IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Ford Focus 1.6 TDCi 105 hp: Φορτώνουμε και φεύγουμε!..
Έτσι όπως διαμορφώθηκαν οι ανάγκες μετακίνησης του μέσου αστού, το πετρελαιοκίνητο 5-θυρο Focus θα μπορούσε να είναι η ιδανική επιλογή για την μέση οικογένεια που δεν θέλει να περνάει τη ζωή της ανάμεσα σε 4 τοίχους.
Του Δημήτρη Σπυράκη
Επηρεασμένοι από τις οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων ετών, διαφοροποιήσαμε αισθητά τις ανάγκες μας όσον αφορά τις μετακινήσεις μας. Παραμένουμε ασυμβίβαστοι στους χώρους επιβατών (και αποσκευών), αλλά θέλουμε ένα όσο το δυνατό χαμηλότερο κόστος μετακίνησης, που να συνδυάζεται κι από ένα δελεαστικό πακέτο κατά την αγορά του αυτοκινήτου. Όλα αυτά δεν είναι μία εύκολη υπόθεση για τους κατασκευαστές, γιατί είναι σημαντικά επηρεασμένοι κι αυτοί από τον αντίκτυπο της όποιας οικονομικής ύφεσης έχει αγγίξει μεγάλο μέρος της διεθνούς αγοράς τους. Παρόλα αυτά, μη μπορώντας να κάνουν κι αλλιώς, βρίσκουν λύσεις στις εκάστοτε απαιτήσεις των καταναλωτών-πελατών τους, και προσφέρουν, τελικά, αυτό που ζητάει το ευρύ αγοραστικό κοινό.
 
Σεμνή εμφάνιση
Το νέο Focus διαθέτει μία κομψή σιλουέτα χωρίς να προκαλεί τα βλέμματα, όπως έκανε το 1ης γενιάς μοντέλο. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσφέρει ένα λειτουργικό και άνετο εσωτερικό, καθώς προσφέρεται για μακρινές αποδράσεις χάρη στην απόδοση του πετρελαιοκινητήρα του. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, βολεύονται όλοι οι επιβάτες και κυρίως ο οδηγός, ο οποίος έχει εύκολη πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες που πρέπει να περνάνε από το χέρι του. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του, προσφέρει καλή ορατότητα ολόγυρα, απαραίτητο στοιχείο για μοντέλο με διαρκή χρήση. Απ’ ότι φαίνεται, οι άνθρωποι της Ford θέλησαν να δώσουν ιδιαίτερο βάρος στη λειτουργικότητα και λιγότερο στην φινέτσα, χωρίς να σημαίνει ότι υστερεί σε εμφάνιση. Μία σεμνή εμφάνιση ήταν τελικά ο σκοπός και φαίνεται ότι επετεύχθη.
 
Ένα με το τιμόνι
Αν κι ένας τίτλος σαν αυτόν θα ταίριαζε περισσότερο σε σπορ μοντέλα ιδιαίτερα απολαυστικά στην οδήγηση, το Focus με τον πετρελαιοκινητήρα στα «σπλάχνα» του χαρακτηρίζεται από την επιθυμία του οδηγού του να ταξιδεύει, να γνωρίζει συνεχώς νέα μέρη και να ανακαλύπτει τις ομορφιές της επαρχίας, γράφοντας πολλά-πολλά χιλιόμετρα. Η χαμηλή του κατανάλωση από τη μια και η επίσης χαμηλότερη τιμή του, προκαλούν όλο και περισσότερους εν δυνάμει αγοραστές να γίνουν ένα με το τιμόνι του μοντέλου. Οδηγός και επιβάτες αξιοποιούν τον προσφερόμενο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που περιλαμβάνει όλα τα σχετικά «καλούδια» που συναντάμε στην κατηγορία των μικρομεσαίων συμπαγών μοντέλων, το ηλεκτρικό πακέτο, τα συστήματα ήχου και πολυμέσων, οι αερόσακοι για μετωπικές ή/και πλευρικές συγκρούσεις, καθώς και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης και άνεσης.
 
Αποδοτικός κινητήρα με επιλογές
Η Ford προσφέρει έναν 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα στο μοντέλο με τρεις επιλογές απόδοσης, στους 95, στους 105 και στους 115 ίππους. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε φόραγε την έκδοση των 105 ίππων, που είναι και η βαρύτερη των υπολοίπων με 1275 κιλά (1.270 κιλά η έκδοση με τους 115 ίππους και 1.265 κιλά αυτή με τους 95 ίππους). Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται αποκλειστικά με ρεζερβουάρ 53 λίτρων, αντί 55 λίτρων στις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Η έκδοση 2.0 DI βενζίνης των 162 ίππων που προσφέρεται μόνο για την αγορά των ΗΠΑ διαθέτει το μικρότερο ρεζερβουάρ (47 λίτρα).
 
Ο κινητήρας diesel με τους 105 ίππους είναι εμφανώς οικονομικός με καλή απόκριση. Αποδίδει υποδειγματικά στο φάσμα των στροφών της μέγιστης ροπής του (1.750-2.500 σ.α.λ.), γι’ αυτό η ιδανική οδήγηση του μοντέλου βρίσκεται ανάμεσα στο παραπάνω όριο στροφών του κινητήρα. Όλα αυτά με καλή διαχείριση του κιβωτίου ταχυτήτων, όπου στην έκδοση των 105 ίππων μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς με μία σχέση τελικής μετάδοσης εμφανώς μακρά (3,1), σε αντίθεση με τις άλλες δύο εκδόσεις, 95 και 115 ίππων (3,61). Πάντως, ο συνδυασμός απόδοσης του κινητήρα με το σύστημα μετάδοσης, ευνοούν την χαμηλή κατανάλωση, αυτή που σε κάθε ανεφοδιασμό αφήνει ένα ευχάριστο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού-κατόχου.
 
Κατά παραγγελία... κοστούμι
Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουμε, μετά από μία «σφαιρική» εξέταση του αυτοκινήτου. Το 1600άρι πετρελαιοκίνητο Focus διαθέτει ό,τι ακριβώς χρειάζεται σήμερα μία μέση Ελληνική (και όχι μόνο) οικογένεια. Συμπαγείς διαστάσεις, οριακή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, ένα καλό πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, ευέλικτο χώρο αποσκευών κι έναν κινητήρα με απαιτήσεις... καμήλας, όσον αφορά την «τροφή» του. Το Focus διατηρεί την σιλουέτα του σε διαστάσεις απόλυτα συμπαγείς, εκμεταλλεύεται κάθε εκατοστό του εσωτερικού του, προσφέρει την απαιτούμενη άνεση για τους μέχρι 5 επιβάτες του (με τις αποσκευές τους) και υπόσχεται ένα αρκετά μακρινό ταξίδι χωρίς στάσεις στο ενδιάμεσο για ανεφοδιασμό. Κάπως έτσι είναι ο ορισμός του ιδανικού αυτοκινήτου για τα σημερινά δεδομένα και η Ford το γνωρίζει πολύ καλά, απ’ ό,τι φαίνεται στο αυτοκίνητο.
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 14/10/2013, 2:15 πμ.)
Ford Focus 1.6 TDCi 105 hp
Διαστάσεις (Μήκος x Πλάτος x Ύψος): 4,36 x 1,825 x 1,485 μέτρα
Μεταξόνιο & Μετατρόχια Ε/Π: 2,65 & 1,55/1,54 μέτρα
Χώρος αποσκευών: 365-1.150 λίτρα
Βάρος: 1.275 κιλά
Κυβισμός: 1.560 κυβικά εκατοστά
Διάμετρος x Διαδρομή: 75 x 88,3 χλστ.
Σχέση συμπίεσης: 16,1:1
Μέγιστη ισχύς (ίπποι): 105/3.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή (Nm): 270/1.750-2.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ.: 11,8’’
Τελική ταχύτητα: 187 χ.α.ώ.
Κατανάλωση σε αστικό κύκλο: 4,3 (3,9) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε υπεραστικό κύκλο: 3,4 (3,1) λίτρα/100 χλμ.
Κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο: 3,7 (3,4) λίτρα/100 χλμ.
Ρεζερβουάρ: 53 λίτρα
Εκπομπές ρύπων CO2: 99 (88) γραμμ./χλμ.

(*) Αποδόσεις έκδοσης με το σύστημα stop-start στον κινητήρα.




 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΦΟΙ ΒΥΤΙΝΑΡΟΥ ΟΕ

Πώληση/Τοποθέτηση Ελαστικών - Ευθυγράμμιση/Ζυγοστάθμιση - Τοποθετήσεις Συστημάτων Υγραερίου
Βουλιαγμένης 270, 173 43 Αγ. Δημήτριος Αττικής
Τηλ.: +302109751184, +302109707707, Fax: +302109712710
E-mail: butinaros@gmail.com, Website: www.vitinaroscars.gr

 

 
Χρήσιμα