IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Ιταλίας: Ο Vettel βάζει τις βάσεις για τον 4ο τίτλο του


Παρά τα μικροπροβλήματα που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια του Grand Prix στη Monza, ο Sebastian Vettel κατάφερε να πετύχει την 6η φετινή νίκη του σε έναν αγώνα που εντέλει πρόσφερε λιγότερες συγκινήσεις από το αναμενόμενο.
Του Ευαγόρα Παπαθέου
Ούτε έβρεξε στη Monza, όπως προέβλεπαν οι μετεωρολόγοι, ούτε σοβαρά ατυχήματα συνέβησαν, ούτε θεαματικές κόντρες μεταξύ των πιλότων είχαμε, ούτε αλλοπρόσαλλες αποδόσεις από τα ελαστικά. Έτσι απλά, καθαρά και χωρίς πολλά-πολλά, η ομάδα της Red Bull Racing γνωστοποίησε ένα θεώρημα που έχει αποδειχθεί ήδη 3 φορές και τείνει να γίνει αξίωμα στην F1. Όσο ο Adrian Newey σχεδιάζει τα Αυστριακά μονοθέσια και ο Sebastian Vettel τα οδηγεί, τότε δεν υπάρχει αντίπαλος συνδυασμός που να μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία των «ταύρων». Ο Newey διαπίστωσε λοιπόν πως οι RΒ9 «έγραφαν» χρόνους, δεν είχαν όμως την απαιτούμενη τελική ταχύτητα, μια παράμετρο που σε αντίθεση με άλλες πίστες μετράει πολύ στη Monza των μεγάλων ευθειών, την πιο γρήγορη πίστα του πρωταθλήματος.
 
Οι μηχανικοί της ομάδας ξενύχτησαν την Παρασκευή αλλάζοντας γρανάζια στα κιβώτια ταχυτήτων των RB, κι έτσι την επομένη τα μονοθέσια της ομάδας αντί να χάνουν 10+ χ.α.ώ. έναντι των ταχύτερων μονοθέσιων, περιόρισαν τη διαφορά στα 4! Αυτό το λύσε-δέσε σε συνθήκες πίεσης στο γκαράζ της ομάδας στη Monza κι όχι σε... εργαστηριακές συνθήκες στο Milton Keynes, εμπεριείχε κάποιο ρίσκο (τόσο στο μονοθέσιο του Mark Webber που ανέβηκε 3ος στο βάθρο, όσο και σε αυτό του νικητή Sebastian Vettel υπήρχαν προβλήματα στις αλλαγές). Τελικά, τα κιβώτια άντεξαν και η νίκη ήρθε σχετικά εύκολα. Η αψεγάδιαστη εμφάνιση του Vettel οδήγησε τον διευθυντή της ομάδας, Christian Horner να δηλώσει: «Ο Sebastian ήταν εκπληκτικός όλο το 3ήμερο. Το μόνο λάθος που έκανε ήταν ένα μπλοκάρισμα στα φρένα, στην 1η στροφή αμέσως μετά την εκκίνηση του αγώνα! Συνολικά η απόδοσή μας ως ομάδα ήταν κορυφαία. Είναι μια μεγάλη νίκη για εμάς, αλλά υπάρχουν ακόμη 175 βαθμοί διαθέσιμοι στο πρωτάθλημα. Οτιδήποτε μπορεί να συμβεί, αλλά σίγουρα έχουμε το πάνω χέρι...».


 
Όταν λοιπόν έχεις να αντιμετωπίσεις 2 ...κομπιούτερ, ένα εντός (τον Vettel) κι ένα εκτός πίστας (τον Newey), ακόμη κι αν λέγεσαι Fernando Alonso, ακόμη κι αν οδηγείς μια Ferrari στη Monza, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά! Ο Ισπανός πέρασε στην εκκίνηση τον Nico Hulkenberg (ολοκλήρωσε 5ος τον αγώνα έπειτα από εξαιρετική εμφάνιση) και ρίσκαρε στον 3ο γύρο απαιτώντας ένα προσπέρασμα επί του Webber, που δεν το είχε. Αν μάλιστα ο Αυστραλός δεν συναινούσε (ούτως ή άλλως αποχωρεί στο τέλος της σεζόν, οπότε πού να μπλέκει τώρα...) θα είχαν εγκαταλείψει και οι δύο. Και εν τέλει, στον 8ο από τους 53 γύρους -νωρίς δηλαδή- προσπέρασε και τον Felipe Massa και βρέθηκε πίσω από τον Vettel, όμως μέχρι εκεί.
 
Ούτε αυτός ούτε η ομάδα -με μια λίγο πιο τολμηρή στρατηγική- κατάφεραν να πιέσουν το συνδυασμό της νίκης, όμως η 2η θέση του Alonso και η 4η του Massa, σε συνδυασμό με την άτακτη υποχώρηση των Mercedes, έβγαλε κάτι για τη Scuderia. Τι ήταν αυτό; Ένα προσπέρασμα 8.000.000 δολαρίων! Τόσα είναι περίπου τα χρήματα που θα κερδίσει η Ιταλική ομάδα αν τερματίσει στη 2η θέση του πρωταθλήματος Κατασκευαστών, αφήνοντας πιο πίσω τις Mercedes. Τα λεφτά είναι πολλά, και στις εποχές που ζούμε, ακόμη και η Ferrari (ίσως η πιο πλούσια ομάδα του grid) τα έχει ανάγκη... Πιθανότατα οι τίτλοι Οδηγών και Κατασκευαστών να έχουν ήδη κριθεί, όμως η μάχη για τη 2η θέση μεταξύ Ferrari και Mercedes θα κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον όλων μέχρι το τέλος της χρονιάς... Παρηγοριά στο άρρωστο, είπατε;


 
Αποτελέσματα
1ος Vettel (Red Bull) 1h18’33’’352, 2ος Alonso (Ferrari) +5’’467, 3ος Webber (Red Bull) +6’’350, 4ος Massa (Ferrari) +9’’361, 5ος Hulkenberg (Sauber) +10’’355, 6ος Rosberg (Mercedes) +10’’999, 7ος Ricciardo (Toro Rosso) +32’’329, 8ος Grosjean (Lotus) +33’’130, 9ος Hamilton (Mercedes) +33’’527, 10ος Button (McLaren) +38’’327.
 
Βαθμολογία Οδηγών
Sebastian Vettel 222, Fernando Alonso 169, Lewis Hamilton 141, Kimi Raikkonen 134, Mark Webber 130, Nico Rosberg 104, Felipe Massa 79, Romain Grosjean 57, Jenson Button 48, Paul di Resta 36, Adrian Sutil 25, Sergio Perez 18, Daniel Ricciardo 18, Nico Hulkenberg 17, Jean-Eric Vergne 13, Pastor Maldonado 1.
 
Βαθμολογία Ομάδων
Red Bull 352, Ferrari 248, Mercedes 245, Lotus 191, McLaren 66, Force India 61, Toro Rosso 31, Sauber 17, Williams 1.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Ευαγόρας Παπαθέου: Θέλω «ου»!
Κακή, κάκιστη η αντίδραση των «τιφόζι» στο θρίαμβο του Vettel στη Monza, σε έναν αγώνα που πραγματικά ο Γερμανός ήταν αλάνθαστος δείχνοντας από τι «μέταλλο» είναι φτιαγμένοι οι Πρωταθλητές. Γιούχαραν τον πιλότο της Red Bull την ώρα που από τα μεγάφωνα της Monza ακούγονταν ο εθνικός ύμνος της πατρίδας του. Δεν ξέρω εάν έπαιξε ρόλο το ότι ο ύμνος αυτός ήταν της Γερμανίας, αυτό που ξέρω είναι πως η αντίδραση του Vettel ήταν κορυφαία: «Δεν με πειράζει καθόλου», απάντησε σε σχετική ερώτηση ο Γερμανός πρωταθλητής. «Θέλω να ακούω “ου” στη Monza. Εάν στο Ιταλικό Grand Prix ακούς γιουχάισμα, αυτό σημαίνει πως είσαι μπροστά από τις Ferrari και έχεις νικήσει. Ειλικρινά, η νίκη παίζει μεγαλύτερο ρόλο για μένα, παρά οι επευφημίες των φιλάθλων», κατέληξε! Μου φαίνεται πως ο Vettel «το έχει» συνολικά. Εκτός από εκπληκτικός πιλότος, είναι και μυαλό ξυράφι...
 
Αλέξανδρος Μοζ: Προς τον 4ο τίτλο του ο Vettel
Ανήμπορη να αντιδράσει ουσιαστικά και με τα μάτια της πλέον να έχουν στραφεί στο ερχόμενο πρωτάθλημα, η ομάδα της Ferrari βλέπει τον Vettel να οδεύει ολοταχώς προς τον 4ο διαδοχικό του τίτλο και μάλιστα, εδραιώνοντας την πορεία αυτή της «toro rosso» μέσα στο σπίτι της κόκκινης scuderia του εκπληκτικού, για άλλη μία φορά Alonso, αλλά και του αξιόμαχου Massa! Κατά τα λοιπά... τα ελλαστικά και οι στρατηγικές έπαιξαν και πάλι τον καθοριστικό τους ρόλο, με το βραβείο βραδύτητας, φοβικότητας και αναποτελεσματικότητας, να πρέπει να απονεμηθεί στην αυτοκτονική ομάδα στρατηγικής των «επιστημόνων» [όπως τους απεκάλεσε και ο Alonso] της οικοδέσποινας, Ferrari! Το επόμενο ραντεβού για ομάδες και πιλότους, που σηματοδοτεί την έναρξη της περιοδείας της τελευταίας στροφής του πρωταθλήματος στους υπολοίπους 6 εκτός Ευρώπης αγώνες, είναι το grand prix της Σιγκαπούρης στις 22 Σεπτεμβρίου (2013).


 
Δημήτρης Σπυράκης: Πρόωρο «καρέ του άσου»;
Μετά την εκκίνηση του αγώνα και με τις Ferrari να πετάγονται δαιμονισμένα μπροστά, οι περισσότεροι πίστεψαν ότι ο αγώνας αυτός θα ήταν μία εξαιρετική μάχη των «κόκκινων ταύρων» με τα «καλπάζοντα άλογα», ορίζοντας την έναρξη της επίθεσης της Ferrari προς την Red Bull για τον τίτλο, καθώς οδεύουμε προς την τελική ευθεία του πρωταθλήματος του 2013. Ειδικά μετά το προσπέρασμα του Alonso στον Webber, οι κερκίδες «φούντωσαν». Αλλά η συνέχεια έμελλε να είναι εντελώς διαφορετική. Ο Vettel έχει δείξει πλέον ότι έχει δυνατότητα όχι μόνο για τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του, αλλά και να κυνηγήσει τα (μέχρι τώρα) ανυπέρβλητα ρεκόρ του συμπατριώτη του, Michael Schumacher. Αρκούν άλλοι 4 τίτλοι μέχρι το τέλος της καριέρας του στη Φόρμουλα 1, που δεν αναμένεται βραχυπρόθεσμα. Επίσης, θα επισημάνω την επίδοση του Nico Hulkenberg (5ος, με κινητήρα Ferrari παρακαλώ), το «ξεφούσκωμα» της Lotus και την συντριβή της Mercedes, που στους τελευταίους αγώνες βρισκόταν σχεδόν πάντα στο βάθρο των νικητών. Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον, για την κατάταξη των δεύτερων και κάτω.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 10/09/2013, 00:26 πμ.)


Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Fernando Alonso - Mark Webber
Fernando Alonso - Mark Webber
Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg
Alonso - Vettel - Webber
Alonso - Vettel - Webber

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Mazda
ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΤΕΝΤΑΛΑΚΗΣ & ΣΙΑ ΕΕ

Συνεργείο: Δεδούση 11, 163 46 Ηλιούπολη
Τηλ.: +302109702527, +302109711115, Fax: +302109733186
E-mail: patental@otenet.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 

 
Χρήσιμα