HansvanGent, Εκπρόσωπος Τεχνικού Κέντρου HyundaiMotorEurope
 
Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Hyundai παρουσίασε την φιλοσοφία i-blue, έναν συνδυασμό διαθέσιμων τεχνολογιών που θα προσφέρονται σε ένα πακέτο με την ονομασία i-blue, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έναν εντελώς νέο κινητήρα και το CNG ως εναλλακτικό καύσιμο. Αυτή η νέα φιλοσοφία επιτρέπει τη μαζική παραγωγή των ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών στα αυτοκίνητα σήμερα. Οι εκπομπές CO2 αποτελούν το επίκεντρο της οικολογικής πολιτικής της Hyundai. Η εταιρία έχει όλα τα εφόδια που είναι απαραίτητα για να μειώσει τους συγκεκριμένους ρύπους στα αυτοκίνητα που κατασκευάζει. Η ανάγκη για μείωση των παραγόμενων αερίων του θερμοκηπίου και της διαφύλαξης των φυσικών πόρων απαιτούν μειωμένη κατανάλωση στα αυτοκίνητα οπότε η χρήση καινοτομιών είναι αποφασιστικής σημασίας. Με τη φιλοσοφία i-blue, η Hyundai συνδυάζει διάφορες τεχνολογίες αιχμής για να ικανοποιήσει τις ολοένα αυξανόμενες προσδοκίες των πελατών της και τις υποχρεώσεις της προς την κοινωνία λόγω νομοθεσίας. Το αποτέλεσμα είναι μια ευρεία γκάμα τεχνολογιών, που θα χρησιμοποιούν τα i10, i10-CNG, i30 και προσεχώς το i20, η οποία θα καθορίσει νέα πρότυπα στη μείωση του CO2 και στην οικονομία καυσίμου.
Ολοκληρωμένο σύνολο i-blue
Κάθε μοντέλο που φέρει τα διακριτικά σήματα i-blue παράγει σημαντικά λιγότερους ρύπους χωρίς κανένα συμβιβασμό στις επιδόσεις, την αξιοπιστία και οδηγική απόλαυση. Κάθε μοντέλο υιοθετεί διαφορετικά πράγματα από τη φιλοσοφία i-blue, όμως στο σύνολό τους οι βελτιώσεις αφορούν τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, την αύξηση του βαθμού απόδοσης κινητήρα-μετάδοσης και τις ρυθμίσεις του αμαξώματος. Για να επιτύχει μια σημαντική μείωση (της τάξης του 10%) του συντελεστή αντίστασης Cd, το πακέτο i-blue περιλαμβάνει βελτίωση της ροής του αέρα κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, ειδικά μελετημένους θόλους τροχών από πλευράς αεροδυναμικής και βελτιωμένο μπροστινό αεραγωγό και οπίσθιο spoiler.
Το μυστικό της... οικονομίας
Τα στοιχεία με τα οποία μπορεί να επιτευχθεί σημαντική μείωση της κατανάλωσης, είναι η αύξηση του βαθμού απόδοσης του κινητήρα και της μετάδοσης λόγω της μείωσης των εσωτερικών τριβών από τη χρήση λιπαντικών χαμηλού ιξώδους και τη βελτιστοποίηση του συστήματος ψύξης, η αλλαγή της χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής μονάδας του κινητήρα (για παράδειγμα ελέγχοντας την πίεση ψεκασμού, τον χρονισμό της έγχυσης και το ρυθμό επανακυκλοφορίας των καυσαερίων μπορεί να μειωθούν οι στροφές του κινητήρα στο ρελαντί), εγκαθιστώντας οπτική ένδειξη στον πίνακα οργάνων για το πότε ο οδηγός πρέπει να αλλάζει ταχύτητα και με την υιοθέτηση του συστήματος της Bosch, Start & Stop (σβήσιμο κινητήρα όταν δεν υπάρχει ανάγκη). Αυτά όσον αφορά την μετάδοση. Για να βελτιωθεί η απόδοση από πλευράς αεροδυναμικής και οικονομίας σε καύσιμο πρέπει να γίνουν επεμβάσεις στο αμάξωμα, με χαμήλωμα της ανάρτησης 15-20 χλστ. και με χρησιμοποίηση ελαστικών χαμηλής τριβής της Michelin (175/55R14 στο i10 και 205/55R16 στο i30) με αυξημένη πίεση αέρα. Η Hyundai, από την έρευνα που έχει κάνει διαπίστωσε ότι αλλάζοντας από 5άρι σε 6άρι κιβώτιο και «μακραίνοντας» τις 3 τελευταίες σχέσεις, επιτυγχάνεται σημαντική μείωση στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων. Οι αλλαγές που επελέγησαν περιλαμβάνουν την αντικατάσταση των 5τάχυτων κιβωτίων από 6τάχυτα, την τροποποίηση της κλιμάκωσης στις τελευταίες 3 σχέσεις και τέλος, με τη χρήση ένδειξης στον πίνακα οργάνων για αλλαγή ταχύτητας.
