IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Opel Corsa GSi - Η παράδοση συνεχίζεται...
Στην 25χρονη ιστορία του μοντέλου Corsa, πάντα είχε ξεχωριστή θέση το μοντέλο με τα διακριτικά GSi. Μετά την άφιξη του 4ης γενιάς Corsa, ήταν θέμα χρόνου να δούμε και την αντίστοιχη έκδοση GSi.
 
«Είμαστε ικανοποιημένοι που έχουμε και πάλι ένα ακόμα μοντέλο GSi στο χαρτοφυλάκιό μας. Οι οπαδοί της Opel γνωρίζουν τι συμβολίζει το όνομα GSi. Άφθονη απόλαυση, καλή σχέση αξίας/τιμής (valueformoney) και καθημερινή χρήση χωρίς συμβιβασμούς».
AlainVisser, Εκτελεστικός Διευθυντής Ευρωπαϊκού Μάρκετινγκ Opel/Vauxhall
 
Το σλόγκαν για τον νέο Opel Corsa GSi, που πλαισίωσε τη σειρά μοντέλων Corsa τον Ιούνιο του 2007, είναι: «περισσότερη ουσία, παρά φιγούρα». Αντίθετα με την ασυμβίβαστη εμφάνιση του Opel Corsa OPC που λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2007, τον νέο GSi εκπέμπει σπορ φινέτσα, ενώ διατίθεται τώρα και 5θυρη έκδοση. Ο ισχυρός κινητήρας 1.6 ECOTEC turbo παράγει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., τοποθετώντας το νέο σπορ μοντέλο μεταξύ του Corsa Sport 1.7 CDTI των 125 ίππων και του υψηλών επιδόσεων Corsa OPC των 192 ίππων. Η επιτυχημένη γκάμα μοντέλων Corsa περιλαμβάνει τώρα 5 βενζινοκινητήρες και 3 εκδόσεις diesel με ένα φάσμα ιπποδύναμης 60-192 ίππους. Περίπου 400.000 νέα Corsa έχουν πουληθεί σε όλη την Ευρώπη, από τότε που λανσαρίστηκε η 4η γενιά (Οκτώβριος 2006), ξεπερνώντας κάθε προσδοκία.
 
Ελαφρύς συμπαγής κινητήρας
Ο κινητήρας 1.6 turbo με 150 ίππους του Corsa GSi προσφέρει υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμου και περιβαλλοντική συμβατότητα. Ζυγίζοντας μόλις 131 κιλά, ο συμπαγής κινητήρας παράγει σημαντική ισχύ. Το Corsa GSi έχει επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε 8,1’’ και τελική ταχύτητα 210 χ.α.ώ. Πέρα από την ταχεία απόκριση του turbo, ο κινητήρας, με διαδοχικό ψεκασμό πολλαπλής εισαγωγής χαρακτηρίζεται από άριστη ελαστικότητα. Τα 80-120 χ.α.ώ. έρχονται σε 8,2’’ με 5η σχέση. Η μέγιστη ροπή των 210 Nm είναι διαθέσιμη σταθερά από 1.850-5.000 σ.α.λ., που σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, παίζει βασικό ρόλο στις εντυπωσιακές επιδόσεις του GSi στο δρόμο. Το Corsa GSi χρειάζεται μόνον 7,9 λίτρα σούπερ αμόλυβδη βενζίνη για κάθε 100 χλμ., πολύ χαμηλή τιμή για ένα τόσο σπορ αυτοκίνητο.
 
Η έξυπνη, ελαφριά δομή είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του στάνταρ κινητήρα. Συμπεριλαμβανομένου του αλουμινένιου καλύμματος ρουλεμάν, το μπλοκ από χυτοσίδηρο ζυγίζει μόλις 27 κιλά. Η κυλινδροκεφαλή, το κάρτερ λαδιού και η πολλαπλή εισαγωγής που είναι ειδική λόγω υπερσυμπιεστή με την πεταλούδα γκαζιού στο πλάι, κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δομής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του GSi, που έχει έξοχη ειδική ισχύ/λίτρο (94 ίππους), περιλαμβάνουν έναν ταχείας απόκρισης υδρόψυκτο υπερσυμπιεστή. Η τουρμπίνα του ξεπερνά τις 200.000 σ.α.λ. Ο κέλυφος του υπερσυμπιεστή είναι ενσωματωμένο στη χυτή πολλαπλή εξαγωγής (τυπική σχεδίαση Opel) που είναι άριστη για το βάρος και την ταχεία απόκριση του υπερσυμπιεστή. Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι ο εναλλάκτης αέρα/αέρα (intercooler), οι βαλβίδες εξαγωγής με πλήρωση νατρίου, και τα μπεκ λαδιού για την ψύξη των επίπεδων εμβόλων. Υπάρχει επίσης ένα ενισχυμένο σύστημα κίνησης εκκεντροφόρων, βελτιστοποιημένο ως προς την τριβή και το νέο βολάν διπλής μάζας με αποσβεστήρα στρεπτικών κραδασμών που βελτιώνει την αθόρυβη λειτουργία. Η μονάδα είναι επίσης άριστα προετοιμασμένη για το μέλλον. Ο προκαταλύτης ακριβώς μετά την τουρμπίνα συμπληρώνει τον κύριο υποδαπέδιο καταλυτικό μετατροπέα και βελτιώνει την ταχεία απόκριση του τριοδικού ελέγχου εκπομπών ρύπων. Μαζί με τη νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας, είναι άριστα τοποθετημένος για να ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις των προσεχών προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 5.
 
Ενισχυμένος σπορ χαρακτήρας
Η έξοχη δυναμική συμπεριφορά και η ευελιξία είναι αντιπροσωπευτικά χαρακτηριστικά, του 4ης γενιάς Corsa GSi. Το σύστημα διεύθυνσης EPS (Electronic Power Steering) ανταποκρίνεται μεταβλητά, πράγμα που διευκολύνει τους ελιγμούς. Ο μεταβλητός, προοδευτικός λόγος υποπολλαπλασιασμού, που είναι μοναδικός στην κατηγορία, προσφέρει μεγαλύτερες γωνίες διεύθυνσης σε μικρότερες γωνίες του τιμονιού. Μαζί με τη δυναμική σχεδίαση του πλαισίου, προσφέρει αληθινή αίσθηση σπορ μοντέλου. Άλλοι παράγοντες οδηγικής απόλαυσης είναι η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, το οποίο είναι 18 χλστ. χαμηλότερο μπροστά και 15 χλστ. χαμηλότερο πίσω, καθώς και το πλαίσιο με εμπρός υποπλαίσιο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
 
Όπως το Corsa OPC, αυτό προσφέρει στην έκδοση GSi ένα μεγαλύτερο προφίλ πίσω άξονα, που μειώνει τις κλίσεις αμαξώματος κατά 25%, και τροποποιημένο σετάρισμα ελατηρίων/αποσβεστήρων. Με το ABS και το προηγμένο σύστημα ESP Plus, το Corsa GSi είναι πάντα υπό έλεγχο. Οι έμπειροι, σπορ οδηγοί μπορούν να βιώσουν ακόμα υψηλότερη οδηγική απόλαυση απενεργοποιώντας το ESP Plus. Το μεγάλο σύστημα πέδησης 16 ιντσών από το Corsa OPC διασφαλίζει ισχυρή επιβράδυνση. Το Corsa GSi έχει πάχους 25 χλστ. εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα 308 χλστ. εμπρός και συμπαγείς δίσκους 264 χλστ. πίσω. Ελαστικά χαμηλού προφίλ 215/45R17 σε 17άρες ζάντες αλουμινίου διασφαλίζουν άριστη πρόσφυση. Επιπλέον του brake assist, του Ηλεκτρονικού Κατανεμητή Πέδησης EBD (Electronic Brake Force Distribution) και του συστήματος Ελέγχου Τάσης Υποστροφής UCL (Understeer Control Logic), ανεξάρτητες λειτουργίες Ελέγχου Φρεναρίσματος στις Στροφές CBC (Cornering Brake Control) και Ευστάθειας σε Ευθεία Πορεία SLS (Straight-Line Stability) ενεργοποιούνται όταν είναι απαραίτητο.
 
