IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
60 χρόνια Porsche: Μια ιστορία γεμάτη επιτυχίες

Κάποιοι σ’ αυτή την ηλικία σκέφτονται την... σύνταξη. Η Porsche το αντίθετο. «Ζει» μία ακόμη «νιότη», όπου στα 60 της χρόνια, από μια μικρή εταιρία γίνεται η πιο κερδοφόρος κατασκευάστρια αυτοκινήτων.

Πριν από ακριβώς 60 χρόνια τέθηκε ο θεμέλιος λίθος της οικογενειακής βιομηχανικής επιχείρησης, της οποίας την άνοδο από τα συγκρατημένα πρώτα της βήματα έως την καταξίωσή της ως μία από τις σημαντικότερες κατασκευάστριες σπορ αυτοκινήτων του κόσμου κανείς δεν είχε τότε προβλέψει. Στις 8 Ιουνίου 1948 ξεκίνησε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Και αυτό διότι την ημέρα εκείνη το 1ο πρωτότυπο Porsche με αριθμό πλαισίου 356-001 έλαβε επίσημη έγκριση τύπου για χρήση στο δρόμο. «Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισα να κοιτάζω γύρω μου και να μην μπορώ να βρω το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Έτσι αποφάσισα να το κατασκευάσω μόνος μου», είχε πει ο Ferry Porsche και από τότε το ευφυές και πρωτοπόρο πνεύμα του ανθρώπου αυτού έχει αφήσει τη σφραγίδα του στη φιλοσοφία της εταιρίας. Ωστόσο, τις προηγούμενες 6 δεκαετίες η Porsche εκτός από επιτυχίες αντιμετώπισε και δυσκολίες. Αλλά χάρη στις αποδοτικές μεθόδους παραγωγής, το σαφές branding των προϊόντων και τα πρωτοποριακά μοντέλα που παρουσίασε, όπως η 356 και η 911, η Boxster και το Cayenne, η μικρή εταιρία που κάποτε ειδικευόταν στα σπορ αυτοκίνητα μεταμορφώθηκε γρήγορα σε μια από τις πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες κατασκευάστριες αυτοκινήτων του κόσμου.

«Σήμερα η Porsche είναι ισχυρότερη από ποτέ. Διαθέτουμε την ευρύτερη και ελκυστικότερη σειρά μοντέλων στην ιστορία της εταιρίας μας. Τα έξοδα και οι διαδικασίες μας βρίσκονται υπό έλεγχο και έτσι εξασφαλίζεται η μακροπρόθεσμη ανεξαρτησία μας. Πάντα βλέπαμε τον εαυτό μας σαν τον Δαυίδ που πρέπει να παλέψει με τους Γολιάθ του κλάδου μας. Αυτή η εικόνα έχει καθορίσει την πορεία μας με το πέρασμα του χρόνου, ταυτόχρονα όμως μας έφερε και την επιτυχία», εξηγεί ο CEO της Porsche, Dr. Wendelin Wiedeking. Όταν ο Wiedeking ανέλαβε τα ηνία της εταιρίας το 1992, η Porsche αντιμετώπιζε τη σοβαρότερη οικονομική κρίση στην ιστορία της. Η εταιρία κινδύνευε να χάσει το πιο πολύτιμο περιουσιακό της στοιχείο, την ανεξαρτησία της. Ξαφνικά η Porsche βρέθηκε στο χείλος της εξαγοράς και η κατάσταση αυτή έπρεπε να αντιμετωπιστεί άμεσα. Τότε ήταν που οι οικογένειες Porsche και Piech, μέτοχοι της εταιρίας, ενημέρωσαν το Διοικητικό Συμβούλιο ότι θα προσέφεραν την υποστήριξή τους. Ο Wiedeking και οι συνάδελφοί του στο Διοικητικό Συμβούλιο όχι μόνο προχώρησαν στην παραγωγή της Boxster, αλλά και πέτυχαν την αντιστροφή της πορείας της εταιρίας εφαρμόζοντας άλλα οικονομικά μέτρα. Με βάση τη λεγόμενη ορθολογική διοίκηση (lean management) και την ορθολογική παραγωγή (lean production), τέθηκαν σε εφαρμογή νέες διαδικασίες εργασίας για την οργάνωση και την παραγωγή, ενώ η ιεραρχία και οι δομές της εταιρίας αναδιαμορφώθηκαν από την κορυφή προς τη βάση. Οι εσωτερικές αυτές προσπάθειες δεν άργησαν να οδηγήσουν σε βελτίωση της παραγωγικότητας, ενώ τα νέα μοντέλα σύντομα άρχισαν να ασκούν θετική επίδραση. Ήδη το 1995 η Porsche επανήλθε στην κερδοφορία και άρχισε να καταλαμβάνει ηγετική θέση σπάζοντας κάθε χρόνο νέα ρεκόρ κύκλου εργασιών, πωλήσεων και κερδών.

