IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Και πάλι 1ος ο Vettel στις κατατακτήριες δοκιμές στην Κορέα


Ο Sebastian Vettel της Red Bull σκόραρε την 6η του pole position για τη σεζόν του 2013, ο οδηγός με τις πιο πολλές pole position για τη χρονιά. Ο Vettel, ο οποίος πετυχαίνει τη 2η pole position στην Κορέα, έκανε τον γύρο της πίστας σε 1’37’’202 με τα ελαστικά Pirelli P Zero Red supersoft, τα οποία θα συνδυαστούν με τα P Zero White μεσαίας γόμας ελαστικά το Σαββατοκύριακο του αγώνα. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι για τα 3 χρόνια που γίνεται το Κορεατικό Grand Prix, ποτέ δεν έχει κερδίσει ο νικητής των κατατακτήριων δοκιμών. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο, είναι ότι ο Vettel και ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton, θα μοιραστούν την 1η σειρά εκκίνησης για 5η φορά στη σεζόν.
 
Οι συνθήκες ήταν ζέστη και ξηρασία για τις κατατακτήριες δοκιμές, σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος 25 βαθμών Κελσίου, με τους περισσότερους από τους οδηγούς να αρχίζουν με την μεσαία γόμα. Οι ομάδες των Marussia και Caterham, καθώς και ο πιλότος της Sauber, Esteban Gutierrez, ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν τα πολύ μαλακά ελαστικά, ενώ η Lotus του Kimi Raikkonen ήταν η ταχύτερη όλων στο τέλος της διαδικασίας. Όλοι οι οδηγοί άρχισαν τη 2η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών (Q2) με supersoft ελαστικά, με τον Lewis Hamilton να ηγείται. Ο Vettel πήγε πιο γρήγορα στα τελευταία 3’ με ένα πέρασμα με τα supersoft ελαστικά. Αυτός ο χρόνος ήταν αρκετά καλός για τον οδηγό της Red Bull, τόσο ώστε να παραμείνει ο καλύτερος όλων μέχρι το τέλος.
 
Με την πίστα να εξελίσσεται συνεχώς, το χρονοδιάγραμμα ήταν σημαντικό κατά τη διάρκεια του τελευταίου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών (Q3), το οποίο ήταν αποκλειστικά με τα ελαστικά P Zero Red supersoft. Οι οδηγοί της Red Bull βγήκαν νωρίς για την 1η από τις 2 προσπάθειες, παρακολουθούμενοι στενά από τις δύο Mercedes, με τον Vettel πιο γρήγορο. Η Ferrari και η Sauber δοκίμαζαν μια διαφορετική τακτική, επιλέγοντας μόνο μία προσπάθεια στο τέλος, ενώ η Lotus εφάρμοσε διαφορετική στρατηγική για τον Romain Grosjean με δύο περάσματα και μόλις ένα για τον Kimi Raikkonen. Ο Vettel πήγε ταχύτερα στο τελικό ελεύθερο πρωινό σκέλος, ακολουθούμενος από τον ομόσταβλό του Mark Webber. Ο Vettel έκανε τον ταχύτερο χρόνο του με supersoft ελαστικά, με τον Webber να είναι ταχύτερος στην αρχή.
 
 «Βλέπουμε τώρα κατά μέσο όρο περίπου 0’’8/γύρο διαφορά όσον αφορά το χρόνο γύρου μεταξύ των δύο αλλαγών, η οποία είναι σημαντικά μικρότερη από τη Σιγκαπούρη. Αυτό αναμένεται να αποτελέσει την πλατφόρμα για μερικές ενδιαφέρουσες στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα, αλλά σημαίνει επίσης ότι περισσότεροι από τους πρωτοπόρους ήταν σε θέση να περάσουν το Q1 χωρίς να χρειάζεται να βάλει στην supersoft γόμα. Το επίπεδο πρόσφυσης βελτιώνεται καθώς συνεχίζεται κάθε σκέλος, έτσι οι περισσότεροι οδηγοί προσπάθησαν να έχουν τις καλύτερες στιγμές τους στα τελευταία δευτερόλεπτα», λέει ο κ. Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli.
 
Και συμπληρώνει: «Είδαμε διαφορετικές στρατηγικές στο χώρο εργασίας καθ’ όλη τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών, με μια ποικιλία προσεγγίσεων να λαμβάνονται στο Q3, αν και θα περιμέναμε οι περισσότεροι οδηγοί να κάνουν 2 φορές pit-stop υπό κανονικές συνθήκες αγώνα. Το μεγάλο ερωτηματικό είναι ο καιρός. Οι βροχές έχουν προβλεφθεί για απόψε (Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013) και αύριο το πρωί (Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013). Αν και ο ίδιος ο αγώνας θα πρέπει να παραμείνει στεγνός, οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του απογεύματος αναμένεται να είναι πιο δροσερές απ’ ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα, αν και τουλάχιστον φαίνεται σαν να έχουμε αποφύγει τον τυφώνα!»

Ο πιο γρήγορος τρόπος για να ολοκληρωθεί το 55 γύρων Κορεατικό Grand Prix είναι, θεωρητικά, με 2 στάσεις (pit-stop). Η πιο γρήγορη στρατηγική στα χαρτιά, είναι στην αρχή με τα supersoft ελαστικά, με αλλαγή σε supersoft και πάλι στον 20ό γύρο και στη συνέχεια, αλλαγή με τη μεσαία γόμα στον 40ό γύρο. Ρεαλιστικά όμως, τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι πιθανό να υιοθετήσουν διαφορετική στρατηγική. Να αρχίσουν με τα supersoft ελαστικά, να αλλάξουν γόμα στον 20ό γύρο βάζοντας τη μεσαία και να κάνουν μία ακόμη αλλαγή ελαστικών στον 38ο γύρο βάζοντας και πάλι τη μεσαία γόμα. Η καλύτερη στρατηγική τριών pit-stop, για όσους θέλουν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό, είναι να ξεκινήσουν με τα πολύ μαλακά ελαστικά, να αλλάξουν με τα ίδια και πάλι στον 19ο γύρο και άλλη μία φορά με την ίδια γόμα στον 34ο γύρο, αφήνοντας τη μεσαία γόμα στην τελευταία αλλαγή στον 47ο γύρο.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 05/10/2013, 11:11 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Isuzu
ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΑΕ
Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
2ο χλμ. Τρίπολης-Άργους, 221 00 Τρίπολη
Τηλ.: +302710242858, Fax: +302710241115
E-mail: tzavaras-sa@tri.forthnet.gr, Website: www.tzavaras.com.gr
 
Χρήσιμα