Σπορ, ανανεωμένη εμφάνιση
Τα στοιχεία σχεδίασης του Corsa GSi αποπνέουν σπορ φινέτσα. Ανάμεσα στις εξωτερικές αλλαγές είναι τα εμπρός και πίσω σπόιλερ, η αεροτομή, τα μαρσπιέ που είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, η χρωμιωμένη σπορ απόληξη εξαγωγής και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου. Το δυναμικό περιβάλλον του εσωτερικού αναδεικνύεται από αναπαυτικά μαύρα/κόκκινα σπορ καθίσματα με υψηλή πλευρική στήριξη, ένα δερμάτινο τιμόνι με κόκκινα ένθετα, κόκκινες ζώνες ασφαλείας, όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια και πεντάλ με αλουμινένια εμφάνιση. Ο συνδυασμός της απολαυστικής οδηγικής συμπεριφοράς του GSi και του άφθονου εξοπλισμού φαίνεται από την εκτενή λίστα στάνταρ εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας.
 
Αυτή περιλαμβάνει εμπρός και πίσω αερόσακους τύπου κουρτίνας, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, αιρκοντίσιον, φιμέ κρύσταλλα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, φωτιζόμενους διακόπτες και ενδείξεις, φώτα ανάγνωσης, stereo CD-Radio CD 30 MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, κολόνα τιμονιού ρυθμιζόμενη σε ύψος και απόσταση, αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων (διαιρούμενη 60/40), διπλό πάτωμα χώρου αποσκευών, περιμετρικό φωτισμό και φώτα ομίχλης. Οι τεχνολογικές επιλογές που διατίθενται για το Corsa GSi είναι μοναδικές στην κατηγορία και περιλαμβάνουν προβολείς αλογόνου με δυναμικό φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων.
 
τεχνικά χαρακτηριστικά-επιδόσεις
Μήκος
3,999 μέτρα
Πλάτος
1,715 μέτρα
Ύψος
1,488 μέτρα
Μεταξόνιο
2,511 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,485/1,48 μέτρα
Χώρος αποσκευών
285-1.050 λίτρα
Βάρος
1.100 κιλά
Κυβισμός
1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
79 x 81,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
8,8:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
210/1.850-5.000
0-100 χ.α.ώ.
8,1’’
80-120 χ.α.ώ. (με 5η σχέση)
8,2’’
Τελική ταχύτητα
210 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
6,4 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
7,9 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
10,5 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
45 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
189 γραμμ./χλμ.
 
 
Η ιστορία της γκάμας GSi
Ο τίτλος «GSi» της Opel έχει μία παράδοση που χρονολογείται από το 1984, όταν ένα Kadett E με 115 ίππους λανσάρισε για 1η φορά τα 3 αυτά γράμματα. Χάρη στην έξοχη αεροδυναμική του, το αυτοκίνητο μπορούσε να αγγίξει την τελική ταχύτητα των 200 χ.α.ώ. Η επιτυχία του προέτρεψε την Opel να συμπεριλάβει μία σπορ έκδοση GSi υψηλών επιδόσεων στη σειρά Corsa, ξεκινώντας το 1987. Το συνεχές σλόγκαν για τα μοντέλα Corsa GSi είναι: «περισσότερο ουσία, παρά φιγούρα». Ο σπορ χαρακτήρας τους εκφράζεται με φινέτσα, χωρίς να δείχνουν επιθετικά ή ασυμβίβαστα.
 
Το ξεκίνημα
Η ιστορία επιτυχίας του Opel Corsa GSi ξεκίνησε στο σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1987. Η Opel ήδη κατασκεύαζε μοντέλα Corsa A στο νέο εργοστάσιό της στη Zaragoza της Ισπανίας από το 1982. Το 3θυρο αμάξωμα, μήκους 3,62 μ. του Corsa A με τονισμένα φτερά εμπρός και πίσω έδειχναν να το προόριζαν για μία σπορ μεταμόρφωση. Αρχικά το Corsa A προσφερόταν με μία γκάμα κινητήρων κυβισμού 1.0-1.3 λίτρων και ισχύος 45-70 ίππων. Αλλά το Corsa GSi που η Opel παρουσίασε το 1987 θα άλλαζε ριζικά αυτά τα δεδομένα. Οι χαρακτηριστικοί θόλοι των τροχών του 3θυρου Corsa A, οι οποίοι στη βασική έκδοση συνήθως φιλοξενούσαν μάλλον μικροσκοπικά ελαστικά μεγέθους 135SR13, τώρα έφεραν πολύ μεγαλύτερα, πιο εντυπωσιακά ελαστικά 175/65HR14 με χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου τριών ακτινών. Ωστόσο, η βασική διαφορά ήταν ο κινητήρας, μία 4κύλινδρη μονάδα 1.6 λίτρων με κυλινδροκεφαλή διασταυρούμενης ροής και προηγμένο ψεκασμό βενζίνης Bosch Motronic ελεγχόμενο από τη ροή του εισερχόμενου αέρα. Οι στάνταρ εκδόσεις του Corsa εξακολουθούσαν να έχουν καρμπυρατέρ υποπίεσης εκείνη την εποχή.
 
