IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Όλα έτοιμα για το Ινδικό GP της Φόρμουλα 1


Η Ινδία, ένας νέος αγώνας στο ημερολόγιο της F1 από το 2011, περιλαμβάνει αρκετές ομαλές υψομετρικές διαφορές και μία μεγάλη ποικιλία στροφών, χαρακτηριστικά μιας πραγματικά θεαματικής πίστας που όμως καταπονεί τα ελαστικά, κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Μετά από 2 χρόνια με σκληρές και μαλακές γόμες στο σιρκουί Buddh, η Pirelli επέλεξε για τον αγώνα της χρονιάς του 2013 μεσαίες P Zero White και μαλακές P Zero Yellow γόμες.
 
«Αποφασίσαμε να φέρουμε P Zero White και P Zero Yellow φέτος στην Ινδία, που θεωρούμε ότι είναι ο καλύτερος συνδυασμός για την πίστα Buddh ώστε να υπάρξει σκληρότερος ανταγωνισμός. Τα τελευταία 2 χρόνια είχαμε κάνει μία κάπως συντηρητική επιλογή με σκληρές και μαλακές γόμες, φέτος λοιπόν επιχειρούμε κάτι πιο επιθετικό με πιο μαλακές γόμες. Αυτό σημαίνει ότι, όπως στον τελευταίο αγώνα στην Ιαπωνία, περιμένουμε να δούμε μεγάλες αποκλίσεις στους χρόνους γύρου των δύο τύπων ελαστικών», λέει ο Paul Hembery. «Συνεπώς, αφού η στρατηγική έκανε τη διαφορά στην Ιαπωνία, κάτι ανάλογο θα συμβεί και στην Ινδία. Πέρσι είχαμε μόνο ένα pit stop/μονοθέσιο στην Ινδία, αλλά φέτος περιμένουμε 2, κάτι το οποίο επίσης προσφέρει σε πιλότους και ομάδες περισσότερες ευκαιρίες για να ανέβουν θέσεις».
 
Και συμπληρώνει: «Με υψομετρικές διαφορές και μεγάλη ποικιλία στροφών, η Ινδία αποτελεί πραγματική δοκιμασία για τα ελαστικά, καθώς δέχονται δυνάμεις από όλες τις κατευθύνσεις, επομένως, η διαχείρισή τους για μία φορά ακόμα θα αποδειχτεί σημαντική. Κατά παράδοση, ο καιρός αναμένεται πολύ ζεστός στην Ινδία, κάτι που αυξάνει και το θερμικό degradation. Αυτό το GP πρόκειται να παίξει αποφασιστικό ρόλο στην έκβαση του πρωταθλήματος, ελπίζουμε λοιπόν ότι η επιλογή των ελαστικών μας θα συντελέσει στο να γίνει ένας αξέχαστος αγώνας με κορυφαίο αγωνιστικό πνεύμα».


 
«Πριν μιλήσουμε για την Ινδία, θα ήθελα να αναφερθώ λίγο στο Ιαπωνικό Grand Prix, που ήταν για μένα ένας πολύ απολαυστικός αγώνας. Πιστεύω ότι έδειξε πραγματικά τη σημασία της στρατηγικής και το πόσο μικρές χρονικές διαφορές μπορεί να προκύψουν ακόμα και με τη χρήση τελείως διαφορετικών στρατηγικών. Η αδρεναλίνη και το θέαμα που βιώνουν οι θεατές του αγώνα είναι κάτι το ασύλληπτο», λέει ο Jean Alesi, και συνεχίζει: «Ως προς την Ινδία, δεν είναι ένα σιρκουί στο οποίο έχω τρέξει ποτέ αλλά έχω ακούσει κάποια πολύ θετικά σχόλια από τους οδηγούς. Υπάρχει ωστόσο και μία ευρύτερη άποψη. Θεωρώ ότι η διεξαγωγή αγώνων σε περιοχές όπως η Ινδία είναι εξαιρετικά σημαντική επειδή υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες και προοπτικές για το σπορ αλλά και σε εμπορικό επίπεδο».
 
Και συμπληρώνει: «Πέρα από την οδήγηση των μονοθέσιων, οι πιλότοι αναλαμβάνουν να γίνουν πρεσβευτές του σπορ, να ξυπνήσουν το ενδιαφέρον του κοινού για τη F1 κι όλους όσους εμπλέκονται σ’ αυτό. Αυτός ο ρόλος, σε μέρη όπως η Ινδία, είναι πολύ σημαντικότερος από όσο στη Monza για παράδειγμα, που ήδη φιλοξενεί αγώνες της F1 εδώ και πολλά χρόνια. Παρατηρείται τεράστιος ενθουσιασμός για τα σπορ γενικά στην Ινδία, ιδιαίτερα για το κρίκετ, και θα είναι θαυμάσιο aν η F1 αποκτήσει αντίστοιχο ρεύμα οπαδών».
 
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι ο συνδυασμός των στροφών 10 και 11. Και οι δύο παίρνονται συνεχόμενα σαν μια καμπή. Τα ελαστικά πρέπει να αντέχουν υψηλά πλευρικά φορτία για περίπου 7’’. Το εμπρός αριστερό ελαστικό υφίσταται μέγιστη καταπόνηση εδώ και πρέπει να αντέχει εγκάρσια επιτάχυνση της τάξεως των 4G στην έξοδο της στροφής, όπου χρειάζεται μέγιστη πρόσφυση για διατήρηση της αγωνιστικής γραμμής. Η στροφή 4 είναι ένα ακόμα κρίσιμο σημείο εδώ. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν από 320 σε 90 χ.α.ώ. σε μόλις 140 μέτρα. Τα ελαστικά εκτίθενται σε επιβράδυνση 3,6 G, αλλά εξακολουθούν να εγγυώνται σταθερότητα και ακρίβεια σε όλη τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Η Ινδία περιλαμβάνει επίσης μία από τις μεγαλύτερες ευθείες της χρονιάς, 1+ χλμ. Το ελαστικό περιστρέφεται περίπου 50 φορές/1’’ με μέγιστη ταχύτητα και μέχρι το τέλος της ευθείας, η θερμοκρασία στο πέλμα μπορεί να ξεπεράσει τους 100 βαθμούς Κελσίου.

Το pit-lane στην Ινδία είναι από τα μεγαλύτερα στη F1, περίπου 600 μέτρα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μία σχετικά σημαντική χρονική απώλεια κατά την αλλαγή ελαστικών, που είναι σημαντικός παράγοντας όταν καταστρώνεται η στρατηγική του αγώνα. Η άσφαλτος είναι σχετικά τραχιά. Έχοντας κάνει το ντεμπούτο της μόλις πριν 2 χρόνια, η άσφαλτος εξακολουθεί να εξελίσσεται. Με το πέρασμα του χρόνου, η νέα άσφαλτος τείνει να γίνεται πιο τραχιά, καθώς φθείρεται το εξωτερικό στρώμα, αφήνοντας εκτεθειμένα τα χαλίκια της ασφάλτου. Αυτό αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Όσοι τερμάτισαν στον αγώνα του 2012 με σκληρές και μαλακές γόμες, έκαναν ένα pit stop περίπου στον 30ό γύρο. Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν εκκίνηση με μαλακή γόμα και τερματισμός με σκληρή αν και 1-2 οδηγοί  στις πιο πίσω θέσεις χρησιμοποίησαν την αντίθετη στρατηγική προς όφελός τους.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 27/10/2013, 01:50 πμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Στον Νομό ΛΑΣΙΘΙΟΥ
ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΤΣΑΚΗΣ

Φανοποιείο Αυτοκινήτων, Βαφείο, Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
Γρα Λυγιάς, 722 00 Ιεράπετρα Κρήτης
Τηλ.: +302842023495, Fax: +302842023993
E-mail: hkartsakis@yahoo.gr

 

 
Χρήσιμα