Γκάμα μοντέλων φιλοσοφίας i-blue
Το 5θυρο i30 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων CRDi που αποδίδει 90 ίππους, εκπέμπει 125 γραμμ./χλμ. CO2. Με το πακέτο i-blue μειώνεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου όπως επίσης και το διοξείδιο του άνθρακα κατά 15,2% στα 106 γραμμ./χλμ. Για το νέο μέλος της οικογένειας «i» που μόλις παρουσιάστηκε και αποτελεί τον εκπρόσωπο της Hyundai στα μικρά αυτοκίνητα πόλης (i10), υπάρχει αντίστοιχο πακέτο i-blue. Ο εξαιρετικά οικονομικός turbodiesel 1.1 GRDi με απόδοση 70 ίππους, εκπέμπει μόλις 114 γραμμ./χλμ. CO2. Με τις τροποποιήσεις που θα υιοθετήσει όπως και ο κινητήρας U2 των 1.6 λίτρων με το i-blue πακέτο, το CO2 θα είναι μόλις 95 γραμμ./χλμ., που σημαίνει μείωση κατά 17%. Το i10 blue CNG είναι η ιδανική επιλογή για ένα αυτοκίνητο φιλικό προς το περιβάλλον, το οποίο βασίζεται στον νέο 3κύλινδρο κινητήρα των 0.8 λίτρων με turbo, που καταναλώνει συμπιεσμένο φυσικό αέριο και αποδίδει 98 ίππους. Αυτός ο συνδυασμός στο i10 blue CNG επιτυγχάνει την κορυφαία απόδοση σε CO2 που είναι μόλις 65 γραμμ./χλμ.
Hyundai και περιβάλλον
Η Hyundai βρίσκονταν πάντα στο μέτωπο των εξελίξεων στη οικολογική σκέψη. Από πολύ νωρίς προσφέρει στους πελάτες της επιλογές με βάση την οικονομία και τις τεχνολογίες που προστάτευαν τους ίδιους και το περιβάλλον. Πολύ πριν υπάρξει νομοθετική υποχρέωση, η Hyundai μείωσε του ρύπους των εργοστασίων παραγωγής παρουσιάζοντας παράλληλα ειδικούς κώδικες ανακύκλωσης. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δέσμευσής της, αφορά το εργοστάσιο του Asan το 1996. Για την κατασκευή των εγκαταστάσεων έπρεπε να ξεριζωθούν 1.700 δέντρα τα οποία μεταφέρθηκαν με τις ρίζες τους και φυτεύτηκαν ξανά σε άλλη περιοχή της Namyang. Όλοι οι ρύποι ελέγχονται συστηματικά και η Hyundai ήταν μεταξύ των πρώτων μεγάλων κατασκευαστών που υιοθέτησαν τα υδατοδιάλυτα χρώματα και μείωσαν τα επικίνδυνα μέταλλα στα απόβλητα όπως το Κάδμιο. Την ίδια χρονιά η Hyundai παρουσίασε το ULEV (Ultra Low Emissions Vehicle) το οποίο κάλυπτε ή ξεπερνούσε ακόμη και τις πιο αυστηρές απαιτήσεις σε ρύπους. Ανέπτυξε ένα νέα φιλικό προς το όζον αέριο για σύστημα κλιματισμού το οποίο αντέχει για χρήση έως 100.000 χλμ. Με την παρουσίαση του Santa Fe, μια έκδοση με κυψέλες καυσίμου έκανε το ντεμπούτο της το 2000 και δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία στην Αμερική. Το 2004 η 2η γενιά κυψελών καυσίμου τοποθετήθηκε σε μια πλατφόρμα SUV από Hyundai Tuscon, διαθέτοντας αρκετές βελτιώσεις και νέα συστήματα. Ανταγωνιζόμενη με ομάδες όπως η Daimler AG, η GM και η Nissan, το Tuscon FCEV ήταν το μόνο υβριδικό αυτοκίνητο που κέρδισε το διαγωνισμό Challenge Bibendum 2007 ο οποίος έγινε στη Σανγκάη. Ο θεσμός του Challenge Bibendum ιδρύθηκε το 1998 από τη Michelin και αφορά την προώθηση των εναλλακτικών μορφών αυτοκίνησης, αξιολογώντας 4 παραμέτρους (θόρυβο, κατανάλωση, ρύπους και εκπομπές CO2). Το Tuscon FCEV είναι ικανό να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 150 χ.