IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 308 GT - Το «λιοντάρι»... αγρίεψε!
Σχεδόν 6 μήνες από το λανσάρισμά του, το 308 επεκτείνεται με την έκδοση GT 1.6 THP των 175 ίππων, προσελκύοντας ένα δυναμικό και απαιτητικό κοινό στην οδηγική ευχαρίστηση και την σπορ πολυτέλεια.
 
«GT». Δύο χαρακτηριστικά γράμματα που για κάποιους μπορεί να μην λένε και πολλά, για κάποιους άλλους όμως, ορίζουν τα πάντα. Η πλήρης έννοια τους είναι: «Grand Tourismo», δηλαδή, «Υψηλού Τουρισμού». Όσα οχήματα φέρουν αυτά τα χαρακτηριστικά, κατά τρόπον τινά, καλύπτουν πολύ πιο υψηλές οδηγικές απαιτήσεις, όσον αφορά την οδήγηση και τα περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας (τα αντίστοιχα της παθητικής πρέπει πλέον να τα θεωρούμε δεδομένα). Τα μοντέλα της Peugeot στο παρελθόν που έφεραν τα διακριτικά αυτά, χαρακτηρίζονταν από έντονη σπορ αίσθηση στην οδήγηση. Και με το νέο 308 GT, αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος, μόνο που αυτή τη φορά, η οδηγική ευχαρίστηση και η σπορ πολυτέλεια, δεν αγγίζουν την υπερβολή. Εμείς βρεθήκαμε στην πανέμορφη Σαρδηνία της Ιταλίας και πήραμε μια γερή πρώτη γεύση απ’ το νέο 308 GT, σε 3θυρη ή/και 5θυρη έκδοση.
Ξεχωριστό μέσα κι έξω
Το 308 GT, ακολουθώντας το παράδειγμα της μπερλίνας, εκφράζει άμεσα και έντονα τα σχεδιαστικά γονίδια της Peugeot. Η δυναμική του όψη είναι εμφανής με πολλά χαρακτηριστικά. Το σμιλευμένο του ύφος, η έντονη «μύτη» του καπό, η δυναμική σύνθεση των ρευστών τονισμένων γραμμών που εκτείνονται προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και οι σμιλευμένες πλευρές του, προσθέτουν στην εκφραστικότητα και την κίνηση του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, ο μεγάλος προφυλακτήρας ενισχύει την απόσταση από το έδαφος του αυτοκινήτου όπως και τη στιβαρότητά του. Είναι διακοσμημένο με στοιχεία που θυμίζουν έναν αεροδυναμικό κατανεμητή, όπως στο 407 Coupé. Για να ενισχύσει αυτή τη δυναμική άποψη, το 308 GT διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό 17άρες ζάντες, ή 18άρες προαιρετικά. Εξωτερικά, όπως και στο εσωτερικό, υπάρχουν αρκετές μικρές διαφορές που αποκαλύπτουν στον γνώστη την ύπαρξη αυτού του κινητήρα κάτω από το καπό του 308. Για παράδειγμα, εξωτερικά υπάρχει μία πρωτότυπη εμπρός μετώπη σχεδιασμένη με τρόπο παρόμοιο με αυτό του 308 RC Z, το πρωτότυπο αυτοκίνητο που δεν άφησε κανέναν ασυγκίνητο στην τελευταία έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Αυτή η πρόσοψη έχει στοιχεία πιο «επιθετικά», με το σχήμα των προβολέων ομίχλης και της μονής εισαγωγής αέρα με την ειδική χρωμιωμένη γρίλια. Η πίσω αεροτομή που απαιτείται στην αεροδυναμική σε υψηλές ταχύτητες, δίνει στο μοντέλο πίσω δύναμη άντωσης (SCz) μόνο 0,11. Η απόσταση από το έδαφος είναι χαμηλότερη κατά 10 χλστ., αποτέλεσμα της δουλειάς που έγινε στην ανάρτηση. Αυτό το 308 έχει επομένως ύψος 1,488 μέτρα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους κατά 10 χλστ. Αυτά τα ειδικά χαρακτηριστικά υπόσχονται ένα 308 ικανό να παρέχει μέγιστη οδηγική απόλαυση και ασφάλεια ακόμη και στους πιο απαιτητικούς οδηγούς. Στο εσωτερικό, τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει, είναι τα αλουμινένια πεντάλ και υποπόδιο, η αλουμινένια λαβή μοχλού ταχυτήτων, το δερμάτινο τιμόνι με στοιχεία που θυμίζουν το 407 Coupé, δίνοντας στον οδηγό εξαιρετική αίσθηση, ενώ ενισχύουν την εκλεπτυσμένη αίσθηση του χώρου επιβατών. Τέλος, αναφορικά με την ηχομόνωση, έχει γίνει ειδική μελέτη στο σιλανσιέ για την μείωση του θορύβου της εξάτμισης. Ο ξεχωριστός ήχος του είναι πιο βαθύς στο ρελαντί και σε χαμηλές στροφές, τονίζοντας το ύφος του αυτοκινήτου. Το 308 GT ανεβάζει το προφίλ όλης της γκάμας μέσω της ιδιαίτερα δυναμικής του προσωπικότητας. Τέλος, η γκάμα χρωμάτων του 308 GT αποτελείται από 6 αποχρώσεις, 2 σε γκρι, λευκή, μαύρη πέρλα, μπλε και κόκκινη.
