IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Η Toyota μείωσε πολύ το κόστος κυψελών καυσίμου υδρογόνου


Η Toyota δήλωσε ότι έχει μειώσει το κόστος του συστήματος κυψελών καυσίμου στo επόμενο υδρογονοκίνητο μοντέλο της κατά σχεδόν 1.000.000 δολάρια (738.200 ευρώ) και το θέτει σε πορεία για να ξεκινήσει ένα μεσαίου μεγέθους sedan το 2015, με τιμή κάτω των 100.000 δολαρίων (73.820 ευρώ). Το νέο sedan κυψελών καυσίμου θα πωλείται σε ορισμένες περιοχές στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, είπε η Toyota. Πρόκειται να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο μοντέλο στο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου του Τόκιο τον Νοέμβριο (2013). Η αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι το σύστημα κυψελών καυσίμου θα κοστίσει περίπου 5.000.000 γιεν (37.500 ευρώ) σε σύγκριση με το κόστος του πρωτότυπου, πάνω από 1.000.000 δολάρια (738.200 ευρώ).
 
Η εταιρία ποντάρει στα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου, τα οποία μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια που εκπέμπουν μόνο υδρατμούς και έχουν παρόμοιο εύρος με τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, όπως το επόμενης γενιάς όχημα εναλλακτικών καυσίμων. «Στόχος μας είναι να πουλήσουμε δεκάδες χιλιάδες οχήματα κυψελών καυσίμου το χρόνο από κάποια στιγμή στη δεκαετία του 2020», δήλωσε ο κ. Satoshi Ogiso, υπεύθυνος διαχείρισης, νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στο Τόκιο, όπου η Toyota παρουσίασε τις προηγμένες τεχνολογίες της. Ο κ. Hitoshi Nomasa, μηχανικός της Toyota, είπε ότι η εταιρία είχε κόψει τη χρήση πλατίνας, που πωλείται στις διεθνείς αγορές περίπου 1.380 δολάρια (1.019 ευρώ) η ουγγιά (28 γραμμάρια), από περίπου 100 γραμμάρια στην κυψέλη καυσίμου του υδρογονοκίνητου SUV μοντέλου της, σε περίπου 30 γραμμάρια.
 
Το σχήμα θα κατέβει περισσότερο με βελτιώσεις στην τεχνολογία επίστρωσης της πλατίνα, είπε ο κ. Nomasa. Οι Diesel καταλυτικοί μετατροπείς χρησιμοποιούν σήμερα περίπου 20 γραμμάρια πλατίνας, είπε ο κ. Nomasa, προσθέτοντας: «Αν μπορούμε να το φέρουμε μέχρι εκεί γύρω, τότε αυτό θα είναι περίπου στο ίδιο επίπεδο της πλατίνας που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται ευρέως». Η Toyota θα χρησιμοποιεί επίσης λιγότερα ανθρακονήματα στις υψηλής πίεσης δεξαμενές υδρογόνου και θα χρησιμοποιήσει φθηνότερα, μαζικής παραγωγής εξαρτήματα, για να μειώσει το κόστος, έχει πει η εταιρία.

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, των οποίων η αυτονομία συχνά περιορίζεται στα 100-200 χλμ. και τα οποία χρειάζονται ώρες για να επαναφορτιστούν, τα οχήματα υδρογόνου μπορεί να ανεφοδιαστούν με καύσιμα μέσα σε λίγα λεπτά και οι αποστάσεις στο ταξίδι τους είναι παρεμφερείς με εκείνες των αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αλλά για να απογειωθούν τα οχήματα κυψελών καυσίμου, η υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου πρέπει να είναι σε θέση να τα υποστηρίξουν και οι τιμές των αυτοκινήτων πρέπει να μειωθούν. Η Toyota μισθώνει σήμερα περίπου 100 SUV κυψελών καυσίμου προς τις κυβερνήσεις και τις τοπικές αρχές στην Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, αν και δεν είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό. Η Toyota εργάζεται επίσης πάνω σε ένα σύστημα κυψελών καυσίμου με την BMW και έχει δηλώσει ότι θέλει να εισαγάγει ένα νέο όχημα κυψελών καυσίμου γύρω στο 2020 με την τεχνολογία που αναπτύχθηκε από κοινού.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 12/10/2013, 04:02 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ

Εμπόριο Λιπαντικών & Ειδών Αυτοκινήτου (Χονδρική Πώληση)
Ασπρόχωμα Καλαμάτας, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721063520, E-mail: vag_zaxarakis@yahoo.gr

 
Χρήσιμα