α.ώ., έχει αυτονομία 350 χλμ. και χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο το οποίο αποθηκεύεται σε αέρια μορφή υπό πίεση 350bar. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο του 21ου αιώνα διαθέτει μια συστοιχία κυψελών 80kW που ανέπτυξε εντός εταιρίας η Hyundai. Στο αγώνα Panasonic World Solar Challenge 2007 που έγινε στην Αυστραλία, το i30 turbodiesel 1.6 CRDi, ανταγωνίστηκε μια πλειάδα υβριδικών σε κατανάλωση και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Το i30 CRDi σημείωσε κατανάλωση 3,2 λίτρων / 100 χλμ. και μόλις 97 γραμμ./χλμ., CO2 διανύοντας μια απόσταση 3.000 χλμ., από το Darwin μέχρι την Αδελαΐδα, ξεπερνώντας όχι μόνο το υβριδικό Toyota Prius κι άλλα πετρελαιοκίνητα Audi, Peugeot, ακόμη και το BioBike. Όλα τα παραπάνω αποτελούν καρπούς των ενεργειών που έκανε η Hyundai από το 1990 επενδύοντας στην ανάπτυξη τεχνολογιών που σκοπό είχαν την ικανοποίηση της διεθνούς νομοθεσίας για θέματα ρύπων. Απόδειξη αυτής της προσπάθειας των μηχανικών είναι οι σειρά των πετρελαιοκινητήρων η οποία πληροί τις προδιαγραφές Euro 4 και έχει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Το 2004 η Hyundai ξεκίνησε να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα για την περαιτέρω ανάπτυξη των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων. Η επιτροπή περιβάλλοντος που έχει συσταθεί εντός της εταιρείας με ειδικούς στα συγκεκριμένα θέματα, φροντίζει ώστε η οικολογική συνείδηση να γίνει πράξη σε όλες τις αντιπροσωπείες ανά τον κόσμο. Λίγες εταιρίες είναι σε θέση να επιδείξουν τέτοιο βαθμό ενασχόλησης σε θέματα περιβάλλοντος. Έτσι η φιλοσοφία i-blue ήταν το λογικό βήμα για παροχή επιλογών στους πελάτες της προσφέροντας αξιόπιστες, λειτουργικές και οικονομικά προσιτές τεχνολογίες που τιμούν την οικολογική συνείδηση της μάρκας.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Ford
ΕΛΦΟΡ - Δ. ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ - Γ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΟΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λιοσίων 302 (Τρεις Γέφυρες), 111 45 Αθήνα
Τηλ.: +302105719168, Fax: +302105712965
Έκθεση - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Στρατηγού Καλλάρη 71, 104 45 Κάτω Πατήσια
Τηλ.: +302108310800, Fax: +302108318222
E-mail: echalvatzis@yahoo.gr, Website: www.elfor.gr
 
Χρήσιμα