IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Seat Leon ST: Estate of the Art
Το νέο Leon ST της Seat συνδυάζει μοναδικά τη νεανική και δυναμική σχεδίαση με τα σπορ χαρακτηριστικά και την εξαιρετική χρηστικότητα, όλα τα παραπάνω, συνδυασμένα με υψηλή τεχνολογία, επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σπυράκης
Το 3ο μέλος της γκάμας Leon επιβεβαιώνει πως ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή χρηστικότητα δεν πρέπει να αλληλοαναιρούνται. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει ένα εντυπωσιακό επίπεδο ευελιξίας, εξαιρετική λειτουργικότητα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια και όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα Leon, άριστη κατασκευή με υλικά υψηλής ποιότητας. Με χωρητικότητα 587-1.470 λίτρα (με διπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων), ακόμα και πολύ μεγάλα αντικείμενα μπορούν να μεταφερθούν εύκολα με το Leon ST. Η σχεδίαση συνεχίζει επάνω στην νέα σχεδιαστική γραμμή της Seat. Η οδική συμπεριφορά είναι κι εδώ το ίδιο ακριβής και δυναμική, όπως στο 5θυρο και SC μοντέλο. Στις εκτεταμένες hi-tech επιλογές όπως οι προβολείς full-LED, έχουν προστεθεί για πρώτη φορά το Adaptive Cruise Control ACC, το  Adaptive Chassis Control DCC καθώς και το Progressive Steering για υψηλό επίπεδο ελέγχου σε συνθήκες σπορ οδήγησης.
 
«Κανείς δεν πρέπει πλέον να διαλέξει μεταξύ sport συμπεριφοράς και πρακτικότητας. Το Leon ST προσφέρει και τα δύο», λέει ο κ. Jürgen Stackmann, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seat «Με την σπορ εμφάνιση, την εκπληκτικά υψηλή χρηστικότητα και την state of the art τεχνολογία, το Leon ST ορίζει ένα νέο πρότυπο στην κατηγορία των μεσαίων estate αυτοκινήτων. Όπως τα Leon 5θυρο και Leon SC, έτσι και το νέο Leon ST αποτελεί τον τέλειο εκπρόσωπο των αξιών της μάρκας». Παράλληλα με την καθαρά σπορ εμφάνιση, η κορυφαία απόδοση ήταν πολύ ψηλά στον κατάλογο των προτεραιοτήτων για την κατασκευή του Leon ST. Οι TDI και TSI κινητήρες, με κυβισμό από 1.2 έως 2.0 λίτρα και απόδοση από 86 έως 184 ίππους, λειτουργούν όλοι με άμεσο ψεκασμό και turbo.
 
Ελαφρύς σχεδιασμός
Η εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου του ST είναι αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, και του ελαφρού αμαξώματος. Στη βασική του έκδοση, το Leon ST ζυγίζει μόλις 1.233 κιλά, 45 μόλις κιλά περισσότερο από το 5θυρο Leon καθιστώντας το έτσι το  ελαφρύτερο estate στην κατηγορία του. Ταυτόχρονα, το ST προσφέρει μια σειρά από λειτουργικά στοιχεία εξοπλισμού που ωφελούν σημαντικά την καθημερινή χρησιμότητα. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι εξαιρετικά εύκολο να διπλωθούν, ενώ η χρήση του διπλού πατώματος μπορεί να προσφέρει πολλές λύσεις μεταφοράς. Η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί για να φορτωθούν αντικείμενα ιδιαίτερα μεγάλου μήκους. «Έχουμε πετύχει μία τέλεια ρύθμιση της ανάρτησης που συνδυάζει την άνεση και την ευελιξία», λέει ο Δρ. Matthias Rabe, εκτελεστικός αντιπρόεδρος έρευνας και ανάπτυξης. «Ξεκινώντας με το Leon ST, το DCC (μεταβλητή ρύθμιση αποσβεστήρων) μαζί με περαιτέρω προηγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού είναι πλέον διαθέσιμα για όλη την οικογένεια Leon».
 
Και στο Leon ST, ανάγλυφες γραμμές κατά μήκος των πλευρών χαρακτηρίζουν τον σχεδιασμό. Το estate αμάξωμα διαθέτει ιδιαίτερο σχέδιο που προσδίδει ενέργεια και ζωτικότητα. Το πίσω μέρος προεκτείνεται κατά 270 χλστ., παρέχοντας μία ένδειξη του γενναιόδωρου χώρου φόρτωσης, ενώ η γωνία του πίσω τζαμιού τονίζει τον δυναμισμό. Η τεχνική κομψότητα του Leon ST ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τους προαιρετικούς προβολείς full LED σε συνδυασμό με τους πίσω προβολείς LED. «Πιστεύουμε ότι ο δυναμικός χαρακτήρας δεν θα πρέπει να χάνεται σε βάρος λειτουργικότητας. Το νέο Sport Tourer προσθέτει μια εντελώς νέα διάσταση στην οικογένεια Leon, η δυναμική του φιγούρα μπορεί να φαίνεται έντονη και κομψή, αλλά το Leon ST προσφέρει πλήρη χρηστικότητα τόσο για την εργασία όσο και για την αναψυχή, τόσο για την οικογενειακή ζωή όσο και για τον sport τρόπο ζωής», λέει ο κ. Alejandro Mesonero-Romanos, επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Seat.
 