«Καρδιά» με 175 παλμούς
Ο κινητήρας 1.6 THP 175 ίππων είναι μέλος της οικογένειας κινητήρων βενζίνης που προκύπτει από την συνεργασία μεταξύ των PSA Peugeot Citroën και BMW Group. Ο σκοπός αυτής της συνεργασίας είναι η ανάπτυξη κινητήρων που διαθέτουν τεχνολογικές καινοτομίες και προσφέρουν υψηλό επίπεδο επιδόσεων με οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Κάθε εταιρία συνεισέφερε την εμπειρία και την τεχνογνωσία της στον τομέα του σχεδιασμού κινητήρων και την εφαρμογή των βιομηχανικών διαδικασιών. Οι κινητήρες παράγονται στο εργοστάσιο της PSA Peugeot Citroën στο Douvrin της Γαλλίας. Η έκδοση EP6DTS είναι μια πιο ισχυρότερη έκδοση του EP6DT, του δυναμικού κινητήρα 1.6 THP των 150 ίππων, που εμφανίστηκε το φθινόπωρο του 2006 κάτω από το καπό του 207 και είναι παρών στο 308 από την αρχή της εμπορικής του κυκλοφορίας, τον Σεπτέμβριο του 2007. Ο μηχανικός σχεδιασμός του και οι τεχνολογικές προδιαγραφές του είναι παρόμοιες, αλλά η χαρτογράφηση του κινητήρα είναι εντελώς νέα, ώστε να προσφέρει υψηλότερα επίπεδα ισχύος και ένα σπορ χαρακτήρα. Αυτός ο 4-κύλινδρος κινητήρας 1.6 THP αναπτύσσει μέγιστη ισχύ 175 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Έχει μια 16-βάλβιδη κυλινδροκεφαλή με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής. Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη της ροπής και τον χρόνο απόκρισης. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και στις 1.000 σ.α.λ. είναι διαθέσιμη ροπή της τάξεως των 153 Nm. Η μέγιστη ροπή επιτυγχάνεται στις 1.600 σ.α.λ. κι αυτή η τιμή παραμένει αμετάβλητη έως τις 4.500 σ.α.λ. Ακόμη και στις 6.000 σ.α.λ., η ροπή είναι 204 Nm. Παρόλα αυτά, η μέγιστη ροπή μπορεί να αυξηθεί ακόμη περισσότερο χάρη στη λειτουργία overboost, που αυξάνει προσωρινά την πίεση υπερπλήρωσης του τούρμπο του κινητήρα. Μπορεί να φτάσει τα 260Nm κατά τη φάση του πατήματος του γκαζιού μέχρι τέρμα. Το overboost ενεργοποιείται σε μία από τις 3 υψηλότερες ταχύτητες υπό πλήρες φορτίο, από χαμηλές στροφές κινητήρα έως τις 5.200 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται εδώ με ένα ολοκαίνουργο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από τις ομάδες της PSA Peugeot Citroën, αυτό το σύστημα μετάδοσης κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο στη Valenciennes. Αυτό το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ζυγίζει 45 κιλά, είναι τοποθετημένο εγκάρσια στο αυτοκίνητο, στην προέκταση του κινητήρα και του στροφαλοφόρου άξονα και είναι τόσο συμπαγές όσο ένα κιβώτιο ταχυτήτων με 5 σχέσεις. Με προδιαγραφές ικανές για να μεταφέρει ροπή έως 270 Nm υπό τις πλέον απαιτητικές συνθήκες, συμβαδίζει με τα κριτήρια αξιοπιστίας που επιβάλλει η PSA Peugeot Citroën σε όλες τις μονάδες μετάδοσης. Κατά τη διάρκεια αυτής της εξέλιξης το κιβώτιο αυτό υποβλήθηκε σε πολλαπλούς ελέγχους πάνω σε εξομοιωτές για τους οποίους οι μηχανικοί επινόησαν τις πλέον ακραίες και απίθανες καταστάσεις ως αντιπροσωπευτικές των συνθηκών που θα αντιμετώπιζε σε όλη την διάρκεια ζωής. Αυτό το νέο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπει ένα ευρύ φάσμα κλιμάκωσης των ταχυτήτων. Στην παρούσα περίπτωση η κλιμάκωση είναι προσαρμοσμένη στο δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι πρώτες 5 ταχύτητες είναι σχετικά κοντές και εκμεταλλεύονται την εξαιρετική ελαστικότητα του κινητήρα στο μέγιστο. Στον αυτοκινητόδρομο, η 6η ταχύτητα επιτρέπει βελτιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου και ακόμη μεγαλύτερη μείωση της ήδη χαμηλής στάθμης θορύβου που διακρίνει το 308. Ο δυναμισμός του 308 GT, που προκύπτει από την τεχνολογία αυτού του κινητήρα και την υπεροχή του αμαξώματος, είναι προφανής από τις τιμές των επιδόσεων. Για να καλυφθούν τα πρώτα 1.000 μέτρα απαιτούνται μόνο 28,8’’, ενώ για τα 0-100 χ.α.ώ. χρειάζονται 8,3’’. Η εν κινήσει επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή, καθώς απαιτούνται μόλις 7,5’’ για τα 80-120 χ.α.ώ. στην προτελευταία σχέση (5η). Η μέγιστη ταχύτητα, που επιτυγχάνεται με την 6η σχέση, είναι 225 χ.α.ώ. Τέλος, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιήθηκαν γι’ αυτόν τον κινητήρα και η επίδρασή τους στην διαθεσιμότητα ροπής σε χαμηλές στροφές, βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 (7,6 λ./100 χλμ. στον μικτό κύκλο και αντίστοιχα 180 γραμμ./χλμ.).
Σημείο αναφοράς τιμόνι/ανάρτηση
Όπως σε όλα τα 308, η εμπρόσθια ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson με αρθρωτή αντιστρεπτική ράβδο 22,5 χλστ. που εξασφαλίζει εξαιρετική ακρίβεια οδήγησης και ένα καλό επίπεδο φιλτραρίσματος κραδασμών. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, 2 βραχίονες και μία ενσωματωμένη αντιστρεπτική δοκό, εξασφαλίζοντας εξαιρετικά μικρές διαστάσεις και ακαμψία. Το 308 GT διαθέτει έναν ειδικό συνδυασμό ελατηρίων/αμορτισέρ εμπρός που εξασφαλίζει κατευθυντικότητα και αμεσότητα απόκρισης, καθώς η διάμετρος του βάκτρου του αμορτισέρ έχει αυξηθεί από τα 20 χλστ. που είναι στις άλλες εκδόσεις, στα 22 χλστ. Στο πίσω μέρος, χρησιμοποιούνται αμορτισέρ αερίου χαμηλής πιέσεως στα 5 bar με βαλβίδες τύπου «κλαπέτου» που διαθέτουν χαρακτηριστικά απόσβεσης, ειδικά μελετημένα για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Επιπλέον, η σκληρότητα των ελατηρίων έχει αυξηθεί, πέφτοντας σε μία ενδοτικότητα της τάξεως του 35% σε σύγκριση με το 38% στην έκδοση THP των 150 ίππων. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος και επομένως και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. Αυτή η λύση εξασφαλίζει τέλειο κράτημα στο δρόμο εμπρός υπό φορτίο για μέγιστη ακρίβεια στην οδήγηση και μέγιστη οδηγική απόλαυση και ασφάλεια υπό όλες τις συνθήκες. Το σύστημα διεύθυνσης τύπου κρεμαγιέρας είναι ακριβές και παρέχει υψηλό επίπεδο πληροφόρησης. Η μεταβλητή του υποβοήθηση ελέγχεται από μία υδραυλική μονάδα με ηλεκτρική αντλία ισχύος 575W, όπου η υποβοήθηση ποικίλει ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα περιστροφής του τιμονιού και την θερμοκρασία του λαδιού του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης. Αυτό σημαίνει μια διαρκή προσαρμογή της παρεχόμενης υποβοήθησης, για να εξασφαλίζεται ο εύκολος χειρισμός σε χαμηλές ταχύτητες και μεγάλη ακρίβεια στις μεγαλύτερες ταχύτητες. Αφήνουμε τον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας με το σύστημα πέδησης. Εμπρός έχουμε αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 302 χλστ. και πάχους 26. Όπως σε όλα τα 308, αυτοί οι δίσκοι διαθέτουν δαγκάνες με πιστόνι διαμέτρου 57 χλστ., που διασφαλίζει ένα εξαιρετικό επίπεδο ευαισθησίας, ακρίβειας και αντοχής σε όλη τη γκάμα. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιούνται συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 249 χλστ. και πάχους 9. Το σύστημα ESP αποτελεί βασικό εξοπλισμό αυτής της έκδοσης. Περιλαμβάνει ABS, ηλεκτρονικό σύστημα κατανομής πέδησης (REF), υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού (AFU), σύστημα αντιολίσθησης τροχών (ASR) και έλεγχο ευστάθειας (CDS), που ανιχνεύει κάθε υποστροφή ή υπερστροφή. Όλες αυτές οι λειτουργίες μπορούν να αποσυνδεθούν, επιτρέποντας στους πιο έμπειρους και απαιτητικούς οδηγούς να εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες του 308 GT στο μέγιστο.
Έχει για όλους!
Με αυτό το μοντέλο, η Peugeot καθιστά σαφή την επιθυμία της να εμφυσήσει σε όσο το δυνατό πιο πολλούς οδηγούς, την αίσθηση της σπορ οδήγησης, σε συνάρτηση με την απαιτούμενη πολυτέλεια και την ευχαρίστηση της οδήγησης, κάτι που θέλει να περνάει και ως βασικό της μήνυμα μέσα από τους τρόπους επικοινωνίας που έχει επιλέξει για την επαφή της με το κοινό. Το 308 GT είναι ένα αυτοκίνητο με έντονο σπορ χαρακτήρα, αλλά τόσο φιλικό και εύκολο στην οδήγηση, που θα έκανε το πρόσωπο, ακόμη και της γιαγιάς σου, να λάμψει από χαρά, παραχωρώντας της τη θέση του οδηγού. Ο σκοπός επετεύχθη. Άνετο και σίγουρο στην οδήγηση, είτε επιλέξεις να ακολουθήσεις την... παρέλαση της πόλης, είτε να κυνηγήσεις το... χρονόμετρο στις επαρχιακές, εκτός πόλης, διαδρομές. Και στις δύο περιπτώσεις, ακριβώς το ίδιο θα κάνεις. Θα απολαμβάνεις το τύπου μπάκετ κάθισμα που θα συγκρατεί το σώμα σου σε θέση... μάχης και θα διαχειρίζεσαι τιμόνι, ποδοστήρια και επιλογέα τόσο αρμονικά, όπως ο μαέστρος την ορχήστρα του. Και το απίστευτο, όλα αυτά, με την ξεπερασμένη (κατά πολλούς) τεχνολογία του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, αντί των (σημερινών) πολλαπλών συνδέσμων(!) Τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο;
 
Μήκος
4,275 μέτρα
Πλάτος
1,815 μέτρα
Ύψος
1,49 μέτρα
Μεταξόνιο
2,61 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,535/1,53 μέτρα
Χώρος αποσκευών
350-1.200 λίτρα
Βάρος
1.325 κιλά
Κυβισμός
1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
77 x 85,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
175/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.600-5.000
0-100 χ.α.ώ.
8,3’’
0-400 μέτρα
16’’
0-1.000 μέτρα
28,8’’
80-120 χ.α.ώ. (με 5η)
7,5’’
80-120 χ.α.ώ. (με 6η)
9,1’’
Τελική ταχύτητα
225 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,7 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
7,6 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
10,7 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
60 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
180 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Φανοποιείο/Βαφείο
Δαρδανελίων 72, 165 62 Γλυφάδα
Τηλ.: +302109616318, Fax: +302109645849
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα