IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
78η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης - Με οικολογικό μήνυμα
Ακολουθώντας της ανάγκες των καιρών, το προφίλ της φετινής έκθεσης της Γενεύης ήταν για τα καλά οικολογικό, όπου ο κάθε κατασκευαστής έκανε επίδειξη ισχύος με τις δικές του τεχνολογικές εφαρμογές.
Του Δημήτρη Σπυράκη

Μετά από 15 συνεχόμενες παρουσίες στο πιο σημαντικό, ίσως, σαλόνι αυτοκινήτου στον κόσμο, νομίζω πως είμαι σε θέση να κάνω μία ιστορική αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν και να συγκρίνω το τότε με το τώρα. Τι παρουσίαζαν τότε οι κατασκευαστές και τι μας εκθέτουν σήμερα. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 15-20 χρόνια, η εξέλιξη της ηλεκτρονικής τεχνολογίας έδωσε «φτερά» στους κατασκευαστές και τα σημερινά αυτοκίνητα εμφανίζονται πολύ βελτιωμένα σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Και μην σας φαίνεται πολύ χρονικό διάστημα τα 20 χρόνια. Δεν είναι, μπροστά σε ολόκληρη την ιστορία της αυτοκίνησης, που μετράει περίπου 130 και κάτι χρόνια (συνολικά).
«Βούλιαξε» η πόλη!
Αυτό που έγινε φέτος, σίγουρα, δεν έχει ξαναγίνει. Οι επισκέπτες για το πρώτο διήμερο της έκθεσης, (δημοσιογράφοι και στελέχη επιχειρήσεων του χώρου) πρέπει φέτος να ήταν οι περισσότεροι από κάθε άλλη φορά. Τουλάχιστο για τα τελευταία 15 χρόνια, βάζω το χέρι μου στη «φωτιά». Τα ξενοδοχεία της πόλης, που δεν αυξήθηκαν φυσικά, είχαν πληρότητα εδώ και μήνες. Η αναζήτηση φυσικά, επεκτάθηκε και στις γύρω περιοχές. Δεν ήταν και λίγοι αυτοί που έκαναν καθημερινά ολόκληρο ταξίδι πήγαινε-έλα στο εκθεσιακό κέντρο, δίπλα στο αεροδρόμιο. Κι επειδή η Γενεύη βρίσκεται πάνω στα σύνορα Ελβετίας-Γαλλίας, αρκετοί είχαν «στρατοπεδεύσει» σε Γαλλικό έδαφος, όπως και ο υπογράφων. 100 χλμ. μακριά από την πόλη, στο Σαμπερί, με μία ενδιαφέρουσα (οδηγικά) εκτός διοδίων διαδρομή και μία φορτωμένη με χιόνι, Εθνική Οδός. Τα 600 χλμ., στο σύνολο, ήταν δεδομένα, αφού εξάντλησα και τις 2 ημέρες του Τύπου, ενώ έμεινα και την επόμενη, ημέρα κοινού, για μια πιο ολοκληρωμένη άποψη γι’ αυτό το εκθεσιακό γεγονός. Μέσα σ’ όλη αυτή την ταλαιπωρία, βγήκε και κάτι καλό. Σημειώστε το, γιατί σας συμφέρει. Όταν θα τύχει να πάτε αεροπορικώς Γενεύη και χρειαστεί να νοικιάσετε αυτοκίνητο, ζητήστε να εξυπηρετηθείτε από τη Γαλλική Πλευρά του αεροδρομίου. Θα πάρετε αυτοκίνητο με Γαλλικές πινακίδες, σε πολύ πιο συμφέρουσα τιμή, με μοναδική επιβάρυνση, το στίκερ για ελεύθερη χρήση των αυτοκινητοδρόμων της Ελβετίας, που στοιχίζει μόνο 40 Ελβετικά Φράγκα (περίπου 26 ευρώ). Πιστέψτε με, συμφέρει, αν το όχημα είναι μικρομεσαίου κυβισμού και πάνω και η παραμονή σας εκεί δεν είναι μικρότερη των 3 ημερών. Πολλές οι προτάσεις και τα μελλοντικά σχέδια των κατασκευαστών κι όπως αναμενόταν, είχαμε πολύ δουλειά. Φέτος, η συνολική επιφάνεια της έκθεσης ήταν ακόμη μεγαλύτερη, ενώ η σημαντική διείσδυση στην Ευρωπαϊκή αγορά που προσπαθεί να πετύχει η Κίνα, ως ένας ανερχόμενος σημαντικός «παίκτης» στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου, αύξησε σημαντικά και τον αριθμό των επισκεπτών, δημοσιογράφων ή στελεχών των εταιριών αυτοκινήτου. Τα απόλυτα ακριβή νούμερα θα τα γνωρίζουμε στο άμεσο μέλλον, όταν οι διοργανωτές θα εκδώσουν την τελευταία επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τον απολογισμό της φετινής έκθεσης.
 
