IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 308 SW - Η οικογένεια και οι... γείτονες
Το 307 στη βάγκον έκδοσή του, μας έδειξε ότι οι δυνατότητες ενός αυτοκινήτου με τέτοιο χαρακτήρα μπορούν να είναι τόσο πολλές, που να σε κάνουν να σκέφτεσαι ότι δεν πρόκειται για άλλο ένα βάγκον μοντέλο, αλλά για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με πολυμορφικό χαρακτήρα. Η ελκυστική και καινοτομική του εμφάνιση είχε ως αποτέλεσμα, περισσότεροι από 900.000 αγοραστές να το προτιμήσουν, στα 6 χρόνια της κυκλοφορίας τους στην αγορά. Η επόμενη γενιά, το 308 SW, θα έπρεπε να διατηρεί αναλλοίωτα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά της επιτυχία του απερχόμενου μοντέλου, αλλά να οδηγήσει τις εξελίξεις και λίγο πιο πέρα. Έχοντας χαραγμένες για τα καλά στο μυαλό μας μνήμες από το 307 SW, περιμέναμε τη στιγμή της πρώτης μας επαφής με το νέο μοντέλο, που παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το 308 GT, στη Σαρδηνία της Ιταλίας.
Η εξέλιξη της ιδέας
Το 307 SW είναι μία μοναδική και πρωτότυπη ιδέα με πλήθος ισχυρών πλεονεκτημάτων όπως οδηγική ευχαρίστηση, άνεση και ευκολία μέσα στο όχημα, υψηλά επίπεδα εξοπλισμού και μεγάλη ικανότητα μεταφοράς φορτίων. Από το λανσάρισμά του έτυχε πολύ καλής υποδοχής από τους καταναλωτές που για πρακτικούς λόγους, θεωρούσαν ότι μία μπερλίνα είχε κάποιες ελλείψεις και ήταν ασυγκίνητοι από τον σχεδιασμό των MPV της κατηγορίας. Ένα κοινό που αναζητά χώρους και πρακτικότητα για τις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου και φιλικότητα προς το χρήστη, αλλά πάνω από όλα θέλει ένα αυτοκίνητο με ωραία εμφάνιση που να προσφέρει και οδηγική απόλαυση. Όπως η μπερλίνα 308, το SW βασίζεται σε όλα τα ισχυρά σημεία του προηγούμενου μοντέλου. Η αρχιτεκτονική μεσαίου ύψους διασφαλίζει μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο, βελτιωμένη εσωτερική φωτεινότητα και ορατότητα, ισχυρή στιλιστική ταυτότητα, ποιότητα και ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες, όλα σε συνδυασμό με εξαιρετική πρόσφυση και ασφάλεια υψηλού επιπέδου. Το 308 SW επωφελείται επίσης από πολλά από τα χαρακτηριστικά του αρχικού πρωτότυπου αυτοκινήτου SW που αποτελούσαν εγγύηση για την επιτυχία του προηγούμενου μοντέλου, και τα εξελίσσει ακόμη περισσότερο. Για παράδειγμα, η κρυστάλλινη πανοραμική οροφή είναι πλέον μεγαλύτερη κατά 27% (συνολική επιφάνεια 1,68 τμ.), η βελτιωμένη διαμορφωσιμότητα είναι ευκολότερη στη χρήση και διαθέτει πλέον ένα πολύ πρακτικό μεγάλο ανοιγόμενο πίσω παράθυρο. Όλες αυτές οι νέες εξελίξεις θα βοηθήσουν ώστε να αντιμετωπίσει ακόμη και τις πιο διαφορετικές απαιτήσεις και συνθήκες τρόπου ζωής των ιδιοκτητών του. Επωφελούμενο από όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, το 308 SW κάνει περισσότερα από απλά να διατηρεί ένα καλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης. Το επεκτείνει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
Στα γνωστά σχεδιαστικά πρότυπα
Το 308 SW επιτυγχάνει να συνδυάσει ένα ιδιαίτερα εκφραστικό και δυναμικό σχεδιασμό στο εμπρός μέρος, που μοιράζεται με την μπερλίνα 308, με ένα πρωτότυπο και γεμάτο καμπύλες σχεδιασμό στο πίσω μέρος. Από την προεξέχουσα «μύτη» του καπό, ξεκινούν οι δύο ευδιάκριτες γραμμές που ρέουν πάνω από το καπό, στις κολώνες του παρμπρίζ και συνεχίζουν έως την πίσω πόρτα του αυτοκινήτου. Σε προφίλ, το αυτοκίνητο προσφέρει μία δυναμική προοπτική που είναι σπάνια σε αυτήν την κατηγορία, με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Οι πολύ ισχυρές πίσω γραμμές έχουν σχεδιαστεί γύρω από αυτό το πρωτότυπο και πολύ πρακτικό άνοιγμα του πίσω κρυστάλλου. Αυτές οι γραμμές βοηθούν επίσης στην ενίσχυση της συνολικής εντύπωσης του όγκου και της δύναμης του αυτοκινήτου.