Η εξαιρετική θέση της εταιρίας αντικατοπτρίζεται όχι μόνο στον ισολογισμό, αλλά και στη φήμη της μάρκας Porsche. Για 5η συνεχόμενη χρονιά, σε έρευνα του περιοδικού manager magazin κορυφαίοι Γερμανοί managers από όλους τους κλάδους επέλεξαν την Porsche AG ως την εταιρία με την καλύτερη εικόνα. Στην φημισμένη έρευνα ποιότητας με τίτλο Initial Quality Study που διεξάγει το αμερικανικό ερευνητικό ινστιτούτο J.D. Power, η Porsche κατέλαβε για 2η φορά την 1η θέση. Και στην έρευνα απήχησης του J.D. Power επιβεβαιώθηκε ότι, για 3η συνεχόμενη φορά, οι αμερικανοί πελάτες ανέδειξαν την Porsche ως την μάρκα με τη μεγαλύτερη απήχηση. Στα 60 αυτά χρόνια, η Porsche κατέβαλε σημαντικές προσπάθειες να πετύχει αυτή την ξεχωριστή εικόνα, μέσω πολλών και διαφόρων καινοτομιών που υιοθέτησε, ειδικά δε αυτών στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας. Οι μηχανικοί της Porsche ποτέ δεν αρκούνται στην τήρηση μόνο των υφιστάμενων περιβαλλοντικών κανονισμών που τίθενται από τη νομοθεσία. Στόχος τους είναι πάντα η υπέρβαση αυτών των απαιτήσεων. Έτσι, ήδη από το 1996 η 1η εγκεκριμένη δοκιμή για εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη πραγματοποιήθηκε με μια 911. Λίγο καιρό μετά δημιουργήθηκε ξεχωριστό τμήμα στην εταιρία που πραγματοποιεί δοκιμές εκπομπών ρύπων σε οχήματα άλλων κατασκευαστών. Η Porsche εξελίσσει νέες τεχνολογίες όχι μόνο για να βελτιώνονται τα χαρακτηριστικά οδήγησης, αλλά και για να βελτιστοποιούνται συνεχώς τα αυτοκίνητα με στόχο τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος. Τα τελευταία 15 χρόνια, η Porsche έχει καταφέρει να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου στα νέα της αυτοκίνητα, και συνεπώς τις εκπομπές CO2, κατά ένα μέσο ετήσιο ποσοστό της τάξης του 1,7%. Όσον αφορά στις επιδόσεις των κινητήρων, η Porsche σήμερα ήδη βρίσκεται μεταξύ των κατασκευαστών με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2. Και ως το 2012, η κατανάλωση καυσίμου στα οχήματα Porsche πρόκειται να μειωθεί κατά 20% περισσότερο, αυτό θα γίνει εφικτό με νέες, καινοτόμες τεχνολογίες κατασκευής κινητήρων, καθώς και με το υβριδικό σύστημα που θα τοποθετηθεί στα Cayenne και Panamera.

Ο πρώην καγκελάριος Gerhard Schroeder είπε κάποτε: «Η Porsche αποτελεί υπόδειγμα για τη Γερμανία». Λέγοντας κάτι τέτοιο, δεν αναφερόταν μόνο στο υψηλό επίπεδο μηχανολογικής αρτιότητας που χαρακτηρίζει την εταιρία, αλλά εννοούσε και τη φιλοσοφία του Δαυίδ με την οποία η Porsche, ως μια μικρή κατασκευάστρια αυτοκινήτων, κατάφερε να σταθεί απέναντι στους Γολιάθ του κλάδου τα τελευταία 60 χρόνια. Με τη σφραγίδα ποιότητας «Made in Germany», την άρνησή της να δεχθεί επιχορηγήσεις, αλλά και το αίσθημα κοινωνικής ευθύνης απέναντι στους εργαζομένους της και το κοινωνικό σύνολο, η Porsche ακολούθησε άφοβα τη δική της πορεία. Μια πορεία που περιλαμβάνει και το βήμα της προς ένα νέο μέλλον τον Σεπτέμβριο του 1995, όταν απέκτησε ποσοστό πλειοψηφίας στο μετοχικό κεφάλαιο της Volkswagen AG. Με περίπου 31% συμμετοχή με δικαίωμα ψήφου, η Porsche είναι πλέον ο μεγαλύτερος μέτοχος της VW. Στη διάρκεια αυτού του έτους η συμμετοχή της αυτή θα ξεπεράσει το 50%. Ο στόχος αυτής της πορείας είναι ξεκάθαρος. Κάτω από την ομπρέλα της Porsche Automobil Holding SE, θα διασφαλιστεί όχι μόνο η ανάπτυξη της Porsche και της Volkswagen μέσω της δοκιμασμένης επί δεκαετίες συνεργασίας τους στους τομείς της ανάπτυξης και της παραγωγής, αλλά και η ανεξαρτησία και των δύο εταιριών. Και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Dr. Wendelin Wiedeking υπόσχεται ότι στο επετειακό έτος της Porsche «η εταιρία θα παραμείνει Porsche στο μέλλον. Όπως και η VW θα παραμείνει VW. Αυτή είναι η συνταγή της επιτυχίας».