 
ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ
AUDI
Για πρώτη φορά το κοινό είδε στη Γενεύη τη βάγκον έκδοση του νέου Α4, το A4 Avant. Η φίρμα, έχει μακρά παράδοση στα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, κι όπως συμβαίνει και με κάθε οικογενειακού χαρακτήρα μοντέλου της (πλην του Α8), πάντα διαθέτει και την αντίστοιχη βάγκον έκδοση.
BMW-BMW/ALPINA
Πρόκειται ουσιαστικά για δύο διαφορετικές φίρμες, με τη δεύτερη να παίρνει καρότσες από την πρώτη και να «χτίζει» ένα πλήρες αυτοκίνητο εξ αρχής, με τις δικές της προδιαγραφές και τις δικές της προτάσεις, που μηχανολογικά όμως παραμένουν ως μία πολύ καλή και αξιόπιστη εξέλιξη των Βαυαρικών μοντέλων. Η BMW λοιπόν, για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά, εξέθεσε για πρώτη φορά στο κοινό την ανοιχτή έκδοση του νέου της «υπερόπλου», τη M3 Cabrio. Η Alpina, έκανε επίδειξη ισχύος στους κινητήρες πετρελαίου, αφού διέθετε τον πιο ισχυρό ντίζελ κινητήρα των 2.0 λίτρων με 200 ίππους. Με αφορμή την παρουσίαση του νέου D3 Bi-Turbo Coupe, ο κινητήρας αυτός γίνεται πλέον ανίκητος, με 214 ίππους και την εκπληκτική ροπή των 450 Nm, την οποία διαχειρίζεται ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας Switch-Tronic.
CITROEN
Σε πρώτη παρουσίαση για το κοινό στο περίπτερο της Γαλλικής φίρμας ξεχώριζαν το νέο Berlingo, μαζί με την ειδική έκδοση Nemo, ενώ για τους πιο «συντηρητικούς» υπήρχε η βάγκον έκδοση του νέου C5, το C5 Break. Όσον αφορά το πρώτο, αναμένεται εντός του 2ου 3μήνου του τρέχοντος έτους να μπει στην αγορά. Τώρα όσον αφορά το άλλο μοντέλο, δανείζεται από τη «ναυαρχίδα» C6 την ανάρτηση, που είναι δύο τύποι, η συμβατική και η εξελιγμένη υδροπνευματική Hydractive 3 Plus. Αυτό το μοντέλο θα εξοπλίζεται με 7 διαφορετικούς κινητήρες, 3 βενζίνης και 4 πετρελαίου τεχνολογίας HDi.
FORD
Σε περίοπτη θέση φιγουράριζε το νέο Fiesta στο περίπτερο της φίρμας. Το νέο Fiesta, αντλεί στοιχεία από το πρωτότυπο Verve που είχαμε γνωρίσει πρόσφατα. Πολύ «τραβηγμένες» γραμμές που του χαρίζουν την απαραίτητη φινέτσα και «φρεσκάδα» για να διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς από το νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνεται. Λίγο πιο πέρα, το Focus CC έρχεται να συμπληρώσει την αναβάθμιση ολόκληρης της γκάμας Focus, ενώ το μοντέλο-πρωταγωνιστής στο περίπτερο της φίρμας ήταν αναμφίβολα το νέο Kuga, που φιλοδοξεί να βάλει νέα στάνταρ στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου που απευθύνονται στο ευρύ κοινό.
FORNASARI
Ο αγαπητός φίλος Giuseppe Fornasari, έχοντας εμπειρία από αγώνες 4x4 και χρόνια χωμένος για τα καλά στην αυτοκίνηση, πήρε την απόφαση να δημιουργήσει τη δική του φίρμα, «παντρεύοντας» τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά ενός SUV 4x4, με την ταχύτητα και τις σπορ επιδόσεις ενός «σούπερκαρ». Η πρότασή του εδώ είχε την ονομασία RR 600. Πρόκειται για ένα SUV που μπορεί να αφήσει έκπληκτο τον οδηγό μιας Ferrari όταν θα δει το «θηριωδών» διαστάσεων Fornasari να γεμίζει τους καθρέπτες του. Φοράει τον κινητήρα της Corvette, τον LS2 V8 της Chevrolet, με τις βελτιώσεις του ιδίου και πιο «κλειστές» σχέσεις στο κιβώτιο. Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από κορυφαία άνεση για 4 επιβάτες και τα υλικά κατασκευής είναι σημαντικά καλύτερα όσον αφορά την ποιότητα. Με τον Giuseppe συμφωνήσαμε να βρεθούμε στις εγκαταστάσεις της φίρμας κάποια στιγμή (στο Μοντεμπέλο της Ιταλίας) και να έχουμε ιδίαν άποψη για το τι μπορεί να κάνει αυτό το αυτοκίνητο. Κάντε λίγο υπομονή...
HONDA
Χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με ένα πολύ προσεγμένο περίπτερο, η μεγάλη Ιαπωνική φίρμα έρχεται να μας θυμίσει και πάλι τον κίνδυνο που απειλεί τον πλανήτη, με την περιβαλλοντική ρύπανση. Έτσι, και φέτος, θα κινείται στο ίδιο με πέρυσι ύφος, όσον αφορά το μήνυμα που θέλει να περάσει στο κοινό με τα χρώματα που «έντυσε» το μονοθέσιό της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα-1. Στα πιο ρεαλιστικά της σχέδια, βρίσκεται το νέο Accord που το είδαμε εδώ για πρώτη φορά και στις δύο βασικές εκδόσεις αμαξώματος, Sedan και Tourer (βάγκον). Θα κυκλοφορήσει στα μέσα της χρονιάς και θα εξοπλίζεται με 3 κινητήρες. Οι δύο θα είναι βενζίνης (2.0 και 2.4 λίτρα) και ο 3ος πετρελαίου 2.2 λίτρων. Φυσικά, δείχνοντας τόσο έντονα την οικολογική της ευαισθησία, δεν θα μπορούσε να μην έχει και τους 3 κινητήρες με τις νέες προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε., Euro 5, που θα ισχύουν από το 2010.
HYUNDAI
Η νέα Sonata ήταν αυτή που ξεχώριζε από την πλευρά των 4τροχων μοντέλων στο περίπτερο της Κορεάτικης φίρμας, την παράσταση όμως έκλεψαν οι μασκότ του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου που θα φιλοξενήσουν στα γήπεδά τους οι Αυστρία και Ελβετία το προσεχές καλοκαίρι, με την παρουσία και της νυν πρωταθλήτριας, Ελλάδας, καθώς η Hyundai είναι και επίσημη χορηγός αυτού του τόσο σημαντικού αθλητικού γεγονότος για την Ευρώπη.
INFINITI
Ήρθε (επιτέλους) και επίσημα στην Ευρώπη η φίρμα των πολυτελών μοντέλων που ανήκει στη Nissan. Ξεκίνησε από την Αμερική με μεγάλη επιτυχία, επεκτάθηκε και σε άλλες αγορές και τώρα πλέον, ήρθε η ώρα και επίσημα να κατακτήσει και το Ευρωπαϊκό κοινό. Το FX ήταν αυτό που έκανε την πρώτη του εμφάνιση σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόκειται για το 2ης γενιάς coupe crossover, με κινητήρες V6 και V8.
KOENIGSEGG
Ο πολύ καλός μου φίλος Christian Koenigsegg, έχει βάλει σκοπό να καταρρίψει εκ νέου το παγκόσμιο ρεκόρ Guinness, ως ο κατασκευαστής με το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Το CCX, όπως και το CCXR, είναι οχήματα με σημαντικό μέρος τους κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και οι επιδόσεις τους αρκούν για να σε κάνουν να χάσεις το χρώμα σου. Πρόκειται για εκδόσεις πολύ περιορισμένης παραγωγής με τον μεν CCX, που φοράει το γνωστό κινητήρα των 5.0 λίτρων να αποδίδει 888 ίππους, να παράγεται σε μόλις 14 κομμάτια και τιμή πολύ πάνω από το 1.000.000 ευρώ. Η τελική του μοντέλου αυτού «περιορίζεται» κοντά στα 400 χ.α.ώ.(!) Το CCXR, που θα μπορέσουν να αποκτήσουν μόλις 6 τυχεροί, αποδίδει 1018 ίππους(!!), χρησιμοποιεί καύσιμο βιοαιθανόλη (Ε85) και η τιμή του βρίσκεται κοντά στο 1.500.000 ευρώ (μόνο). Τώρα, όσον αφορά την τελική του ταχύτητα, αν όλα πάνε καλά, αναμένεται να αγγίξει τα 410 χ.α.ώ.(!!!)
LAMBORGHINI
Τίποτα άλλο δεν μπορούσες να δεις στο περίπτερο της Lamborghini, παρά μόνο τη νέα Gallardo, η οποία δεν μπορώ να πω ότι με ξετρέλανε, μα ούτε κι ότι με άφησε αδιάφορο. Η σχεδίαση εμπρός «κλέβει» λίγο από τη «μεγάλη αδερφή» Murcielago LP640. Δεν θα μπορούσε να μην είναι έτσι, αφού πρόκειται για την Gallardo LP560, ναι, σωστά διαβάσατε, η «μικρή Lambo» τώρα διαθέτει 560 ίππους. Πίσω, ωραίο το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, όμως προτιμούσα τα διπλής επιφάνειας (και διάστασης) πίσω φώτα, σε σχέση με τα νέα. Εντάξει, δεν θα τα χαλάσουμε εδώ, συμβιβάζομαι, λόγω των 560 ίππων και της πιο επιθετικής όψης, ενώ βελτιωμένο, έστω οριακά, είναι και το εσωτερικό.
MAYBACH
Μπορεί στη χώρα μας να τις ψάχνουμε με το τουφέκι, δεν είναι και λίγα τα 600.000 που στοιχίζει άλλωστε. Στον υπόλοιπο ανεπτυγμένο κόσμο όμως, οι Maybach αποτελούν το αντίπαλο δέος των Rolls-Royce. Απευθύνονται σ’ αυτούς που δεν αποχωρίζονται την αγαπημένη τους «μητρική» φίρμα (Mercedes), όπως αυτό το «στολίδι», με τις εξαιρετικές επιδόσεις, η 62 S Landaulet.
MERCEDES