Φωτεινότητα και ευελιξία στο εσωτερικό
Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι ίδιος με της μπερλίνας και δημιουργεί μία αίσθηση ευημερίας που είναι σε απόλυτη συνέχεια με τον συνολικό σχεδιασμό του χώρου επιβατών. Η αρχιτεκτονική του, με μεγάλη κλίση και ρευστές γραμμές, με κομψό και εντυπωσιακό ύφος, ενισχύει την αίσθηση του χώρου και της άνεσης στο χώρο επιβατών. Ένα βασικό χαρακτηριστικό του πρωτότυπου αυτοκινήτου και της εσωτερικής ατμόσφαιρας είναι η εντυπωσιακή κρυστάλλινη πανοραμική οροφή, που στο 308 SW πλέον εκτείνεται πέρα από τα κεφάλια των επιβατών της 2ης σειράς, και μπορούν επίσης να απολαύσουν και οι περιστασιακοί επιβάτες στην 3η σειρά καθισμάτων. Αυξάνει την συνολική κρυστάλλινη επιφάνεια του αυτοκινήτου σε 5,58 τμ. Το χαμηλό επίπεδο θορύβου είναι επίσης ένα άλλο χαρακτηριστικό που βοηθά στην άνεση και την ευκολία μέσα στο αυτοκίνητο. Ενισχύει επίσης σημαντικά το συνολικό επίπεδο άνεσης των επιβατών και την δυνατότητά τους να συνομιλούν άνετα. Ιδιαίτερη προσοχή έχει επίσης δοθεί και στην ικανότητα διαμόρφωσης του αυτοκινήτου, έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί απλά και αποτελεσματικά ανάλογα με τις απαιτήσεις των επιβατών. Για παράδειγμα, τα πίσω καθίσματα στη 2η σειρά είναι όλα ανεξάρτητα, εύκολα να αφαιρεθούν, είναι ίδια μεταξύ τους και επομένως, προσφέρουν ένα μεγάλο αριθμό συνδυασμών στο χώρο επιβατών. Επίσης στη 7-θέσια διαμόρφωση είναι τοποθετημένα 2 συμπληρωματικά καθίσματα στην 3η σειρά. Αυτά τα καθίσματα, όταν αφαιρεθούν μπορούν να αναδιπλωθούν και έχοντας τα καθίσματα της 2ης σειράς επίσης διπλωμένα, δημιουργούν ένα επίπεδο πάτωμα που κάνει πολύ ευκολότερη την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.
Πρακτικός χώρος φόρτωσης
Η πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης μέσω του μεγάλου πίσω παραθύρου είναι πολύ ευκολότερη χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό της πίσω πόρτας. Το ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης κάνει επίσης εύκολη την φόρτωση του αυτοκινήτου που μπορεί να φιλοξενήσει έως 674 λίτρα (σε ισοδύναμο όγκο νερού) ή 573 λίτρα με τη μέθοδο VDA, κάτω από την εταζέρα με τα καθίσματα της 2ης σειράς στη θέση τους. Χωρίς τα καθίσματα, διαθέτει συνολικό όγκο 2.149 λίτρα έως το επίπεδο της οροφής (1.736 λίτρα με τη μέθοδο VDA). Στο χώρο φόρτωσης, ένα από τα φώτα είναι ένας αφαιρούμενος επαναφορτιζόμενος φακός, μία ένδειξη της προσοχής στη λεπτομέρεια που ενισχύει ακόμη πιο πολύ τα πρακτικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί αν αυξηθεί περαιτέρω με την αναδίπλωση του καθίσματος συνοδηγού (θέση «shelf»), για να μπορεί να φιλοξενήσει φορτία μήκους έως 3,1 μέτρα.
