IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
F1 GP Κορέας: Ο ασταμάτητος Vettel


Στη πίστα της Yeongam, έγινε πραγματικά της... Κορέας! Το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές μεταξύ των πιλότων δύο φορές, όμως ο Vettel ουδόλως επηρεάστηκε. Ξεκίνησε διατηρήθηκε και τερμάτισε στην 1η θέση.
Του Ευαγόρα Παπαθέου
Με 4 νίκες σερί και 8 συνολικά σε 14 αγώνες ο μέχρι στιγμής απολογισμός, μιας χρονιάς που μοιάζει καρμπόν με αυτή του 2011, όταν ο Vettel είχε κερδίσει τον 2ο τότε τίτλο του με διαφορά 122 βαθμών του 2ου Jenson Button! Φέτος, λοιπόν, κι ενώ μεσολάβησε μια πολύ αγωνιώδης περσινή χρονιά που έδωσε τίτλο στον τελευταίο αγώνα (ήταν ο 3ος του Vettel), ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει χτίσει μια διαφορά 77 βαθμών έναντι του 2ου στον σχετικό πίνακα, Fernando Alonso, ενώ υπολείπονται ακόμη 5 αγώνες για να ολοκληρωθεί η σεζόν. Και μ’ αυτά που βλέπουμε στους τελευταίους αγώνες, μεγαλύτερη πιθανότητα υπάρχει να κατατριφθεί το ρεκόρ των 122 βαθμών διαφοράς του 2011, παρά να μειωθούν οι 77 που απέχει μέχρι ώρας ο Vettel από τον 2ο της βαθμολογίας.
 
Αλάνθαστος, με παραδειγματική επαναληψιμότητα σε γυρολόγιο, εκπληκτικό αυτοέλεγχο και απίστευτα γρήγορος ο Vettel, δεν μπορεί πλέον να χαρακτηριστεί, απλά, ως ο διάδοχος του Michael Schumacher. Ανήκει σε μια γενιά από... αντιπαθητικά «τσογλάνια», χωρίς «ιερό και όσιο», τα οποία όμως έχουν απίστευτες δυνατότητες, και δεν σταματούν πουθενά. Όταν μπορούν, δεν αρκούνται σε 2-3, άντε 10 κουταλιές μαρμελάδας για να χορτάσουν, αλλά θέλουν όλο το βάζο δικό τους! Ακόμη και ο Schumacher, την εποχή που κρατούσε όλο τον κόσμο στα χέρια του, σήκωνε που και πού το πόδι από το γκάζι για να παραχωρήσει μια νίκη στον Rubens Barichello, τον 2ο οδηγό της Ferrari την εποχή της παντοδυναμίας της Scuderia (και ως απίστευτος εγωιστής που είναι, σίγουρα μέσα του καίγονταν), σε αντίθεση με τον Vettel που δεν δίστασε να παρακούσει τις εντολές της ομάδας του και να προσπεράσει τον Webber, εξουθενώνοντάς τον ψυχολογικά από την αρχή της φετινής χρονιάς. Αν λοιπόν, από τότε και μετά, ενώ είναι ο κυρίαρχος, το πλήθος τον γιουχάρει, ας μην παραπονιέται. Όπως στρώνει κανείς, κοιμάται!
 
Μα είναι και τυχεράκιας, αυτός ο Γερμαναράς θα πείτε. Στον κακομοίρη τον Webber, συμβαίνουν τα πάντα. Μέχρι και στη Κορέα, από το πουθενά η Force India του Adrian Sutil τον εμβόλισε και τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Ναι δεν αντιλέγω, μόνο που υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Τον Webber τον κοντράρουν πολλοί άλλοι πιλότοι, τον Vettel ούτε που τον βλέπουν! Πως λοιπόν να σπρώξεις ή να πέσεις πάνω σε κάποιον που δεν τον φτάνεις; Άλλωστε όσοι γνωρίζουν ξέρουν. Λίγα πράγματα στους αγώνες είναι θέμα τύχης. Για να τα δούμε: Η 2η θέση του Kimi Raikkonen, ήταν θέμα τύχης, γιατί αν δεν επέμβαινε δύο φορές το αυτοκίνητο ασφαλείας, ο Φιλανδός δύσκολα θα έβλεπε 6άδα. Η 3η θέση του Romain Grosjean δεν ήταν θέμα τύχης. Ο Γάλλος την άξιζε με το παραπάνω. Πέρασε αντρίκια τον Lewis Hamilton, ήταν άνετα 2ος για πολύ ώρα, και έπεσε μια θέση μετά από ένα στιγμιαίο δισταγμό έναντι του Raikkonen.


