IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Peugeot 308 - Ο «Βασιλιάς» της κατηγορίας του
Με το νέο 308, η Peugeot εγκαινιάζει τη γενιά του «8» και συνάμα, βάζει γερή υποψηφιότητα για την κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία C, όπου ο ανταγωνισμός εδώ γίνεται όλο και πιο σκληρός.
 
Αυτή η νέα μπερλίνα έρχεται να ανανεώσει την ιδέα της αρχιτεκτονικής «μεσαίου ύψους» που παρουσιάστηκε στο 307, ενώ επιτρέπει πέρα από τα γνωστά χαρακτηριστικά που διαθέτουν όλα τα μοντέλα της Peugeot (πχ. επιθετικός σχεδιασμός, οδηγική συμπεριφορά), να προσφέρει νέα χαρακτηριστικά σε αυτόν τον τύπο αμαξώματος. Η άνεση, η ορατότητα, η φωτεινότητα γίνονται τα ποιοτικά σημεία αναφοράς τα οποία έχουν ήδη επιτρέψει στο 307 να σαγηνεύσει περισσότερο από 3.000.000 αγοραστές παγκοσμίως.  
Σχεδίαση για ενίσχυση της προσωπικότητάς του
Κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού του 308, η ποιότητα κατασκευής και η ποιότητα χρήσης αποτέλεσαν το αντικείμενο ιδιαίτερης φροντίδας τόσο των μηχανικών όσο και των σχεδιαστών. Το 308 εκφράζει με τον τρόπο του τα χαρακτηριστικά γονίδια της Peugeot, που προσφέρουν την ισχυρή τους ταυτότητα σε όλα τα μοντέλα της. Κάτω από το ιδιαίτερα κοφτερό βλέμμα του, 2 «στόμια» με διαφορετική διακόσμηση είναι διαθέσιμα στη γκάμα, το ένα κλασσικό (για τις βασικές εκδόσεις) και το άλλο πιο σπορ. Η «μύτη» του καπό αποτελεί τη βάση της δυναμικής όψης, σε σχήμα «V» και ανεβαίνει προς το καπό και τις βάσεις των κολώνων. Σε προφίλ, το 308 δίνει μία αίσθηση κίνησης χάρη στις σμιλευμένες πλευρές και τις κρυστάλλινες επιφάνειες με έντονη κλίση. Οι γραμμές στο πίσω μέρος συμβάλλουν στην κομψή εμφάνιση του αυτοκινήτου, χάρη στον προφυλακτήρα, που σε κάποιες εκδόσεις υπονοεί την ύπαρξη ενός diffuseur, καθώς και στα τοξωτά φώτα που υπογραμμίζουν τις καμπύλες του ή ακόμη και στο πανοραμικό πίσω κρύσταλλο. Με τις εξωτερικές διαστάσεις του, το 308 παρέχει έναν εξαιρετικό συνδυασμό ικανότητας φιλοξενίας και μικρού μεγέθους. Το μήκος του νέου μοντέλου είναι 4,276 μ., δηλαδή μόνο 7,4 εκατ. περισσότερα από το 307 του 2001, παρά την ενσωμάτωση ενός υψηλού επιπέδου ασφαλείας και επισκευασιμότητας. Το μεταξόνιο των 2,61 μ. (ίδιο με το 307) ευνοεί τον εσωτερικό χώρο, με εμπρός πρόβολο περιορισμένο σε 92,6 εκατ. (4,8 εκατ. περισσότερο από το 307) και πίσω πρόβολο στα 74,2 εκατ. (+2,6 εκατ. σε σχέση με το 307).
 
Σημαντικό είναι το πλάτος των 1,815 μ. αυξημένο κατά 5,3 εκατ. σε σχέση με το 307, που παρέχει εξαιρετική παθητική πλευρική ασφάλεια και υποδειγματική φιλοξενία (πχ. πλάτος στο ύψος των αγκώνων). Το ύψος του 308, που πάντα ήταν διαφοροποιημένο στην κατηγορία του για να προσφέρει μεγαλύτερη άνεση, φτάνει τα 1,498 μ. (12 χλστ. λιγότερα από το 307 για καλύτερη αεροδυναμική). Παρομοίως, για να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του σχεδιασμού και της οδικής συμπεριφοράς, τα μετατρόχια έχουν μεγαλώσει σε σχέση με το 307 και είναι 1,536 μ. για τον εμπρός άξονα (+3 εκατ. σε σύγκριση με 307 με ίδια ελαστικά) και 1,531 μ. για τον πίσω άξονα (+16 εκατ. σε σχέση με το 307). Οι τροχοί μεγάλων διαστάσεων (195/65R15, 205/55R16, 215/55R16, 225/45R17 και 225/40R18, ανάλογα με τις εκδόσεις), συμβάλλουν στο γενικό ύφος του 308 και τις οδικές επιδόσεις. Με την ανανεωμένη και βελτιωμένη αρχιτεκτονική, με μεγαλύτερα μετατρόχια και ύψος μειωμένο κατά 12 χλστ. ενισχύεται ακόμη περισσότερο το δυναμικό και σπορ ύφος του 308, που υπόσχεται οδική συμπεριφορά αντάξια της Peugeot.
 
Ιδιαίτερα ευχάριστο εσωτερικό
Το εσωτερικό ύφος είναι σε τέλεια συνάφεια με την εξωτερική αρχιτεκτονική χάρη στην υιοθέτηση ενός ιδιαίτερα κεκλιμένου ταμπλό, προς όφελος της αίσθησης της ευρυχωρίας. Ο ρευστός και κομψός σχεδιασμός του, τα εξευγενισμένα υλικά (τόσο στην όψη όσο και στην αφή) απελευθερώνουν μία αίσθηση ποιότητας που δεν είναι συνηθισμένη σε αυτήν την κατηγορία αυτοκινήτων. Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες σε συνδυασμό με την κρυστάλλινη πανοραμική οροφή (βασικός ή προαιρετικός εξοπλισμός, ανάλογα με την έκδοση), παρέχουν φωτεινότητα που ευνοεί την άνεση των επιβατών. Οι επιβάτες εκτιμούν ιδιαίτερα την εύκολη πρόσβαση στις πίσω θέσεις του 308, που είναι αποτέλεσμα της αρχιτεκτονικής και της εργονομικής σχεδίασης των εμπρός καθισμάτων. Όσα προσφέρει το 308 στους επιβάτες του, δείχνουν την θέλησή του να παρέχει το μέγιστο της άνεσης, ιδιαίτερα λόγω της θερμικής και ακουστικής άνεσης, χωρίς να λείπουν οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι. Με λίγα λόγια, γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι οι άνθρωποι της Peugeot, θέλησαν να εξελίξουν το χώρο των επιβατών σε ένα μίνι πρακτικό «living-room» για οδηγό και επιβάτες, όπου όλοι τους να μην αισθανθούν ποτέ κάποια αδυναμία του εσωτερικού διακόσμου, τόσο λειτουργικότητα και εργονομία, όσο σε άνεση και ευχάριστη παραμονή σ’ αυτό. Είναι γεγονός ότι δεν σε κουράζει ο εσωτερικός χώρος ακόμη και μετά από πολύωρο ταξίδι. Σ’ αυτό όμως, σημαντικό ρόλο παίζει και η οδική συμπεριφορά (ακολουθεί...).
 