Ασφάλεια υψηλού επιπέδου
Πέραν της άνεσης των χώρων, της ευκολίας και της απόλαυσης στην οδήγηση, όταν αναφερόμαστε σ’ ένα αυτοκίνητο με απόλυτα οικογενειακό χαρακτήρα, φυσικά δεν κάνουμε συμβιβασμούς στο τομέα της ασφάλειας, τόσο της ενεργητικής αλλά κυρίως της παθητικής. Πρόσθετα στην ενεργητική ασφάλεια που εξασφαλίζει η εκπληκτική οδική συμπεριφορά, το 308 SW προσφέρει μία πληθώρα εξοπλισμών όπως το Σύστημα Προειδοποίησης Αθέμιτης Αλλαγής Λωρίδας (AFIL) και κατευθυντικούς προβολείς Xenon. Αναφορικά με την παθητική ασφάλεια, η δομή, ιδιαίτερα χάρη στην παρουσία τριών ζωνών απορρόφησης ενέργειας, έχει σχεδιαστεί για να παρέχει βέλτιστη προστασία, σε συνδυασμό με την ικανότητα να απορροφά το μέγιστο ποσοστό ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης με ελεγχόμενο τρόπο. Επιπλέον, το 308 SW μπορεί να διαθέτει μέχρι και 7 αερόσακους, περιλαμβάνοντας κι έναν αερόσακο στην κολώνα του τιμονιού για την προστασία των γονάτων του οδηγού σε περίπτωση σφοδρής μετωπικής πρόσκρουσης. Η τριτογενής ασφάλεια διασφαλίζεται από την υπηρεσία «Peugeot Emergency» που συνδέεται με το σύστημα τηλεματικής RT4 του αυτοκινήτου, που μπορεί και εντοπίζει την τοποθεσία του αυτοκινήτου και ενεργοποιεί την αποστολή της ανάλογης βοήθειας όπου απαιτείται (αυτή η υπηρεσία δεν είναι ακόμη διαθέσιμη στην Ελλάδα). Μια μεγάλη καινοτομία είναι η χρήση του Wifi συστήματος αισθητήρα ζώνης ασφαλείας που διασφαλίζει ότι η λειτουργία προειδοποίησης για τη χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι ακόμη διαθέσιμη και για τα καθίσματα της 2ης ζώνης καθισμάτων, χωρίς να περιορίζεται η ικανότητα διαμόρφωσής τους.
Ευρεία γκάμα κινητήρων
Με 4 κινητήρες βενζίνης που κυμαίνονται 95-175 ίππους και 3 κινητήρες HDi diesel, 2 από τους οποίους διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό φίλτρο σωματιδίων (FAP), το 308 SW θα προσφέρει έως το φθινόπωρο του 2008 μία ευρεία επιλογή κινητήρων που μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις πολλών διαφορετικών πελατών. Αυτοί οι 4-κύλινδροι κινητήρες διαθέτουν τις τελευταίες τεχνολογίες στην κατηγορία τους και όλοι διαθέτουν κυλινδροκεφαλή με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες. Χάρη σε αυτούς τους κινητήρες υψηλών επιδόσεων, οι περισσότερες εκδόσεις του 308 SW προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 307 SW. Ειδικότερα, όλες οι εκδόσεις του 308 SW 1.6 HDi 90 ίππων και οι αρχικές εκδόσεις του 308 SW 1.6 HDi 110 ίππων, εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 130 γραμμ./χλμ. στον μικτό κύκλο. Το 308 SW διαθέτει την νέα γκάμα κινητήρων σχεδιασμένων και εξελιγμένων από την συνεργασία μεταξύ των PSA Peugeot Citroën και BMW Group. Τόσο η έκδοση VTi όσο και η THP, επωφελούνται από τεχνολογικές καινοτομίες που μερικές φορές είναι εντελώς νέες σε αυτό το επίπεδο κυβισμού. Το τεχνολογικό περιεχόμενο αυτών των ατμοσφαιρικών κινητήρων βενζίνης έμμεσου ψεκασμού είναι πραγματικά νέο για αυτό το μέγεθος κινητήρα. Εκτός από το σύστημα μεταβλητού χρονισμού για τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής, ένα σύστημα μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων επιτρέπει την σταδιακή ρύθμιση του μέγιστου βυθίσματος των βαλβίδων ανάλογα με τη θέση του πεντάλ γκαζιού. Ο συνδυασμός αυτών των δύο συστημάτων VVT και του συστήματος μεταβλητού βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής βελτιώνει την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα με σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου (ιδιαίτερα στις φάσεις μερικού φορτίου) και επομένως και τις εκπομπές CO2, αλλά διασφαλίζει επίσης και βελτιωμένη απόκριση και μεγαλύτερη ελαστικότητα στον κινητήρα. Τέλος, από το καλοκαίρι του 2008, το 308 SW θα διαθέτει έναν κινητήρα 2.0 BioFlex που αναπτύσσει μέγιστη ισχύ 146 ίππους και ροπή 208 Nm (τιμές που αναμένουν έγκριση τύπου για το καύσιμο E85). Εξελιγμένος στη Βραζιλία, αυτός ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί με καύσιμο με περιεκτικότητα αιθανόλης έως 85% και προορίζεται για να συνοδεύσει την αναπτυσσόμενη αγορά βιοκαυσίμου σε χώρες όπου το φορολογικό σύστημα τον καθιστά μία συμφέρουσα εναλλακτική λύση για τους καταναλωτές (πχ. Σουηδία). Όσον αφορά τους diesel κινητήρες, το 308 SW διατίθεται με 3 επιλογές, όλοι 4-κύλινδροι, που διαθέτουν τελευταία τεχνολογία HDi, ιδιαίτερα γνωστή για τα υψηλά επίπεδα επιδόσεων αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης. Αυτοί οι κινητήρες διαθέτουν τούρμπο σταθερής γεωμετρίας (1.6 HDi 90 ίππων) ή τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας (1.6 HDi 109 ίππων και 2.0 HDi 136 ίππων) και χρησιμοποιούν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (έως 1.600 bar για τον 1.6 HDi και 1.650 για τον 2.0 HDi). Άλλη μία τεχνολογική καινοτομία είναι τα πιεζο-ηλεκτρικά μπεκ 6 οπών που μπορούν να διασκορπίσουν σε λεπτά σταγονίδια το καύσιμο μέσα στο θάλαμο καύσης, διασφαλίζοντας βέλτιστη δοσολογία καυσίμου αναφορικά με την ποσότητα και τη διάρκεια ψεκασμού. Τέλος, ένα φίλτρο σωματιδίων (FAP) διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό των κινητήρων 109 και 136 ίππων.
Νέα εξελιγμένα κιβώτια ταχυτήτων
Οι κινητήρες 1.6 HDi 109 ίππων και 1.6 THP 150 και 175 ίππων στο 308 SW διαθέτουν το καινούργιο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Είναι σχεδιασμένο εξ ολοκλήρου από τις ομάδες μηχανικών της PSA Peugeot Citroën και κατασκευάζεται σε ένα νέο εργοστάσιο στην μονάδα παραγωγής PSA Peugeot Citroën στη Valenciennes. Το κιβώτιο αυτό έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται σε πολύ υψηλές προδιαγραφές αναφορικά με τη λειτουργικότητα, την αντοχή και το μέγεθος. Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, χρησιμοποιήθηκαν οι πιο αποτελεσματικές τεχνικές λύσεις για να δώσουν στον οδηγό ομαλή και ακριβή αλλαγή ταχυτήτων. Ιδιαίτερα σημειώνονται, η χρήση συγχρονιστών Borg Warner και για τις 6 ταχύτητες και την όπισθεν. Για την 1η και τη 2η ταχύτητα, η χρήση συγχρονιστών τριπλού κώνου που περιλαμβάνουν 3 τριβόμενες επιφάνειες, κάνουν ευκολότερη την αλλαγή ταχυτήτων υπό τις πλέον απαιτητικές συνθήκες. Ένα κατοχυρωμένο σύστημα ασφάλισης double ball για βελτιωμένη επιλογή ταχύτητας, που επιτρέπει μία ομαλή, άμεση και ακριβή αλλαγή ταχύτητας, πλέον βελτιωμένη αίσθηση κατά την εμπλοκή της επιλεγμένης ταχύτητας. Με βάρος 45 κιλά, αυτό το νέο κιβώτιο που είναι τοποθετημένο εγκάρσια στο όχημα, είναι τόσο μικρό όσο κι ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Με δυνατότητα μεταφοράς ροπής έως 270 Nm στην είσοδό του υπό τις πλέον αντίξοες συνθήκες, πληροί επίσης τα κριτήρια αξιοπιστίας που θέτει η PSA Peugeot Citroën σε όλα τα κιβώτια ταχυτήτων. Πραγματικά, κατά την εξέλιξή του το κιβώτιο αυτό υπέστη πολλαπλά τεστ σε πάγκους δοκιμών εξομοιώσεων, όπου οι μηχανικοί εξομοίωσαν τις πλέον απίθανες συνθήκες, για να είναι όσο πιο αντιπροσωπευτικές γίνεται αναφορικά με τις συνθήκες χρήσης που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κατά τη διάρκεια της λειτουργικής του ζωής. Και οι κινητήρες βενζίνης 1.4 και 1.6 VTi και ο diesel 1.6 HDi 90 ίππων, διαθέτουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, προσαρμοσμένο στα ειδικά χαρακτηριστικά καθενός από αυτούς του κινητήρες. Ο κινητήρας 2.0 HDi FAP διαθέτει το κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, ικανό να αντέχει μέγιστη ροπή 320-340 Nm. Δύο τύποι αυτόματου σειριακού κιβώτιου ταχυτήτων Porsche tiptronic system διατίθενται με το 308 SW. Αυτά τα κιβώτια ταχυτήτων καλύπτουν όσους επιθυμούν μεγαλύτερη άνεση και ευκολία χρήσης, ενώ παράλληλα επιθυμούν να οδηγούν πιο ενεργά μέσω της σειριακής διαχείρισης. Ένα 4άρι αυτόματο κιβώτιο θα διατίθεται με τους κινητήρες βενζίνης 1.6 VTi 109 ίππων (καλοκαίρι 2008) και 1.6 THP, με τον τελευταίο να αποδίδει 140 ίππους. Οι σχέσεις αυτού του κιβωτίου έχουν επιλεγεί έτσι ώστε να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και να προσφέρουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό μεταξύ οικονομίας και απόκρισης. Στον κινητήρα 2.0 HDi FAP, το 6άρι κιβώτιο κορυφώνει την γκάμα του 308 SW. Ιδιαίτερα δυναμικό και άμεσο, αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων εκμεταλλεύεται πλήρως τα χαρακτηριστικά του κινητήρα.
Ανάρτηση και τιμόνι στο ύψος των περιστάσεων
Οδική συμπεριφορά που διασφαλίζει υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης και ενεργητικής ασφάλειας, αποτελούν την καρδιά του σχεδιασμού όλων των αυτοκινήτων της γκάμας. Ο σκοπός, όσον αφορά το 308 SW ήταν να προσφερθεί ο βέλτιστος συνδυασμός μεταξύ άνεσης και πρόσφυσης, διατηρώντας τον δυναμισμό του αυτοκινήτου και την χρήση του σε καθημερινή βάση. Το 308 SW επωφελείται δομικά από μία εξαιρετική στρεπτική ακαμψία (0,83 mrad) που διασφαλίζει τη βέλτιστη εκμετάλλευση των αναρτήσεων. Η τελευταία, αποτελείται από μία εμπρός ανάρτηση τύπου McPherson με αρθρωτή αντιστρεπτική δοκό που εξασφαλίζει ακρίβεια διεύθυνσης και υψηλό επίπεδο φιλτραρίσματος των κραδασμών. Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα, 2 βραχίονες και μία ενσωματωμένη αντιστρεπτική δοκό, που προσφέρει μικρό όγκο, πολύ στιβαρή δομή, καλή ακαμψία, μείωση των κραδασμών και έλεγχο του αμαξώματος. Το 308 SW έχει επίσης μεγαλύτερο εμπρός και πίσω μετατρόχιο και αυξημένο πλάτος ελαστικών και ζαντών (0,5 ίντσες μεγαλύτερη από το 307), όπως επίσης και κέντρο βάρους χαμηλότερο κατά 10 χλστ. σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Όλα αυτά έχουν άμεσο και θετικό αποτέλεσμα στην συμπεριφορά του αμαξώματος του αυτοκινήτου, την ακρίβεια οδήγησης και την ευστάθεια, τόσο στην ευθεία όσο και στο άφημα του γκαζιού ή φρεναρίσματος σε στροφή. Η ρύθμιση της πίσω ανάρτησης έχει προσαρμοστεί στα ειδικά χαρακτηριστικά του 308 SW (βάρος, πίσω πρόβολος, κλπ.) και τη χρήση του (μεγαλύτερα φορτία μπορούν να μεταφερθούν, πιθανότητα συχνών ταξιδιών με πολλά άτομα μέσα στο αυτοκίνητο). Το 308 SW επωφελείται επίσης από τις ρυθμίσεις απόσβεσης των αμορτισέρ σε συνδυασμό με τα κατάλληλα ελατήρια, όπως και από τη χρήση ελαστικών συνδέσμων δύο υλικών για τον πίσω άξονα, που είναι κατά 20% σκληρότεροι και κατά τις 3 διευθύνσεις σε σύγκριση με την μπερλίνα. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, χρησιμοποιείται το ίδιο σύστημα με κρεμαγιέρα όπως στην μπερλίνα, εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ακρίβειας και μετάδοσης της πληροφορίας. Η μεταβλητή υποβοήθηση ελέγχεται από μία μονάδα υδραυλικής ηλεκτροαντλίας στην οποία η υποβοήθηση μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα περιστροφής του τιμονιού και την θερμοκρασία του υγρού του υδραυλικού συστήματος διεύθυνσης, εξασφαλίζοντας έτσι τη συνεχή προσαρμογή του ποσοστού υποβοήθησης. Δύο τύποι είναι διαθέσιμοι στο 308 SW, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη συμβατότητα σε σχέση με τον κινητήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πιο ευχάριστη οδήγηση και βελτιωμένη ευκολία χειρισμού κατά τη διάρκεια ελιγμών. Τέλος, αξίζει να κάνουμε αναφορά και στα νέα ελαστικά Michelin Energy Saver 15 και 16 ιντσών, που έχουν εξελιχθεί και κυκλοφορήσει αποκλειστικά για την μπερλίνα και συνοδεύουν επίσης και τις εκδόσεις 1.6 HDi και 1.6 VTi του 308 SW. Αυτά τα ελαστικά υψηλής τεχνολογίας επωφελούνται από την 20% μειωμένη αντίσταση κύλισης, μειώνοντας έτσι την ποσότητα της απαιτούμενης ενέργειας για την κίνηση του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας έτσι την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 0,2 λ./100 χλμ., ή μείωση 5 γραμμ./χλμ. εκπομπών CO2. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 1.000 κιλά CO2 λιγότερα που εκπέμπονται κατά τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου. Όλα αυτά έχουν επιτευχθεί χωρίς καμία επίδραση στις επιδόσεις, αναφορικά με την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια, εξασφαλίζοντας παράλληλα διάρκεια ζωής πολλών χιλιομέτρων που είναι από τις υψηλότερες στην αγορά.
 
μοντέλο
308 SW 1.4 (95)
308 SW 1.6 (120)
308 SW 1.6 (150)
308 SW 1.6 (175)
Μήκος
4,50 μέτρα
4,50 μέτρα
4,50 μέτρα
4,50 μέτρα
Πλάτος
1,815 μέτρα
1,815 μέτρα
1,815 μέτρα
1,815 μέτρα
Ύψος
1,555 μέτρα
1,555 μέτρα
1,555 μέτρα
1,555 μέτρα
Μεταξόνιο
2,708 μέτρα
2,708 μέτρα
2,708 μέτρα
2,708 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,536/1,531 μ.
1,536/1,531 μ.
1,536/1,531 μ.
1,536/1,531 μ.
Χώρος αποσκευών
573-1.736 λίτρα
573-1.736 λίτρα
573-1.736 λίτρα
573-1.736 λίτρα
Βάρος
1.350 κιλά
1.360 κιλά
1.385 κιλά
1.415 κιλά
Κυβισμός
1.397 κ.εκ.
1.598 κ.εκ.
1.598 κ.εκ.
1.598 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
77 x 75 χλστ.
77 x 85,5 χλστ.
77 x 85,5 χλστ.
77 x 85,5 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
11:1
11:1
10,5:1
10,5:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
95/6.000
120/6.000
150/5.800
175/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
136/4.000
160/4.250
240/1.400
240/1.600-5.000
0-100 χ.α.ώ.
13,4’’
11,6’’
9,3’’
9’’
0-1.000 μέτρα
34,8’’
33’’
30,3’’
29,6’’
Τελική ταχύτητα
178 χ.α.ώ.
189 χ.α.ώ.
208 χ.α.ώ.
215 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
5,3 λ./100 χλμ.
5,5 λ./100 χλμ.
5,6 λ./100 χλμ.
6 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
6,7 λ./100 χλμ.
6,9 λ./100 χλμ.
7,3 λ./100 χλμ.
7,8 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
9,3 λ./100 χλμ.
9,5 λ./100 χλμ.
10,4 λ./100 χλμ.
10,9 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
159 γραμμ./χλμ.
165 γραμμ./χλμ.
173 γραμμ./χλμ.
185 γραμμ./χλμ.
 
μοντέλο
308 SW 1.6 HDi (90)
308 SW 1.6 HDi (109)
308 SW 2.0 HDi (136)
Μήκος
4,50 μέτρα
4,50 μέτρα
4,50 μέτρα
Πλάτος
1,815 μέτρα
1,815 μέτρα
1,815 μέτρα
Ύψος
1,555 μέτρα
1,555 μέτρα
1,555 μέτρα
Μεταξόνιο
2,708 μέτρα
2,708 μέτρα
2,708 μέτρα
Μετατρόχια Ε/Π
1,536/1,531 μ.
1,536/1,531 μ.
1,536/1,531 μ.
Χώρος αποσκευών
573-1.736 λίτρα
573-1.736 λίτρα
573-1.736 λίτρα
Βάρος
1.360 κιλά
1.360 κιλά
1.415 κιλά
Κυβισμός
1.560 κ.εκ.
1.560 κ.εκ.
1.997 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή
75 x 88,3 χλστ.
77 x 85,5 χλστ.
85 x 88 χλστ.
Σχέση συμπίεσης
18:1
18:1
17,6:1
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
90/4.000
109/4.000
136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
215/1.750
240/1.750
320/2.000
0-100 χ.α.ώ.
13,3’’
11,9’’
10,6’’
0-1.000 μέτρα
34,7’’
33,4’’
31,9’’
Τελική ταχύτητα
174 χ.α.ώ.
185 χ.α.ώ.
202 χ.α.ώ.
Κατανάλωση εκτός πόλης
4 λ./100 χλμ.
4 λ./100 χλμ.
4,7 λ./100 χλμ.
Μικτή κατανάλωση
4,7 λ./100 χλμ.
4,9 λ./100 χλμ.
5,7 λ./100 χλμ.
Κατανάλωση στην πόλη
6 λ./100 χλμ.
6,4 λ./100 χλμ.
7,4 λ./100 χλμ.
Ρεζερβουάρ
60 λίτρα
60 λίτρα
60 λίτρα
Εκπομπές ρύπων (CO2)
125 γραμμ./χλμ.
129 γραμμ./χλμ.
150 γραμμ./χλμ.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΑΤΤΙΚΗΣ
MS AUTO- ΜΗΝΑΣ ΣΟΥΛΗΣ

Γενική Εμπορία Αυτοκινήτων (Πολυτελή/Off-Road)
Ηρώων Πολυτεχνείου 77, 163 42 Ηλιούπολη
Τηλ.: +302109960860, +302109911001, Fax: +302109911902
E-mail: msauto@otenet.gr, Websites: www.msauto.gr, http://msauto.car.gr
Ακολουθήστε μας στο Ubiz. Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή.
 
Χρήσιμα