Και αφού έγινε λόγος για τη Mercedes, αρκετά μοντέλα της φίρμας από τη Στουτγάρδη εκτέθηκαν για πρώτη φορά στο κοινό. Γι’ αυτό και δυσκολευτήκαμε αρκετά με τη φωτογράφισή τους. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ξεκινάμε από το «βαρύ πυροβολικό», τη CL 500 4MATIC. Από κοντά και η CLS 63 AMG, ενώ η SL 35 αποτελεί μία ακόμη πιο σπορ πρόταση της θρυλικής πλέον σειράς μοντέλων με τα διακριτικά «SL». Το μοντέλο όμως που τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα ήταν η νέα CLC, που αναμένεται σύντομα να αντικαταστήσει τη σημερινή Sports Coupe. Η αρχή έγινε με τις εκδόσεις 220 CDI, 350 και 350 CGI.
MINI
Ένα περίπτερο μοναδικό σε ύφος, χαρακτηριστικό της Mini, όπου ξεχώρισαν εδώ ως 1η παγκόσμια παρουσίαση οι εκδόσεις Cooper Works τόσο για το βασικό μοντέλο Mini όσο και για το Mini Clubman.
MITSUBISHI
Η Ιαπωνική φίρμα φρόντισε να τονίσει την υπεροχή της στον τομέα της 4κίνησης με την εμπλοκή της στους αγώνες αντοχής όπως το ράλι Ντακάρ, όπου είναι πολυνίκης. Το νέο πρωτότυπο Concept S που παρουσίασε εδώ σε πρώτη παγκόσμια εμφάνιση, αποτελεί την αναμενόμενη 5θυρη έκδοση του νέου Lancer, με συνολικό μήκος τα 4,65 μέτρα. Θα εξοπλίζεται με κινητήρες 109-143 ίππους, μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων 5 ή 6 σχέσεων, ή αυτόματο κιβώτιο CTV, ενώ θα έχει στάνταρ 9 αερόσακους.
OPEL
Σε παγκόσμια πρεμιέρα η Opel παρουσίασε ένα Concept Car, του οποίου οι πόρτες ανοίγουν από τη μέση του αμαξώματος προς τα άκρα. Η συνολική εντύπωση που μας έδωσε το μοντέλο αυτό είναι η προσπάθεια της φίρμας να τονίσει την ικανότητά της στη διαχείριση του εσωτερικού ενός αυτοκινήτου.
PEUGEOT
Κάτι που μου αρέσει στο περίπτερο της Peugeot τα τελευταία χρόνια, είναι ότι τονίζει έντονα τα στοιχεία της φύσης, προσαρμόζοντάς τα στο ύφος των μοντέλων που κάθε χρόνο παρουσιάζει. Κατά τον ίδιο τρόπο και φέτος, εμφανίστηκε αρκετά δυναμική, με δύο της μοντέλα να ξεχωρίζουν όσον αφορά τις παγκόσμιες πρεμιέρες της. Το πρώτο ήταν το 308 SW, κάτι που μετά τη βασική 5θυρη έκδοση το περιμέναμε. Το άλλο, ήταν το γνωστό Partner, τώρα στην πιο εξελιγμένη του μορφή.
RENAULT
Η Γαλλική φίρμα, που περνάει μία «ταλαιπωρία» στη χώρα μας λόγω των γνωστών εξελίξεων όσον αφορά την εκπροσώπησή της στην Ελληνική αγορά, φάνηκε αρκετά «ακμαία» εδώ. Ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, το ZX-1, φιγουράριζε στο περίπτερό της, όσον αφορά το μέλλον της φίρμας στην κατηγορία των σπορ μοντέλων. Ας δούμε όμως τι προτείνει όσον αφορά το παρόν. Το εντελώς νέο μοντέλο που προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού ήταν το Koleos, ένα SUV με κίνηση είτε στους 2 είτε στους 4 τροχούς και κινητήρες 2.0 λίτρων πετρελαίου και 2.5 λίτρων βενζίνης, η Laguna GT, σε έκδοση sedan και estate, με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου 2.0 λίτρων και 4διεύθυνση(!) και τέλος το νέο Twingo στην σπορ έκδοσή του με τα γνωστά διακριτικά «Renault Sport», με 16βάλβιδο κινητήρα στα 1.6 λίτρα.
RINSPEED/MANSORY
Αυτό δεν είναι ένα ακόμη συμβατικό αυτοκίνητο. Αυτό δεν είναι ένα πρωτότυπο ταχύπλοο αφρού/βυθού. Αυτό είναι και τα δύο! Πρόκειται για μία ανατρεπτική πρόταση που ακούει στο όνομα sQuba, βασίζεται στο αμάξωμα της 2ης γενιάς Lotus Elise και είναι το 1ο υποβρύχιο όχημα στον κόσμο, με μηδενικούς ρύπους και δυνατότητες κίνησης εντός κι εκτός... νερού που παραπέμπει σε φανταστικό όχημα που γεννήθηκε μέσα από έναν υπολογιστή για τις ανάγκες χολιγουντιανής κινηματογραφικής ταινίας, από την Ελβετική εταιρία που μας έχει εκπλήξει αρκετές φορές στο παρελθόν.
ROLLS-ROYCE
Η απόλυτη αίσθηση της πολυτέλειας μπορεί να εξελίσσεται; Ασφαλώς, αν μιλάμε για την Rolls-Royce. Σε παγκόσμια πρεμιέρα η πολυτελής φίρμα παρουσίασε το νέο της κουπέ, την Phantom Coupe.
SAAB
Έχουμε αρκετό καιρό να δούμε ένα πραγματικά νέο μοντέλο από τη συμπαθή Σουηδική φίρμα. Ένα premium συμπαγές πρωτότυπο αυτοκίνητο ήταν αυτό που ξεχώρισε στο περίπτερο της Saab.
SEAT