Παραδοσιακά κορυφαία οδική συμπεριφορά
Εδώ περνάμε στο πιο ισχυρό «χαρτί» του 308. Κάθε φορά που οδηγούμε ένα νέο μοντέλο Peugeot, η υποδειγματική του συμπεριφορά είναι κάτι που γνωρίζουμε πριν καν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του. Η άριστη οδική συμπεριφορά είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα σχεδόν όλων των Γαλλικών μοντέλων. Η Peugeot, μπορεί να μην χρησιμοποίησε εδώ τη σύγχρονη τεχνολογία των πολλαπλών συνδέσμων, επιμένοντας στον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, όμως (καλώς ή όχι), «δουλεύει» άψογα και το νέο 308 δεν μας έδωσε πουθενά την εντύπωση ότι αδυνατεί να φέρει σε πέρας την... αποστολή του. Οι αναρτήσεις του 308 υποστηρίζονται από την εξαιρετική ακαμψία του αμαξώματος. Έχουν σχεδιαστεί για να δώσουν τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό μεταξύ κρατήματος στο δρόμο και άνεσης, καθιστώντας έτσι το 308, σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Το σύστημα διεύθυνσης, με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, προσφέρει στον οδηγό τη μέγιστη ακρίβεια στην οδήγηση, και εξασφαλίζεται από τα εμπρός αμορτισέρ McPherson και πίσω, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ημιάκαμπτο άξονα. Επιπλέον, το μεγάλο μετατρόχιο και η τοποθέτηση ελαστικών μεγάλης διαμέτρου (τροχοί μέχρι και 18 ιντσών), συμβάλλουν στην αποτελεσματικότητα αυτού του συνόλου.
 
Αποδοτικοί και οικονομικοί κινητήρες
Το 308 προσφέρει μία σημαντική επιλογή κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων για να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των πελατών του. Συνολικά διατίθενται 3 κινητήρες βενζίνης, 3 κινητήρες diesel HDi και 5 συστήματα μετάδοσης. Οι κινητήρες βενζίνης του 308 περιλαμβάνουν αυτούς που αναπτύχθηκαν τελευταία σε συνεργασία με το BMW Group. Πρόκειται για τους VTi 1.4 και 1.6 με 95 ίππους και 136 Nm ροπής για τον πρώτο και 120 ίππους και 160 Nm ροπής για τον δεύτερο. Και οι δύο συνδυάζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο 1.6 εξοπλίζεται και με 4άρι αυτόματο. Στα 1.6 λίτρα υπάρχει και ο υπερτροφοδοτούμενος ΤΗΡ με 150 ίππους και 240 Nm ροπής, είτε με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, είτε με 4άρι αυτόματο. Στην τελευταία περίπτωση η ισχύς είναι μειωμένη κατά 10 ίππους (140), ενώ η μέγιστη ροπή παραμένει αμετάβλητη. Οι κινητήρες HDi του 308 διαθέτουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού. Στα 1.6 λίτρα υπάρχουν δύο εκδόσεις ισχύος, η «μικρή» των 90 ίππων (ροπή στα 215 Nm) και η πιο ισχυρή των 110 ίππων (240 Nm ροπής). Και οι δύο εξοπλίζονται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο «ισχυρός» κινητήρας, από τις αρχές του νέου έτους θα εξοπλίζεται και με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Ο κορυφαίος των κινητήρων πετρελαίου είναι 2.0 λίτρων με 136 ίππους και 320 Nm ροπής και είναι ο μόνος που εξοπλίζεται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο και τα δύο με 6 σχέσεις.
 
Κορυφαία επίπεδα ασφάλειας
Η υποδειγματική οδική συμπεριφορά είναι η βάση της ενεργητικής ασφάλειας του 308. Συμπληρώνεται από εξοπλισμούς όπως το Σύστημα Προειδοποίησης Αθέμιτης Αλλαγής Λωρίδας (AFIL) και κατευθυντικούς προβολείς bi-xénon. Στο κεφάλαιο της παθητικής ασφάλειας, η δομή (ιδιαίτερα χάρη στην παρουσία 3 ζωνών απορρόφησης ενέργειας εμπρός) και το αμάξωμα έχουν μελετηθεί, αναφορικά με την ακαμψία ή την προγραμματισμένη παραμόρφωση, για να απορροφούν το μέγιστο της ενέργειας πρόσκρουσης. Επιπλέον, το 308 μπορεί να περιλαμβάνει έως 9 αερόσακους, 2 εκ των οποίων είναι πίσω πλευρικοί και ένας στην κολώνα του τιμονιού για τα γόνατα του οδηγού. Ανάλογα με την χώρα, η υπηρεσία «Peugeot Urgence», συνδέεται με το σύστημα τηλεματικής RT4 και εξασφαλίζει την τριτογενή ασφάλεια, καθώς εντοπίζει το όχημα και αποστέλλει την απαιτούμενη βοήθεια.
 
