IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Honda Accord - Ο επιμένων...
...κερδίζει στο τέλος. Κι απ’ ότι φαίνεται, η Honda επιμένει και παρουσιάζει στη μεγάλη κατηγορία την τελευταία εξέλιξη του Accord, τόσο στην 4θυρη, σεντάν έκδοση, όσο και στην 5θυρη βάγκον.
 
Δύο μοντέλα ξεχωρίζουν από τη γκάμα της Honda, πέραν της τεχνολογίας τους, με βαρύ όνομα και μεγάλη ιστορία. Πρόκειται για το Civic και το Accord. Ειδικά το δεύτερο μοντέλο, έχει να επιδείξει μία υποδειγματική εικόνα για αρκετούς τομείς, όπως η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης, ο εξοπλισμός, οι επιδόσεις, η κατανάλωση και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Επιμένοντας λοιπόν σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία, σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ και θέλοντας να πετύχει ακόμη καλύτερα γι’ αυτήν αποτελέσματα, παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο νέο Accord και μάλιστα την ίδια στιγμή και τις δύο εκδόσεις αμαξώματος, σεντάν και βάγκον.
Ιδανική σχεδίαση και κατασκευή
Η προηγμένη δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure του Accord, που έχει εφαρμοσθεί προοδευτικά σ’ όλη τη γκάμα της Honda, προσφέρει σημαντικά αυξημένη προστασία των επιβατών σε διάφορες περιπτώσεις συγκρούσεων σε πραγματικές συνθήκες. Ένα πολυγωνικό κύριο πλαίσιο, τοποθετημένο εμπρός, έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την παραμόρφωση της καμπίνας, κατανέμοντας τις δυνάμεις μέσω πολλαπλών βασικών δομών απόσβεσης φορτίου, ενώ παράλληλα τις απομακρύνει από την καμπίνα των επιβατών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν συμβαίνει μία μετωπική σύγκρουση μεταξύ οχημάτων διαφορικού ύψους, βάρους ή δομής πλαισίου. Για να επιτύχουν κορυφαία ασφάλεια σε μία πλευρική σύγκρουση, οι μηχανικοί της Honda έχουν αυξήσει την πλαϊνή διατομή του πλαισίου, ενώ επέλεξαν υλικά διαφόρων προδιαγραφών ώστε να διασφαλίζουν το επιθυμητό επίπεδο ακαμψίας και να ενισχύσουν τις κρίσιμες περιοχές, χωρίς να προσθέσουν περιττό βάρος. Το νέο Accord ενσωματώνει επίσης πολλά σχεδιαστικά στοιχεία προστασίας των πεζών, που είναι ήδη γνωστά από άλλα μοντέλα της Honda, μεταξύ των οποίων οι βάσεις των υαλοκαθαριστήρων που υποχωρούν ώστε να διαχέουν την ενέργεια κρούσης, βάσεις εμπρός φτερών που απορροφούν την ενέργεια και μεντεσέδες στο καπό κατά μήκος μιας επίπεδης κενής περιοχής, κάτω από το καπό προσφέροντας περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.
Προσεγμένο και πλούσιο εσωτερικό
Μία αίσθηση ποιότητας είναι διάχυτη στο εσωτερικό του νέου Accord, με απαλές επιφάνειες, προσεκτικά επιλεγμένα υφάσματα ταπετσαριών και αναπαυτικά, βελούδινα καθίσματα υψηλής στήριξης. Η κομψή πολυτέλεια και η καθαρή, εργονομική σχεδίαση δημιουργούν ένα περιβάλλον που εναρμονίζεται με τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Σημαντικό στοιχείο είναι η απουσία θορύβων που επιτυγχάνεται με προσεκτική χρήση ηχομονωτικών υλικών σε συνδυασμό με ένα πολύ άκαμπτο αμάξωμα, ένα πλευστό πίσω υποπλαίσιο και μεταβλητό συντελεστής απόσβεσης στις αναρτήσεις. Η ποιότητα των υλικών, η εφαρμογή και το φινίρισμα υπήρξαν αντικείμενο επίμονης δουλειάς. Η επιλογή πλαστικών έγινε με βάση την ποιότητα και αίσθηση και οι τεχνικές παραγωγής που εφαρμόστηκαν διασφαλίζουν τα υψηλότερα πρότυπα φινιρίσματος. Αυτό φαίνεται στην ειδική διαδικασία χύτευσης της κεντρικής κονσόλας (slush moulding) που εξαφανίζει τους αρμούς και δημιουργεί μία ευχάριστη υφή. Ο μαλακός στην λειτουργία επιλογέας είναι σχεδιασμένος για μία θετική, ευχάριστη αίσθηση αφής. Το Accord είναι τώρα φαρδύτερο κατά 80 χλστ. κι αυτό μεταφράζεται άμεσα σε μία πιο ευρύχωρη καμπίνα που αυξάνεται το αίσθημα της ευεξίας και της άνεσης. Το πλάτος στην περιοχή των ώμων είναι τώρα 65 χλστ. μεγαλύτερο. Ενώ το συνολικό ύψος του Accord έχει μειωθεί (κατά 5 χλστ. στο sedan και 30 στο Tourer), ταυτόχρονα, το πάτωμα της καμπίνας έχει χαμηλώσει κατά 10 mm, προσφέροντας μία πιο σπορ θέση οδήγησης. Υπάρχουν 2 εκδόσεις καμπίνας, η premium black στην οποία όλα τα στοιχεία της ταπετσαρίας είναι μαύρα με εξαίρεση μία γκρι επένδυση οροφής, και premium grey, στην οποία η γκρι ταπετσαρία ολοκληρώνεται από ένα μαύρο πρόσθετο στο άνω πάνω τμήμα του ταμπλό. Η επιλεκτική χρήση μεταλλικών στοιχείων δημιουργεί μία κομψή αντίθεση. Η σπορ δυναμική του cockpit αντανακλάται στη σχεδίαση του ταμπλό, που χαρακτηρίζεται από μία έντονη αίσθηση προσωπικού χώρου για τον οδηγό και το συνοδηγό, ασημί ένθετα το ταμπλό εκτείνονται από τις 2 πλευρές προς στην κεντρική κονσόλα όπου στο σημείο αυτό δημιουργείται μία πλαϊνή θήκη για τους εμπρός επιβάτες. Χειρολαβές από μαλακό υλικό στις εμπρός και πίσω πόρτες αρμονικά συνδεδεμένες με τα επενδεδυμένα υποβραχιόνια φιλοξενούν τους διακόπτες για τις μνήμες των καθισμάτων, το κεντρικό κλείδωμα και τους καθρέπτες. Οι εσωτερικές λαβές των θυρών έχουν αλουμινένιο φινίρισμα και όλες οι πόρτες περιλαμβάνουν φωτάκια στο κάτω άκρο τους. Και τα 4 παράθυρα είναι ηλεκτρικά, ενώ τα εμπρός έχουν αυτόματη λειτουργία ανοίγματος/κλεισίματος με μηχανισμό ανίχνευση εμποδίου. Κομψά και υψηλής στήριξης, τα εμπρός καθίσματα έχουν μεγαλύτερα μαξιλάρια, ενώ η εσωτερική δομή τους είναι σχεδιασμένη για να μειώνει τη μετάδοση των κραδασμών. Η καλή ορατότητα διασφαλίζεται από ένα πεδίο ορατότητας βελτιωμένο από το μεγάλο παρμπρίζ και τις πιο λεπτές και ταυτόχρονα ισχυρότερες κολόνες Α. Μαύρο με ασημί ένθετο, το σπορ τιμόνι τριών ακτινών φιλοξενεί ένα πλήρες σετ διακοπτών, ηχοσυστήματος στην αριστερή ακτίνα, cruise control στη δεξιά ακτίνα και μπουτόν τηλεφώνου στην κάτω ακτίνα. Ρυθμίζεται πλήρως ως προς την κλίση και την απόσταση, με δυνατότητα ρύθμισης κλίσης κατά 10 μοίρες επιπλέον, συγκριτικά με το προηγούμενο Accord. Τα φλας έχουν λειτουργία soft touch (αφής). Με ένα απαλό άγγιγμα του κατάλληλου μοχλού, το φλας αναβοσβήνει 3 φορές πριν απενεργοποιηθεί αυτόματα, που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε αλλαγές λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο.
Εξελιγμένοι κινητήρες και κιβώτια
Τα νέα Accord διατίθενται και πάλι με τους 2 προηγμένους βενζινοκινητήρες i-VTEC 2.0 και 2.4 λίτρων, προσφέροντας έξοχες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου που τους ανεβάζουν σταθερά στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας τους. Και οι 2 κινητήρες καλύπτουν τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro5. Συνδυάζονται είτε με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο (για πρώτη φορά στο μοντέλο 2.0 λίτρων) ή με ένα 5άρι αυτόματο. Οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα 2.0 λίτρων επικεντρώθηκαν στην επίτευξη κορυφαίων τιμών οικονομίας καυσίμου, διατηρώντας παρόμοια επίπεδα επιδόσεων. Η κατανάλωση μικτού κύκλου είναι τώρα 7,2 λ./100 χλμ. συγκριτικά με τα 7,7 λίτρα του προηγούμενου Accord. Η ισχύς αυξήθηκε ελαφρώς στους 156 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή στα 192 Nm. Εφοδιασμένο με το αυτόματο κιβώτιο, το Accord 2.0 sedan καταναλώνει 7,5 λ./100 χλμ., ενώ η αντίστοιχη τιμή για το Tourer είναι 7,7 λ./100 χλμ. Βασικές τεχνολογικές αλλαγές περιλαμβάνουν βαλβίδες εισαγωγής αυξημένης διαμέτρου στις, βελτιστοποιημένη βύθιση και χρονισμό βαλβίδων και αυξημένους όγκους ροής αέρα εισαγωγής και εξαγωγής. Ο κινητήρας των 2.4 λίτρων είναι ισχυρότερος, αποδίδοντας 201 ίππους και μέγιστη ροπή 234 Nm, αντί των 190 ίππων και 223 Nm που ήταν πριν. Οι επιδόσεις είναι αξιοσημείωτες, δεδομένης της βελτιωμένης οικονομίας του καυσίμου. Πίσω από την αύξηση των επιδόσεων βρίσκεται μία αναλογία συμπίεσης αυξημένη από 10,5 σε 11:1, μεγαλύτερης διαμέτρου βαλβίδες, ανανεωμένος χρονισμός βαλβίδων και μειωμένες πιέσεις επιστροφής του συστήματος εξαγωγής. Και οι 2 βενζινοκινητήρες έχουν ηλεκτρονικό γκάζι (drive-by-wire), που διασφαλίζει πολύ ομαλές και άμεσες ρυθμίσεις σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού. Η ενσωμάτωση του λογισμικού του αυτόματου κιβωτίου (όπου υπάρχει) και του cruise control, αυξάνει την ακρίβεια αυτών των συστημάτων και την οδηγική απόλαυση. Το σύστημα διαχείρισης μπορεί να ανεβάζει στιγμιαία τις στροφές του κινητήρα, στα ανεβάσματα και τα κατεβάσματα, για ταχύτερες, ομαλές αλλαγές, χωρίς τους σχετικούς κραδασμούς. Καταλύτες (ένας κλειστού βρόγχου και ένας υποδαπέδιος) διασφαλίζουν τη μείωση των εκπομπών ρύπων κάτω από τις απαιτήσεις Euro5 (25% μείωση στις εκπομπές NOx με όριο 60 χλγρ./χλμ.). Και οι 2 βενζινοκινητήρες χρησιμοποιούν το καθιερωμένο σύστημα VTEC της Honda, το οποίο μπορεί να ρυθμίζει τη βύθιση και τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων. Στους συγκεκριμένους κινητήρες συνοδεύεται από το μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Variable Timing Control (VTC), που λαμβάνει υπόψη το φορτίο του κινητήρα, ελέγχοντας το χρονισμό του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Τα συστήματα αυτά συνεργάζονται για την παραγωγή μιας ευρείας και ομαλής καμπύλης ισχύος με υψηλή μέγιστη ιπποδύναμη. Με βάση τις πληροφορίες από έναν αισθητήρα θέσης που βρίσκεται στο πίσω τμήμα του εκκεντροφόρου εισαγωγής, μαζί με πλείστα ακόμα δεδομένα, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα μεταβάλλει τη θέση του εκκεντροφόρου εισαγωγής ως προς αυτήν του εκκεντροφόρου εξαγωγής μέσω μιας υδραυλικής, συμπαγούς αντλίας τύπου πτερυγίων, που βρίσκεται στο εμπρός τμήμα του εκκεντροφόρου εισαγωγής. Με τον τρόπο αυτό, μπορεί να αυξάνει και να μειώνει την προπορεία των βαλβίδων εισαγωγής. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, το VTC επιλέγει σχετικά μικρή γωνία αλληλοκάλυψης των βαλβίδων (overlap) για μέγιστη απόδοση, αφού μόλις ανοίξουν οι βαλβίδες εκμεταλλεύονται την αδράνεια του αέρα εισαγωγής. Επιπλέον, καθώς οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται, ο μηχανισμός VTEC επιλέγει τα έκκεντρα υψηλών στροφών (ώστε από τη μέγιστη ροπή να περάσει στη μέγιστη ισχύ) αλλά με την ίδια γωνία αλληλοκάλυψης. Στις υψηλές στροφές (πχ. στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο), υπάρχει πολύ μεγαλύτερη αλληλοκάλυψη που μειώνει τις απώλειες ροής αερίων, μεγιστοποιεί την ανακύκλωση καυσαερίων και προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης καυσίμου και παραγωγής ισχύος. Τέλος, στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές με μικρά φορτία (μερικό γκάζι), το άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί για ελάχιστη αλληλοκάλυψη, παράγοντας έντονο στροβιλισμό και επομένως σταθερή καύση. Τα διαστήματα service και για τους 3 κινητήρες είναι 20.000 χλμ. ή κάθε χρόνο, με μία αλλαγή φίλτρου στα 40.000 χλμ. Το νέο Accord έχει για πρώτη φορά μία λυχνία υπενθύμισης service που εμφανίζεται στο κέντρο του ταχύμετρου. Αυτή προβάλλει για τον οδηγό είτε την απόσταση ή τις ημέρες που απομένουν για ένα απαιτούμενο service, ενώ ένα μεγεθυμένο προειδοποιητικό σύμβολο εμφανίζεται όταν πλησιάζει η ημερομηνία service. Αντί ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων, το βενζινοκίνητο 2.0 λίτρων Accord συνδυάζεται τώρα με ένα 6άρι, όπως και το μοντέλο 2.4 λίτρων, για βελτιστοποιημένες σχέσεις μετάδοσης κι έξοχη ελαστικότητα, άριστα χαρακτηριστικά στο ταξίδι και οικονομία καυσίμου. Οι αλλαγές ταχυτήτων είναι γρήγορες και ομαλές, τόσο λόγω διαδρομής και λειτουργίας του επιλογέα όσο και λόγω των συγχρονιζέ πολλαπλών κώνων στην 1η και 2η ταχύτητα. Το Accord i-DTEC εφοδιάζεται με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο ειδικά σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται στις αυξημένες απαιτήσεις ισχύος του κινητήρα. Τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν ένδειξη αλλαγής ταχύτητας Shift Indicator Light (SIL) που απεικονίζεται στο κέντρο του στροφόμετρου. Εμφανίζονται τα UP ή DOWN συμβουλεύοντας τον οδηγό για το βέλτιστο σημείο (ως προς την οικονομία καυσίμου) της αλλαγής της ταχύτητας. Δοκιμές της Honda έχουν δείξει ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου μέχρι 5%, όταν ο οδηγός ακολουθεί απλά αυτές τις συμβουλές.
Δυναμική και ασφαλής συμπεριφορά
Οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα εκτιμήσουν επίσης τη μεγαλύτερη ευελιξία του νέου Accord. Το χαμηλωμένο κέντρο βάρους, το φαρδύτερο μετατρόχιο, η νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με αποσβεστήρες μεταβλητής απόσβεσης, καθώς και η μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος σημαίνουν ότι το Accord αντιδρά πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Η συμπεριφορά του οχήματος είναι πιο άμεση και αξιόπιστη, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σημαντικά μειωμένες. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα, ενώ ο νέος ηλεκτροκινητήρας χαμηλής αδράνειας χωρίς ψήκτρες προσφέρει έξοχη αίσθηση κατευθυντικότητας ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, για μια αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας. Επίσης επιλέχθηκε ένας ταχύτερος λόγος υποπολλαπλασιασμού σύμφωνα με τα πιο ευέλικτα χαρακτηριστικά πλαισίου του Accord. Μαζί με τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, ένας έξοχος αριθμός δυναμικών συστημάτων προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία. Το Vehicle Stability Assist (VSA) είναι στάνταρ σε όλη τη σειρά και έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος στις στροφές, την επιτάχυνση και τους ξαφνικούς ελιγμούς, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς (σύμφωνα με τις απαιτήσεις) και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα ανάλογα.