 
Συνολικά θα λέγαμε ότι από εκεί και κάτω καμιά θέση στη 10άδα δεν ήταν θέμα τύχης. Ο Nico Hulkenberg που ήταν 4ος κατέπληξε τους πάντες με την μαχητικότητά του, το καίριο αντι-προσπέρασμα επί του Ηamilton, μόλις ο Βρετανός τόλμησε να τον προσπεράσει, είναι ένα από τα hi-lights του αγώνα. Ο Fernando Alonso έκανε ό,τι μπορούσε (ίσως και παραπάνω από αυτό), αλλά η πολύ νευρική F138 ήταν εκτός τόπου και χρόνου και στις δοκιμές και στον αγώνα, οπότε η 6η θέση ήταν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα μόνα αποτελέσματα που μπορεί να έχουν κάποια σχέση με την τύχη ήταν η 7η θέση του Nico Rosberg, του οποίου η εμπρός αεροτομή κατέρρευσε την ώρα που «φλέρταρε» με την 4η θέση, και η 10η θέση του Perez του οποίου το κατεστραμμένο ελαστικό ήταν η αιτία για τη 2η είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα (το γεγονός όμως αυτό έδωσε το δικαίωμα στον Μεξικανό να κάνει έναν αργό γύρο με τη ζάντα, να καταφέρει να φτάσει στα pits σε ένα κομμάτι, να επισκευάσει την McLaren του και να επιστρέψει στον αγώνα).
 
Αποτελέσματα
1ος Vettel (Red Bull) 1h43’13’’701, 2ος Raikkonen (Lotus) +4’’224, 3ος Grosjean (Lotus) +4’’927, 4ος Hulkenberg (Sauber) +24’’114, 5ος Hamilton (Mercedes) +25’’255, 6ος Alonso (Ferrari) +26’’189, 7ος Rosberg (Mercedes) +26’’698, 8ος Button (McLaren) +32’’262, 9ος Massa (Ferrari) +34’’390, 10ος Perez (McLaren) +35’’155.
 
Βαθμολογία Οδηγών
Sebastian Vettel 272, Fernando Alonso 195, Kimi Raikkonen 167, Lewis Hamilton 161, Mark Webber 130, Nico Rosberg 122, Felipe Massa 89, Romain Grosjean 72, Jenson Button 58, Paul di Resta 36, Nico Hulkenberg 31, Adrian Sutil 26, Sergio Perez 23, Daniel Ricciardo 18, Jean-Eric Vergne 13, Pastor Maldonado 1.
 
Βαθμολογία Ομάδων
Red Bull 402, Ferrari 284, Mercedes 283, Lotus 239, McLaren 81, Force India 62, Sauber 31, Toro Rosso 31, Williams 1.


 
ΣΧΟΛΙΑ
Ευαγόρας Παπαθέου: Μία πικρή αλήθεια!
Ο Fernando Alonso ποτέ δεν μασούσε τα λόγια του. Πάντα ειλικρινής και αφοπλιστικός, δήλωσε αμέσως μετά τον τερματισμό του GP της Κορέας, ενός αγώνα-καταστροφή για την ομάδα της Ferrari: «Είναι προφανές πως δεν μπορούμε να μιλάμε για θαύματα πια. Η απόδοσή μας στον Κυριακάτικο αγώνα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί έκπληξη, ούτε πρόκειται για ένα απογοητευτικό αποτέλεσμα, όπως πολλοί μπορούν να το χαρακτηρίσουν. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να αποδεχθούμε το γεγονός πως το μονοθέσιό μας είναι μια κατηγορία κάτω από τις Red Bull», δήλωσε ο Ισπανός, για να συνεχίσει με ακόμη περισσότερο ρεαλισμό.
 
