IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η ΕΕ καθυστερεί το νέο όριο εκπομπών CO2 χάρη της Γερμανίας


Οι κυβερνήσεις της ΕΕ έχουν καθυστερήσει για 3η φορά το στόχο να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα του στόλου της Ευρώπης σε 95 γραμμ./χλμ., μετά από πιέσεις της Γερμανίας για λογαριασμό των αυτοκινητοβιομηχανιών της. Κατά τη συνεδρίαση των κρατών-μελών της ΕΕ την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου (2013), η έκκληση της Γερμανίας να καθυστερήσει η ψηφοφορία για το όριο υποστηρίχθηκε από τις Βρετανία, Τσεχία, Ουγγαρία, Πολωνία και Σλοβακία, δήλωσαν πηγές της ΕΕ υπό τον όρο της ανωνυμίας. Η κυβέρνηση της Γερμανίδας Καγκελαρίου κας Angela Merkel, έχει ως στόχο να αποδυναμώσει μια συμφωνία που συμφωνήθηκε τον Ιούνιο (2013) του να μειώσει τις μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στην ΕΕ στα 95 γραμμ./χλμ. έως το 2020, από περίπου 130 γραμμ./χλμ. τώρα. Ο στόχος των 95 γραμμ./χλμ. είναι ισοδύναμος να τροφοδοτήσει μία κατανάλωση περίπου στα 4 λίτρα/100 χλμ.
 
Μια πηγή της ΕΕ είπε ότι οι κυβερνήσεις θέλουν περισσότερο χρόνο για να εξετάσει ένα γερμανικό σχέδιο για μία περίοδο σταδιακής εφαρμογής. Σύμφωνα με τη Γερμανική πρόταση, το όριο των 95 γραμμ./χλμ. θα ισχύει για το 80% των αυτοκινήτων που παράγονται το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 5 εκατοστιαίες μονάδες κάθε χρόνο για να επιτευχθεί η πλήρης εφαρμογή μόλις το 2024. Ο κ. Greg Archer, υπεύθυνος καθαρών οχημάτων Μεταφορών & Περιβάλλοντος, είπε σε μια δήλωση ότι οι προσπάθειες της Γερμανίας να αλλάξει το στόχο των 95 γραμμ./χλμ. είχε σκοπό να δώσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις BMW και Daimler, που ήδη λαμβάνουν ακόμη υψηλότερους στόχους γενικά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Λιθουανία, κάτοχος της προεδρίας της ΕΕ, δήλωσε την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου (2013) ότι το θέμα είχε αναβληθεί για συζήτηση και πιθανή ψηφοφορία σε Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος στο Λουξεμβούργο στις 14 Οκτωβρίου (2013).
 
Ένας στόχος για την μείωση του μέσου όρου εκπομπών CO2 από τα εμπορικά φορτηγάκια σε 147γραμμ./χλμ. μέχρι το 2020 εγκρίθηκε την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου (2013), που σημαίνει ότι η πρόταση είναι έτοιμη να επικυρωθεί από τους υπουργούς της ΕΕ πριν γίνει νόμος. Η ένωση των Ευρωπαίων προμηθευτών (CLEPA), στηρίζει τους στόχους για τα αυτοκίνητα όσο και τα φορτηγά. «Οι στόχοι είναι ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ κόστους και μείωσης των εκπομπών CO2 και θα συμβάλει στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», δήλωσε ο Jean-Marc Gales, διευθύνων σύμβουλος του φορέα CLEPA. «Η έξυπνη νομοθεσία θα επιφέρει ασφαλέστερα, πιο οικολογικά και πιο διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα, που θα ενισχύσει την Ευρωπαϊκή τεχνολογική πρωτοπορία», είπε σε μια δήλωση ο κ. Gales.

Τον Σεπτέμβριο (2013), πηγές της ΕΕ δήλωσαν ότι η Renault και ο όμιλος PSA/Peugeot-Citroen, υπό την πίεση των Γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συνεργατών τους, έχουν αντιστρέψει τη στάση τους και τώρα υποστηρίζουν μια περίοδος σταδιακής εφαρμογής για το όριο των 95 γραμμ./χλμ. για τα αυτοκίνητα. Η Renault και ο όμιλος PSA έχουν να κερδίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από τα πιο σκληρά όρια εκπομπών CO2, επειδή πουλάνε μικρά αυτοκίνητα κατά βάση, που έχουν χαμηλότερες εκπομπές από τα μεγαλύτερα οχήματα που πωλούνται από τις premium μάρκες της Γερμανίας. Η Renault έχει μια βιομηχανική συμμαχία με την Daimler, ενώ η BMW έχει μια συνεργασία σε επίπεδο κινητήρων με τον όμιλο PSA. Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες πιέστηκαν από τους εταίρους τους να υιοθετήσουν μια κοινή στάση για του CO2 ρύπους, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές της ΕΕ.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 11/10/2013, 02:45 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Alfa Romeo
ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ ΑΕ

Έκθεση - Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Κουτουμάτσα Αρχαίας Κορίνθου, 201 00 Κόρινθος
Τηλ.: +302741076100, Fax: +302741074155
E-mail: moustakas@kor.forthnet.gr
 
Χρήσιμα