Ο προηγμένος ψεκασμός βενζίνης επέτρεπε επίσης τη χρήση τριοδικού καταλυτικού μετατροπέα στον κινητήρα 1.6 λίτρων. Ιδιαίτερα σημαντικό για τους οπαδούς του GSi ήταν ότι ο κινητήρας των 98 ίππων προσέφερε τελική ταχύτητα 186 χ.α.ώ., χάρη στην βελτιωμένη αεροδυναμική (cD=0,35). Αν και η τιμή αυτή ενδέχεται να μην είναι τόσο εντυπωσιακή σήμερα, την εποχή εκείνη εγκαινίασε πρότυπα στην κατηγορία της. Το πλαίσιο του προσθιοκίνητου Corsa A εύκολα χειριζόταν την αυξημένη ιπποδύναμη του GSi. Ο εμπρός άξονας με γόνατα McPherson, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, οι εμπρός και πίσω αντιστρεπτικές δοκοί, τα εμπρός δισκόφρενα και τα πίσω ταμπούρα συνεργάζονταν θαυμάσια και προσέφεραν άφθονη οδηγική απόλαυση, κυρίως επειδή το GSi ζύγιζε τότε μόλις 865 κιλά. Η οικονομία καυσίμου ήταν επίσης εντυπωσιακή. Μόλις 7,3 λίτρα σούπερ αμόλυβδης βενζίνης για κάθε 100 χλμ. Το Corsa GSi έκανε το λανσάρισμά του στην αγορά το 1988 και πάνω από 55.000 αυτοκίνητα πουλήθηκαν μέχρι το 1993 στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.
 
 
2η γενιά με 16 βαλβίδες
Η παρουσίαση της 1ης έκδοσης Corsa GSi έγινε περίπου 6 χρόνια μετά το λανσάρισμα του Corsa A, αν και η Opel δεν περίμενε τόσο για να παρουσιάσει το Corsa GSi 2ης γενιάς. Ενθαρρυμένη από την επιτυχία του 1ου GSi, λίγους μόλις μήνες μετά την πρεμιέρα του Corsa B, το σπορ Corsa GSi 2ης γενιάς εμφανίστηκε στη σειρά του μοντέλου στα τέλη του 1993. Αυτή τη φορά, στον τίτλο GSi προστέθηκε το 16V, τονίζοντας ότι ο κινητήρας 1.6 λίτρων είχε τώρα 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2 παραπάνω από πριν. Σαν αποτέλεσμα, η ιπποδύναμη αυξήθηκε από 98 σε 109 ίππους και η ροπή από 132 Nm στις 3.400 σ.α.λ., σε 150 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Επιπλέον της νέας 4βάλβιδης κυλινδροκεφαλής, η βελτιωμένη ροϊκή διαχείριση και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός πολλαπλών σημείων με έλεγχο κρουστικής καύσης συνέβαλαν επίσης στην αύξηση της ισχύος και της ροπής.
 
Και αντί των συνήθως κεραμικών καταλυτών, το Corsa GSi 16V είχε έναν ιδιαίτερα αποδοτικό, βαρέως τύπου μεταλλικό καταλυτικό μετατροπέα για αποτελεσματικό έλεγχο καυσαερίων. Το Corsa GSi 16V ήταν περίπου 11 εκατ. μακρύτερο από το μοντέλο 1ης γενιάς (3,73 μ.), πράγμα που ωφέλησε ιδιαίτερα τους πίσω επιβάτες. Αν και το αυξημένο μήκος και τα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας (όπως ενισχύεις στις πόρτες από διπλές ατσάλινες σωληνωτές δοκούς) αύξησαν το βάρος του αυτοκινήτου κατά περίπου 80 κιλά, η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του νέου GSi, ο ισχυρότερος κινητήρας και το 5τάχυτο σπορ κιβώτιο πέτυχαν μία τελική ταχύτητα 195 χ.α.ώ. Παρά την αυξημένη ιπποδύναμη και το βάρος, η κατανάλωση του Corsa GSi 2ης γενιάς έπεσε στα 7,2 λ./100 χλμ.
 