Έχοντας σταδιακά αποκτήσει τον σπορ χαρακτήρα που ο όμιλος VW επέλεξε ως ρόλο για τη Seat, η Ισπανική φίρμα εστίασε την προσοχή της σ’ ένα πρωτότυπο δύο όγκων σπορ μοντέλο, που μας θύμισε ένα άλλο αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής που είδαμε λίγο πιο πάνω (Scirocco, βλέπε VW).
SKODA
Το 2ης γενιάς Superb έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του. Ένα μοντέλο που διατηρεί τις «Βασιλικές» ανέσεις χώρου στο εσωτερικό, για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, πλήρως ανανεωμένο, με μια σειρά από «έξυπνες» λύσεις για τις ανάγκες των επιβατών του.
SPORTEC
Τα μοντέλα της Porsche ανέκαθεν προκαλούσαν το ενδιαφέρον διάφορων βελτιωτών. Ο γνωστότερος οίκος της Ελβετίας που ειδικεύεται στα μοντέλα της Στουτγάρδης και από τους πιο σημαντικούς πλέον στην Ευρώπη, παρουσίασε μία πρόταση βασισμένη στην Porsche 911 Turbo Cabrio, με την ονομασία SP 600. Με 600 ίππους και 765 Nm ροπής, φέρνει τα πρώτα 100 χ.α.ώ. σε μόλις 3,2’’ και υπόσχεται 340 χ.α.ώ. τελική ταχύτητα. Το SPR 1 αποτελούσε την κορυφαία πρόταση του οίκου, με 802 ίππους, 880 Nm ροπής, 3’’ για τα 0-100 χ.α.ώ., 8,7’’ για τα 0-200 χ.α.ώ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 386 χ.α.ώ.(!) Κι όλα αυτά, άριστα συνεργαζόμενα με την τεχνολογία της 4κίνησης.
TATA
Το νέο Indigo της Ινδικής φίρμας είναι ένα σεντάν με στιλ. Συγκεντρώνει ολόκληρη τη σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας που έχει παρουσιάσει μέχρι και το περασμένο έτος και είναι διαθέσιμο είτε με έναν κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων με 96 ίππους είτε με έναν πετρελαιοκινητήρα 1.3 λίτρων με 91 ίππους. Η άνεση της οδήγησης που υπόσχεται αυτό το μοντέλο, με βάση τα λεγόμενα των ανθρώπων της εταιρίας, είναι εξ ίσου πολύ καλή, άσχετα με το οδηγικό περιβάλλον, στην πόλη ή σε μεγάλες, υπεραστικές διαδρομές.
TECHART
Άλλος ένας εξειδικευμένος οίκος βελτίωσης για τα μοντέλα της Porsche. Ο οίκος Techart παρουσίασε το GT Street Cabriolet, βασισμένο στο αντίστοιχο αμάξωμα της 911, με 630 ίππους και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 345 χ.α.ώ. Άλλη μία πρόταση από τον ίδιο οίκο που βασίζεται στο νέο Porsche Cayenne Turbo, με την ονομασία Magnum, εμφανίζεται με δύο στάδια εξέλιξης στον κινητήρα του, από 500 σε 530 ίππους και τη ροπή αντίστοιχα στα 800 Nm (από 700) όσον αφορά το πρώτο στάδιο και στους 650 ίππους και τα 850 Nm ροπής όσον αφορά το δεύτερο στάδιο.
TOYOTA
Με σκοπό να κατακτήσει τη μίνι κατηγορία, η Toyota παρουσίασε ένα «έξυπνο» μικρό, με ανάλογο τίτλος (IQ), με διάταξη θέσεων 3+1 και ανατρεπτική σχεδίαση, με βάση τα πρότυπα της κατηγορίας του.
VW
Το νέο Golf Variant για πρώτη φορά παρουσιάζεται στο κοινό με την τεχνολογία 4κίνησης 4Motion. Η πιο σημαντική παρουσία σε παγκόσμια πρώτη εμφάνιση για τη φίρμα όμως ήταν το νέο Scirocco, που αναβιώνει το θρύλο του παραδοσιακού σπορ 3θυρου μοντέλου που άφησε ιστορία στο παρελθόν.
VOLVO
Γνωρίσαμε το XC90, το μοντέλο που αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της Σουηδικής φίρμας στα οχήματα ελεύθερου χρόνου που έχει στη γκάμα της, γκάμα που τώρα μεγαλώνει με ένα πολύ σημαντικό μοντέλο. Πρόκειται για το XC60, μία πιο μικρή πλατφόρμα, πιο ελκυστική και πιο σπορτίβικη, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τα βασικά σχεδιαστικά πρότυπα της φίρμας.
WIESMANN
Μία μικρή φίρμα στο Ντίελμεν της Γερμανία, αναπτύσσεται σταδιακά και εμφανίζεται με αξιώσεις σε μία έκθεση αυτοκινήτου με το κύρος και την αίγλη του σαλονιού της Γενεύης. Με το νέο της δημιούργημα, εξ ολοκλήρου φυσικά χειροποίητο, το GT MF5, διεκδικεί με αξιώσει μία θέση στην κατηγορία των σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων, με τελική ταχύτητα 310 χ.α.ώ., επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. σε μόλις 3,9’’ και μία εξαιρετικά χαμηλή σχέση κιλών/ίππο (2,7).
 
ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ
BMW
Για πρώτη φορά το κοινό της Ευρώπης είδε από κοντά την Σειρά 1 Cabrio, που προσφέρεται για 4 επιβάτες. Η αλήθεια είναι ότι η Βαυαρική φίρμα έχει εξαπολύσει μία «επίθεση» με τη δημιουργία μιας διευρυμένης γκάμας μοντέλων, με σαφέστατο σπορ χαρακτήρα. Και ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται επιβεβαιώνει τις σωστές επιλογές της φίρμας.
CADILLAC
Το περίπτερο της Αμερικανικής φίρμας φιλοξενούσε τα 3 σημαντικά σήματα με τα οποία η GM κάνει την επίθεσή της στο premium και luxury κοινό της Ευρώπης, ευνοούμενη φυσικά και από την ισοτιμία ευρώ/δολαρίου, που ευνοεί τις εξαγωγές από τη χώρα πέρα απ’ τον Ατλαντικό προς τη Γηραιά ήπειρο. Σε πρώτη παρουσίαση για την Ευρώπη, από πλευράς Cadillac είχαμε την CTS Coupe και την CTS-V. Για λογαριασμό της Corvette, είδαμε για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκό έδαφος την ZR-1, την ταχύτερη Corvette όλων των εποχών, με 620 ίππους και επιδόσεις ίσες ή και καλύτερες από την Z06. Για λογαριασμό της Hummer, ξεχώρισε το πρωτότυπο Hx Concept. Οι Αμερικανοί, θέλουν να πάρουν τις πρώτες αντιδράσεις των Ευρωπαίων μελλοντικών αγοραστών τους για την εξέλιξη που θα επιθυμούσαν να έχουν τα μοντέλα της Hummer.
CHEVROLET
Αν εξαιρέσουμε το HHR με τον «καθαρό κινητήρα LPG, τα φώτα της δημοσιότητας έπεσαν όλα στο νέο Aveo, μοντέλο που ενδιαφέρει και την Ελληνική αγορά, με 3θυρο αμάξωμα. Εντελώς νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, πιο σπορ και νεανικός χαρακτήρας, για να έρθει το μοντέλο πιο κοντά στο κοινό της κατηγορίας του.
KIA
Το Eco Cee’d έδειξε την οικολογική πλευρά της φίρμας, ενώ άλλα 3 μοντέλα (πρωτότυπα και αυτά), τα Soul Diva, Soul Burner και Soul Searcher, δημιουργήθηκαν από την Ευρωπαϊκή ομάδα σχεδίασης της Kia της οποίας ηγείται ο Gregory Guillaume, Αρχισχεδιαστής της Kia Motors Europe, υπό την καθοδήγηση του Υπεύθυνου Σχεδιασμού της Kia, Peter Schreyer. Ακολουθώντας την πρόσφατα καθορισμένη παράδοση της Kia, η τριάδα των πρωτότυπων αυτοκινήτων σχετίζεται στενά με το νέο αυτοκίνητο παραγωγής της φίρμας, το οποίο θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι του Παρισιού το προσεχή Σεπτέμβριο.
LANDROVER
Έναν πιο νεανικό χαρακτήρα και συνάμα μια πιο επιθετική γραμμή φαίνεται ότι σχεδιάζει η Land Rover για τα μελλοντικά της μοντέλα, όπως προδίδει το πρωτότυπο που παρουσίασε εδώ, LRX Concept.
LEXUS
Το πλέον σημαντικό έκθεμα της πολυτελούς φίρμας που βρίσκεται κάτω από την «ομπρέλα» της Toyota, σε πρώτη παρουσίαση για το κοινό της Ευρώπης, ήταν το LF-A Roadster, το οποίο μας προϊδεάζει για την μελλοντική σπορ πρόταση της φίρμας.
MASERATI
Αυτό το μοντέλο απευθύνεται σε λίγους και πολύ πετυχημένους επιχειρηματίες, που θέλουν να μετατρέπουν τις επαγγελματικές ή προσωπικές τους μετακινήσεις με την πολυτελή τους λιμουζίνα, Quattroporte Collezione Cento, σε μία άνετη επιχειρηματική δράση. Κι όπως μου έλεγε κάποτε ο κ. Μπόντο Μπούσμαν, ιδιοκτήτης της Brabus, κοινό για τέτοιου είδους οχήματα υπάρχει περισσότερο στην Κεντροδυτική Ευρώπη, παρά σε άλλες αγορές που ίσως περνούν απ’ το μυαλό μας (πχ. αραβικές).
MAZDA
Δύο πρωτότυπα σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα παρουσίασε η Mazda στο φετινό σαλόνι της Γενεύης. Το HRE είναι υδρογονοκίνητο μοντέλο, ενώ το Taiku ένα πρωτότυπο με περιστροφικό κινητήρα (wankel).
MERCEDES
Σε πρώτη παρουσίαση για το κοινό της Ευρώπης η Mercedes παρουσίασε τη νέα SLK 350 ενώ η βασική έκδοση της SLK αποκτάει τώρα πλέον τον κινητήρα των 184 ίππων, που υπόσχεται φυσικά πολύ πιο εντυπωσιακές επιδόσεις. Η νέα SLK βρίσκεται προ των πυλών και της Ελληνικής αγοράς.
MITSUBISHI
Ένα πρωτότυπο (i-EV Electric) μίνι μοντέλο με ηλεκτροκινητήρα παρουσίασε η Mitsubishi σε πρώτη πανευρωπαϊκή πρεμιέρα, υποδηλώνοντας έτσι τη δική της οικολογική ευαισθησία.
NISSAN
Για πρώτη φορά εκτέθηκε στο κοινό της Ευρώπης το νέο Murano 2ης γενιάς, πλήρως ανανεωμένο, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, με τον γνωστό V6 κινητήρα των 3.5 λίτρων, το σύστημα 4κίνησης ALLMODE και το επίσης 2ης γενιάς Xtronic CVT για την μετάδοση της κίνησης. Και τώρα ερχόμαστε στο «ζουμί» του περιπτέρου. «GT-R!» Αυτό είναι το νέο σούπερκαρ της Nissan, που αναμένεται να ταράξει τα νερά στο χώρο των υπεραυτοκινήτων. Μάλιστα! Υπεραυτοκίνητο από τη Nissan, που φοράει έναν νέο κινητήρα 3.8 λίτρων με 2 τουρμπίνες IHI και μέγιστη ισχύ 480 ίππους. Η ροπή είναι εξ ίσου υψηλή (588 Nm). Οι αλλαγές ταχυτήτων του 6τάχυτου με διπλό συμπλέκτη κιβωτίου, γίνεται με shift-paddles πίσω από το τιμόνι. Το αμάξωμα, είναι κατασκευασμένο από μία άριστη σε αναλογίες σύνθεση ατσαλιού, αλουμινίου και ανθρακονημάτων. Το μόνο που περιμένουμε (περιμένω), είναι να δούμε τι τιμή θα έχει το μοντέλο στη χώρα μας, αν και πηγές μέσα από την ίδια την Ελληνική Nissan δεν αισιοδοξούν ότι θα είναι κάτω από 100.000 ευρώ.
SAAB
Ένα crossover με κινητήρα βιοκαυσίμων και απόδοση 300 ίππων και ροπή στα 400 Nm, παρουσίασε στο κοινό της Ευρώπης η Saab, το 9-4 X Biopower.
SUZUKI
Ένα εντυπωσιακό σπορ κουπέ με 5 πόρτες κι ένα επίσης 5θυρο αλλά μικρό μοντέλο κοσμούσαν το περίπτερο της Ιαπωνικής φίρμας, ενώ σε πρώτη παρουσίαση για την Ευρώπη παρουσιάστηκε και το αγωνιστικό μοντέλο της φίρμας, το SX4 WRC.
TATA
Η Ινδική φίρμα παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 2ης γενιάς Indica, με κινητήρα ντίζελ 76 και 91 ίππων στα 1.3 λίτρα και 76 και 96 ίππους στα 1.4 λίτρα βενζίνης. Το μοντέλο όμως που «προκάλεσε» το ενδιαφέρον του κοινού ήταν το μίνι αυτοκίνητο πόλης, Nano, ενός όγκου με ιδιαίτερα συμπαγείς διαστάσεις, έτσι ώστε να φιλοξενεί μέχρι 4 επιβάτες και να μπορεί να ελίσσεται στους στενούς δρόμους της πόλης και τους περιορισμένους χώρους για στάθμευση. Εξοπλίζεται από έναν εξ ολοκλήρου αλουμινένιο 2-κύλινδρο κινητήρα 623 κ.εκ. με πολλαπλό ψεκασμό και αποδίδει 34 ίππους. Πληροί υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας, παρά το πολύ μικρό του μέγεθος. Το πιο σημαντικό όμως εδώ, είναι η τιμή του, όπου οι Ινδοί κάνουν λόγο για 2.000 δολάρια(!!) Τώρα που η ισοτιμία βρίσκεται στο 1,6/1 νομίζω, μπορούμε να αγοράσουμε 2 τεμάχια έκαστος. Αν καταφέρει πάντως η Tata να διεισδύσει στις «ευαίσθητες» αγορές με αυτό το μοντέλο, νομίζω πως θα αλλάξει ο χάρτης της αγοράς.
VW
Η VW παρουσίασε και στο Ευρωπαϊκό κοινό το νέο Passat CC, που αποτελεί μία κουπέ 4θυρη πρόταση, βασισμένη στη γνωστή μπερλίνα Passat. Αισθητά πιο έντονες καμπύλες χαρακτηρίζουν αυτό το μοντέλο, χωρίς όμως να μειώνονται οι χώροι για τους επιβάτες.
 
 
ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
- Το μικρό «σκεπτόμενο» πρωτότυπο της Nissan, το οποίο χειριζόταν με τηλεχειριστήριο ένας εκ των συμπαθών «σχιστομάτηδων». Έκανε τα πάντα! Μπορούσες να κάτσεις ακόμη και μισή ώρα και να χαζεύεις τις δυνατότητές του. Αχ, τεχνολογία! Πόσο ακριβά θα σε πληρώσουμε στο μέλλον...
- Το γεγονός ότι είδαμε πολλές ωραίες κυρίες να κοσμούν τα εκθέματα των κατασκευαστών δεν μας προκάλεσε εντύπωση, συνηθίζεται άλλωστε σε τέτοιου είδους διοργανώσεις. Παρατηρήσαμε όμως μία σημαντική αύξηση των έγχρωμων κοριτσιών κι αυτό κάθε άλλο παρά αρνητικούς μας βρίσκει. Ακόμη και η πιο ελκυστική παρουσία φέτος ήταν έγχρωμη και κοσμούσε το περίπτερο του οίκου Irmscher (Πού τη βρήκες ρε μπαγάσα;)
- Η Nissan, ακριβώς μπροστά από την είσοδο του εκθεσιακού κέντρου, είχε στήσει ένα μοναδικό event όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορούσε να διαπιστώσει στην πράξη τις δυνατότητες εκτός δρόμου των οχημάτων 4x4 της φίρμας. Ακόμη και τεχνητό χιόνι υπήρχε και μάλιστα σε ράμπα με μεγάλη κλίση, για να δείξουν στους εν δυνάμει πελάτες τους το κορυφαίο επίπεδο 4κίνησης που προσφέρει η εταιρία στα αντίστοιχα μοντέλα της.
- Περίπτερο με... κερκίδα. Ένας έξυπνος τρόπος από τους δημιουργούς του περιπτέρου της Skoda, έτσι ώστε ο κάθε κουρασμένος, από το περπάτημα, επισκέπτης, να κάνει ένα... pit stop. Έτσι, η Skoda είχε μονίμως... κίνηση.
- Η Fiat, τραβώντας έναν από τους άσους του παρελθόντος της, την Abarth, δημιουργεί μία ξεχωριστή φίρμα, με τα μοντέλα της εξελιγμένα για ένα πιο ειδικό κοινό και τα σήματα Fiat να αντικαθίστανται από τα αντίστοιχα του «σκορπιού». Κι απ’ ότι φαίνεται, το «περιτύλιγμα» είναι πολύ καλό.
- Τα αλλάζουν τα μοντέλα τους. Όταν τελειώσει το «παζάρι» με τους δημοσιογράφους και τα φλας και κλείσουν οι συμφωνίες με τους εμπορικούς επισκέπτες, το κοινό ή δεν θα δει ποτέ κάποια μοντέλα ή θα δει κάτι διαφορετικό. Κάπως έτσι έκανε και η Lamborghini, που είχε μόνο τη νέα Gallardo σε 3 επιλογές αμαξώματος και εξοπλισμών τις 2 πρώτες ημέρες, ενώ από την 1η ημέρα του κοινού και μετά μόνο μία και στη θέση των άλλων, τις Murcielago, σε ανοιχτή και κλειστή έκδοση.
- Μεγάλη συγκίνηση μου προκάλεσαν τα δύο Monteverdi που βρίσκονταν σε έναν χώρο, λίγο πριν τη σάλα εξυπηρέτησης των εκπροσώπων του Τύπου. Θυμάμαι από πιτσιρικάς τα κλασικά (πλέον) High Speed 375 S του 1967 και το 450 GTS του 1970, τα οποία έβλεπα πλέον ολοζώντανα μπροστά μου. Ο κ. Monteverdi δεν είναι εν ζωή κι απ’ ότι πληροφορήθηκα από τους ανθρώπους του μικρού περιπτέρου, δεν υπάρχει περίπτωση αναβίωσης της φίρμας, όμως οι εξ ίσου ρομαντικοί μ’ εμένα, μπορούν να επισκεφθούν το μουσείο της φίρμας (κάτι που θα κάνω κι εγώ στο μέλλον), στο Μπίνινγκεν του Μπαζέλ, στην Ελβετία. Ένας χώρος 4.000 τμ. με 3 επίπεδα, εκτίθενται 70 συλλεκτικά Monteverdi, από τα 11.000 που παρήχθησαν συνολικά.
- Έχει για όλους. Κάθε μικρός κατασκευαστής, μπορεί να πάρει παραγγελίες μέσα από την έκθεση της Γενεύης, όπως συνέβη και με τον Ισπανό κατασκευαστή Tramontana, με ένα «Φορμουλοειδές» διθέσιο μοντέλο 550 ή 720 ίππων, V12 5.5 λίτρων και ανάλογες επιδόσεις (300+ χ.α.ώ. τελική ταχύτητα και 3,9’’ για τα 0-100 χ.α.ώ.).
- Ο θρύλος (πλέον) Bugatti Veyron επανακυκλοφορεί! Μη βιάζεστε όμως να δώσετε την παραγγελία σας, γιατί τα 16-18 κομμάτια Veyron Fbg που θα παραχθούν και θα έχουν το φινίρισμα και την υπογραφή της φίρμας Hermes, έχουν ήδη «ρεζερβαριστεί», στην προνομιακή τιμή των 1.550.000 ευρώ.
- Πόσο εύκολο είναι τελικά να παραχθεί ένα αυτοκίνητο; Στην χώρα μας ίσως ακατόρθωτο, κάπου αλλού όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο πιθανά. Άλλος ένας κατασκευαστής περιορισμένης παραγωγής σπορ αυτοκινήτων (μόλις 99 για φέτος), είναι η Artega Automobil GmbH, που εδρεύει στο Ντέλμπρουκ της Γερμανίας. Κάτι από Lotus στο πλάι, κάτι από Aston Martin πίσω, κάτι από Porsche μπροστά, όπως και να ’χει πάντως, το αυτοκίνητο αυτό μας άρεσε.
- Οι Κινέζοι έχουν ήδη ξεκινήσει την «επίθεσή» τους στην Ευρωπαϊκή αγορά. Οι Έλληνες αντιπρόσωποι αυτοκινήτων έχουν γράψει πολλά «μίλια» από και προς την Κίνα (και όχι μόνο), για να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα κάποιας φίρμας από την χώρα αυτή. Το ίδιο έγινε και με τα BYD που εκτέθηκαν για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκό σαλόνι αυτοκινήτου και τα οποία θα εισάγει στη χώρα μας από το 2009 ο όμιλος Βασιλάκη. Περισσότερα για τη φίρμα αυτή θα έχουμε στο άμεσο μέλλον, όπου οι εκπρόσωποί της στη χώρα μας θα μπορούν να μας δώσουν αναλυτικά τις λεπτομέρειες.
- Η Fisker Automotive προκάλεσε τα πλήθη με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό plug-in-hybrid πολυτελές σπορ σεντάν με μήκος στα 5 μέτρα, 0-100 σε 6’’ και τελική 200 χ.α.ώ. Πρόκειται για ένα όχημα με αυτονομία 80 χλμ. (50 μίλια) μόνο με ηλεκτροκίνηση, το οποίο θα παράγεται σε 15.000 οχήματα ανά έτος(!) Η φίρμα ποντάρει στην οικολογική ευαισθησία των καταναλωτών που θα είναι σε θέση να ξοδέψουν 100.000 δολάρια για τα πρώτα 99 συλλεκτικά κομμάτια με προπαραγγελία (και 5.000 δολάρια προκαταβολή) για να παραλάβουν το μοναδικό τους «καθαρό» όχημα στο τέλος του 2009. Οι υπόλοιποι από τον 100στό μέχρι τον 7.500στό καταβάλουν 1.000 δολάρια προκαταβολή για 80.000 τελική τιμή και οι οποίοι θα έχουν στο γκαράζ τους το αυτοκίνητο αυτό το 2010. Αν γίνουν όλα αυτά, τότε θα βάλω κι εγώ παραγγελία κι ας το πάρω το 2012, στα γενέθλιά μου.
Μία ανατρεπτική πρόταση για την πόλη για έναν ή δύο άτομα. Πρόκειται για το Lumeneo, με διαστάσεις ίδιες με αυτές ενός maxi scooter, τελική ταχύτητα 130 χ.α.ώ., αυτονομία 150 χλμ. και κόστος χρήσης για κάθε 100 χλμ. μόλις 0,70 ευρώ. Ναι, σωστά διαβάσατε. 70 λεπτά, γιατί είναι... ηλεκτρικό!
- Μια πολύ ιδιαίτερη φίρμα, τόσο από πλευράς σχεδίασης όσο και του τρόπου προσέγγισης της σπορ οδήγησης. Ο λόγος για την Spyker, που πολλοί γνώρισαν από την περσινή χρονιά της Φόρμουλα-1. Για μένα παραμένει ελκυστική γι’ αυτό το τόσο διαφορετικό. Έχουμε κατά νου μια βόλτα προς Ολλανδία μεριά για περισσότερη «ουσία».
- Και κλείνουμε με την πιο ανατρεπτική ίσως πρόταση που είδαμε στο φετινό σαλόνι της Γενεύης, το Monotracer. Πρόκειται για το ασφαλέστερο κλειστό δίτροχο όχημα υψηλών επιδόσεων στον κόσμο. Ελβετικής προέλευσης, με κλειστό αμάξωμα που φιλοξενεί 2 άτομα (οδηγό/συνεπιβάτη) και όψη που θυμίζει από τι πλάι έντονα το Audi R8. Φοράει 4κύλινδρο 16βάλβιδο κινητήρα BMW σειράς Κ 1.171 κ.εκ. με 116 ίππους, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 240 χ.α.ώ. και χρειάζεται μόλις 4,8’’ για τα 0-100 χ.α.ώ. Έχει μεγάλα διαστήματα service (25.000 χλμ.), χαμηλές εκπομπές ρύπων (85 γραμμ. CO2 ανά χλμ.) και χαμηλή επίσης κατανάλωση (3,6-6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.) Τέλος, το κόστος του Monotracer είναι μόλις... 50.000 ευρώ (στην Ελβετία). Καλορίζικο!

 PHOTO GALLERY
(πατήστε πάνω στις αντίστοιχες ενότητες και δείτε τις αποκλειστικές φωτογραφίες μας από την έκθεση της Γενεύης)


Geneva Cars


Geneva Sport


Geneva SUV


Geneva Motorsport



Download the Official Poster



Geneva Concepts


Geneva Highlights

 and last but not least....


Geneva Girls




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Lancia
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Βουλιαγμένης 270, 173 43 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr
 
Χρήσιμα