Περιβαλλοντική ευαισθησία
Η αναζήτηση της καλύτερης συμπεριφοράς απέναντι στο περιβάλλον, ήταν μόνιμη μέριμνα σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του 308. Πέρα από τα ανακυκλώσιμα υλικά, την αεροδυναμική, τους κινητήρες (βενζίνης ή diesel), το φίλτρο σωματιδίων στις εκδόσεις diesel HDi, τις αναρτήσεις (με ελαστικά Michelin Energy Saver και σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση), το μικρό βάρος (με χρήση συνθετικών υλικών, αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής), όλα έχουν μελετηθεί για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου και τον περιορισμό των εκπομπών CO2. Επίσης, τα 308 1.6 HDi των 90 και 110 ίππων, συνοδεύονται από μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων (BMP6), που περιορίζει τις εκπομπές ρύπων σε 120 γραμμ./χλμ. σε μικτό κύκλο.
Και έπεται συνέχεια...
Το σύνολο του προγράμματος 308 περιλαμβάνει πολλά σχέδια. Πολλά αμαξώματα θα δουν το φως της ημέρας στους επόμενους μήνες και χρόνια. Παρόλο που μπορούμε να μαντέψουμε μερικά, καθένα από αυτά θα εκπλήξει το κοινό. Από τη μεριά των κινητήρων και των συστημάτων μετάδοσης, το 2008 θα είναι πλούσιο σε γεγονότα για το 308, ιδιαίτερα με το λανσάρισμα ενός βενζινοκινητήρα BioFlex. Η Peugeot ελπίζει να συμβαδίσει με την έναρξη της αγοράς των βιοκαυσίμων. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει την κίνηση με καύσιμο που αποτελείται έως 85% από αιθανόλη. Ας θυμηθούμε ότι το σύνολο των κινητήρων diesel HDi της γκάμας Peugeot, χωρίς καμία προσαρμογή λειτουργούν με 30% biodiesel. Στο πλαίσιο των εργασιών έρευνας και ανάπτυξης που αφορούν την τεχνολογία Υβριδίου HDi, το 308 είναι το 1ο αυτοκίνητο που θα μπορέσει να επωφεληθεί από αυτήν σε ορισμένα χρόνια. Αυτή η τεχνολογία, που συσσωρεύει τα θερμοδυναμικά πλεονεκτήματα των κινητήρων diesel HDi και αυτά ενός πρόσθετου ηλεκτρικού κινητήρα, που λειτουργεί σε μικρές ταχύτητες, επιτρέπουν ένα κέρδος στην κατανάλωση της τάξης του 30%. Με 12 χρώματα αμαξώματος, 5 επίπεδα εξοπλισμού, διαφορετικές επιλογές εσωτερικών διακοσμήσεων, υφασμάτινων ή δερμάτινων, ή ακόμη και ολική δερμάτινη επένδυση του ταμπλό, το 308 διαθέτει μια πλούσια γκάμα που σίγουρα καλύπτει και τον πιο «απαιτητικό» εν δυνάμει πελάτη.



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Η. ΕΥΤΥΧΙΑΚΟΣ

Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ Παντός Τύπου (Φανοποιΐας/Αναλώσιμα) & Μάρκας
Αθηνών 105, 241 00 Καλαμάτα
Τηλ.: +302721020401, Τηλ. & Fax: +302721092221
E-mail: info@eftihiakos.gr, Website: www.eftihiakos.gr

 
Χρήσιμα