 
Accord Sedan
2.0 i-VTEC
2.4 i-VTEC
2.2 i-DTEC
Μήκος
4,726 μέτρα
4,726 μέτρα
4,726 μέτρα
Πλάτος
1,84 μέτρα
1,84 μέτρα
1,84 μέτρα
Ύψος
1,44 μέτρα
1,44 μέτρα
1,44 μέτρα
Μεταξόνιο
2,705 μέτρα
2,705 μέτρα
2,705 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,59/1,59 μέτρα
1,59/1,59 μέτρα
1,59/1,59 μέτρα
Χώρος αποσκευών
460-467 λίτρα
460-467 λίτρα
460-467 λίτρα
Βάρος
1.414 κιλά
1.484 κιλά
1.540 κιλά
Κυβισμός
1.997 κ.εκ.
2.354 κ.εκ.
2.199 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
81 x 96,9 χλστ.
87 x 99 χλστ.
85 x 96,9
Σχέση συμπίεσης
10,6:1
11:1
16,3:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
156/6.300
201/7.000
150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
192/4.300
234/4.500
350/2.000
0-100 χ.α.ώ.
9,3’’
7,8’’
9,6’’
Τελική ταχύτητα
215 χ.α.ώ.
227 χ.α.ώ.
212 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,9 λ./100 χλμ.
7 λ./100 χλμ.
4,6 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
7,2 λ./100 χλμ.
8,8 λ./100 χλμ.
5,6 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,4 λ./100 χλμ.
11,9 λ./100 χλμ.
7,3 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
70 λίτρα
70 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
170 γραμμ./χλμ.
209 γραμμ./χλμ.
148 γραμμ./χλμ.
 
Accord Tourer
2.0 i-VTEC
2.4 i-VTEC
2.2 i-DTEC
Μήκος
4,74 μέτρα
4,74 μέτρα
4,74 μέτρα
Πλάτος
1,84 μέτρα
1,84 μέτρα
1,84 μέτρα
Ύψος
1,47 μέτρα
1,47 μέτρα
1,47 μέτρα
Μεταξόνιο
2,705 μέτρα
2,705 μέτρα
2,705 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,59/1,59 μέτρα
1,59/1,59 μέτρα
1,59/1,59 μέτρα
Χώρος αποσκευών
395-672 λίτρα
395-672 λίτρα
395-672 λίτρα
Βάρος
1.432 κιλά
1.489 κιλά
1.559 κιλά
Κυβισμός
1.997 κ.εκ.
2.354 κ.εκ.
2.199 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
81 x 96,9 χλστ.
87 x 99 χλστ.
85 x 96,9
Σχέση συμπίεσης
10,6:1
11:1
16,3:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
156/6.300
201/7.000
150/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
192/4.300
234/4.500
350/2.000
0-100 χ.α.ώ.
9,4’’
7,8’’
9,8’’
Τελική ταχύτητα
212 χ.α.ώ.
227 χ.α.ώ.
210 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,9
7,1
4,9
Μικτή κατανάλωση
7,3
9
5,9
Κατανάλωση στην πόλη
9,8
12,3
7,5
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
70 λίτρα
70 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
173 γραμμ./χλμ.
215 γραμμ./χλμ.
155 γραμμ./χλμ.
 



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Seat
Θ. ΚΑΛΕΣΟΠΟΥΛΟΣ ΙΚΕ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Αναγνωστοπούλου 13, 383 34 Βόλος
Τηλ.: +302421061602, +302421065858, Fax: +302421066102
E-mail: seat-service-volos@hotmail.gr
 
Χρήσιμα