Φωτογραφίες

1: Η Porsche RS Spyder των Τίμο Μπέρναρντ και Ρομέν Ντουμά της ομάδας Penske Racing.
2: H Porsche 928 του 1980.
3: Μία ιστορική στιγμή. Η Porsche 959 Paris-Dakar, το 1986, κερδίζει το δυσκολότερο ράλι του κόσμου, το «Παρίσι-Ντακάρ», διανύοντας συνολικά 13.800 χλμ.
4: Η Carrera GT με τον Βάλτερ Ρερλ πίσω από το τιμόνι.
5: Η 911 Carrera S στο χώρο δοκιμών θορύβου.
6: Η τοποθέτηση κινητήρα με τα σημερινά μέσα συναρμολόγησης.
7: Το υβριδικό Cayenne κατά τη διάρκεια των δοκιμών του.
8: Εναέρια απεικόνιση του Βάισαχ.
9: Ο Φέρι Πόρσε (κέντρο), ο πατέρας του Φέρντιναντ Πόρσε (δεξιά) και ο Έρβιν Κόμεντα (αριστερά) με μία Porsche 356 No 1 στο Γκμουντ (1948).
10: Ο Φέρι Πόρσε μπροστά από μία Porsche 911 2.0 Coupe.
11: Ο Φέρντιναντ Αλεξάντερ Πόρσε δίπλα σε μία Porsche 901 (1963).
12: Οι Βέντελιν Βίντεκινγκ, Φέρι Πόρσε και Έρβιν Τέουφελ (από αριστερά προς δεξιά), γιορτάζουν τα 1.000.000 αυτοκίνητα Porsche στις 15 Ιουλίου του 1996.
13: Οι Βόλφγκανγκ Πόρσε, Βέντελιν Βίντεκινγκ και Χόλγκερ Χάρτερ (από αριστερά προς δεξιά), στο Γενικό Συμβούλιο της Porsche Automobil Holding SE (2008).
14: Στα δημιουργήματα της Porsche υπήρχαν μέχρι και τρακτέρ (1961).
15: Μία εξαιρετική φωτογραφία με «πρωταγωνιστές» τις 356 Α Coupe του 1956 και 356 Speedster του 1955, την άνοιξη του 1956.
16: Η πρώτη 911 Targa του 1967.
17: Το ασυνήθιστο για την εποχή του 914-6 του 1970.
18: Η θρυλική 911 Carrera RS 2.7 του 1973.
19: Η Porsche 924 του 1983.
20: Ο Βάλτερ Ρερλ στο τιμόνι μίας Porsche 959 (1986).
21: Το πρωτότυπο μοντέλο στο οποίο βασίστηκε η Boxster, το οποίο παρουσιάστηκε στα διεθνή σαλόνια αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ και της Γενεύης το 1993.
22: Η σημερινή γκάμα της φίρμας με εικονιζόμενα μοντέλα εδώ την 911 Turbo Cabrio, την Cayman S, την Boxster και την Cayenne GTS (2008).
23: Δοκιμή πρόσκρουσης (crash-test) με μία Porsche 904 (1966).
24: Τοποθετώντας τον κινητήρα σε μία Porsche 356 Β (1960).
25: Εναέρια φωτογραφία των εγκαταστάσεων του Τσουφενχάουζεν και του χώρου του Μουσείου (λήψη του 2007).
26: Ο Φέρντιναντ Πιχ (αριστερά) και ο Χέλμουτ Μποτ (δεξιά) με την Porsche Type 917 στη γραμμή παραγωγής Νο 1, στις 22 Απριλίου του 1969.
27: Αφίσα με θέμα την 1η νίκη στις 24 ώρες Le Mans το 1970 με οδηγούς τους Χανς Χέρμαν και Ντικ Άτγουντ, με μία Porsche 917.
28: Η 911 GT1 η οποία κέρδισε τον θρυλικό 24ωρο αγώνα Le Mans το 1998.




 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Smart
ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΕΜΕΡΤΖΙΑΝ

Συνεργείο Αυτοκινήτων
Μενελάου & Γράμμου 44-46, 173 43 Αγ. Δημήτριος
Τηλ. & Fax: +302109702380, E-mail: semerjianrobert6@gmail.com
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.

 
Χρήσιμα