«Και δεν σας μιλάω για το Vettel, που δεν τον είδαμε καν, αλλά για τον Webber. Ο τρόπος που με προσπέρασε ο Mark στη στροφή 6, είναι για μένα η απόδειξη πως χρειαζόμαστε ένα μονοθέσιο άλλης κλάσης. Με την F138 ήταν αδύνατο να καταφέρουμε να παραμείνουμε κολλημένοι πίσω από ένα άλλο μονοθέσιο στο σύμπλεγμα στροφών 4-5, ώστε να προσπεράσουμε αμέσως μετά, όπως έκαναν οι RB9. Ήταν απλά ανέφικτο για εμάς, και όχι μόνο. Τα μονοθέσια της Red Bull είναι τα καλύτερα αυτή τη στιγμή, μπορούν να κερδίζουν κάθε αγώνα, κι εμείς, όπως και όλοι οι άλλοι, απλώς πρέπει να καταφέρουμε να φτιάξουμε ένα αποδοτικότερο μονοθέσιο».
Έχοντας ξεκινήσει 5ος, ο Alonso έχασε στην αρχή τη θέση του από τον Nico Hulkenberg και στη συνέχεια κόλλησε πίσω από τον οδηγό της Sauber για μεγάλο διάστημα, ενώ αργότερα βρέθηκε για αρκετούς γύρους στις εξατμίσεις της Mercedes του Lewis Hamilton. «Δεν ήταν καθόλου καλή συγκυρία για μας. Το να βρισκόμαστε συνεχώς πίσω από κάποιο άλλο μονοθέσιο δεν είναι ότι καλύτερο για τα ελαστικά. Γενικά ο ρυθμός μας δεν ήταν καλός ούτε στις δοκιμές, όπως συμβαίνει συνήθως, αλλά ούτε και στον αγώνα αυτή τη φορά. Η αλήθεια είναι ότι γνωρίζαμε από την Παρασκευή πως δεν θα έχουμε τύχη σ’ αυτό τον αγώνα. Ελπίζω να επανέλθουμε στη Suzuka σε μια εβδομάδα και να καταφέρουμε να αγωνιστούμε για μια θέση στο βάθρο», ολοκλήρωσε ο Ισπανός Πρωταθλητής. ΟΚ! Το καταλάβαμε το υπονοούμενο... amigo. Η σεμνή τελετή έληξε για φέτος. Καλά Χριστούγεννα, ευτυχισμένο το 2014...


 
Αλέξανδρος Μοζ: Τελικώς έγινε της... Κορέας!
Μονοθέσιο παρανάλωμα του πυρός, αεροτομή εν είδη βεγγαλικού, πυροσβεστικό στην θέση του αυτοκινήτου ασφαλείας(!), σπασμένες αεροτομές, 2 φορές αυτοκίνητο ασφαλείας, τετ-α-κε, τζαρτζαρίσματα τύπου «καρτ» και άλλα τέτοια χαριτωμένα, έκαναν -πράγματι- τον αγώνα «να γίνει της... Κορέας»! Κι ενώ άλλος ένας «αγώνας -διοργανωτικά- ανέκδοτο» έκανε ποδαρικό [σκεφτείτε να τα κάναμε εμείς εδώ αυτά το κωμικοτραγικά...], αγκαλιά με το 4ο -συνεχόμενο- παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του είναι πλέον ο Vettel, μετά και την 4η συνεχόμενη -8η στην φετινή σεζόν και 34η στην καριέρα του- νίκη που πανηγύρισε ο 26χρονος πιλότος της F1, σε έναν επεισοδιακό αγώνα, με το SC να μπαίνει 2 φορές στην πίστα!
 
Με 5 Grand Prix να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, είναι πια το αδιαφιλονίκητο φαβορί, πολλώ δε μάλλον, που η Ferrari δεν φαίνεται να μπορεί πλέον να κάνει κάτι το εξαιρετικό, ώστε να ανατρέψει τα εις βάρος της δεδομένα και πάρα την -γενικώς- επική οδηγική επίδοση του Alonso. Σίγουρα, αν δεν τρέχει κάτι «ύποπτο» με το μονοθέσιο του Vettel, τότε εφέτος το μονοθέσιο της Ferrari είναι πράγματι πίσω, κάτι που του χρόνου δεν θα πρέπει με τίποτα να είναι, ειδικά αν σκεφτούμε ότι το δίδυμο των οδηγών της (Alonso και Raikkonen) θα είναι πολύ υψηλών απαιτήσεων! Για άλλη μία φορά Kimi Raikkonen και Lotus έδειξαν ότι ο μεν διαθέτει ιδιαίτερες δυνατότητες και η δε ανταγωνιστικό μονοθέσιο για να διεκδικήσουν βάθρα. Αν μάλιστα του χρόνου πέσουν χρήματα στην βελτίωση του μονοθέσιου, τότε ο Grosjean -μέχρι τώρα ομόσταυλος του Kimi- θα μπει με αξιώσεις στο κυνήγι των υψηλών επιδόσεων και βαθμολογικών θέσεων!
 
Η Sauber θα πρέπει να τρίβει τα χέρια της -την στιγμή που η Ελβετική ομάδα περνά μία πολύ δύσκολη περίοδο- που έχει -ακόμα- έναν οδηγό όπως είναι ο Nico Hulkenberg, ο οποίος πραγματοποίησε εκπληκτική εμφάνιση, δεδομένου του ότι έκανε τρομερό αγώνα, έχοντας καταφέρει -κάτι όχι τόσο εύκολο- να αντέξει στην επιθετική οδήγηση του Hamilton και του Alonso! Α, κι αν όποιος είδε ελλαστικά εφέτος να μου το πει, γιατί εγώ δεν είδα!.. Μόνο κάτι δείγματα ελαστικού που προστάτευαν τις ζάντες είδα!.. Επόμενη στάση, στις 13 Οκτωβρίου (2013), στην χώρα των σαμουράι και των καμικάζι!..
 
Δημήτρης Σπυράκης: Ενδιαφέρον για τον 2ο και πίσω!
Από τη μια ο αγώνας στην Κορέα ήταν βαρετός, με τον Vettel στο «δράμα» της μοναξιάς της κορυφής, από την άλλη, ο αγώνας είχε ενδιαφέρον από τον 2ο της κατάταξης και μετά. Το κυνήγι του βάθρου μεταξύ των Lotus και Mercedes, η μάχη όλων με τον ήρωα του αγώνα, για πολλούς ακόμη και νικητή, Nico Hulkenberg, ευτυχώς δηλαδή, γιατί μας κράτησε καθηλωμένους μέχρι την καρό σημαία. Ο νεαρός ταλαντούχος οδηγός της Sauber πήρε «εκδίκηση» από την Ferrari, έχοντας στην πλάτη του έναν Ferrari κινητήρα κι ό,τι άλλο λέγεται ή χρησιμοποιεί Ferrari πίσω του, μία Mercedes με έναν μανιασμένο Hamilton που δεν τον πέρασε ποτέ, και τελικά μία 4η πανάξια θέση στον αγώνα που τόσο ο ίδιος όσο και πολλοί από εμάς θα θυμόμαστε για πάντα. Θέλω να πιστεύω ότι οι μεγάλες ομάδες θα ανοίξουν τα μάτια τους και θα αξιοποιήσουν τον 26χρονο Γερμανό πιλότο, που με ένα πρωτοκλασάτο μονοθέσιο, σίγουρα θα έχει πολλά να πει στον σημερινό «παντοκράτορα» Vettel.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 07/10/2013, 02:13 πμ.)


Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel

 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για BMW
ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗΣ

Συνεργείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Λιβαδά 32 (Μπουρνάζι), 121 33 Περιστέρι Αττικής
Τηλ.: +302105760655, Fax: +302105758862
Δείτε μας στο παγκόσμιο χρυσό οδηγό AiYellow.
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα