IX Auto Logo

Καλώς ήρθατε στο ixauto.gr, το μοναδικό πλήρως ανεξάρτητο και απόλυτα έγκυρο μέσο ενημέρωσης για το αυτοκίνητο.


 
Μαλακή και μέση γόμα επέλεξε η Pirelli για το F1 GP στο Abu Dhabi


Το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι είναι ο μοναδικός αγώνας της σεζόν στη Φόρμουλα 1 που ξεκινάει αργά το απόγευμα και ολοκληρώνεται  με τη δύση του ηλίου, αποτελώντας μία μοναδική πρόκληση σε οδηγούς και ομάδες αλλά κι ένα συναρπαστικό θέαμα για το κοινό. Οι γόμες που έχουν επιλεγεί για το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι είναι η μεσαία P Zero White και η μαλακή P Zero Yellow, όπως ακριβώς πρόσφατα στην Ινδία. Το εύρος θερμοκρασιών που θα αντιμετωπίσουν τα ελαστικά το Σαββατοκύριακο στο Αμπού Ντάμπι, ωστόσο, είναι πολύ διαφορετικό, αφού αντίθετα με τις υπόλοιπες πίστες, οι θερμοκρασίες εδώ πέφτουν όσο ο αγώνας προχωρά, αντί να αυξάνονται.
 
 «Η πτωτική πορεία της θερμοκρασίας της πίστας του Αμπού Ντάμπι έχει επίδραση στη φθορά και το degradation, που σημαίνει ότι οι ομάδες μπορούν να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση ακόμα και με τις πιο μαλακές γόμες όχι μόνο στην αρχή του αγώνα», λέει ο κ. Paul Hembery, από την πλευρά της κατασκευάστριας ελαστικών Pirelli. «Αυτό έχει κάποιες σημαντικές προεκτάσεις, δίνοντας τη δυνατότητα για μία διαφορετική τακτική στο Αμπού Ντάμπι, που ενδέχεται να σε ανταμείψει στο τέλος του αγώνα. Το Αμπού Ντάμπι είναι ένα σιρκουί που γνωρίζουμε πολύ καλά σαν εταιρία επειδή εκεί κάναμε κάποιες δοκιμές πριν ξεκινήσουμε τη συνεργασία μας με τη Formula 1. Εκεί οι ομάδες της Formula 1 πήραν δείγματα των ελαστικών μας για πρώτη φορά, στο τέλος του 2010», συνεχίζει στην τοποθέτησή του ο κ. Hembery.
 
«Η πίστα Yas Marina είναι από τα πιο σύγχρονα και θεαματικά σιρκουί της χρονιάς με αρκετές διαφορετικές τεχνικές προκλήσεις που θέτουν σε δοκιμασία τη συνολική απόδοση ενός ελαστικού. Η φθορά και πτώση της απόδοσης (degradation) των ελαστικών δεν είναι εξαιρετικά υψηλή. Πέρσι, που είχαμε επιλέξει μεσαία και μαλακή γόμα, οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μόνο ένα pit stop. Καθώς τα ελαστικά είναι γενικά πιο μαλακά φέτος, προβλέπουμε δύο pit stop, αν και πιθανόν μερικές ομάδες να επιχειρήσουν μόνο ένα».
 
Και συμπληρώνει: «Θα πρέπει να περιμένουμε τις δοκιμές της Παρασκευής για να έχουμε μία πιο σαφή εικόνα της χρονικής διαφοράς μεταξύ των δύο γομών, αλλά γενικά προβλέπουμε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των πιο γρήγορων πιλότων, και πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις η σωστή στρατηγική μπορεί να κάνει τη διαφορά. Αν και η πίστα χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό εξέλιξης και οι συνθήκες στις ελεύθερες δοκιμές δεν είναι πάντα αντιπροσωπευτικές του αγώνα, η δουλειά που θα γίνει την Παρασκευή και το Σάββατο θα παίξει καθοριστικό  ρόλο στο να αποκτήσει άποψη κάθε ομάδα ως προς το ποιες στρατηγικές θα είναι εφικτές και συμφέρουσες το Σάββατο».


 
«Στο Αμπού Ντάμπι δεν έχω τρέξει ο ίδιος, επομένως είναι δύσκολο να σχολιάσω από το cockpit του οδηγού αλλά σίγουρα προσφέρει ένα δυνατό θέαμα, ενώ εντυπωσιάζει η επένδυση στην υποδομή για τη Formula 1. Η μόνη αρνητική εντύπωση που είχα στην αρχή για το σιρκουί ήταν η δυσκολία προσπέρασης αρκετές φορές, αλλά πιστεύω ότι αυτό το θέμα έχει αντιμετωπιστεί και είναι επίσης ενδιαφέρον να βλέπουμε πώς οι πιλότοι χρησιμοποιούν στρατηγικές για να ανέβουν θέσεις. Είμαι σίγουρος ότι τα pit stop θα είναι σημαντικά και στο Αμπού Ντάμπι», δηλώνει ο Jean Alesi, πρώην πιλότος της Φόρμουλα 1.
 
«Δεν φαίνεται ότι θα καταπονήσει ιδιαίτερα τα ελαστικά, αλλά οι συνθήκες είναι λίγο διαφορετικές από τις συνήθεις, με τον αγώνα να γίνεται αργά το απόγευμα, επομένως είναι δύσκολο να προβλέψουμε τί πρόκειται να συμβεί. Έχω μία εμπειρία από αγώνες στο ημίφως και το σκοτάδι στο Le Mans και πραγματικά δεν είναι εύκολο, αλλά νομίζω ότι είναι ευκολότερο σε ένα μονοθέσιο της F1 απ’ όσο σε ένα αυτοκίνητο αντοχής, επειδή τα μονοθέσια δεν έχουν προβολείς. Οι προβολείς δυσκολεύουν την προοπτική, ιδιαίτερα όταν σε προσπερνούν, οπότε είναι καλύτερα να είναι φωτισμένη η πίστα, όπως στη Σιγκαπούρη και το Αμπού Ντάμπι», συμπληρώνει ο Γάλλος πρώην πιλότος της F1.
Κατά μέσο όρο, η θερμοκρασία πίστας πέφτει κατά 15 βαθμούς κατά τη διάρκεια του αγώνα, από περίπου 45 βαθμούς που είναι στην εκκίνηση στους 30 βαθμούς στο τέλος, σχεδόν ίδια με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Είναι το αντίθετο από αυτό που συμβαίνει στους περισσότερους αγώνες σε θερμά κλίματα οι οποίοι διεξάγονται νωρίς το απόγευμα όπου η θερμοκρασία της πίστας είναι κατά κανόνα υψηλότερη από αυτή του περιβάλλοντος. Όπως περίπου στη Suzuka, το 1ο τμήμα του σιρκουί αποτελείται από ένα συνεχόμενο σερί στροφών, που υποβάλλουν τα μονοθέσια σε πλευρική επιτάχυνση της τάξης των 4g.

Τα ελαστικά στη συνέχεια πρέπει να δείξουν τι αξίζουν σε μία μεγάλη ευθεία, με τα μονοθέσια να τρέχουν με τέρμα γκάζι για περίπου 15’’ και την αεροδυναμική πίεση να αγγίζει τα 800 κιλά και στους 4 τροχούς. Η ελκτική πρόσφυση είναι το μυστικό για ισχυρές επιδόσεις στο στην πίστα Yas Marina, καθώς δεν υπάρχουν πολλές στροφές υψηλών ταχυτήτων. Για να βοηθήσουν τους οδηγούς να αποκτήσουν μέγιστη ελκτική πρόσφυση, οι μηχανικοί σετάρουν συνήθως τα μονοθέσια με μαλακή πίσω ανάρτηση, αλλά αυτό μπορεί να αυξήσει τη φθορά στα πίσω ελαστικά. Αν το σετάρισμα είναι πολύ σκληρό πίσω, μπορεί να προκύψει το αντίθετο πρόβλημα, δηλαδή, υπερβολική ολίσθηση των τροχών που επίσης φθείρει τα ελαστικά.
 
(Το θέμα αυτό αναρτήθηκε την 31/10/2013, 10:25 μμ.)



 
Σας Προτείνουμε
Αν ενδιαφέρεστε για Honda
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΚΙΟΥΛΜΠΑΛΟΓΛΟΥ

Συνεργείο - Φανοποιείο/Βαφείο - Ανταλλακτικά/Αξεσουάρ
(Τοποθετήσεις συστημάτων υγραερίου αυτοκίνησης)
Τατοΐου 64, 144 51 Μεταμόρφωση Αττικής
Τηλ.: +302102817216, +302102827157, Fax: +302102825539
E-mail: r64lou@otenet.gr, Website: www.r64lou.gr
 
Χρήσιμα