Δυναμικοί και αποδοτικοί κινητήρες
Το πακέτο της τεχνολογίας στη νέα ST έκδοση είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοιο με εκείνο του 5θυρου Leon και του Leon SC. Ο κινητήρας 1.2 λίτρων είναι διαθέσιμος σε 2 εκδόσεις με 86 και 105 ίππους. Με σύστημα Start/Stop και ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης, ο κινητήρας των 86 ίππων καταναλώνει μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. (CO2: 114 γραμμ./χλμ). Ο 1.4 TSI με 122 ίππους και ο 1.4 TSI με 140 ίππους είναι επίσης οικονομικές μονάδες, με κατανάλωση μόλις 5.3 λίτρα. Στην κορυφή των βενζινοκινητήρων είναι η έκδοση 1.8 TSI με 180 ίππους και 250 Nm ροπής. Το ευρύ φάσμα των κινητήρων TDI για το νέο Leon ST εκτείνεται στους 90-184 ίππους. Η βασική έκδοση είναι ο κινητήρας 1.6 TDI με 90 ίππους και ροπή 230 Nm. Ο 2.0 TDI με 150 ίππους και ροπή 320Nm, προσφέρει ισχυρές επιδόσεις για το νέο Leon ST. Ωστόσο, με το Start/Stop και το regeneration system, καταναλώνει μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. (CO2: 106 γραμμ./χλμ.). Τέλος ο κορυφαίος κινητήρας 2.0 TDI με 184 ίππους και ροπή 380Nm, ο οποίος διατίθεται αποκλειστικά στην έκδοση FR, μπορεί να υπερηφανεύεται για την κατανάλωση καυσίμου, με μόλις 4,3 λίτρα/100 χλμ. (CO2: 112 γραμμ./χλμ.).
 
Προηγμένη τεχνολογία σε όλους τους τομείς
Το απόλυτα ισορροπημένο πλαίσιο ενισχύει το δυναμικό χαρακτήρα του νέου Leon ST. Για την έκδοση FR, η SEAT προσφέρει προαιρετικά την τελευταία γενιά του  Adaptive Chassis Control DCC με 3 διαφορετικά προγράμματα που μπορούν να επιλεχθούν μέσω του Seat Drive Profile. Στο Sport προφίλ οδήγησης το Leon ST γίνεται ακόμα πιο ευέλικτο, ενώ είναι αισθητά πιο άνετο στην Comfort λειτουργία του DCC, το οποίο είναι επιλέξιμο τόσο στo προφίλ οδήγησης ECO, όσο και στο Individual. Το προαιρετικό Dynamic Pack περιλαμβάνει το DCC και το σύστημα προοδευτικής διεύθυνσης, το οποίο μειώνει την απαιτούμενη δύναμη στο τιμόνι κατά το παρκάρισμα, ενώ παράλληλα βελτιώνει την αίσθηση του τιμονιού σε δρόμους με στροφές. Το Adaptive Cruise Control ACC είναι ένα νέο σύστημα υποστήριξης του οδηγού στο νέο Leon. Με ένα σύστημα ραντάρ, διατηρεί την καθορισμένη ταχύτητα και μια προκαθορισμένη απόσταση, επιταχύνοντας και επιβραδύνοντας ανάλογα με την ροή της κυκλοφορίας. Η ταχύτητα μπορεί να ρυθμιστεί σε ένα εύρος από 30 έως 160 χ.α.ώ. Το σύστημα ACC συνεργάζεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων όσο και με DSG.
 
Εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης και ψυχαγωγίας
Ένα ευρύ φάσμα state of the art συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμα για το νέο Leon ST. Παράλληλα με τo στάνταρ multi-collision braking system, προσφέρονται το σύστημα ανίχνευσης κούρασης (tiredness recognition) καθώς και 2 κάμερες για τον αυτόματο έλεγχο των προβολέων και την διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας. Όταν πρόκειται για λύσεις infotainment, το νέο Leon ST είναι πλήρως εξοπλισμένο. Την βάση αποτελεί το λειτουργικό σύστημα Seat Easy Connect το οποίο ελέγχει τόσο τις λειτουργίες ψυχαγωγίας και επικοινωνίας του Seat Sound System, όσο και τις ευρέως φάσματος λειτουργίες του οχήματος μέσω μιας οθόνης αφής στο ταμπλό, η οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις To νέο Leon ST θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό στη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο (2013), ενώ στην Ελλάδα αναμένεται από τις αρχές του 2014.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 23/07/2013, 10:48 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
Κ. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑΣ ΑΕΒΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
9ο χλμ. Ε.Ο. Ιωαννίνων-Αθηνών, 455 00 Ιωάννινα
Τηλ.: +302651085204, +302651085205, Fax: +302651090098

 

 
Χρήσιμα