200+ χ.α.ώ. για την 3η γενιά
Την άνοιξη του 2000 λανσαρίστηκε η πλήρως ανασχεδιασμένη 3η γενιά του παγκόσμιου bestseller της Opel. Κορυφαίο μοντέλο Corsa ήταν και πάλι το GSi, αυτή τη φορά με κινητήρα 1.8 ECOTEC με 125 ίππους. Αυτή η ιπποδύναμη, σε συνδυασμό με την προηγμένη αεροδυναμική (cD=0,32), χάρισε στο Corsa GSi μία τελική ταχύτητα πάνω από 200 χ.α.ώ. για 1η φορά. Για τον εύκολο έλεγχο αυτής της δυναμικής συμπεριφοράς, το GSi έφερε το νέο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA), ο εμπρός άξονας ήταν τοποθετημένος σε ένα ιδιαίτερα ελαφρύ και στιβαρό υδρομορφοποιημένο υποπλαίσιο. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας καθώς και οι αντιστρεπτικές δοκοί ήταν ενισχυμένοι για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος.
 
Το αποτέλεσμα ήταν πιο ακριβείς αντιδράσεις στις κινήσεις του τιμονιού και βελτιωμένη οδηγική άνεση. Το σύστημα φρένων περιλάμβανε εσωτερικά αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα, μεγάλους πίσω δίσκους και ABS, για άριστη κατανομή ισχύος πέδησης. Προκειμένου να αποτρέπεται η ολίσθηση των κινητήριων τροχών σε περίπτωση απότομης επιτάχυνσης σε κακές οδικές συνθήκες, όπως στις βρεγμένες στροφές, το GSi είχε έλεγχο πρόσφυσης Traction Control (TC) με παρέμβαση φρένου και κινητήρα. Η περαιτέρω ανανεωμένη, αλλά παρόλα αυτά χαρακτηριστική σχεδίαση του Corsa χάρισε στο GSi μία «ώριμη» και δυναμική εμφάνιση. Το νέο σπορ μοντέλο μήκους 3,82 μ. είχε πιο ευρύχωρο εσωτερικό, αισθητά αυξημένο χώρο στην περιοχή των ώμων, ολοκληρωμένο πακέτο ασφαλείας και το μακρύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του με 2,491 μ. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα ήταν 33% πιο άκαμπτο από το GSi 2ης γενιάς, συμβάλλοντας στην κορυφαία βαθμολογία του αυτοκινήτου για την προστασία επιβατών και την ποιότητα. Οι πελάτες στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη ενθουσιάστηκαν από αυτές τις αρετές του Corsa GSi και περίπου 65.000 πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του κύκλου παραγωγής του.
 
Τώρα πλέον και 5θυρο             
Στις 7 Ιουνίου, 2007, η 4η γενιά Corsa GSi έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο σαλόνι αυτοκινήτου της Βαρκελώνης. Τώρα με κινητήρα βενζίνης 1.6 turbo, ισχύ 150 ίππων και ροπή 210 Nm, το GSi έχει τελική ταχύτητα 210 χ.α.ώ. και τα 0-100 χ.α.ώ. σε 8,1’’. Το Electric Power Steering (EPS) με προοδευτική και μεταβλητή υποβοήθηση και το χαμηλωμένο σπορ πλαίσιο (18 χλστ. εμπρός και 15 χλστ. πίσω), με ESP Plus στάνταρ, διασφαλίζουν εξαιρετικά ευέλικτη συμπεριφορά. Οι πελάτες του Corsa GSi μπορούν να επιλέξουν τώρα μεταξύ μιας 3θυρης και μιας 5θυρης έκδοσης από την αρχή. Όπως με τα προηγούμενα μοντέλα, το νέο Corsa GSi αποπνέει ένα διακριτικό σπορ ταμπεραμέντο.



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Volkswagen
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Μ. ΤΖΕΦΕΡΑΚΟΣ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ (Πωλήσεις Αυτοκινήτων)
Αμαρουσίου Χαλανδρίου 12, 151 25 Μαρούσι
Τηλ.: +302106180529, +302106196297, Τηλ. & Fax: +302106196328
E-mail: georgejeferakos@gmail.com
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα